BMW Seria 8 Coupe este aici: V8 pe benzină de 530 CP sau diesel de 320 CP

de Daniel Popescu
Vineri, 15.06.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW a prezentat primele imagini și detalii tehnice ale noului model Seria 8 Coupe, care va fi disponibil din luna noiembrie în două versiuni: M850i xDrive Coupe și 840d xDrive Coupe.

După o campanie de câteva luni în care a publicat imagini sub camuflaj sau diverse informații tehnice, BMW a prezentat oficial noul model Seria 8 Coupe.

Acesta își va face debutul pe piața internațională în luna noiembrie și va fi disponibil în două versiuni, în funcție de sistemul de propulsie disponibil sub capotă: M850i xDrive Coupe și 840d xDrive Coupe.

BMW Seria 8 Coupe: date esențiale:

● Noul model are o lungime de 4.843 mm, o lățime de 1.902 mm și o înălțime de 1.341 mm, în timp ce ampatamentul ajunge la 2.822 mm;

● Din punctul de vedere al designului, Seria 8 Coupe păstrează o bună parte dintre elementele conceptului din care este inspirat, iar printre elementele care se remarcă sunt grila de mari dimensiuni cu un design proaspăt de formă hexagonală sau gurile de admisie foarte generoase;

● Blocurile optice LED sunt cele mai mici disponibile până în prezent pe un model BMW, iar opțional pot fi dotate cu Laserlight, tehnologie disponibilă și pe i8 care dublează suprafața acoperită. 

● Părțile laterale sunt caracterizate de linii fluide de design, iar jantele din aliaj ușor au 19 inch sau 20 inch, în funcție de versiune și pachet;

● În partea din spate, liniile de design orizontale și diagonale scot în evidență lățimea modelului și centrul de greutate scăzut, iar stopurile LED se extind puternic spre flancuri, în timp ce evacuările au formă trapezoidală;

Interior modern și minimalist

BMW a optat pentru un interior modern și minimalist prin care pune accentul la latura sportivă a condusului.

● Modelul beneficiază de un ecran de 12.3 inch pentru ceasurile de bord, care include în standard sistemul BMW Live Cockpit Professional.

Acesta din urmă permite, de exemplu, afișarea în zona centrală a unei secțiuni a hărții de navigație;

● De asemenea, sistemul Head-Up Display este disponibil pe lista de dotări standard;

● În plus, există un ecran suplimentar cu diagonala de 10.25 inch poziționat central care beneficiază de o interfață adaptată pentru un control touch rapid la setări și funcții;

● Scaunele sport vin standard cu tapițerie din piele Vernasca, iar cele din spate au o poziție coborâtă, opțiune datorită căreia tetierele au fost integrate în spătare;

● Capacitatea standard a portbagajului este de 420 de litri;

● Opțional, clienții pot alege pentru interiorun  sistem de încărcare wireless pentru telefon, sistem de sunet surround Bowers & Wilkins Diamond sau diverse elemente din sticlă, cum ar fi schimbătorul de viteze;

Gama de motorizări

● La lansare, BMW Seria 8 Coupe va fi disponibil cu două sisteme de propulsie. Versiunea de top este BMW M850i xDrive Coupe, echipată cu un motor V8 M Performance TwinPower Turbo de 4.4 litri care generează 530 de cai putere, cu 68 de cai putere în plus comparativ cu motorul pe care îl înlocuiește. Cuplul maxim este de 750 Nm este disponibil între 1.800 - 4.600 rpm, iar timpul de accelerație până la 100 km/h este de 3.7 secunde;

● A doua versiune este BMW 840d xDrive Coupe, care utilizează un motor diesel cu 6 cilindri cu capacitatea de 3.0 litri ce oferă 320 de cai putere și un cuplu maxim de 680 Nm, disponibili începând de la 1.750 rpm. În acest caz, sprintul de la 0 la 100 km/h se realizează în 4.9 secunde;

● Ambele versiuni de motorizare vin cu o cutie automată Steptronic cu 8 rapoarte, însă BMW oferă în standard padele pe volan pentru schimbarea manuală a treptelor;

● De asemenea, ambele versiuni au sistem de tracțiune integrală xDrive despre care producătorul afirmă că "funcționează mai eficient ca niciodată".

În plus, versiunea BMW M850i xDrive Coupe vine standard cu diferențial blocabil spate controlat electronic;

● Alte dotări standard sunt suspensia Adaptive M cu amortizoare controlate electronic și direcția integrală, care în cazul celor de la BMW poartă numele Integral Active Steering;

● Pe lângă elementele deja menționate, BMW M850i xDrive Coupe oferă standard și jante de aliaj ușor de 20 inch cu pneuri de performanță sau spoiler spate M, în timp ce versiunea BMW 840d xDrive Coupe beneficiază de scaune multifuncționale și volan din piele, în timp ce pachetul M Sport include jante din aliaj ușor de 19 inch și frâne Sport M;

● Nu în ultimul rând, pachetul M Technic Sport este disponibil opțional pentru BMW 840d xDrive Coupe și oferă jante din aliaj de 20 inch, un sistem de frânare M Sport și mai performant și diferențial blocabil controlat electronic;

Sisteme de asistență și siguranță

● Noul BMW Seria 8 Coupe beneficiază și de o serie lungă de sisteme de siguranță. Printre ele se numără Active Cruise Control cu funcție Stop & Go, Steering Control Assistant, Lane Control Assistant, Lane Change Warning, Lane Departure Warning, Lane Keeping Assistant, BMW Night Vision, Crossing traffic warning, Priority warning și Wrong-way warning;

● De asemenea, sistemul Parking Assistant include funcția Reversing Assistant, care poate controla mașina cu spatele pe o distanță de până la 80 de metri pe aceeași traiectorie pe care a fost condusă înainte.

Via BMW

Comentarii (44)

  • ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
    7 14
  • In sfarsit o masina care se ridica (in clasa vizata) la nivelul lui LC...
    11 16
  • simplitatea conceptului avea mai multa personalitate decat impopotanarile acestui pom de craciun :( . Merc il bate la exterior. Interiorul e...meeh. Aici, Audi ii ia fata

    cu siguranta, "pe viu" se simte altfel...singura parte ce imi place cu adevarat sunt farurile si narile

    PS tevile alea de esapament, prin supradimensionarea inutila, sunt hidos si de un prost gust monumental
    PS2 va avea succes
    19 12
  • Corocsenie Adrian
    Din poze pare ok. Chiar frumos. Dar fara stralucirea si farmecul primului seria 8. Sper ca atunci cand il voi vedea in realitate sa fiu impresionat si sa nu mai spun asta. Dar e greu de facut un BMW 8 mai frumos ca primul din pct. meu de vedere. Aproape imposibil. Totusi !! Ce rost are un diesel pe acest model in afara de cuplu si de placerea natanga a gibonului pt economie de carburant la o masina de peste 100 de mii euro + ?
    10 5
  • Andrei
    Prea aglomerat designul exterior iar bordul nu e de "flagship", mult sub CLS.
    10 4
  • Masina arata foarte foarte bine. E proportionata corect, are un are de dinamism incontestabil si o prezenta deosebita. Daca e incarcata sau nu la exterior, asta vor decide clientii. E interesant, pentru ca Mercedes merge pe linii cat mai putine si mai curate. In viata reala va fi o diferenta si mai dramatica intre cele doua marci :)

    Totusi, daca ar fi sa-mi spun parerea sincera, eu cred ca pe masina asta ar fi trebuit sa scrie Seria 6. Cel putin din poze mie asa mi se pare. Actuala Seria 6 are inca designul acela perfect peste care trecerea anilor nu si-a pus nici o amprenta. Iar masina din pozele de mai sus mi se pare ca duce traditia mai departe. Inclusiv farurile arata superb, la fel ca si la vechea Seria 6.

    Asa cum spunea si @Cprcosenie Adrian, e foarte greu sa egalezi prima Seria 8. Cu atat mai putin impactul emotional pe care l-a avut la vremea ei. Sincer vorbind, pe mine nici Mercedes AMG GT 4 Door Coupe (ce nume lung frate) nu ma impresioneaza prea tare, si nu stiu de ce.

    Daca ar fi sa fiu super chitibusar as zice ca nu-mi plac butoanele de reglaj al scaunelor si nu-mi place nici design-ul display-ului. Mi se pare meschin in 2018 sa ai un display dreptunghiular iar spatiul din jurul lui sa fie nefolosit. Chiar e asa de greu sa mearga cu ecranul pana la margine? Acelasi lucru imi displace si la actuala C Class, rama groasa si inestetica a ecranului.

    OK, trebuie sa admit ca toate astea sunt meschinarii si cautat mult nod in papura. Masina arata brici, iar motorizarile sunt sigur ca vor fi de top. Pentru ca vorbim de BMW, nu de masini de spalat. Cu butoane electrostatice.

    Eu cred ca se va vinde bine si va fi un success. Indiferent daca pentru unii interiorul sau exteriorul sunt asa si pe dincolo. Cine apreciaza marca asta, va gasi in Seria 8 mai mult decat o masina. Isi va regasi senzatiile si aspiratiile secrete transpuse perfect in realitate.

    Good Job BMW :)
    13 12
  • Cel mai enervant lucru la această mașină este denumirea, nu are legătură cu primul seria 8, nu este altceva decât succesorul seriei 6, decizie de marketing.

    În rest, mașina arată foarte bine, din poze spatele pare prea încărcat, dar în imagini nu mai pare așa.

    Aștept și varianta GC, cred că va arăta și mai bine.
    10 3
  • Edikkk
    O maşină foarte frumoasă păcat că este cu motor termic care mănâncă oxigenul copiilor noştri şi ne dau noxe generatoare de cancer la plămâni.

    Aşteptăm şi versiunea electrică.
    4 11
  • Sunt fan BMW dar modelul asta nu-mi place deloc in ceea ce priveste designul exterior.
    7 4
  • Daniel
    Stie cineva de ce "uneste" BMW cele 2 grile pe fata noilor modele? (X5, seria 5, seria 7)
    1 0
  • masina arata fenomenal....insa cateva lucruri pe care un cunoscator de serie 8 le-ar fi apreciat lipsesc sau sunt schimbate......cum ar fi..
    ....ca noul seria 8 e mai mic ca seria 6....o masina cu o clasa mai in jos si o generatie 'mai in spate'....pana la urma masina asta ar fi trebuit sa fie un coupe masiv de lux...
    Al 2-lea lucru care ma deranjeaza e ca montantul B e fix
    Al 3-lea lucru care ma deranjeaza e ca turometrul nu e ca la generatia anterioara...pozitionat pe partea stanga a bordului.....seria 8 era singuru BMW din ultimi 40-50 de ani cu turometrul pe partea stanga.....si deci noul seria 8 trebuia cumva obligatoriu sa nu rateze acest detaliu....insa lau ignorat....
    Al 4-lea lucru care ma deranjeaza e ca bordul nu mai e orientat catre sofer....e indreptat catre centrul masini din nou un detaliu prost gandit si fara gust....
    De faruri nu ma pot lua ca nu pot..inteleg chestiunea si motivele invocate...
    Una peste alta masina e incredibila arata si probabil se fa dovedi un real succes....dar pacat ca i lipsesc cele mai importante si cele cele mai de pret caracteristici de pe vechiul serie 8
    4 8
  • Consola centrală este îndreptată spre șofer, caută mai multe poze cu interiorul.
    2 0
  • Arogantul
    parte de jos a spatelui zici a fost desenata de acelasi copil care a desenat si toyota prius, si de fapt cam tot ce scoate toyota recent, o gramada de muchii inutile si impopotonare tampa.
    13 1
  • Motor V12 pe benzina NU, motor diesel in sase cilindri DA.

    Penibil.
    12 3
  • Stiu ca probabil sunt motive obiective, insa conceptul era spectaculos. E ok si asta, arata bine, nu zic, dar ala era altceva. Asa o sa faca si cu Z4 mai tarziu, desi si conceptul respectiv arata foarte bine.
    In continuare cred ca Mercedes a reusit excelent designul modelului S Coupe, desi sunt fan BMW, nu Merc.
    8 0
  • inexorabil
    Dintre membrii Triadei, ȋntotdeauna am preferat BMW…Pentru faptul incontestabil că este “more fun”.

    Axiomatic, fiecare are dreptul la opinie (“perfect” avizată nu va fi niciodată niciuna, nici măcar a producătorului sau a utilizatorului experimentat).

    M-am uitat un pic la versiunea de top a primei generații de Seria 8, pe care o apreciez drept mostră de BMW autentic! Totul ȋmi place la el, fiindcă radiază personalitate & fidelitate privit din orice unghi.

    Ȋnsă nu pot să ȋnțeleg de ce acum firma müncheneză s-a depărtat de tot ce caracterizează și recomandă un BMW. De pildă, de ce nu mai mizează pe motoare aspirate? OK, să punem turbine ca să obținem valori dinamice “impresionante”, dar la ce ne trebuie acestea? Traficul devine tot mai aglomerat, iar afecțiunea de ordin psihic numită deficit de atenție reprezintă o racilă a zilelor noastre și una dintre cauzele accidentelor frecvente. Ba ȋncă intervin momente ȋn care chiar și pe cei cerebrali ȋi poate “fura peisajul”, nerealizând că apasă prea tare pedala de accelerație, iar dacă ai la dispoziție o putere monstruoasă, redresarea va fi greu posibilă ȋn contratimp, chiar dacă noi, românii, ne ȋnchipuim, ȋn general, cei mai “meseriași” șoferi din lume (mda, gonind și depășind ȋn linie dreaptă).

    Cât despre spatele modelului din articol, ȋngăduiți-mi să-l calific drept…banal. Se observă, neȋndoielnic, străduința designerilor pentru detalii și luxurianță (ha-ha, ȋntr-adevăr, se practică paparudo-mania, ca să zic așa, pe care o sugerează @Arogantul), dar ȋntotdeauna o formă și o poziționare aparte a blocurilor optice ȊN RAPORT cu celelalte elemente constructive ale mașinii au constituit punctul de atracție.

    Și degeaba se supără Dan Grecu pe mine că eu repudiez arhitectura asta de culturist umflat cu steroizi.

    Altfel, ce vor să demonstreze cu acele prize de aer proeminente? Că pot fi și ei un pui de Lamborghini?

    “Pe vremuri”, agresivitatea definitorie a unui BMW nu se traducea prin performanțe dinamice, ci prin ținuta de prezentare, prin semnătura de distincție.

    La urma urmei, ceea ce a realizat BMW ȋn speță nu mi se pare un monument de masculinitate, ci o “fatty girl”. Iar ca să nu conchidă nimeni că țin neapărat să propun “linșajul” modelului pentru simplul motiv că este german (nu mă confundați cu Mafia), enunț un calificativ asemănător și ȋn privința unui bolid non-german (adică este tot “supraponderal’’) care, nota bene, nu aparține mult stimatei categorii “premium”, dar care posedă agresivitatea care se exprimă “la prima vedere” (ȋn sensul că “arată fioros”):

    https://www.youtube.com/watch?v=tWCwaF-akd0
    12 1
  • Într-adevăr, spatele e mult prea încărcat. E pur și simplu urât!
    Inexo, o mică observație (scuză-mă, dar nu mă pot abține!) nu se mai zice "ha-ha". Acum, la modă e "he-he". :)
    10 1
  • Corocsenie Adrian
    @inexorabil
    BMW pana in 2001 avea personalitate si eu il preferam in locul lui Audi sau Mercedes indiferent ce era el S sau A class, A3 sau A8. Dar dupa 2001 au schimbat stilul la ele si au devenit niste balene BMW-urile. Ce finut era seria 7 e38 si cum a putut sa faca generatia 2002 care la inlocuit si anume e65. O catastrofa din pct. de vedere al design-ului dar si al fiabilitatii. e38-urile merg de rup si acum iar e65 rar mai vezi pe strazi. Oare de ce ? Eu nu as mai cumpara nicio masina germana in afara de Porsche in ziua de azi de la nemti. Nu mai am incredere in fiabilitatea lor si ca design sa ma ierti dar sunt la coada listei fata de japonezi , britanici sau italieni. SIngura marca a lor care straluceste ca un diamant la orice capitol e Porsche. Nu conteaza ce model...ultima gama a lor e de-a dreptul superba. Nu am nimic cu nici o marca dar cand nu resprecti traditia , risti sa pierzi fani. Pe mine ma pierdut si BMW si Mercedes. Audi sa zic ca a evoluat fata de cum era inainte dar nu ma impresioneaza cu nimic. Pline de monitoare sclipicioase si muchii taioase.
    12 1
  • inexorabil
    @LR, dar de ce nu ho-ho? Mi-ar plăcea, totuși, hohotul lui @AndreiRN, dar ar trebui să mă ȋmprumut la bancă, pentru a-l despăgubi pe drepturi de autor.

    @Adrian, ȋmi confirmi impresia pe care o nutresc (și eu) despre starea industriei auto germane la ora actuală. Pe de altă parte, persoane mai pricepute decât mine mi-au indicat Porsche drept portdrapelul calității la nemți, adică exact ceea ce susții și tu. Numai că…hm, Porsche nu ne este accesibil la buzunar. Sweet dreams.

    Chiar acum am sosit acasă de la o expoziție dedicată celuilalt nume legendar din Stuttgart. Am trecut ȋn revistă următoarele modele și aș ȋndrăzni să inițiez un mic sondaj de opinie printre cititorii AM (dacă vor să participe, evident) referitor la ce și-ar cumpăra (dacă i-ar da mâna) fiecare (rog o singură opțiune). Doar așa, de curiozitate. Prețurile expuse sunt fără TVA. Așadar:

    - A 180 d, 1461 cmc, i4, turbo, 114 CP, a7 DCT, 35.715 € (linie AMG);
    - GLA 220 CDI 4Matic, 2143 cmc, i4, turbo, 168 CP, a7 DCT, 38.565 € (pachet AMG Sport);
    - GLE 350 d coupé 4Matic, 2987 cmc, V6, turbo, 255 CP, a 9G-Tronic, 74.530 €;
    - E 220 D, 1950 cmc, i4, turbo, 191 CP, a 9G-Tronic, 43.490 €;
    - G 500 4x4-2 (cică numai 70 de exemplare ȋn toată lumea, dar are o gardă la sol de zici că-ți trebuie scară ca să urci la volan), 3982, V8, biturbo, 416 CP, a 7G-Tronic, 210.069 €;
    - X 250 XKL d 4Matic Pickup, 2298 cmc, i4, turbo, 188 CP, a7 (motor și transmisie Nissan Navara), 44.700 €;
    - AMG-GT R coupé, 3982 cmc, V8, biturbo, 577 CP, a7 DCT, 182.084 €.

    Personal, cu tot respectul, n-aș miza pe niciunul…Mă rog, aș ȋncerca (ȋnsă cu rezerva prețului) AMG-GT, dar nu ce v-am prezentat, ci versiunea GT3, fiindcă – ați ghicit – se bazează pe…cel mai puternic motor aspirat de serie produs vreodată! Hei, dar pe inima mea ar fi, de fapt, SLS AMG, mai ales ediția limitată Coupé Black Series.

    Și nu vreau să influențez alegerile voastre, dar cel mai “nu” ȋl plasez, categoric, ȋn dreptul lui X Class. Mă simt straniu ȋn preajma lui. Ceva nu se leagă…Mă uitam lung la el și nu mă dumiream. Emblema stelei lui Daimler se află acolo, dar parcă ar semnifica doar un element din conformația mașinii. Am deschis și ușile, ca să-mi arunc o ultimă privire edificatoare ȋnăuntru. ”Premium” ? O fi, nu contest :) Dar nu și pentru mine…
    8 0
  • Arogantul
    nici una
    daca nu as avea de ales nimic altceva si as avea musai nevoie de masina ar fi ori E220D ori GLA 220cdi

    daca nu as fi limitat la merc dar as fi limitat sa fie germana masina, as alege ori intre seria 5 actuala ori A5 modelul nou.

    daca nu as fi limitat la germanica, as alege ori S60 polestar, generatia care iese din productie, ori Genesis G80 sport.
    5 0
  • inexorabil
    Două observații.

    1) Datorită (sau din cauza?) gărzii la sol ȋnalte a lui G 500, mi-am permis să mă aplec destul de mult, ca să studiez puțin pe dedesubt…Probabil că, involuntar, m-am gândit la Mafia :) Dar, independent de motivația mea, m-a ȋntâmpinat o surpriză obiectivă…și neplăcută. Și nu doar ȋntr-un singur loc…La naiba, mașina ar trebui să fie (și este!) nouă. Poate că v-ați dat deja seama la ce fac aluzie. Mi se pare o problemă dureroasă pentru Merc, de aceea am spart sfera discreției.

    2) Ȋn urmă cu câteva zile, la service, când mi-a fost ridicată Insignia pe elevator, alături, ȋn aceeași situație, se afla un A4, pe care, tot așa, l-am “scanat” pe burtă și…wow, chiar din postura mea de non-specialist, părea atât de anemic meșterit, cu piese/componente firave; totul avea aspect subțiat, debil. Și eu care venisem cu un non-premium…L-am ȋntrebat pe mecanic, ca să mă conving că se manifesta doar o iluzie de-a mea. Din păcate, nu era o iluzie…Am continuat cu investigația: “Cum este posibil așa ceva?”. Mi-a reproșat că nu pun ȋntrebări ușoare.

    Ȋn concluzie, se ȋntâmplă ceva nefast cu branșa germană. Cert este că unii dintre noi refuză cu ȋndârjire să vadă…Cu atât mai puțin să admită. Și nu cred că s-ar ȋncumeta să evite tranzacțiile (până la o eventuală normalizare managerial-tehnică). Pericolul ȋnspăimântător al demitizării demiurgului german pe patru roți este izolat ȋntr-un colț obscur de conștiință și nu i se permite să-și facă auzit glasul. Semn ȋnvederat că nația valahă se pretează teribil de greu la schimbare, la alternativă.
    7 0
  • Arogantul
    Chiar m-ai facut curios, hai zi acum,
    ce ai vazut sub G500?
    1 0
  • inexorabil
    Ca s-o zic pe șleau: rugină, dragă Arog. Nu doar puncte ici-colo, ci și porțiuni vizibil măricele. Mai mult ca sigur, caravana MB o să se mai deplaseze prin țară și, astfel, vor constata și alții (dacă vor dori/putea). Dar poate că există vreo explicație solid (perfect) justificativă care ȋmi scapă mie, mai știi?
    Mă rog, s-o considerăm o chestiune neglijabilă, că doar nu ne apucăm cu toții să facem flotări…comerciale. De obicei, afacerile se ȋncheie pe masă, nu sub mașină :P
    9 0
  • E38...o daaa! o minune....mare, lata, subtire. Eleganta sportiva intr-un cuvant. La polul opus pachebotului S de la Merc w140 care m-a impresionat la fel de placut dar in alt sens (eleganta somptoasa). N-am sa uit poza de pe prima pagina a revistei Auto Motor si Sport....


    seria 8 din '89...am zis-o de nenumarate ori...cred ca a fost peak-ul celor de la BMW iar acest pseudo-urmas (cu profil de mustang, interior modernisto-banal si spate decupat cu foarfeca zig-zag) nu e nici 10% la fel de catchy.

    am imbatranit io?
    11 0
  • Arogantul
    Inexo
    o sa iubesti canalul asta
    prima chestie care o face inainte sa conduca masina este sa o suie sa vada dedesubtuurile
    https://www.youtube.com/user/savagegeese
    5 1
  • Masina arata puri si simplu demential. Nu prea se compara cu CLS pentru ca CLS are un design luxos, linistit, poate trece neobservat pe strada. Acest seria 8 arata ca o bruta. Nu stu de ce va mira pe unii ???!!!! Puneti un M4 la na un C63 sau un M5 langa un E AMG si o sa vedeti ca BMW mizeaza pe agresivitate.
    2 4
  • inexorabil
    Da, foarte, foarte interesant, Arog. Mulțumesc de sugestie.

    Voi ȋncepe cu un Lexus :) Apropo, voi aborda mai puțin subiectul despre “burțile” mașinilor, nu de alta, dar un anumit utilizator ar putea exulta că eu ȋi fac treaba caracteristică :D Normal că nu vreau să-i dau satisfacție.

    La o adică, eu doar am semnalat un fapt care, judecând retrospectiv, nu-i chiar incompatibil cu marele MB. Dar – și trebuie să repet, @vianu – mâhnirea te cuprinde ȋn mod inevitabil, atunci când vorbim despre mărci și companii de prim rang istoric. Dar să fi recepționat figurile și reacțiile altora care analizau acel G 500, caz ȋn care blamau prețul “extraterestru” ziceau ei totalmente sfidător. “Mișto rău, te distrezi prin coclauri cu el, dar, dacă te uiți la preț și după ce am văzut niște chestii, nu merită nicicum, nici dacă ai fi cel mai ȋnfocat fan Mercedes”. O atitudine unanimă. Și justă.
    5 0
  • Arogantul
    cu placere Inexo

    dar uite ca poti sa te dai prin coclauri si fara merc G500
    https://www.youtube.com/watch?v=FayKAK3Qg2o&t=1s
    3 0
  • De gustibus treaba cu *look-ul*, dar n-aș împărtăși entuziasmul unora.
    Nu asemănările cu alte coupe-uri - GranTurismo sau nu - deranjează, că-s inevitabile la tot ce are 4 roți și pretenții aerodinamice (v. profilul de Mustang), ci proporțiile designului.

    Nereușite zic eu, deși din unele unghiuri nu-s prea acut observabile. Spatele-i însă prea masiv raportat la ansamblu dar și mult prea încărcat cu muchii / reliefuri inutile, unele chiar dublate.
    ...Nu mai zic de *cabina* prea mică, cu *panta* aplatizată nereușit fiindcă prea lung - stil Arteon - dincolo de stîlpul B.

    În fine, *vechiul* Seria 6 GC îmi pare capodoperă pe lîngă agresivitatea... greoaie a noii ei declinări - că asta pare noua Serie 8. Subscriu și la ideea conceptului inițial *trădat* de rezultatul final și n-are rost să repet opiniile după care fosta (magnifică) Serie 8 NU și-a găsit un continuator modern.
    ...Involuție stilistică inexplicabilă a creatorilor superbului i8 (de pildă), dar prevăd că se va vinde oricum. Și nu doar fiindcă va avea reale calități dinamice...
    17 0
  • Mustangul nu e un monument de aerodinamica incat sa ajungi sa-ti lasi copilul sa-i semene pana si la decupajul geamului triunghiular. Pur si simplu imaginea lui Mustang mi-a aparut instantaneu pe retina....dureros de dezamagitor, cand stiu ca pot face si.... originalitati.

    Sa zicem ca masivitatea si banalul profilului este explicata prin faptul ca acest 8 ar fi un GT, dar nu. Personal ii dau un next, raman cu ochii pe Aston, acolo am ce sa vad ori de cate ori ma uit.
    7 0
  • masina e 2+2 sau sacunale spate au fost coborate pt a fi 4 locuri?

    PS ciudat, dar si la noul Bentley Continental s-a spus ca nu prea au loc 2 adulti pe locurile din spate desi precedentul era clar pt 4 persoane adulte
    1 0
  • @vianu: Ai dreptate cu Aston Martin - deși se cam... auto-copiază și ei, la fel ca Jaguar, ba și Bentley (inutil de completat lista cu Mercedes ori Audi.)
    ...Dar cel puțin pornesc fiecare de la cîte-o *idee fixă* valabilă din toate unghiurile, estetic vorbind.

    P.S. Remarcam *xeroxarea* profilului de Mustang referindu-mă și eu la *cabină* (habitaclu), care din p.d.v. aerodinamic nu poate fi decît una tip *fastback*.
    Rezolvarea proporțiilor / înclinărilor curburilor rămîne însă șpilul principal, nu întotdeauna rezolvat fericit.

    Același profil al pavilionului tip *simbol Nike* inversat e de pildă valabil în contextul unei sportive mai scurte cu doar două locuri, gen Nissan 370Z. Dar nu aici - repet, e poate doar părerea mea, dar nu cred...

    În fine, nu-și au rostul cursuri de... design auto aici (deși nu-s deloc străin de domeniu), însă tare aș vrea să nu cobesc. ;-)
    ...Fiindcă la afirmația precedentă *se va vinde oricum* ar fi trebuit să adaug *nu foarte bine totuși* - zic asta acum aflînd prețul prezumtiv, de cca. 120.000 euroi.
    16 0
  • Aceste modele n-au făcut niciodată mari volume de vânzări la Bmw, mă refer la toate generațiile de seria 6 în special, primul seria 8 a fost un semi eșec comercial.
    4 0
  • Da, fosta Serie 8 s-a produs în doar 31.000 exemplare (dintre care 7.200 vîndute-n SUA pînă-n 97), dar menținerea ei timp de 10 ani în gama BMW (1989-1999) reflectă importanța unor astfel de mașini ca vectori de imagine.

    Aia da GranTurismo - deși nu era prea ușoară, Cx-ul de 0,29 îi susținea în cifre zveltețea optică.
    ...Și precedentul coupe E24 (menținut 13 ani în gamă!) părea gracil, dar Cx-ul de 0,39 se vede că nu l-a prea interesat pe genialul... și încă viul lui designer Paul Bracq (85 ani.)
    11 0
  • Exact detaliul subliniat de @Kirotractor mi-a sarit in ochi si mie.Linia pavilionului mult prea taiata, mult prea "muscle car" ,desi se doreste a fi un GT concurent pentru S-klasse coupe. Interiorul iarasi mi se pare din cale afara de banal si fara eforturi prea mari depuse de designeri. Cand stii ca vrei te bati cu S-klasse coupe,o masina frumoasa dupa toate standardele,trebuie sa creezi ceva la fel de spectaculos.
    6 0
  • inexorabil
    Arog, nu știu cum ai ghicit, dar Motor Trend este exact canalul meu preferat de emisiuni auto (urmat de MotorWeek). Ȋn al doilea rând, am urmărit da capo al fine clipul recomandat. Volvo V90 CC mi se pare o mașină…hot. Nu pot să estimez cât de capabil ar fi rivalul Audi A6 allroad quattro, dar clar că modelul suedez mi-a atras atenția. Ȋn fond, acesta este adevăratul Volvo, care n-are nicio tangență cu tentativele și rătăcirile electro-autonome, pe care le detest din tot sufletul, pentru totdeauna…

    Aplicația twincharging garantează prevenirea turbo lag-ului, pe lângă faptul că generează o putere teribilă…Iar o mașină excepțională precum V90 CC (destul de reușită și sub aspect estetic), ȋmpletită cu un pilot ȋnnăscut precum Randy Pobst, egal pasiune la pătrat.

    Ȋnsă cele mai alese merite le revin…chinezilor de la Geely (pe ei nu-i voi persifla niciodată ca pe unii compatrioți, gen “gălbejiții”). Chiar și astăzi pare uluitor cum s-au comportat și ce au realizat proprietarii din preajma Marele Zid. Ȋn primul rând, au creat un adversar de temut pentru hegemonicii și “ȋnfumurații” germani. Dar capacitatea lui Volvo nu se măsoară ȋn “succesuri” comerciale. Nici ȋn “abilități” tolerate de “exigente” legi europene (nemaisocotind praful ȋn ochii credulilor: amenda crunt subevaluată și ȋnhățarea unui țap ispășitor…un mahăr, ȋn sfârșit, dar care va fi doar unul, hai doi, ȋnsă gata, s-a “lămurit” și “tranșat” frauda, prin urmare “anticorupta” UE – care ne bâzâie și pe noi ca un țânțar hămesit – ne transmite așa: găsiți-vă alt subiect de rumegat, băieți, că doar ce i-am scutit pe VAG-onari de plata unor serioase multe miliarde, care i-ar fi vârât urât de tot ȋn găleată). Cine poate ȋnțelege ȋn ce anume constă forța lui Volvo nu trebuie să le explice altora, ci doar să nu-și trădeze niciodată crezul.
    4 0
  • Arogantul
    da mai inexo, o masina hot, dar nici paradisul nu e perfect
    nici nu iti inchipui cat oftez de necaz ca au bagat porcaria aia de ecran supradimensionat si ca totul este legat de monstruozitatea respectiva
    Din punctul meu de vedere bordul perfect de volvo este mixul de vechi si nou care lea reusit foarte bine pe V40, S60 si V60, adica un ecran de 7 inchi netactil plus bord digitizat cu vitezometru/turometru central, ca de asta miam si luat S60 din generatia care iese acum din productie ca stiam ce catastrofa vine.
    V90 ul ala daca avea bordul vechi ar fi fost masina perfecta.
    cat despre motor, am avut ocazia sa testez versiunea polestar a acelui motor, deci cu 367 de cai si 470 NM, BOMBA pe 4 roti.
    4 0
  • inexorabil
    Arog, îţi înţeleg şi îţi împărtăşesc dezamăgirea, dar tu însuţi ai precizat că ai la ce să te raportezi: modele mai vechi. Eu, în schimb, sunt mulţumit de sistemul de infotainment de pe maşina mea. IntelliLink-ul de origine Buick este uşor de utilizat şi armonios organizat. Nemulţumirea mea vizează alt domeniu şi începe din 2015, adică de când noile generaţii Astra şi Insignia se supun arhitecturii “tăioase”, care nu mi se pare mai expresivă, ci mai agresivă (la propriu…pentru ochii fizici).

    Maşina ta actuală este un S60? În acest caz, avem două puncte comune: Segmentul D şi generaţia anterioară. Dar depinde cu ce motor şi transmisie este echipat modelul tău. Plus că achiziţia ta este şi puţin mai luxoasă…

    Polestar…Cifrele pe care le observ eu acolo mă lasă fără aer. Sunt sigur că acel S60 cu semnătura diviziei de performanţă nu numai că muşcă din asfalt, dar îi şi pune la respect pe omologii germani (cum ar fi M3, cu motor mai mare cu 1L, 58 CP şi 80 Nm în plus, 100 kg în minus, dar la 0-100 km/h scoate acelaşi timp ca al “suedezului”: 4,3 sec.).
    2 0
  • Arogantul
    eu am prins un amestec rar pe sosele
    este fabricata in prima jumatate a lui 2014, deci a prins faceliftul estetic si de infotainment, DAR motoarele astea noi cu numai 4 cilindri au debutat abia 6 luni mai tarziu, deci a mea a venit echipata cu vechiul motor inhouse a volvo, D5, cu 5 cilindri, actualul D5 are doar 4, , motoru asta vechi dezvolta 215 cai si 440 Nm, scoate pana la suta 7 secunde si ceva.
    Cutia este o mizerie Aisin automata cu doar 6 trepte, dar totusi mai bine calibrata decat pe vechila V70-uri sau S80-uri, dar nu are nimic dea face cu noile gunoaie de la aisin cu 8 rapoarte care se misca totusi binisor, le-am testat pe toata familia 90 de la volvo, dar si pe inca actualul S60 Polestar, unde a fost calibrata complet diferit de familia 90, acolo chiar zici ca ai cutie automata buna.. In schimb am clapete la volan. Regretul meu este dublul ambreiaj care l-am avut inainte pe S40.
    de asemenea mai vine si cu AWD care isi face treaba, nimic spectaculos, in mod standard trimite 5% din putere pe puntea spate , iar cand aluneca poate sa trimita pana la 50%, e un haldex de generatia a cincea.
    nu imi pare rau ca are D5-ul vechi , mai ales ca mi se pare mai bun la turatii joase decat noul D5 si suna si mai bine, dar tot imi pare rau ca nu am avut destul incat sa cumpar S60 polestar. asa s-au aliniat planetele.
    3 0
  • inexorabil
    Iarăși niște coincidențe: “automata” mea este tot de la Aisin și tot cu șase trepte (mai mult ca sigur ne raportăm la același cod de producător), iar tracțiunea integrală provine tot de la Haldex (via Saab). Singura problemă pe care am “simțit-o” ȋn legătură cu transmisia japoneză este că mașina pare că “gândește” până ȋn treapta a treia, dar, după aceea, devine o mică bestie pe roți, care depășește cu o forță de nu-ți vine să crezi.

    Eh, Diesel-ul tău este sensibil mai potent. Ȋmi imaginez ce senzații trăiești ȋn “plaja de depășire” (repriza 80-120 km/h). Atenție, să nu uităm că noi nu manevrăm niște benzinare. Ghinion de neșansă: deocamdată, nu ne este deschisă calea către un S60 Polestar, respectiv către un…era să zic Cadillac ATS-V, ca să respect clasa, dar parcă mai mult m-ar tenta un Camaro ZL1, un super-musclecar (dar nici muscle-supercar n-ar fi greșit).

    PS. N-ai rostit-o ȋn clar, dar trebuie să dăm Cezarului ce-i al Cezarului: siguranța modelului tău se cunună cu sublimul…După criterii maximale (adică americane). Apropo, de obicei interacționez (pe viu, nu “virtual”) cu fel de fel de oameni, cu care – nu de puține ori – discut inclusiv despre mașini, dar pe nimeni n-am auzit abordând atuurile lui Volvo. Am ȋncercat eu ȋntrucâtva, dar cuvintele mele trec prin ei precum razele X, deci n-are rost…Ȋn mintea lor, Terra este o țară, iar Germania o planetă.

    PPS. Iată ce ȋnțeleg eu prin pasiune plină de culoare, marcată de varietate și…nepieritoare (chiar dacă, după legea implacabilă a firii, materia se degradează, lumea se schimbă și istoria auto se stinge) :

    https://www.youtube.com/watch?v=JJ2jz4DL-HU
    2 0
  • Arogantul
    Camaro ZL1 este o mica bestie, dar oare un ford Mustang cu motor V8 nu iti face cu ochiul? am vazut unul vopsit intrun mov viu de iti scotea ochii, dar nu la modul tziganos, era chiar o culoare deosebita care se potrivea cu ideea de muscle car.
    pauza de film acum......
    deci UAU, am vazut niste masini mortale in videoul ala, incep sa inteleg pasiunea ta pt masini americane, pacat ca modelele astea din anii 70-80 nu stau bine la capitolul siguranta, pt ca la design, sunt top.
    in alta ordine de idei,
    eu incep sa ma las de sportul asta sa le vorbesc oamenilor despre siguranta volvo, am obosit, pe bune am obosit sa ma lupt cu morile de vant. am fost decurand in tara si am vazut oameni care ori nu isi tineau copii in scaune speciale, ori ii puneau doar de forma dar nu ii legau in centuri, asta inclusiv la bogatasi care circulau cu range rover. ( si nu vb de masina saracului range rover evoque ) , vb de modelul MARE, asta m-a socat cel mai tare.
    o lipsa CRASA de cultura sigurantei automobilistice.
    3 0
  • Arogantul
    ca vorbeam de siguranta
    intra pe pagina unde se vorbeste despre lansarea noului S60 (articolul cu poza cu masina rosie, ca sunt multe articole recente despre S60 ),
    sa te crucesti la comentarii
    1 0
  • inexorabil
    Arog, am urmărit de la bun ȋnceput comentariile referitoare la noul S60. Ți-am acordat mânuțele de rigoare nu atât din simpatie, cât pentru faptul că te lupți pentru adevăr. Un anume utilizator (ȋl dau anonim), față de care nutresc o bună impresie, m-a surprins oarecum negativ deplângând faptul că Volvo nu scade cu ardoare masa modelelor sale…Ȋn mod sigur, așii științei despre siguranță (adică IIHS) l-ar contrazice. Oricât ai “umbla” la rezistența materialelor și te-ai concentra pe “disiparea energiei de impact”, pe "crumple zone", masa contează primordial! “Too heavy” va fi ȋntotdeauna vrăjmașul deliciului dinamicii, dar, totodată, va fi prietenul vieții…Mă rog, nu te lăsa cuprins de mâhnire. Conform zicerii unui om de spirit al zilelor noastre, trăim ȋn România și asta…continuă tu fraza.

    Despre siguranța “americanelor” : te rog să cauți pe Youtube teste NHTSA la care au fost supuse, ȋn urmă cu vreo 40 de ani, modele precum 98, Cutlass sau Cutlass Supreme (ca să mă limitez la Oldsmobile). Dar și mai ȋncoace te poate uimi Aurora, de exemplu, a cărei rigiditate structurală i-a enervat pe grangurii GM, fiindcă Buick și Oldsmobile (taman mărcile care au pus piatra de temelie a gigantului din Detroit) se ȋncăpățânau să nu aplice fidel politica reducerii costurilor, aceea care a năruit calitatea ȋn ansamblu și s-a terminat, inevitabil, cu șocul falimentului corporativ (apoi locatarii din RenCen s-au ȋnvățat minte și au ȋnceput să promită realizări remarcabile, deși, vorba aceea, “mai este mult până departe”, dar ȋmi place că progresează ȋn mod palpabil, design-ul fiind, totuși, discutabil, de parcă le-ar fi pierit imaginația care a consacrat atâția artiști ai stilului ȋn istoria lui GM; ȋn fine, bine și așa, hai să nu fiu prea cusurgiu, ci să “investesc” ȋncredere).
    3 0
  • Arogantul
    exista materiale care sunt si rezistente si usoare, dar costa al dracu de mult, a se vedea polestar 1
    pana una alta, otelul si aluminiul or sa domine inca mult industria auto.
    sau poti sa faci panouri din plastic ca renault.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru