Când lemnul bate metalul și fibra de carbon: conceptul Toyota Setsuna mizează pe mesteacăn și cedru pentru șasiu și caroserie

de Mircea Meşter
Miercuri, 09.03.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ne-am obișnuit ca lemnul să fie parte din ambianța interioară a mașinilor moderne. Toyota răstoarnă această logică prin conceptul Setsuna, în care lemnul e utilizat la fabricarea șasiului și a caroseriei.

Unul dintre cele mai importante evenimente europene dedicate designului din toate industriile, Milan Design Week, va găzdui pentru prima dată în istoria un stand al constructorului japonez Toyota. Iar pentru a celebra cum se cuvinte acest moment, niponii au dezvoltat un concept inedit dedicat evenimentului: o mașină construită din lemn de diferite texturi și esențe care se numește oficial Toyota Setsuna.

Conceptul dezvoltat de Toyota iese în evidență, în singura fotografie publicată până acum, atât prin caroseria sa neobișnuită, cât și prin soluțiile pe care designerii și inginerii niponi le-au pus cap la cap pentru dezvoltarea sa. Toyota renunță la "clasicele" materiale precum aluminiul, oțelul, plasticul sau fibra de carbon în favoarea lemnului, o soluție naturală extrem de rezistentă dacă este întreținută corect și prezentă în diferite formule în șasiul și caroseria lui Toyota Setsuna.

Aflăm, astfel, că panourile de caroserie sunt produse din lemn de cedru japonez, în timp ce șasiul mizează pe lemn de mesteacăn. Cel mai interesant aspect legat de noul concept este faptul că elementele din lemn se îmbină perfect cu ajutorul Okuriari, o tehnică japoneză străveche utilizată de meșterii niponi specializați în prelucrarea lemnului.

Întreaga idee a conceptului nipon se bazează pe trecerea timpului și pe modul în care o mașină poate fi legătura dintre generații.

Astfel, Toyota susține că un program de întreținere corect va duce la întărirea rezistenței materialelor utilizate, chiar dacă patina timpului va fi vizibilă pe lemnul de pe caroserie. Pentru a sublinia asta, Toyota a montat în habitaclu un ceas gradat pentru fiecare secol care trece peste mașină, iar însuși numele conceptului Setsuna se traduce direct prin "Moment".

Conceptul Toyota Setsuna va putea fi admirat la standul Toyota de la Săptămâna Designului din Milano, între 12 și 17 aprilie 2016. 

Comentarii (10)

  • asta e barca de salvare a celor de pe locul 2 mondial :)

    si nici n-are airbag-uri....
    6 5
  • S-au uitat in jur, si au văzut ca Morgan face asta de 75 ani (pt șasiu), ultima statistica a lor spune ca au comenzi ferme pana in 2021.
    Dar cum ''iarna nu este ca vara'' nici ''Toyota nu este ca Morgan''
    7 8
  • @xxx

    Sasiurile Morgan sunt din otel sau, mai nou din aluminiu, doar structura caroseriei este de lem.
    8 0
  • De altfel, am citit mai multe articole despre masina asta si nicaieri nu se pomeneste de un sasiu din lemn. Asa cum arata, caroseria pare a fi una autoportanta asa ca, nici vorba de sasiu.
    4 1
  • Letopiset
    @mishazaitev Din comunicatul oficial Toyota: To embody this concept, Toyota picked a variety of distinctive types of wood for different parts of the car, including the exterior panels, frame, floor, and seats.

    Deci frame. Deci probabil sasiu.
    4 3
  • nu stiu daca are rost sa despicam firu'n 4....dar misha la un moment dat explica bine despre ce era vorba. Acolo n-am inteles de ce m-a bagat si pe mine in colectivul ignorantilor mai ales ca nu abordasem problema

    So:
    - http://www.thesmokingtire.com/wp-content/uploads/2013/06/IMG_1463.jpg
    - http://4.bp.blogspot.com/-frx2yZS8Sak/VYmcp_y4_OI/AAAAAAAACR4/7nFBkrDbuM4/s1600/DSC_0057.JPG

    sa folosesti lemn la sasiu e cel putin indraznet, dar "scheletul" pe care stau panourile e cat se poate de firesc sa fie construit din lemn. "Tehnologia" e preluata direct din aviatie doar ca la masina mai avem si suportul rotilor, motorului si transmisiei care eu zic ca trebuie sa fie din otel.

    http://www.electrifly.com/discontinued/gpma1142-frame-b.jpg
    1 0
  • @mishazaitev
    Îți garantez este din lemn de frasin te mai las sa cauți. Am văzut in 2 locuri:
    1. muzeul de la Mulhouse Franta
    2. muzeul Morgan din Malvern, in comitatul Worcestershire, regiunea West Midlands, Anglia

    Aici daca aveți șansa sa ajungeți nu este de ratat
    3 1
  • Este un design pur japonez cu aspect de coșciug rasat așa că te poți și înmormânta în el. Dacă n-ar fi de la Toyonta aș fi zis că a fost făcută ca lucrare de diplomă la școala de meserii a dulgherilor. În rest îi lipsește coviltirul și respectul de sine al unei firme care are ca rațiune de existență designul anost
    3 4
  • @r....cel putin ai scris misto.

    Adica se vede ca urasti marca asta si ti-ai ticluit bine textul. Dar dincolo de scuipat probabil ca n-ai inteles ce inseamna Milan Design Week.
    4 0
  • @xxx

    Nu confunda sasiul cu structura caroseriei. Uite aici ca sa intelegi mai bine despre ce este vorba.

    https://www.classicdriver.com/en/article/cars/myth-busting-morgan-chassis-are-made-wood-true-or-false

    @Vianu
    Nu v-am inclus in categoria ignorantilor...pur si simplu mi s-a parut ca aveti aceeasi opinie. Scuze daca am intele gresit....
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru