Cazul VW: Rechemările în service încep în ianuarie. Majoritatea maşinilor vor putea fi reparate cu un simplu update software

de Mircea Meșter
Miercuri, 07.10.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Deşi nu se cunosc încă detalii clare legate de modul în care Volkswagen Group va repara cele 11 milioane de maşini afectate de problema software-ului manipulator, CEO-ul companiei a anunţat că recall-urile vor începe în prima lună a anului viitor.

Criza VW: tot ce trebuie să știi despre scandalul Dieselgate

Noul şef al Grupului Volkswagen a confirmat într-un interviu acordat publicaţiei Frankfurter Allgemeine Zeitung că cele 11 milioane de maşini pe care este instalat software-ul care poate manipula testele de emisii vor începe să fie rechemate în service începând cu luna ianuarie 2016. Procesul urmează să fie finalizat pentru toate maşinile implicate până la sfârşitul anului viitor.

"Dacă totul merge conform planului, putem începe să rechemăm maşinile în luna ianuarie. Toate maşinile ar trebui să fie reparate până la sfârşitul lui 2016", a declarat Muller pentru publicaţia germană.

Deşi nu există încă detalii legate de soluţiile pe care le va găsi Volkswagen pentru repararea problemelor, Muller a confirmat pentru jurnaliştii din Frankfurt faptul că cele mai mult maşini vor fi rezolvate printr-un simplu update al software-ului de gestiune a motorului, în timp ce altele vor avea nevoie de ceva mai mult decât atât. Nu se cunosc încă detalii foarte clare legate de întreaga operaţiune, însă temerile unor clienţi care susţin că maşinile pe care va fi reinstalat software-ul ar putea pierde din putere şi performanţe nu sunt încă lămurite de oficialii germani.

Bloomberg: "Soluţie excepţională: schimbarea maşinii afectate"

Planul complet de rezolvare a problemei trebuie prezentat reprezentanţilor guvernului german în această săptămână, detaliile complete urmând să fie publicate imediat după ce Volkswagen le va explica pe larg într-un comunicat de presă. Publicaţia economică Bloomberg anunţă chiar că, în "cazuri excepţionale", Volkswagen ar putea să apeleze la rezolvări extreme şi să înlocuiască unele maşini cu altele noi. Jurnaliştii americani citează surse din cadrul Volkswagen Group, însă nu este clar ce înseamnă "situaţii excepţionale".

Volkswagen Group anunţase deja că 8 din cele 11 milioane de maşini implicate în scandalul Dieselgate se află în Europa.

via FAZ, Bloomberg

Comentarii (35)

  • Daniel
    Sa vezi show cu useri care se vor plange ca le-a crescut consumul cu 1-2 litri dupa update-ul software.
    26 10
  • @Daniel Pai crezi ca se vor duce la resoftare tinand cont ca la noi majoritatea sunt second, eventual la a 3-a mana fara sa fie cumparate initial din Romania?

    Mi-e greu de crezut ca un roman care si-a luat masina din Germania va fi chemat pentru resoftare.

    Valabil si pentru cele luate din Romania insa care au iesit din garantie. Poate sa-i cheme, insa nu au cum sa-i oblige sa se duca...

    La noi o sa fie ca la neoameni ca de obicei si in cazul de fata...
    26 5
  • ''Majoritatea maşinilor vor putea fi reparate cu un simplu update software'' , ce frumos. Practic raman aceleasi motoare invechite si demodate care odata cu modificarile noilor norme aduse, performantele acestora nu vor mai fii ca cele de pe hartie, de fapt mult mai temperate .
    21 26
  • mecanicul vesel
    Showul se va muta apoi pe sosele ... sa vezi blitzuri ce vor lua de la loganisti ....
    34 8
  • Pai ori se scoate softul si atunci cresc emissiile, ceea ce nu cred ca este cazul.
    Ori se activeaza softul permanent, ca sa aiba emisiile si consumul anuntate, si atunci reduce caii si cuplul.
    Sa vezi atunci cum Locanul de 75 de cp cum depaseste Passatul cu acte de 150 cp ...
    33 13
  • @eee,

    Exact aceest semnal de alarma tot incerc si eu sa-l trag. Practic daca ca sa obtina consumul si emisiile REALE , performantele motorului vor fi reduse . Iar cum VW dupa atatea amenzi , nu isi vor mai bate capul cu dezvoltarea altor motoare , nu in prezent, poate peste 10 ani . Probabil un Passat 2.0 150 CP va scoate cel putin 12-13 sec pana la 100 km/h odata cu aducerea situatiei la real :))))
    15 17
  • Cum poti sa zici ca"Majoritatea maşinilor vor putea fi reparate cu un simplu update software'?? Daca era asa usor dc nu s-a facut de la inceput? inainte sa le vanda...si nu mai aveau parte de ditamai scandalul. Mai mult ca sigur vor aparea alte minusuri... asa ca scapi de un drac si dai de tasu"
    11 3
  • @spargatorii de seminte
    Ma ce experti sunt pe acest forum, cred ca de aici recruteaza marile firme inginerii!

    Nici macar VW nu a anuntat oficial ce si cum dar voi stiti deja si cum se va rezolva si ce probleme vor aparea...pfuaa, eu zic sa scrieti asta intr-o scrisoare oficiala catre VAG, in felul asta veti ajuta firma sa nu faca greseala enroma spre care se indreapta fara stire si o sa deveniti si bogati ca veti fi salvat o noua criza VAG.

    Eram ironic, consumati aer si curent degeaba si poluati cu aberatii mai rau ca VW cu CO2!
    15 11
  • madalescu iti multumim ca tragi acest semnal de alarma.

    sincer nu stiu ce ne-am face fara tine...
    16 3
  • @Mada Passat-ul cu 1.6 105 cp TDI (euro 5) care e si el cu probleme lua din fabrica suta in 12.2...
    7 3
  • VW poate sta linistit in Romania,costurile vor fi zero. poate daca era vreo rechemare pentru "anulare DPF" aveau mai mult "succes" ....
    14 0
  • si sa inceapa procesele ca masinile nu mai au puterea data initial de producator, dupa resoftare :)
    5 3
  • mecanicul vesel
    vad ca *spargatorii de seminte* au luat initiativa ... popor de imbecili care nici macar nu stiu ce voteaza !!! Prosti, dar cu pretentii ...
    6 3
  • singura pb REALA va fi ca se vor duce departe din nou japon+americ(pt mine ambii cu masini de volum naspa+slabe) si europa ramane in urma.......n.am vw, dar imi pare rau de ei
    6 3
  • @mandolinescu trage concluzi, trage cocsuri mai ceva ca VW, trage matza de coada, suturi in gard si ce mai poate. Vanzarile sunt la pamant la locul de munca iar taiotele care le vinde sunt asa de perfecte ca nici in service nu mai vin. Noroc cu Automarket ca mai schimba si el o vorba cu cineva.
    7 3
  • inexorabil
    Cel mai tare lanț de subordonare: Italdesign Giugiaro este subsidiara lui Lamborghini, Lamborghini a lui Audi, Audi a lui VAG, VAG a lui Porsche SE. Deci ȋntre marele Giugiaro și familia Porsche se interpuneau trei straturi de șefi. Sublim. N-are cum să dea faliment așa ceva.
    6 1
  • @spargatorii de seminte - thumb up!
    2 3
  • Bun! De acord! Dar... ce efect va avea update-ul? Va creste consumul? PROBABIL.Vor creste noxele?...MAI MULT CA SIGUR, CA ASTA ERA SCOPUL SMECHERIEI- si atunci cine va plati ....diferenta? De bani, pt. ca vorbim de alte norme Euro si ..din aer.Dar asta vom vedea la copiii si nepotii nostri.Mai tarziu...Si ar mai trebui ca cineva sa-si asume permanenta efectului resoftarii, ca nu cumva peste 6 luni sa se updateze singur si sa emita fumul la fel de gros. PS-Azi am incercat sa vad soseaua in urma unui Logan diesel, dar nu am reusit. Emitea in aer 50.000 mg/km de funingine!!! Usurel cu apostrofarile. Am Clio, dar....pe GPL.
    8 3
  • Sunt mult mai multe masini.....in realiate indiferent de generatie sau subdivizie a grupului VAG. Am verificat o Skoda Rs 2010 diesel, un Audi A4 2011 si un Audi A4 2014 (ambele tot diesel) si ......surpriza toate sunt pe " lista neagra".
    5 2
  • Am uitat sa precizez Skoda Rs si Audi A4 2014 cump din rep din Romania.....Audi A4 2011 cump din Spania. Eu unul doresc sa am tot 170 cp pe fiecare dintre ele, sa fie tot Euro 5, ptr ca asta am platit. Nu vreau 120 cp ca sa respecte emisiile din carte sau Euro 3-4 cu emisii reale......si nici AdBlue sau mai stiu eu ce cacat. De reduceri la masini noi nu sunt interesat ca asta e picatura care a umplut paharul.....poate daca imi transfera reducerea la vreo japoneza....
    5 2
  • @Lucci
    Tu esti posesor VW cu motor diesel ? Sau esti revolvat sa fie?
    Cat despre copii si stranepotii , pe bune ? Iti faci griji pentru masini noi cu euro5 oricat de softate, putine in Romania pentru ca la noi majoritatea sunt masini vechi sh euro2-3 care polueaza mult mai mult...
    Sa mai zicem de bajetii care isi anuleaza DPF-ul voit , alea cat or consuma ? Cele cu DPF anulat poleaza multtt mai mult ca aceste vw euro5 cu soft care au DPF.

    Pana la acest scandal , nu va gandeati la copii nepoti poloare etc.
    Ipocrizia merge mult mai departe, pun pariu ca astia de comenteaza cel mai mult au masini dizal mult mai poluante sau cu dpf anulat.
    7 3
  • Orice solutie ar gasi sigur nu o sa scada puterea motorului , pentru a evita nemultumirea clientului final sau eventuale procese. Voi chiar credeti ca ei nu se gandesc la asta?
    Cei care sunt asta siguri, sunt doar haterii naivi gen Alex.
    6 3
  • @Mda

    Tehnic vorbind o sa scada puterea motorului, deoarece gazele arse si nearse nu mai ies direct afara ci sunt recirculate de acel sistem electronic pana cand emisia este in parametrii. Astfel, motorul nu mai functioneaza la capacitatea maxima si astfel o sa fie o lipsa de putere, putere pe care o poti creste schimband turbina cu o turbina mai mare, marind cuplul cu o cutie de viteze mai scurta.
    Despre consum depinde de fiecare. Odata ce o calci consuma. Mie personal mi s-a stricat sonda Lambda la o masina 1.8 benzina aspirat, cea de dupa galeria de evacuare (masina mea are 2 sonde Lambda sa fie EURO5) si surprinzator masina era mult mai sprintena, agila cu acceleratii mai rapide si cu consum mai mare. Dupa ce s-a reinlocuit sonda brusc masina a devenit din nou mai lenesa.
    Deci nu poti avea aceleasi performante de la acelasi motor, aceeasi cutie cu soft-uri diferite.
    Mergeti la orice reprezentanta Volkswagen, intrebati-l pe orice inginer (si sa va raspunda sincer) ce se intampla la schimbarea soft-ului pentru ca masina sa fie EURO5 sau EURO6 real.
    TDI-urile o sa devina SDI-uri cu o turbina.
    Benzinele turbo sunt viitorul si benzina mereu a fost la putere (vezi in motorsport). Doar nemtii au putut sa scoata ceva putere din motoare diesel in 4 cilindrii cu 150,170,200 cai, pe cand japonezii si americanii abia acum ajung pe la 150-160 cai pe cele diesel.
    11 1
  • mishazaitev
    Bujie, unde ai verificat? Pe site VW? Introducand seria masinii mele un 2.0 l TDI din 2014 Euro 5, nu imi indica ca ar fi nevoie de nicio interventia. Cunosc un amic care are un Passat din 2014 si introducand seria sasiului ii apare faptul ca masina are motorul EA189 si ca urmeaza o rechemare in service pentru noxe.

    http://www.volkswagen.de/de/servicezubehoer/VolkswagenService/rechte_marginalspalte/abfrage_feldmassnahmen.html

    Ai idee ce alte verificari se pot face? Sau mai bine zis, este posibil ca sa existe masini 2.0 TDI Euro 5 care sa nu aiba acel soft trisat? Multumesc.
    3 1
  • Exact. Eroare abgas .......ea 189. audi pe audi de si skoda am intrebat un prieten din service si este si ea afectata. Si da se poate sa nu fie toate. Ca idee inf oficiale/neoficiale ref la solutie nu au nici ei inca.....nu se stie nimik.
    2 0
  • @Andy, tocmai , ''lua din fabrica'' asta cu ''softul'' pus, fiindca altfel VW ar fi trebuit sa investeasca bani grei pt a obtine si performante bune dar si emisii scazute ) dar cum ei nu au fost in stare sa impace nici capra nici varza, s-au gandit la o stratagema iluzorie, cu care poate pacalii atat consumatorul, vanzandui iluzia unor masini performante dar in acelasi timp si ECO ) . Dar vazanduse neputinciosi, ce au zis ? Hai sa ii dam carpeala , le mai tinem p'astea 10 ani si ii punem un soft care sa spuna ca sunt motoare moderne si ECO . Nu am nimi cu acest brand, si nici fan nu ma pot numii, chiar au cateva modele care imi plac , spre exemplu > M-am ''dat'' cu un Touareg facelift in august ( asta vara ) , cred ca singura masina de la VW care-mi starneste emotie cand ma urc in ea, ar mai fii Beetle , Scirocco si putin T6 , restul sunt sterse si anoste d.p.m.d.v. Era varianta entry-level 3.0 TDI 204 CP , cu un pret de 42k euro, dealerul imi oferise si o oferta care ducea masina la 35 mii euro in acea varianta de baza , un lucru bun pt un SUV de clasa mare care mai e si 4x4 ( cat un CX-5 full options ca pret ) . Am ramas surprins de calitatea materialelor , lucru care ma facea sa uit ca ma aflu intr-un VW , ma ducea cu gandul mai mult la Audi. Evident, nu se compara cu un veritabil Land Cruiser 200 nici la offroad si nici la finisaje si fiabilitate sau practicabilitate, in schimb pretul este cel mai bun la aceasta masina. Sunt curios daca dealerul ar mai fii dispus sa imi propuna o astfel de oferta dupa acest scandal ? Sau poate ar lasa masina chiar la 30 de mii cine stie ? :D :D


    @zarnesteanu , flacaule. Ma pot ''lauda'' ca am ''carmuit'' ceva VW-ne , la unele am si impins chiar . Oricum, mi-a placut Touareg, iar asta nu-i o critica, e chiar o lauda , mai ales cand ma uit si vad cat de stearsa e cam toata gama VW in afara de cele mentionate :D
    4 3
  • @Mada Touareg e suv din clasa medie. Q7 e din clasa mare, iar CX-5 si Tiguan sunt din clasa compacta.
    3 1
  • mishazaitev
    @bujie

    Mulumesc frumos. Inseamna ca e posibil sa ma numar printre norocosi. Oricum nu as maicumpara NICIODATA o masina fabricata de grupul VAG. Am o crcumstanta atenuanta in sensul in care actuala masina am cumparat-o pentru a o folosi intr-o afacere si, recunosc, privind achizitia ei ca pe o investitie, a contat foarte mult valoarea de revanzare. Insa faptul ca recent au dat spaga ca sa obtina nu stiu ce premiu international, ar fi trebuit sa-mi ridice semne de intrebare cu priire la corectituinea germana.
    1 0
  • @Andy, da ai dreptate, m-am informat. Multumesc pt observatie. La cate ''clase'' de SUV-uri au aparut pe piata cu greu le mai deosebesti categoria de clasa :)
    1 1
  • @Andy
    Nici tu nu ai nimerit impartirea pe segmente. Sa o luam de la mare la mic la SUV-uri.

    Touareg si Q7 inclusiv Porsche Cayenne au impartit mult timp aceeasi platforma care se numea PL71 si toate fac parte din segmentul Large SUV premium. Concureaza cu X5 , Range Rover Sport, GLE, XC90. Normal Touareg nu trebuia sa fie in segmentul premium dar de ceva timp clasamentele de vanzari si nu numai l-au pozitionat acolo, impreuna cu Q7 si Cayenne.

    A doua categorie din care face parte Tiguan(platforma de Golf) si Mazda CX-5( platforma de mazda 3) se cheama Midsized SUV segment ( nu premium).

    A 3 categorie si cea mai mica este Small SUV segment , din care fac parte de exemplu Renault Captur , Duster, Peugeot 2008 , Nissan Juke, Mazda CX-3 ( care este pe platforma de mazda2). Nu vb de segmentul premium aici.

    Seara buna
    1 0
  • Mi-am facut update la softul de motor,deoarece masina avea softul care pacalea noxele in mers,concluzia - a scazut puterea motorului,tipic nemtesc. Daca inainte nemtii de la VW pacaleau statul,acuma te pacalesc pe tine ca si consumator.Nu poti scadea noxele in timpul mersului doar printr-un update de soft.
    0 0
  • Am uita sa va spun,motorul este de 177 cp
    0 0
  • vericu
    hotieee
    0 0
  • VERICU
    MULT A SCAZUT PUTEREA?
    0 0
  • VERICU
    CONSUMUL A CRESCUT
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru