EuroNCAP: 5 stele pentru Honda CR-V şi Citroen C4 Picasso

de Sebastian Toma
Miercuri, 26.06.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
EuroNCAP a publicat rezultatele unei noi sesiuni de teste. De data aceasta, organismul a testat doar două modele noi, Honda CR-V şi Citroen C4 Picasso, ambele cotate cu cinci stele de siguranţă.

Specialiştii de la EuroNCAP au realizat o nouă sesiune de teste de siguranţă. De data aceasta, organismul independent a verificat doar două modele noi. Vorbim despre Honda CR-V şi Citroen C4 Picasso. Cele două modele testate au obţinut punctajul maxim – cinci stele de siguranţă. Ambele modele testate au obţinut acelaşi punctaj la protecţia pietonilor, 68%, în timp ce modelul franţuzesc a obţinut rezultate mai bune la alte capitole. Însă, după cum subliniază şi cei de la EuroNCAP, cele două modele nu sunt comparabile, nefiind încadrate în acelaşi segment.

Honda CR-V a avut un punctaj foarte bun la protecţia pasagerilor adulţi, modelul primind 93% din punctele disponibile. Pentru protecţia copiilor de la bord, modelul nipon a fost punctat cu 74%. Safety assist, capitolul care notează sistemele electronice de siguranţă, a fost notat cu 68% din punctele disponibile, deoarece limitatorul de viteză nu este oferit în standard, iar cei de la EuroNCAP estimează că acest sistem nu va fi vândut pe suficiente exemplare livrate în Europa încât să fie luat în considerare.

Urmareste Automarket
În cazul noului Citroen C4 Picasso, cei de la EuroNCAP au spus că modelul a fost stabil în urma impactului şi că s-a comportat bine.
Singura nemulţumire a fost la impactul lateral cu un stâlp, unde reprezentanţii EuroNCAP spun că datele lor prezintă forţe puternice la nivelul coastelor, care indică un nivel slab de protecţie al acestora. Chiar şi cu această nemulţumire, modelul franţuzesc primeşte 86% din punctele disponibile la această categorie, 81% din punctele disponibile la categoria Safety Assist şi 88% din punctele disponibile pentru protecţia copiilor de la bord.

Via EuroNCAP

Comentarii (16)

  • Cine-i mai crede pe astia de la EuroNcap..
    Astept testele americane.
    17 22
  • Pe unele sectiuni, CITROEN a avut note mai bune decat HONDA :)
    25 7
  • Da, la capitolul "uite ce viu arata" :p
    11 13
  • @eu = CITROEN = 86-88-68-81 %

    HONDA = 93-74-68-66 %

    http://www.euroncap.com/latest.aspx
    22 1
  • Vad ca la Picasso o roata din spate pierde contactul cu solul.
    Nu arata prea bine asta...
    2 8
  • Fondata in 1997
    Cei nascuti dupa 1990 nu stiu de influenta benefica pe care a avut-o EuroNcap asupra lumii automobilistice europene.
    27 2
  • Cel mai bun test e cel din realitate.
    Astfel Citroen Pluriel, o masina subcompacta de 4 stele Euroncap face praf un Ferrari (Adi Minune) masina de peste 150.000 euro, fara a avea avarii importante...si nu e un caz izolat. Cei care intocmesc dosare de dauna auto stiu.
    Sa fie oare faptul ca in primul razboi mondial Citroen fabrica tancuri si blindate ?
    20 9
  • Da @V. cam asa, in realitate apar mai multe variabile decat in cazul unui test ''clasic'' de impact...
    ...insa... nu inseamna ca masina manelistului este ''vai de ea''... se face ''praf'' acolo unde trebuie si distribuie energia de impact, ca aceasta sa nu ajunga in habitaclu la mandrul posesor de Ferrari... ;)
    7 12
  • @V.
    Alta conceptie comunista, ca o masina e buna la impact daca nu se face praf.
    Tocmai invers, o masina foarte buna la impact e una care se face muci acolo unde trebuie si ramane cat mai intreaga acolo unde trebuie. Poza cu CR-V-ul e graitoare, partea din fata zob si de la parbriz in spate aproape ca se inchid perfect usile.
    Daca la impact partea frontala aproape ca nu sufera, asta inseamna ca cei din masina sunt, posibil, facuti malai. Ce sa mai vorbim de structura generala a masinii, care poate suferi defromari serioase.
    Conceptia parintilor nostri, de la care luam 99% sfaturi gresite, cum ca o masina buna e aia care are tabla groasa, e complet eronata.
    6 11
  • Dan are perfecta dreptate si un test graitor a fost facut la americani acum cativa ani. Au lovit un Bel Air din anii 50 cu un Impala din 2000 si ceva (2008 parca). Bel Air-ul era aproape intact avand tabla groasa, insa manechinele erau facute muci in timp ce la modelul nou, tabla era facuta praf si manechinele erau intregi.

    Da, mentalitatea ne omoara si multi inca mai cauta masini cu tabla groasa cand e mai bine sa aiba tabla subtire si chiar plastic care preiau mult mai bine socul unui impact.
    7 12
  • Ptr.eu ,dan si andy
    Ce scrietii voi nu e o noutate ptr. nimeni...asa e partea frontala se deformeaza progresiv pana la celula de siguranta a masinii dar asta nu inseamna ca intr-o coliziune cu vitezele cumulate de sub 60 km/h sa iti faci praf aproape toata partea fata ca sa scapi cu viata.

    p.s-Aia cu ,,conceptie comunista" e tic .
    13 5
  • @V.
    "asta nu inseamna ca intr-o coliziune cu vitezele cumulate de sub 60 km/h sa iti faci praf aproape toata partea fata ca sa scapi cu viata"
    Asta, de fapt, demonstreaza ca tot n-ai inteles nimic din dinamica unui impact.
    Exemplu de clasa 1, poate intelegi: ce amotizeaza mai bine, arcul sau caramida?

    Nu e un tic, e o realitate. Crunta. Si omniprezenta.
    1 6
  • @ dan
    Tinere, dupa ce o sa iti treca prin maini vreo 7500 de dosare de dauna si ai sa vezi ce si cum, mai vorbim.
    Pana atunci ține in continuare lectii la cei mici.

    Fii mai explicit cu ,,conceptia comunista,, intr-o opinie personala legata de deformari plastice ca sa te cred ca nu ai un tic real, crunt si omniprezent.
    11 1
  • @ Dan

    Cum e aia cu vitezele cumulate ?
    Ia uite aici un pic si nu mai spine prostii:

    http://www.youtube.com/watch?v=r8E5dUnLmh4
    7 0
  • :))))))... m-am lamurit, lasati-l in pace pe @V. ... este doar un contopist orgolios care lucreaza cu dosare, fara sa inteleaga ce se intampla de fapt la un impact...
    ... habar nu are ce forte teribile sunt la un impact de numai 30 km/h, exista chiar cateva filmulete in acest sens, de care se pare ca nu stie... asa ca duca-se invartindu-se cu vitezele lui cumulate, ca vorbeste din dosare ;)
    1 6
  • @eu
    Poate iti si explici cum o masina cu masa mai mare iese mult mai avariata decat una cu masa mai mica, in urma unei mici coliziuni... in rest abia astept sa vad un ,,deștept,, ca tine cum iti schimbă toata partea fața la masina lui, dupa ce loveste vreo pisica cu oasele ceva mai tari.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru