Feedback

Fostul CEO Volkswagen, acuzat oficial de fraudă în scandalul Dieselgate: Martin Winterkorn riscă până la 10 ani de închisoare în Germania

Publicat Luni, 15.04.2019
de Paul Cosma
Comenteaza 7
Fostul CEO Volkswagen, acuzat oficial de fraudă în scandalul Dieselgate: Martin Winterkorn riscă până la 10 ani de închisoare în Germania - Poza 1
Martin Winterkorn, fostul CEO al Volkswagen, a fost acuzat oficial de fraudă de către autoritățile germane pentru implicarea în scandalul Dieselgate. Winterkorn fusese acuzat de fraudă și anul trecut în Statele Unite, însă nu poate fi arestat dacă nu părăsește Germania. Procurorii nemți spun că fostul șef de la Volkswagen riscă până la 10 de ani de închisoare pentru fraudă și încălcarea mai multor legi.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În mai 2018, o curte federală din Michigan l-a pus oficial sub acuzare pe Martin Winterkorn, fostul CEO de la Volkswagen, despre care a spus că a aprobat utilizarea în continuare a unui software de păcălire a emisiilor pentru a putea trece astfel de testele de emisii impuse de autoritățile americane.

La vremea respectivă, Winterkorn devenise cel mai înalt reprezentant Volkswagen care a fost acuzat de fraudarea Statelor Unite. Oficialul nu a putut fi arestat de autoritățile americane, întrucât Germania nu extrădează cetățeni în țări care nu fac parte din Uniunea Europeană.

Acum a venit și rândul Germaniei să emită acuzații oficiale de fraudă pe numele lui Martin Winterkorn, conform unei declarații a procurorilor din Braunschweig.

Pe lângă Winterkorn, alți patru foști oficiali Volkswagen sunt acuzați de fraudă, însă numele lor nu a fost dezvăluit. Aceștia sunt învinuiți pentru că au încălcat mai multe legi și că nu au informat autoritățile cu privire la folosirea dispozitivelor de trucare a emisiilor în scandalul Dieselgate.

Procurorii susțin că, în acest caz, acuzațiile pot produce până la 10 de închisoare pentru foștii reprezentanți ai grupului Volkswagen. Pe lângă cei menționați, alte 36 de persoane fac obiectul unei anchete a autorităților germane.

Via Reuters


Comentarii (7)

  • Yupiii! Trăiască și ȋnflorească marea prietenă de la Apus, Uniunea Europeană a Republicilor Sovietice Socialiste!

    Fiindcă bagajul de tactici propagandistice nu ȋncetează să semene de minune cu cel al sinistrei URSS de altădată…

    Concret, noi, tovarășii care constituie Comitetul Central (din Berlinelles, pardon, Bruxellin), i-am identificat cu precizie pe “dușmanii (mașinii) poporului”, deci ȋi ȋncălțăm imediat cu zeci de ani de “reeducare”, pardon, de bulău, iarăși pardon.

    Cineva din public, totalmente incorect politic: “Dar nu mai bine ați fi optat pentru zeci de…miliarde de euro amendă pentru Grupul protejat de al dvs. Stat-Corporație?”.

    Aăă, ups, brusc i s-a tăiat microfonul, ȋn cel mai pur stil iliberal, pardon, liberal, adică care (iarăși pardon) adoră “drepturile și libertățile fundamentale ale omului”.
    13 14
  • De-aia zȋc, ca tot psihopatu’ : deviza entuziastă de odinioară a Occidentului – “Noi, cei liberi, vom elibera lumea de tirania totalitară comunistă” – a fost transformată ȋn realitate: o anumită zonă din arealul vizat (recte Europa de Est) trebuia, ȋntr-adevăr, epurată politic, pentru că altfel n-ar fi avut cum să devină o “piață liberă”, ȋn alta, cea mai puternică (Rusia), nu putea interveni din motive lesne de ȋnțeles, iar ȋn alta, cea mai maleabilă (China), avea tot interesul să mențină la Putere balaurul “roșu” – pentru facilitățile de producție pe care le oferea – astfel ȋncât unde să valorifice surplusul industrial rezultat? Pe…”piața liberă”.

    Și, ah, ce minunat ne simțim ȋn postura de eliberați. No fucking tyranny…
    11 12
  • Ioan: Cât costă un Volkswagen CC? Raspunde
  • mircea badea
    in sfarsit au acuzat iohanisul companiei. e ceva..
    9 9
  • @Ino. Mai ia o pauza, deschide-ti un blog, vorbeste cu un coleg, esti prea nevorbit.
    11 2
  • @inexorabil

    Cat mai e spaga in ziua de azi la ITP?
    0 1
  • @In_a_snake, chiar crezi că voi ţine cont de “sfaturile” psihologilor/psihiatrilor improvizaţi? Iroseşti litere preţioase din alfabetul răbdării ca să-mi acorzi atenţie.
    Din păcate pentru intenţia ta moralizatoare (de care nici în curcubeu nu mă doare), am atins subiectul în cauză, chiar dacă doar tangenţial cu planul auto. De fapt, pe matale te deranjează faptul că eu mă pronunţ vehement în favoarea forţelor patriotice, suveraniste şi eurosceptice şi nădăjduiesc ca acestea să-i alunge odată pe globalisto-birocraţii juraţi de Stânga din Turnul Babel bruxellez. Da, eu sunt pro-Salvini şi pro-Brexit şi savurez eticheta de “iliberal”. Nu-ţi convine? Atunci apucă-te de jogging şi, totodată, înfulecă o şaorma “cu de toate”.

    @dang (se citeşte ca un singur cuvânt), preţul se menţine la cote rezonabile, astfel încât RAR să nu-i concureze pe chelneri şi taximetrişti. Şi, totuşi, n-are nicio şansă în faţa ultracorecţilor din vârful UERSS, care “întârzie” (cel mai probabil: la nesfârşit) obligarea VAGinalilor la plata cuvenită…
    Altfel, dang, nu depăşeşti condiţia intelectuală a lui Agamiţă Dandanache, dar hai să vedem dacă te-ai “prins” la ce mă refer…
    2 6
  • hazard
    sa vina in Romania, aici legea e facuta de penali pentru penali. Plus dieselul e la el acasa.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru