Hyundai Ioniq se dezvăluie în primele fotografii oficiale: ceva mai bine decât rivalul Toyota Prius

de Mircea Meşter
Joi, 07.01.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacă Toyota Prius mizează pe un design care a suscitat întotdeauna controverse, noul rival construit de Hyundai pare ceva mai "prietenos" la nivel estetic. El este noul Hyundai Ioniq.

Hyundai Ioniq este unul dintre cele mai importante modele pe care marca sud-coreeană le lansează în acest an, iar datorită acestui fapt suntem puțși zilnic în fața unei avalanșe de informații legate de primul model din lume care va putea fi comandat, după nevoi, în versiune hibridă, hibridă plug-in (încărcabilă la priză) sau 100% electrică.

Dacă alaltăieri am văzut în premieră o serie de schițe care ne dezvăluie partea frontală și interiorul noului model, astăzi avem în față primele fotografii reale ale mașinii. Ioniq ne este prezentat din semiprofil spate și din interior, astfel că putem deja să ne facem o idee legată de liniile pe care a mizat Hyundai atunci când a desenat această mașină. 

Considerat de mulți principalul rival al lui Toyota Prius la nivel mondial, noul Hyundai Ioniq păstrează ideea unei mașini cu design construit pentru a fi cât mai eficient din punct de vedere aerodinamic, astfel că linia de coupe anunțată anterior de Hyundai pare mai degrabă una inspirată de liniile lui BMW Seria 5 GT, cu un hayon înălțat care se termină într-o lunetă dublă care probabil că nu va fi cea mai bună soluție când vine vorba de vizibilitate. Per total, mașina pare echilibrată, însă așteptăm galeria foto oficială cu fotografii din toate unghiurile pentru a ne da cu părerea.

Interiorul noului Hyundai Ioniq.

152 CP în versiunea hibridă

Până una-alta, aflăm astăzi că Hyundai Ioniq are un șasiu construit jumătate din oțel, jumătate din aliaj din aluminiu, scopul inginerilor fiind acela de a reduce pe cât posibil masa mașinii.

Elementele structurale destinate protecției habitaclului în caz de accident sunt construite dintr-un oțel de înaltă rezistență, în timp ce capota, hayonul sau elementele suspensiei mizează pe aluminiu.

Sub capota versiunii hibride a lui Ioniq vor sta două motoare despre care Hyundai susține că se numără printre cele mai eficiente din lume. Primul este un 1.6 Kappa GDi pe benzină care are cea mai ridicată eficiență termică din lume (40%, conform inginerilor sud-coreeni), al doilea este un propulsor electric. Puterea comună dezvoltată de ansamblul hibrid este de 152 de cai putere, transmisia fiind asigurată de o cutie automată cu două ambreiaje.

Hyundai nu oferă încă date și informații legate de mult-așteptata versiune electrică a lui Ioniq, astfel că pentru a afla autonomia maximă a primei mașini full-electrice Hyundai va trebui să mai așteptăm câteva zile, până la prezentarea oficială din Seul a modelului.

via Hyundai

Comentarii (5)

  • Ceva mai bine? As zice ca de un milion de ori mai bine ca Prius. Atat interior cat si exterior. Prius la interior arata foarte naspa deoarece are instrumentele de bord pe mijloc, lucru care mi se pare imbecil indiferent de masina. La exterior ii naspa pentru ca arata ca un desen animat dintr-un anime. Masina asta are un design mult mai elegant si matur atat la interior cat si la exterior. Motorizarile par a fi foarte interesante si ele.
    16 4
  • Mie imi place, cand a fost imaginea incompleta parea cam bizar.
    12 1
  • Pariu că românii îl vor striga Ionică?
    14 0
  • someone
    ca design arata mai bine decat prius, puterea e mai mare, dar cea mai mare diferenta mi se pare ca e cutia: dublu ambreiaj la hyundai, cvt la prius.
    insa pana la un comparativ direct mai avem de asteptat
    7 1
  • Am testat și eu acum vreo 3 ani un Prius plug in. Nu mi-a plăcut deloc transmisia CVT. Aveam o senzație... ca de ambreiaj care patinează. Nu e pentru un stil de condus mai în forță.
    Mă bucur că Hyundai a adoptat o soluție cu dublu ambreiaj. Și arată mai bine. Despre eficiența motorului, oare funcționează în ciclu Atkinson, ca la Prius?
    3 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru