Încrederea în Volkswagen e încă la cote înalte: 65% din germani spun că VW face mașini excelente

de Sebastian Toma
Luni, 19.10.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Scandalul Volkswagen a zguduit încrederea consumatorilor în această marcă, dar un sondaj a arătat faptul că două treimi dintre germani consideră că grupul VW face mașini excelente.

CRIZA VW: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate

Un studiu online derulat în Germania a relevat faptul că încrederea consumatorilor în marca Volkswagen și în celelalte produse ale concernului nu a scăzut substanțial în urma scandalului Dieselgate. Potrivit Reuters, un sondaj online derulat de compania Prophet, specializată în domeniul cercetării de piață, 65% dintre persoanele intervievate au considerat că Volkswagen face mașini excelente, arată studiul independent.

Vorbim despre două treimi din cele 1.000 de persoane care au răspuns la sondaj, iar aceștia au fost fie 100% de acord, fie în mare parte de acord că scandalul Dieselgate este exagerat și că Volkswagen face mașini excelente. Dintre cei intervievați, 63% au declarat că întreaga problemă va fi uitată în curând și că eticheta "Fabricat în Germania" nu va fi afectată de acest scandal.

Urmareste Automarket
Chiar și așa, unii germani au răspuns la acest sondaj considerând că problemele întâmpinate de Volkswagen, cu scandalul Dieselgate în frunte, ar ptuea să afecteze alte afaceri care depind de reputația țării pentru fiabilitate și excelență în inginerie.
Industria auto are peste 750.000 de locuri de muncă doar în Germania, iar politicienii, cu Angela Merkel în frunte, încearcă să susțină sectorul pentru a proteja respectivele locuri de muncă.

Via Automotive News (înreg.) | Reuters

Comentarii (60)

  • nemtii
    ...masini excelente...asta inseamna sa-ti iubesti tara si pe hitler il venerau foarte multi, deci?...ce sa mai zici/
    35 38
  • Costel
    Nu pot decat sa ii admir pe germani.
    Patrioti, nationalisti!
    Isi iubesc tara indiferent de greutatile prin care trece la un moment dat!
    De asta Germania prospera!
    VW o sa treaca peste hopul de acum. Oricum, vor iesi intariti din criza asta.

    Vorbeam aseara cu prietenarii mei din Cluj, la motoare... catu-i Ardealul, no-ti vedea oameni seriosi sa uite cine stie a face masini!
    Numa' rahatilor de frantuji si alora de-si cumpara Dacii le e ciuda de succesul VW!
    Da' de crapat, o sa crape capra voastra...
    19 61
  • Sondaj platit de Volksagen cu utlimii bani
    29 13
  • dar ce...? romanul nu crede ca dacia e o masina excelenta?
    Gresala se iarta si se trece cu vederea............dar in ziua de azi minciuna si inselatoria au mari probleme si nu o sa se uite usor si la proportiile scandalului e posibil sa ajunga ca si compania dacia.....sau ca opel.
    22 10
  • Nu prea vad ce legatura are scandalul cu increderea in VW. Pana la urma acest scandal este despre nivelul de poluare al masinilor, nu este despre calitatea masinilor (oricare ar fi ea). Iar daca ne gandim la consumul real mai mare decat cel specificat - nu doar ei au aceasta problema.
    Singurele probleme reale o reprezinta cei care urasc VW (cata, nemtii ...), care acum au un motiv in plus sa dea comentarii negative, si cei care se gandesc la mediul inconjurator mai mult decat la confortul si economiile personale.
    34 15
  • Sandu al-III-lea
    Excelente le fac japonezii,ei le fac doar bune!
    14 15
  • Noname00, Exact asta gandeam si eu. Au trisat la testele de emisii dar asta nu inseamna ca nu fac masini bune. Vad ca acuma toata lumea zice ca VW face masini naspa ca au trisat la testele de emisii. Chiar nu vad legatura. Si Kia au trisat la testele de consum, si toyota a folosit piese mai ieftine decat era normal si au si murit oameni dar de asta nu inseamna ca nu mai fac acuma masini bune. O masina este foarte complexa. Intrebati orice inginer.
    31 13
  • Hmm, e ceva in neragula aici. N-a venit nici unul sa pretinda ca e un sondaj platit.
    15 18
  • Prietenii mei nemti au o parere foarte proasta despre VAG in general, oare pe ei nu i-o chestionat astia ?
    30 17
  • Clar sondajul a fost plătit de VW, ca să mai crească puțin cota de piață. Doar 6,5% au fost de părere că sunt mașini bune. Apoi rezultatele au fost înmulțite cu 10, cu se obișnuiește pe la VW.
    Dacă sunt așa de mulțumiți de ale lor VW, de ce, tot la un raport online, în satisfacția clienților sunt praf?
    29 18
  • @costel
    Foarte bine...cumpărați mașini cu motoare euro 4 cu softuri păcălici care la vw sunt motoare euro 5 și 6.
    Plătiți prostălăilor în continuare că economia Jegmaniei trebui să duduie și cu banii voștri. Succes !!
    32 20
  • Automarket, cerbicia cu care-i țineți partea marelui urs de la apus e demnă de o cauză mai bună. Am urmărit notele ce le acordați după câteva sute de km de teste. Hai să vă zic eu una după 150.000 km de ”testat” două mașini: Fiat Grande Punto e două clase peste Skoda Fabia. Atât la design cât și la costuri de întreținere-reparații-service (pardon, în Fabia s-au ”băgat” în acest timp de vreo 5 ori mai mulți bani), consum, confort, ținută de drum. Așa că pe mine nu mă mai păcăliți cu ”notele la purtare”.
    @ all Trebuie să înțelegeți că grupul VW a inșelat nu doar în ceea ce privește emisiile de noxe. A înșelat prin măsluirea testelor, a înșelat prin publicitate mincinoasă, a vândut și a câștigat mai mult înșelând prin toate cele de mai sus. În detrimentul altor producători.
    46 14
  • Neamtul este neamt, adica patriot 100%,indiferent ce se intampla ei isi iubesc semeni,tara,produsele ce le produc...
    Lucrez in germania de ceva vreme si am vazut destule, daca si romanul ar fi asa patriot am duceo si noi f bine,dar noi ne-am vandut toata tara.
    Rusine celor de la VW dar germani sunt germani pentru ca isi iubesc tara
    28 1
  • SI MILITIENII NOSTRI DIN FRUNTE SUNT NATIONALISTI,,dar cu nemtii,,de bine ce si-au aprobat wv polo. Asa le dau de munca altora,nu industriei autohtone
    20 5
  • Si cine mai au incredere in sondajele lor cand stiim cu totii ca VAG ''alimenteaza'' aceste sondaje/ clasamente si cam tot ce misca, cu ''dare de mana'' ? Pathetic
    17 19
  • @zarnescu mor de ras, vali si madalescu sunt previzibili in comentarii, e platit :)))
    @Vali hai nu mai spune, asta cu satisfactia e din jd power cumva ? Daca satisfactia ar fi asa mica masinile vw nu ar fi asa de bine vandute in germania sau europa. In Europa sunt no1 de f mult timp in vanzari. Sa stii ca vanzarile reflecta si satisfactia clientilor, cum spuneam in europa vw este nr1 in vanzari de ceva timp( vorbind aici de masini noi). Daca sunt de mult nr1 in europa inseamna ca acei clienti cand isi schimba masina , raman tot pe vw - asta inseamna ca au fost multumiti/satisfacuti de masina , nimeni nu cumpara fortat o masina noua.
    Acum e mai clar cu satisfactia? Sau inca credeti in sondaje jd power culese de la diversi din raportarea asa ziselor probleme.. una era asa citez : covorasul de cauciuc era stramb . Jd power este doar un sondaj, poate clientul raporteaza o problema minora dar asta nu inseamna ca nu e satisfacut de masina. Daca nu ar fi , ar vinde-o iar urmatoarea cu siguranta nu ar fi vw. Dar uite ca tot vw cumpara clientii europeni.
    @bathur Stai linistita nu este nici primul nici ultimul care a mintit, vezi GM , toyota . Toti au facut diverse constienti , de dragul vanzarilor. Dramatic ce sa zic.
    9 11
  • inexorabil
    @Bethurbazal, cum de te-ai revoltat? De ani de zile te știu scump la apariție și atunci molcom (a nu se ȋnțelege că ești fixat pe platitudini, nici vorbă). Parcă n-aș concepe altă personalitate ȋn cazul tău. Mă rog, pe de altă parte, fiecare are dreptul nativ și democratic de a a-și susține ferm și consecvent punctul de vedere. Doar că mi-am amintit instantaneu, ȋn timp ce te citeam, de faza din “Mihai Viteazul” ȋn care, deodată, pe neașteptate, marele voievod a răcnit pe câmpul de luptă de la Șelimbăr – “Ȋn cămașă am să intru ȋn luptă!” – de a tresărit inclusiv purtătorul de drapel, de obicei mut ca peștele și impenetrabil fizionomic, conform fișei postului.

    Până la urmă, se va ȋntâmpla…firescul. Nu v-am tot spus că, ȋncet-ȋncet, vâlvătaia se va stinge și lumea va uita de la mână până la gură? Furtul s-a preschimbat, de-a lungul secolelor, ȋn “fiecare se descurcă cum poate” (ȋn dauna semenilor, evident). Ȋn termeni auto, fiind blindat cu atributul “intelectual”, se numește “influență” sau “inspirație”. Așa, de amorul artei, dacă ne referim la geneza lui Volkswagen, Broscuța (1938) cică s-ar fi tras din seria aerodinamică V570p2-77-87-97 a cehilor de la Tatra (1933-1936), dar Porsche Typ 12 (1932) este creditat ca adevăratul precursor al “mașinii poporului” german, numai că faimosul inginer al lui Hitler a preluat o idee mai veche a ungurului Bela Barenyi (1925), dar tot mai precoce a fost…evreul Josef Ganz (1923), care, la rândul lui, s-a bazat, ȋn studiile sale, pe conceptul austriacului Rumpler, anume Tropfenwagen (1921), a cărui formă fusese prefigurată de…ALFA (Romeo) 40/60 HP Aerodinamica Prototype (1914). Noi vorbim astăzi despre falsificarea testelor de emisii sau despre tăinuirea consumului real. Apă de ploaie! Alții au furat…istoria și tot nu și-au pierdut locul rezervat ȋn templul celebrității, la care ne plecăm cu venerație.
    15 3
  • De mașini bune, sunt mașini bune, dar cum să cumperi o mașină de la o corporație care, doar ca să-și mărească profitul și să ajungă pe primul loc în lume la vânzări, a preferat să polueze și să mintă despre asta?
    Atunci când producătorul pune o piesă proastă pe mașină îl afectează numai pe clientul respectiv, dar când minte despre consum/poluare îi afectează pe toți oamenii de pe planetă.
    Minciuna e foarte gravă și trebuie să fie penalizată. De aceea nu l-a votat lumea pe Ponta. De aceea trebuie să cumpărăm mașini de la producătorii cinstiți.
    La noi în România, mașinile produse de grupul Volkswagen beneficiază de o rețea extinsă de service-uri auto. Mărcile japoneze nu au acest avantaj, din nefericire.
    12 3
  • as comenta si eu ceva, dar imi e frica sa nu zica lumea ca e comentariu platit pe urma ;)
    la subiect acuma, ramane sa vedem pana la urma cine le mai cumpara, cand vedem cifrele la sfarsitul anului. nemtii sigur nu ;)
    8 6
  • @Mda: daca ai fi baiat destept, ai realiza ca ei tin VW DOAR 2 ani, dupa care le schimba imediat, sau cum a aparut vreun sunet mai ciudat la motor, le trimit la baietii "destepti" din Romania.
    Daca esti curios, poti citi un articol facut pe un studiu bazat pe PROBLEMELE LA MOTOR, nu pe satisfactia clientului, ca tie asta nu-ti prieste:
    http://www.telegraph.co.uk/motoring/news/9815860/German-cars-lose-out-in-reliability-survey.html
    Si tot despre fiabilitate:
    https://www.yahoo.com/autos/s/consumer-reports--2014-car-reliability-survey-finds-japan-on-top-164529371.html?nf=1

    Deci bai Dorele, degeaba tot zici tu ca germanii sunt mari si tari, ca pe la ei nu prea vezi VW, BMW si Audi mai vechi de 5 ani care sa nu aiba abonament la service.

    Ia uita-te tu putin la studiile ADAC din Germania si zi-mi ca marci germane mai vechi de 10 ani gasesti in topul fiabilitatii. ZIC TOPUL FIABILITATII, nu satisfactia clientului, sper ca stii care e diferenta.

    Dupa ce te luminezi putin mai da sfaturi la altii, paa atunci i-ati tu jafuri de masini germane la mana a saptea si cu KM dati inapoi.
    15 5
  • Marius
    Tare as fi curios sa vad ca unul care conduce RAV 4 si Tiguan, ar alege Tiguan mai departe, sau unul care a condus Avensis si Passat, ar merge cu Passat mai departe.
    Daca as avea de ales intre Golf Variant si Auris Touring Sport, ar fi cea mai usoara alegere: AURIS, fara sa ma gandesc o secunda.
    6 12
  • hazard
    Corect, eu chiar mi-as mai lua un GTI
    4 9
  • Pe cei cazuti in admiratie la adresa nemtilor i-as intreba cate dintre masinile masluite s-au vandut in Germania? Vedeti voi dragilor, pana acum nu s-a facut nicio statistica de acest gen. De ce oare? Pe nemti nu i-a deranjat niciodata prea tare de-a lungul istoriei lor faptul ca porcariile pe care le-au facut i-au afectat pe altii, atata timp cat au dus-o ei bine. Nu au parut deranjati pentru ca, in mod aberant au aruncat omenirea in primul razboi mondial, ca au finantat venirea la putere a lui Lenin in Rusia, ca au aruncat in lagare sute de mii de oaemeni doar pentru ca erau untermensch, ca au smuls teritorii din trupul altor tari. Nu i-au deranjat nici milioanele de dolari pe care i-au primit de la americani pentru a-si reconstrui tara devasatata de propria lor nebunie. Nu i-a deranjat nici sa refuze de cateva ori in mod unilateral sa-si achite datoria externa.
    Nu-i deranjeaza nici miile de emigranti care sufoca europa atata timp cat pot fi folositi ca mana de lucru extrem de ieftina pentru acele munci pe care ei, rasa superioara, se cred nedemni sa le presteze. De ce i-ar deranja o minciuna ordinara de pe urma careia statul german a incasat milioane de euro? De ce i-ar deranja faptul ca milioane de fraieri (subsemnatul se numara printre ei) au crezut ca, cel putin din punct de vedere industrial seriozitatea germana, nu reprezinta un basm.
    14 2
  • Uneori mă mai plimb pe stradă și fac singur sondaje.

    Câteva zile am numărat triada Passat - Vectra/Insignia - Mondeo.

    Da, VW face mașini foarte bune, dar obsesia românilor depășește orice limite și asta e ce ne enervează pe mulți. Nu că VW face mașini foarte bune, ci că românii au o obsesie nebunească pentru VW și cu astfel de oameni rar poți purta vreo discuție obiectivă.

    Revenind, mi-a dat 150 de Passat-uri, 57 Mondeo și 53 Vectra/Insignia.

    Problema e că la clasa compactă, Golf are mari probleme. Am numărat Golf - Astra - Focus. Golf de la IV în sus și Astra de la G în sus ca să fie corect față de Focus care a apărut în 1998. Escort e foarte rar. De asemenea, pentru că Focus și Astra au variante sedan foarte iubite la noi, pentru Golf am numărat și Bora/Jetta (oarecum varianta sedan a lui Golf).

    Mi-a dat 85 la Golf, 73 la Focus și 115 la Astra! În clasa compactă, e greu tare pentru Golf. Mai ales că e plină țara de Astra G și H. Iar pentru G garantez eu că avem una în familie de 7 ani. Mașina asta e pur și simplu un tanc pe roți. Nu s-a stricat nimic în afară de consumabile, e din 2002 și are 241.000 km. Foarte mulți alți posesori de G sunt la fel de mulțumiți.

    Eu am avut Opel, Renault și acum am Ford. Mă enervează românii obsedați de VW pentru că își arată prostia prin obsesia lor, dar VW nu are nicio vină. Și nu îl scot din ecuație la o viitoare achiziție.
    12 2
  • Mircea
    Un top plin de masini germane :)

    http://www.cheatsheet.com/automobiles/10-cars-that-will-basically-never-die.html/11/
    2 4
  • ha ha ha au masluit ei rezultatele pt masina anului(cind a iesit ultimul golf masina anului)...chestia asta cu asa zise sondaje de incredere e o joaca de buratino pt vw...scriau antevb ca merkel si nemtii vor ajuta vw...pai cum credeti ca o sa-i ajute?...se duce sa dea merkel cu ciocanu??..nu oameni buni cu ciocanu vor da sirienii ,iar merkel si compania vor da furibund cu...ciocu..........si nu gresesc(ei nemtii):poti sa ai iq-ul lui einstein, daca in fiecare zi vin trei indivizi si-ti soptesc in ureche ca esti prost,dupa 1,sau 2sau3 luni vei sfirsi prin a-i crede,da, sint prost....
    4 5
  • Moldovean,

    Pana la urma nu cred ca trebuie sa-i judecam foarte tare pe romani. Asa cum am sustinut si cu alta ocazie, anumite deprinderi ale consumatorului sunt cauzate de conditiile socio-economice ale unui anumit spatiu si de intinderea acetora in timp. Discutam la un moment data, daca nu ma inseala memoria tot cu tine, despre motivele pentru care romanii prefera masinile in trei volume si spuneam atunci ca dat fiind faptul ca atata vreme cat generatii la rand pe strazile romaniei au circulat masini cu aspect de berlina, in mentalul colectiv s-a impamantenit ca pur si simplu "daca nu-i berlina, nu-i masina"! Ei bine, apetenta romanilor pentru lucrurile germane, ar tot cauze istorico-sociale... Sa nu uitam ca, vrem nu vrem sa recunosatem tehnologia a ajuns in Romania pe filiera germana. In Transilvania aflata primele cai ferate au fost construite de austrieci, primele poduri au fost construite de firme din Austria cu meseriasi de origine germana. Sasii in Transilvania au fost primii industriasi, de la manufacturi si pana la fabrici. In Vechiul Regat industrializatea a inceput pe vremea lui Carol I, rege german. La toate realizarile industriale dar si la constructiile publice au lucrat echipe de mesteri germani. Cum sa nu ramana in mentalul colectiv al unui neam de agricultori (ne place sau nu) faptul ca lucru nemtesc e lucru bun cand, de la surb si pana la piese, materiale si scule extrem de importante, toti termeni tehnici au in romania denumire de origine germana. Bunicii au povestit copiilor ca au folosit in razboaie tunuri Krupp, trase de camioane Skoda (marca nu apartina unei firme germne dar exemplul mi se pare bun in ceea ce priveste apetenta romanilor pentru ea), cum la ei la fabrica era un mester neamt care i-a invatat meserie si astfel se formeaza obiceiuri extrem de greu de schimbat.. Daca la asta mai pui si faptul ca legenda spune ca si acea expresie utilizata de toti atunci cand vrem sa spunem ca totul este in regula, provine de la initialele numelui unui oarecare Otto Klain, responsabil tocmai cu verificare calitatii intr-una dintre uzinele americane de automobile, cred ca lucrurile trebuie luate ca atare!
    8 1
  • @Misha mai toate puterile lumii au facut nasoale, unele mai nasoale decat nemtii, cu care, apropo, noi Romanii ne-am si aliat si am ucis si deportat mii de evrei.
    8 2
  • razvanis
    De ce nu ar fi masinile excelente?
    Cine a mers cu o masina a unei marci din grup nu prea mai da inapoi.
    Hater gonna hate, dar astea-s facts.
    Das Auto.
    6 13
  • @razvanis
    care DAS AUTO e shutit de la...Opel

    anii '60

    PS. mai iesi din casa...mai pune mana pe o carte, ceva
    12 5
  • @ Misha,

    Logic și cu sens. Nu am gândit așa. Mulțumesc!
    7 1
  • @moUgly

    http://www.informatiiauto.ro/marcile-japoneze-conduc-in-clasamentul-satisfactiei-clientilor-sid6214.html


    Studiul J.D. Power este unul extrem de complex care ia in considerare o sumedenie de factori cum ar fi preturile la modele, calitatea serviciilor, procesul birocratic al actelor, termenul de livrare si calitatea produselor. Acum poate intelegi.
    8 9
  • @Moldovean Asta incerc si eu sa tot zic de multa vreme, dar nu am reusit sa o pun asa elocvent ca si tine. Eu nu urasc VW si nici chiar Tesla. Ambele companii fac masini bune. Dar cand vad obsesia si fanatismul pentru aceste marci (VW in Romania, Tesla in America), mi se acreste. Fac masini bune, dar nu perfecte. Totusi, in Romania aproape toti venereaza VW ca un fel de divinitate auto fara de cusur. Asta-i deranjant.
    9 4
  • Madalescule, vezi ca ai dat pe langa poarta.
    6 4
  • @moUgly

    Altceva nu mai zic :

    http://bihorstiri.ro/toyota-din-nou-locul-1-mondial-la-vanzari-auto/

    Asta in aprilie 2015......dar cum VW a plonjat tamai nepotrivit in jos chiar acum la sfarsit de an, e cam greu sa ocupe macar locul 2 :)))).Intrebari ? Multumesc anticipat !
    3 5
  • Mecanicu'
    Inca un razboi al declaratiilor...ce-mi place :) plesnete-l cu argumentu' !

    Din punctul meu de vedere sunt niste aspecte de luat in considerare cand discutam de masini:

    1. Comportament rutier - nemtii castiga detasat din punctul meu de vedere pentru ca au know how-ul si anume Porsche, BMW, Mercedes, Audi sau pentru fini cunoscatori Auto Union

    2. Siguranta - luand in considerare planurile de descarcerare ale masinilor cu evidentierea ranforsarilor, am fost impresionat de Volvo XC90 din 2015 detalii aici http://csb.acr.ro/descarca-cartea-de-salvare/ . pentru mine testele EuroNcap fara aceste planuri de ranforsare ale masinilor nu au rost...se vede clar ca acest xc90 exceleaza si la testele de siguranta . Spre deosebire de bmw si mercedes care nu au nici macar un stalp ranforsat pe masini ce pleaca de la 60-70 k . ca sa intelegem mai bine aceste masini sunt ca niste constructii fara structura de rezistenta adecvata pe care autoritatile o trec cu vederea...Dar sa stam linistiti ca si Toyota sau Citroen construesc masini fara ranforsari.


    2. Calitate si confort - la acest aspect exceleaza si conduc clasamentul din punctul meu de vedere constructorii consacrati din Germania si UK. Ceea ce mi se pare deranjant ca si consumator este faptul ca, constructorii auto ce vand in Europa nu sunt obligati sa construiasca scaunele auto cu avizul medicilor pentru sanatatea spatelui. Sunt doar 3 producatori auto ce au scaune acreditate de medici Mercedes cu cele mai multe modele, VW doar cu Golf 7, Pasat B8 2015, si Phaeton si Opel cu cateva modele plus constructorul de scaune Recaro. Detalii aici: http://www.agr-ev.de/de/geprueft-und-empfohlen/produkte/50-autositze


    3. Fiabilitate & piata second hand - piata second hand este din punctul meu de vedere un barometru al fiabilitatii masinilor, iar pe de alta parte nu poti sa folosesti tehnologie de ultima ora, fara sa trebuiasca sa faci "ajustari" pe parcurs, poti sa obtii fiabilitate cu tehnologii cunoscute pe baza carora ai review-uri. Punct.


    4. Pret - mereu o batalie murdara, unde fiecare taie unde nu se vede....


    Concluzie: daca este sa faci o analiza pertinenta este foarte greu sa alegi o masina obiectiv, asa ca multa lume alege subiectiv, adica pe principiul mi-a placut sau nu, sau cea mai eficienta alegere subiectiva - barometrul pietei second hand, unde nu stiu de ce sunt preferate masinile nemtesti :)
    8 4
  • Cand Carol I a venit in Romania, in drum spre Bucuresti a intrebat de ce iese fum din pamant. I s-a explicat atunci ce inseamna un bordei. Fast forward mai mutle zeci de ani si Romania interbelica avea industrie aviatica si a patra moneda din Europa.

    Daca noi ca romani am sti sa tinem unii la altii cum o fac nemtii, englezii sau orice natie civilizata de pe pamantul asta, am fi cel putin la nivel de Europa de Vest la ora actuala. Sa nu uitam ca noi insine ne suntem cei mai mari dusmani. Noi l-am tradat pe Mihai Viteazul si pe Ioan Cuza. Tot noi am adus in cele din urma un rege german sa puna ordine in mizeria si debandada din tara.

    Toti oamenii de cultura s-au format la Paris, Viena, Roma sau Berlin. Nu stiu de unde atata ura pentru nemti dar mai ales de unde atata ura pentru unul de acelasi sange si limba cu tine. Sunt departe de tara de multi ani si una din cele mai crunte intrebari pe care mi le pun aproape zilnic este de ce noi nu putem, cand in alte parti este atat de simplu. Este inclinatia noastra spre furt, inca de mici copii? De unde vine ura asta adanca a unuia fata de altul?

    Eu cred ca cheia dezbinarii noastre este aici. Uitati-va pe site-ul asta, cu cata ura de cea mai inalta puritate privesc fanaticii de masini franceze pe oricare spune ceva bun despre VW. Pana la un punct il inteleg pe idiotul ala de mai sus care ridica in slavi Ardealul si-i pute orice e moldovenesc sau regatean. Este reactia instictiva cand dai de nespalarea si ura ardenta a unuia din sud. Si totusi. Sa nu uitam ca toti suntem oameni si cu totii gresim. Chiar si tu bai ardelene.

    Am fost si eu ani de zile ca si "ardeleanul" de mai sus. Asta pana am dat de bucuresteni in stainatate in fata carora ardelenii le aratau cea mai mare "prietenie" si "respect". N-am sa uit poate niciodata durerea cu care o bucuresteanca mi-a spus cum au facut-o niste timisoreni "civilizati" sa planga. Chiar trebuie sa ajungem aici? Pana cand? Bucurestenii in general sunt tare la locul lor cand sunt intre alti romani in strainatate. Oare nu pot fi si asa acasa in Romania?

    Astazi avem televiziune si internet. Access instant la informatie. Chiar nu vede nimeni ca e cazul sa punem toate diferentele (stupide) de-o parte si sa strangem randurile? Sunt altele mult mai rele pe lumea asta care ne ameninta. Mai grav si mai si mai profund decat VW contra Renault sau vorba iute din regat si vorba domoala din Ardeal.

    Da, e un moment greu pentru VW dar eu cred ca vor sti cum sa treaca peste asta. Iar noi daca suntem baieti destepti am putea chiar invata ceva din asta.
    7 3
  • @Madalescu mersi mult, la fix mi-ai raspuns ! Chiar acuma eram la dealer la Toyota si mai aveam nevoie de inca un motiv sa-mi schimb masina si sa-mi cumpar cel putin o Toyota noua, iar tu mi-ai dat motivul perfect ca sa iau decizia asta. Bravo.
    4 1
  • Si premiul pentru comentariul ziler merge la: Zarnesteanu.
    Felicitiari ! Vino sa-ti ridici premiul: o bere ceheasca virtuala.
    6 1
  • @zarnesteanu

    Cu toata stima, dar la care " ardelean de mai sus", te referi. Si care-i treaba cu ura fata de Ardeal? Daca nu am citit eu atent, imi cer scuze.

    @mowgli

    Corect! Am afirmat eu contrariul?

    @Moldovean

    E doar un punct de vedere. Nu ca nu ai avea si tu dreptate, Doamne fereste!
    0 0
  • @misha, comentariul nr 2 de la un ardelean mai costeliv la cap pe care il chema Costel (de la Cluj). Nu mai tii minte ca am mai avut odata o altercatie cu el pe tema asta? La articolul cu Dobrogea.

    Cat despre ura fata de Ardeal, pot sa-ti spun ca la Tohan (Zarnesti) au venit "venetici" literalmente din toata tara. Cred ca atunci, copil fiind, am simtit pentru prima oara pe pielea mea ce inseamna sa te urasca unul din toata inima doar pentru ca existi. Copii din familia aia erau din sud. Cu timpul, dupa ce s-au calmat si au vazut ca nimeni n-are de fapt nimic cu ei s-au dat pe brazda si s-au integrat perfect cu ceilalti.

    @mowgli, merci :) Cand merg sa iau bere, imi place sa iau cate-o doza de un fel de prin toata lumea. De la cehi pana acum imi place Staropramen, Kozel si Pilsner Urquell. De la berea asta am invatat sa-i zic lui nevasta-mea "kozelka" daca ma calca pe bec :) Tu ai de la mine un Guiness :) Deocamdata tot virtual :)
    2 1
  • Costel
    @zarnesteanu si mishazaitzev

    Vad ca va dati pe brazda. Bine ca recunoasteti cine face masini bune si cine da cu pietre aiurea.
    De cite ori v-am tot spus eu ca frantujii put de la distanta... aia ar trebui interzisi pentru IQ insuficient

    Servus!

    @mishazaitev
    Cred ca o sa-i rog pe aia de la motoare sa bage niste holiday la boxe...
    se sparge Cluju de ris :)))
    1 16
  • OVIDIU
    buna
    CUMPARATI COPII CE MASINI DORITI NU INTELEG DE CE ATATA VANZOLEALA FARA ROST
    CAT DESPRE W SA-I LASAM SA SE BALACEASCA IN MOCIRLA LOR
    SI SA VORBIM DE MASINI SI DE CE NU DESPRE MIRACOLUL VOLVO RESUSCITATI DE CHINEZI DAR HOTARATI SA FACA MASINI
    SAU ALTI PRODUCATORI FIE FRANCEZI FIE ITALIENI
    3 3
  • @MoUcly, Saptamana viitoare imi vine Priusul. Abia astept sa-i ''epuizez'' putin bateriile prin traficul de Bucuresti. Sper sa nu fie VW--ne prin preajma, caci va fi mai rau ca ceata, nu sunt sigur ca farurile cu LED vor lumina prea bine prin fumul de NOx de la TE DE IUri :))))))


    @zarnesteanu,

    La a cata berica te aflii cand postezi balarii pe AM ? Scuzati offtopicul , dar ..... :))))
    2 8
  • In al conentariu spuneai ca ti-ai comandat un hiudai . Tu visezi ca-ti comanzi cate 2-3 masini pe luna observ.

    Vad ca hatereala e in floare pe aici, turma lunga coasa scurta.
    8 2
  • E ora 4 dimineata si abia astept sa termin tura sa ma culc.
    Sunt cam nauc si nu mai am coerenta sa particip calitativ la aceasta discutie.

    Dar as dori sa felicit prietenii Auto Market pentru parerile pertinente si argumentate. Poate va suna prea personal dar pentru prima data de cativa ani incoace pana si comentariile lui Zarnesteanu mi se par umane, echilibrate si coincid cu opiniile mele.

    Strict pe subiect, mai spun ce am spus acum 2 ani: mi-am luat Golf 7 pentru ca mi-a placut enorm nivelul de finisare si pentru ca era singura cutie automata respectabila la acel moment (eu nu merg 100k pe an astfel ca nu ma interereseaza ca nu ma va tine 500k de km).

    Ca au mintit nu ma intereseaza catusi de putin. Nu sunt fanatic ci doar realist. Au mintit toti, si o fac si acum, dar nu am aflat noi.
    Nu imi pasa nici ca au furat statul roman. Pentru ca, indirect, aleatoriu, o meritam. Ne furam noi intre noi, de ce nu ne-ar fura si altii. Ba parca mai bine ar fura ei decat imbuibatii nostri.
    5 2
  • ''anonimul frustrat'' . Asa am zis ! Doar ca Hyundai Sonata este achizitionata pe persoana juridica, asadar pt firma. Pe persoana fizica va fii achizitionat Priusul, asadar pt mine. Alte intrebari ? Informatii cu privire la Nivelul de Nox ceva de la VW vrei ?
    1 6
  • @zarnasteanu

    Aaaaaaaaaaa...... Scuze! Costica! Ardeleanul a carei incultura ar face sa paleasca de invidie orice baiat de baiat din Ferentexas! Ha ha ha ! Am comis impardonabila eroare de a nu-i observa elucubratiile.

    @costica

    Flacau, se pare ca si faptul ca te ignor te supara. Altfel nu se explica referirea pe care o faci la mine, fara ca eu sa-ti fi facut onoarea de a ma cobori la nivelul tau si de a te baga in seama. Ei bine, s-ar sparge de ras doar cei care-ti seamana la capitolul incultura. CuljuL ti-ar sugera sa te mai duci un pic pe la scoala si sa inveti cate ceva despre articolul hotarat. Cu exprimarea asta manelistica te-ai descurca foarte bine la o nunta tiganeasca din Timisoara si Guta ti-ar acorda cu draga inima niste autografe pe care sa le pui in rama.
    4 2
  • @Calingura
    Eu sunt fix in aceeasi situatie cu tine, mai putin cutia automata. Cu toate astea, da-mi voie sa te intreb, daca avea pe masina softul buclucas si, in urma rechemarii in service menite sa rezolve problema puterea masinii tale ar scadea cu vreo 10 cai, tot asa de putin te-ar deranja faptul ca au mintit? Ori daca, atunci cand iti vei vinde masina (probabil se va intampla si asta) vei constata ca vei obtine un pret mai mic datorita unei reticiente pe piata sh datorata acestui scandal? Nu de alta, dar cu riscul de a fi acuzat de paranoia, in ultima vreme mi-au sarit foarte des in ochi Toyotele cu numere rosii....
    3 3
  • mishazaitev
    carui
    0 1
  • Misha, fugi si cumpara o Tayota si cu probleme la geamurile electrice ( mai nou), care afecteaza in mod direct si partea electrica ( posibil scurtcircuit). Asa ca, hai agata o japo!
    1 0
  • @Alex

    Mai, sa stii ca ma gandesc serios, dar astept cativa ani sa mi se invecheasca VW-ul si cum asta dureaza cativa ani nu prea pot sa fug. -::)). Fii pe pace, probleme au toate masinile din lume,atata vreme cat nu ne mai saturam de tehnologie. Si apropos de geamuri, la VW-ul meu de productie extrem de recenta, uneori, cand dau touch ca inchid geamul, acesta se redeschide automat cand ajunge in rama de sus.... Ce sa vezi... Cealalta masina pe care o am, o japoneza, nu are touch...
    1 0
  • Costel
    @mishazaitzev

    No, no...
    Cind ma gindeam ca te-ai potolit, iar ai luat-o cu cultura..
    Aici se vorbea de masini.
    Ca la noi, in Cluj, oamenii stiu in ce masini sa aiba incredere si in care nu.
    Acuma, daca tu te simti iar obligat sa imi tii o lectie cum ii cu cultura frantuza si cu rablele lor, ce-ti pot zice?
    Hai, mai baga ceva despre cit ii de grozav citroen DC si nu stiu care reno.
    io si cu ardelenii mei merem cu nemtii
    da nu ma supar daca tu vrei citroen si trupa holiday
    0 5
  • Costelica tata,

    Tu probabil ai acumulat multe frustrari in viata si de aici grija asta permanenta de a te da mult mai destept decat esti. Inainte sa mi te adresezi te-am bagat eu cumva in seama? Ti-am adresat un singur cuvant? Acum ce sa fac daca tu n-ai alta treaba decat sa te dai rotund.

    Cat de grozav a fost DC au spus-o altii mult mai destepti ca noi amandoi, dar in mod cert nu suficient de destepti ca sa se ridice la nivelul tau intelectual.
    Si inca ceva, baietel, folosirea articolului hotarat nu inseamna "cultura". Daca tie asa ti se pare, asta dovedeste cat de limitat esti.

    Si nu mai vorbi in numele ardelenilor. Nu de alta, dar ii faci de ras! Singurul ardelean care s-ar mandri cu un asa sustinator ar fi Nicolae Guta!
    2 2
  • costel
    @mishazaitzev

    Eu vorbesc de masini, tu de articolul hotarit.
    Nu-i bai, net-ul le ingaduie pe toate.

    io n-am zis ca vorbesc in numele ardelenilor, da te asigur ca aia de-i cunosc nu-si cumpara zornaieli frantuzesti si nici nu asculta trupele tale tari, gen holidai

    da pe subiect: ia cauta mata in statisticile de vinzari pe judete - ca au mai aparut din astea pe ici, pe colo...
    ce-o sa vezi: Ardealu cumpara masini nemtesti. rare sa fie japoneze, coreene sau (doamne feri!) vreo Dacie. Frantuzesti isi cumpara aia de vin din regat si asculta mirei matieu

    io atit am avut sa spun: noi, ardelenii, cu masinile nemtesti. ne plac nemtii si nu punem la suflet ca unii frantuziti crapa de ciuda si dau lectii de articol hotarit si "cultura" pe forumuri pentru ca n-au argumente
    1 7
  • Costele tata, crede-ma n-am niciun motiv sa-mi fie ciuda pe tine. Milla, da!Absolut niciunul. N-am niciun motiv nici sa te bag in seama. Insa, atata vreme cat te bagi in seama, nu te astepta sa nu-ti replic. In rest, din partea ta orice insulta vine precum un compliment. Nu stiu cine, cum si ce masina isi cumpara pe zone. Eu sunt la a doua masina germana si ma doare-n cot daca ma crezi sau nu. Dar asta nu ma impiedica sa admir masini non-germane si nici sa recunosc ca toti ghertoii pe care i-am intalnit aveau tot "masini jarmane" Insa, cand criticile vin de la un agramat ca tine care se mai pretinde si "rocher", din parte unuia care se considera superior doar pentru ca asculta un anumit tip de muzica, chiar nu dau nici doi bani pe ele.

    Si repet, am mari dubi ca a-i fi ardelean.
    2 1
  • dubii
    1 0
  • ai
    0 0
  • Costel
    @mishazaitzev

    zici ca nu ti-i ciuda, da atita te-ai infierbintat, ca nu mai nimeri tastatura, dragu de tine
    sezi blind !
    io nu-mi amintesc sa te fi jignit. parca tu le-ai scris pe alea cu
    incult, manelist, ghertoi..
    de luat, m-am luat doar de frantuji, da aici as vrea sa-l vad pe ala care suporta natia aia de rahat
    acu, ca ai marturisit ca ai masina nemteasca, mai vii de acasa
    poate si prietenii de la motoare or sa-si schimbe parerea
    no, hai vina la noi, la Cluj...
    eu iti inoiesc invitatia cu drag!
    0 7
  • Costelus, in primul rand nu m-am infierbantat, m-am grabit. In al doilea rand, da, nu am nimerit din cauza grabei tastatura, spre deosebire de tine care faci greseli pentru ca ai chiulit de la orele de limba romana. In al treilea rand faptul ca insulti ceea ce eu pretuiesc se numeste tot insulta. Nu te obliga nimeni sa-ti placa francezii, nici masinile lor dar afirmatiile pe care le faci reprezinta jigniri la adresa celor care apreciaza masinile, literatura, arta sau muzica franceze, Adica cu alte cuvinte nu ma insulti, dar, daca eu as cataloga "de rahhat" ceea ce tie iti place, nu cumva ai interpreta ca spun ca tu insuti esti de rahhat? Se vede clar ca nu ai proprietatea unor termeni. In al patrulea, rand, eu chiar vin prin Clu... Urma sa ma alatur unui grup de prieteni si sa venim la Manowar, dar s-au anulat concertele..... Insa, nu ca mi-ar face placere compania ta, dar sunt indezirabil pentru tine si prietenii tai destepti. Da, am o masina nemteasca, dar mai am si o japoneza in garaj si (ce sa vezi!!?) urmeaza sa-mi achizitionez o masina frantuzeasca retro. Ce sa caute in gasca voastra grozava unul caruia nu-i plac DOAR masinile germane si care nu asculta DOAR rock?! (si la rock am niste dubii ca te-ai pricepe, dar de da bine in ziua de azi sa spui ca esti "roacar").
    In al cincilea rand, chiar nu poti sa intelegi ca nu dau doi bani pe ce cred sau zic "prietenii de la motoar". Oricum nu pot sa nu-ti remarc obsesia infantila de a impartasii cu prietenii discutiile de pe forum. Iti marturisesc ca esti mult prea nesemnificativ pentru a face obiectul celei mai lipsite conversatii pe care as purta-o cu un prieten al meu. Auzi tu, sa n-am alta treaba decat sa discut despre toti frustratii cu care interactionez pe forumuri cand iau pauza la munca?!!! Ha ha ha!

    Zici ca ti-am zis manelist.... Pai nu sunt, bre Costica, manelistii indragostiti de masini jarmane? Nu sunt ei aia care nu vor sa auda de alte marci? P-aici pe la noi, pe Dambovita, 99% din masinile cu numar de Bulgaria din care bubuie maneaua, sunt "jarmane, flacau! Acu' nu-mi baga textul ala ca voi ardelenii sunteti mai putini manelisti ca iar am sa-ti reamintesc unde se afla palatul familiei regale Cioaba si de unde se trage Guta. Chiar nu iti dai seama cat de bine semeni cu ei adoptand atitudinea pe care o adopti? Am zis si "incult". Dar spune-mi tu cum poate fi catalogat unul care zice ca natiunea care a dat cei mai multi premianti nobel pentru literatura, nu inseamna nimic in cultura si civilizatia europeana? Dar unu' care se da destept, instruit si cult, dar nu stie sa scrie romaneste? Am scris si "ghertoi", corect! Dar nu am facut referire directa la tine. Am spus doar ca toti ghertoii pe care i-am cunoscut aveau masini germane? Si pana la urma, repet, tot ce am zis a fost pentru ca te-ai trezit vorbind la adresa mea.

    Prin urmare, mai Costica, vezi-ti fratioare de treaba ta si nu te mai baga in seama. N-ai decat sa spui cate enormitati vrei, e treaba ta. Dar atata timp cat vei face referire la mine, asteapta-te sa te descriu asa cume esti.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru