PREMIERĂ: Ford Mustang va avea un airbag pentru genunchi integrat în uşa torpedoului

de Sebastian Toma
Luni, 23.06.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford Mustang va beneficia de o dotare de siguranţă pasivă inedită încă din standard: airbag pentru genunchii pasagerului, integrat în torpedo.

Ford Mustang va fi echipat în standard, indiferent de nivelul de echipare ales, cu un airbag pentru genunchii pasagerilor, integrat în torpedo. Airbag-ul respectiv este o premieră în industria auto şi marchează mai multe inovaţii pentru a putea fi implementat. Sistemul de siguranţă a fost integrat în uşa propriu-zisă a torpedoului, nefiind vizibil nici de la interiorul şi nici de la exteriorul acestuia. În caz de impact, senzorii comandă umflarea airbag-ului înspre genunchii pasagerului. În comparaţie cu un airbag standard, acesta se umflă mai lent, deoarece are o suprafaţă mai mare şi nu are nevoie să acopere o distanţă mare între el şi pasager. Ford are peste 15 patente confirmate pentru introducerea acestui airbag.

POVEŞTI AUTO: Ford Mustang - 50 de ani de legendă

Această schemă prezintă modul în care airbag-ul pentru genunchi ajută pasagerul în caz de impact.

Ford: "Lansăm Mustang şi în Europa pentru că voi cunoaşteţi mai bine maşina decât americanii"

Esential 8 airbag-uri are noul Ford Mustang în standard.
Versiunea fastback primeşte două airbag-uri cortină, pentru fiecare parte, în timp ce decapotabila integrează airbag-uri laterale în tetieră special pentru capetele pasagerilor din faţă.

Un airbag convenţional pentru genunchi, montat într-o configuraţie obişnuită în industrie ar fi fost cu 65% mai greu şi cu 75% mai mare, pentru acelaşi nivel de siguranţă oferit, spun reprezentanţii Ford. Diferenţa a fost realizată de noul înveliş de airbag, făcut din plastic format prin injecţie într-un mulaj şi integrat într-o formă de uşă. În plus, interiorul oferă mai mult spaţiu pentru genunchii pasagerului datorită acestui tip de airbag, deoarece uşa poate fi mai compactă decât una obişnuită care ar fi integrat un airbag. În comparaţie cu generaţia precedentă, Mustang 2015 are de două ori mai multe airbag-uri şi de două ori mai mulţi senzori de accident, pe lângă senzorii suplimentari pentru pretensionarea centurilor de siguranţă.

Ford Mustang: 9300 de doritori au rezervat online primele 500 de maşini puse la dispoziţie de Ford pentru Europa

POVESTEA ORIGINALĂ: Mustangul din vârful lumii

Debutul oficial al lui Ford Mustang pe piaţa din Europa va fi făcut în 2015, cu toate că marca americană a permis, preţ de 90 de minute, rezervarea unui lot de 500 de unităţi speciale.

Motorizările pentru noul pornesc de la un V6 de 3.7 litri, capabil să livreze 300 de cai şi 365 de Nm. Pentru cei care îşi doresc ceva mai multă eficienţă, dar la fel de multă putere, Ford s-a oferă sub capota lui Mustang şi un motor turbo Ecoboost de 2.3 litri, cu numai patru cilindri. Fanii muscle-car-urilor adevărate nu au de ce să se îngrijoreze: unitatea livrează 305 cai putere, deci mai mult decât V6-le, şi un cuplu extrem de generos, de 406 Nm. Versiunea de top va fi animată de popularul V8 de 5.0 litri, dispus să ofere 420 de cai şi 528 de Nm.

Gest de fair-play: Chevrolet Camaro îi urează „La mulţi ani!” rivalului Ford Mustang

Via Ford

Comentarii (4)

  • Cu airbag,fara airbag,Mustang sa fie.Masina arata exceptional.
    7 1
  • Bine gandita treaba. Bravo Ford !
    9 1
  • Auci! S-au speriat si americanii de Euro NCAP -::) -::)
    Semnalizare sonora in cazul in care soferul nu se inchide corespunzator la pantaloni, o avea?
    1 1
  • cati km prinde
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru