Ford: "Lansăm Mustang şi în Europa pentru că voi cunoaşteţi mai bine maşina decât americanii"

de Bogdan Mirică
Vineri, 06.12.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford a decis să aducă noul Mustang şi în Europa pentru că publicul de pe Bătrânul Continent cunoaşte mai bine maşina decât cel american. Există peste 600 de fan cluburi Mustang la nivel mondial, dintre care unul chiar şi în Islanda.

Ford a lansat în cursul zilei de ieri primul Mustang global. A şasea generaţie va fi introdusă mai întâi pe piaţa din Statele Unite şi apoi pe celelalte continente. Europa va fi şi ea în plan, Ford fiind pregătit să livreze muscle-car-ul prin intermediul dealerilor săi de pe Bătrânul Continent.

Ford Mustang - imagini şi informaţii cu a şasea generaţie

Barb Samardzich, şeful operaţiunilor Ford în Europa, a declarat pentru Automarket, într-un interviu acordat la Barcelona, cu ocazia lansării noului Mustang, că maşina a fost construită după noua filosofie One Ford, dedicată modelelor globale. „Pe lângă faptul că a trebuit să-i mulțumească pe entuziaștii Mustang, noul model a avut scopul de a fi pe placul oricărui client, fie că el este din America de Nord, Europa sau Asia”, a declarat Samardzich.

Mustang este o maşină foarte cerută la nivel global. Am discutat însă cu dealerii, astfel că de mâine vor începe înregistrările cererilor clienților.

Zoltan Brassai
director general Ford România
Dacă americanii vor face cunoştinţă cu noul muscle-car începând cu toamna lui 2014, europenii vor mai avea de aşteptat.
Chiar şi australienii vor primi mai repede maşina, oferită în configuraţie cu volan pe partea dreaptă. Dealerii de pe Bătrânul Continent vor aduce maşina în showroom-uri la începutul lui 2015, vânzările fiind programate la început pentru partea estică şi vestică a continentului.

România nu va fi ocolită de Ford Mustang

România nu va fi ocolită. Zoltan Brassai, director general Ford România, a declarat că „Mustang este o maşină foarte cerută la nivel global. Am discutat însă cu dealerii, astfel că de mâine vor începe înregistrările cererilor clienților.”

În ceea ce priveşte preţul viitorului Mustang, oficialii Ford nu au făcut nici o estimare. Samardzich a susţinut că maşina va respecta filosofia „Fast, Affordable, Fun”, ceea ce înseamnă că respectarea lor le va permite celor îndrăgostiţi de maşină să îşi îndeplinească visul de a conduce una.

Europenii cunosc mai bine maşina decât americanii

Esential 600 de fan cluburi Ford Mustang există la nivel mondial.
Decizia de a vinde Mustang în Europa a fost rezumată simplu şi de James Farley, vicepreşedintele diviziei globale de marketing, vânzări şi service ford.
Potrivit lui Farley, există 600 de cluburi ale pasionaților Mustang în toată lumea.

„Atunci când am făcut studiul legat de modul în care trebuie să construim această mașină am aflat că, în Europa, oamenii știu mai multe despre ce înseamnă un Mustang decât cei din Statele Unite. Avem implicit un club dedicat Mustang în Islanda”, a declarat Farley.

Noua generaţie Ford Mustang va fi produsă în Statele Unite, însă va avea şi suflet european. Cel puţin versiunea pusă în mişcare de propulsorul Ecoboost de 2.3 litri. Unitatea cu patru cilindri, supraalimentată, se va naşte la uzina Ford din Valencia, Spania.

Comentarii (18)

  • Presimt ca masina asta se va vinde bine si in Europa.
    Mai avem de asteptat pana cand va aparea si pe meleagurile noastre.
    24 11
  • Mustang
    Prea au europenizat noul model, spiritul muscle-car adevarat l-au transformat intr-un gran turismo european. Sper sa isi dea seama ca au luat o decizie gresita si in 2-3 ani cu un facelift sa ii dea din nou acel aspect muscle care a consacrat aceasta masina americana !
    6 21
  • CatalinRaven
    Mi se pare mie sau din profil seamana cu noua mazda 6?
    Oricum, te lasa fara cuvinte
    3 22
  • Vai, vai ce ne maguleste... Ce sa-ti povestesc !
    13 19
  • Ford de ceva vreme impinge modelele sale catre zona premium. Cu masina asta va reusi sa arate ca poate si ca este cineva. E un model de mandrie pentru posesorii de Ford Focus, Fiesta, Mondeo, etc... O miscare foarte inteligenta. Preferam si eu ca masina sa fie mai din topor, dar se observa ca au creat-o special pentru Europa, ca sa aduca undeva spre BMW, Mercedes. Vanzari nu va avea cu ea decat daca ii pune un motor cu cilindree cat de cat rezonabila. E posibil, tinand cont de designul europenizat e de presupus ca vor pune si un motor supraalimentat de cilindree mica mai ales ca Ford-ul e specialist la asa ceva. E de urmarit evolutia acestei masini
    nepractice.
    6 1
  • Sexy si rea! Asa da!!!
    19 8
  • Ford si marketingul
    Desi s-au par a se fi straduit din rasputeri sa-l modernizeze, nu stiu cum nimeni nu observa liniile fanate, prafuite, invechite... Poate de vina sunt filmele hollywoodiene cu "baieti rai" din anii 80-90 sau chiar mai recentul Gone in 60 seconds, altfel nu-mi explic interjectii precum sexy si rea.

    Declaratia reprezentantului Ford mi se pare mai mult decat hilara. Instrumentele psihologice de manipulare precum flatarea identitatii europene si declaratii cum ca timpii de pe Nurburgring n-ar conta, nu fac decat sa batatoreasca calea intrarii noului Mustang. Asta pentru ca nici in prezent Mustangul american n-are un sasiu si o tinuta de drum care sa se ridice la nivelul competitorilor japonezi si europeni aflati deja pe vechiul continent.
    17 11
  • phaeton
    Absolut superb,din orice unghi arata bestial.Are o linie dinamica si arata mai agresiv decat generatia veche. Design-ul a evoluat,suntem aproape in 2014,cei care sunt dezamagiti si vor muchii ascutite si patratele le propun sa se intoarca in anii 60'
    5 3
  • Defected
    Nu stiu daca ai dreptate. Faza cu timpii de la Nurburgring ca nu ar conta e cu dus si intors. Insa nu cred ca, clientii care vor cumpara masina o vor cumpara ca se misca repede pe Ring, o vor cumpara pentru nume, cum o fac moajoritatea in cazurile BMW, MB, Audi samd. Personal, ma doare in saispe ca face 8 minute sau 13minute pe Ring. Cand spui Mustang, parca-ti trec fiorii, nu? Parerea mea si nimic mai mult.
    7 1
  • ce e asta?
    http://flooxs.com/wp-content/uploads/2013/12/2014_ford_mustang_gt_wallpaper_hd_wallpaper_background_flooxscom.jpg
    1 7
  • johnny
    ma lasa indiferent noul model. In europa nu vor avea prea mari sanse la cat consuma vor vinde doar cateva sute de exemplare. Criza e puternica pe vechiul nostru continent. Masina asta e dedicata americaniilor care nu se simt mandrii pana nu au un garaj masini cu motoare de peste 2500-3000 de centimetrii cubi si care consuma mult.
    Mai ales la noi in tara n-ai ce face cu o asemenea masina, in cel mai bun caz s-o turezi la stop sa bagi fomistele in boala si pe cei saraci care doar viseaza la masini super-sport dastea. Poate peste 5-6 ani cand vom avea si noi mai multi km de asfalt si autostrazi mai multicele.
    5 5
  • inexorabil
    Mi-aduc aminte de discutiile mele de acum un an cu @mip, @mntsn si @kumite despre metamorfoza dureroasa petrecuta in mentalitatea consumatorului american de masini...Americanii de rand au fost cei care au complicat situatia celor trei colosi locali prin reorientarea lor catre "europene", "japoneze" si...Hyundai-Kia. Si, totusi, roata trebuia sa se intoarca cumva, tinand cont ca, cu decenii in urma, GM, Ford si Chrysler isi stabilisera filiale in Europa, iar invers mai deloc...Dar, desigur, europenii sunt mereu cu un pas inaintea americanilor. Asa a judecat si industria auto japoneza din faza de pionierat, care a ales sa se intemeieze pe licente constructive americane. De ce v-am redat aceste truisme? Pentru a intelege cat de bizar poate fi aspectul conform caruia Mustang maguleste mai mult preferintele noastre decat pe cele ale yankeilor...La urma urmei, de ce m-as mira? Ford "trage" preponderent catre zona euro, GM a hotarat sa stearga numele Chevrolet de pe euroharta sa auto, entuziasmandu-se cu Opel de parca acum l-ar fi achizitionat, nu in urma cu 85 de ani, iar Chrysler s-a aruncat cu capul inainte in oceanul Fiat, diluandu-si identitatea. Intrebare de baraj: unde a disparut epica si epopeica mandrie nationala a Unchiului Sam??? Si ce s-a intamplat cu "visul american" ?? Cumva a sucombat in fata (aq)uisului comunitar?...
    4 4
  • Cu ce anume si-a diluat imaginea Chrysler, prin asocierea cu Fiat?
    2 3
  • inexorabil
    @ztele, in cazul diviziei Chrysler, crezi ca n-ar fi motive de ingrijorare ca in Europa este oferita numai sub marca Lancia? Chiar daca italienii n-au schimbat decat sigla, tot consider deghizarea asta o batjocura crasa!
    Insa cel mai mult ma afecteaza situatia lui Dodge. Dart n-are nicio tangenta cu spiritul consacrat al marcii, Challenger nu prea mai arata a Challenger, la Charger grila si-a pierdut din aerul de agresivitate si toate interioarele preconizate pentru 2014 mi se par inexpresive si non-americane...Pentru mine nu-i suficient ca motoarele autentice HEMI si Pentastar sau pachetul select SRT se vor aplica in continuare intregului Grup Chrysler. Eu sunt de parere ca nu trebuie "umblat" la niciun aspect definitoriu, sub niciun motiv, indiferent ca este vorba despre ratiuni investitionale, despre cerintele clientilor sau despre capricii globaliste. In viziunea mea "inapoiata", identitatea de corporatie sau de marca echivaleaza cu sfintenia in termeni auto! De ce crezi ca mi-am luat nick-ul "inexorabil"?...Fiindca nu admit "noutatea" pe orbecaite, chiar daca istoria nu este menita sa "bata pasul pe loc", fiind insetata dupa "evolutie" ! Apropo, eu nu vad evolutie mai atragatoare decat...consecventa, care nu trebuie musai sa se refere la conservatorism. Punct fara contrapunct.
    4 3
  • @inexorabil , eu zic ca Challenger-ul a ramas Challenger. Charger-ul NU a ramas Charger ( desi modelul 2008-2009-2010 imi place ).
    Dodge Dart era un muscle car dar l-au facut un ....."Fiat Piagio" ....sedan compact....și au disparut multe modele.....
    Dar presupun ca in citiva ani o sa schimbe si Challenger-ul....
    Dar Dodge Challenger e unicul muscle car modern care arata CEL MAI BINE a muscle car. E cel mai masiv fata de Mustang si Camaro si e unicul care nu are versiune de serie "supercharged"...
    4 0
  • inexorabil
    @Blower0, nu te contrazic în afirmaţiile tale logice şi de bun simţ, dar te-ai uitat bine-bine la ediţia pre-anunţată 2014 a lui Challenger? Ochiul meu fin sesizează o oarece tendinţă de "rotunjire"...Sper că nu aşa vrea Dodge să-şi aniverseze centenarul! Noroc că "dez-musclizarea" (dacă îmi permiţi acest barbarism), echivalentă cu "euro-coupérizarea", nu este accentuată, ca în cazul lui Camaro, şi nici de-a dreptul flagrantă, ca în cazul lui Mustang. Una pesta alta, nu prea avem ce face, nu? Totul miroase a marketing de jur-împrejur...Păi de! prostimea îşi bate capul cu supravieţuirea, iar "elitele" cu supervieţuirea...
    2 0
  • @inexorabil, am vazut niste imagini precum ca ar fi Plymouth HEMI Cuda si altele DAR probabil erau zvonuri.

    Iti arat una AZI - 10.12.2013 publicata de "The Mopar man" pe facebook , camuflata - eu zic ca e fix asa , asta daca nu au schimbat dimensiunile...

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=454424394669108&set=a.148340278610856.26751.144595008985383&type=1
    3 0
  • @inexorabil , ai vazut noul Dodge Challenger R/T "Shaker" ?? Cu hood shaker kit ca si in anul 1970 ?
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru