Șeful Land Rover: ”Nu putem face nimic împotriva copiilor chinezești”

de Bogdan Mirică
Joi, 28.05.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Land Rover a recunoscut oficial că nu poate face nimic împotriva constructorului chinez care a copiat modelul Range Rover Evoque. Autoritățile din China au respins plângerile.

Scandalul pe care l-a generat Landwind X7, SUV-ul chinezsc care a copiat grosolan Land Rover Evoque, pare să nu mai ia sfârșit. După ce toată presa de specialitate a izbucnit la apariția modelului în toamna anului trecut, iar Land Rover a făcut o plângere către autoritățile din China, povestea continuă.

Din păcate, ea continuă nefericit pentru constructorul britanic, a cărui plângere a fost respinsă de autoritățile locale. Acestea susțin că Landwind X7 nu poate fi acuzat de furt intelectual, nefiind vorba, așadar, de o copiere a designului.

Cei de la Land Rover au fost nevoiți să se resemneze, după cum o recunoaște însuși Ralf Speth, președintele executiv Jaguar-Land Rover. În cadrul unei conferințe organizate de Tata Motors la Mumbai, Speth susține că producătorii auto europeni nu pot face nimic pentru a opri copiile chinezești.

Landwind X7,copia chinezească a lui Range Rover Evoque.

Esential 19.600 de dolari costă copia chinezească Landwind X7.
65.000 de dolari costă Range Rover Evoque în China.
”Nu putem face nimic.
Sperăm doar că majoritatea clienților chinezi vor înțelege diferența la finalul zilei și vor alege produsul adevărat, nu pe cel copiat. Sper, de asemenea, că autoritățile vor găsi un regulament care să înlăture această practică de imitare”
, a declarat Seth.

Mai mult, oficialul a susținut chiar că ”în prezent, China, din punctul meu de vedere, are suficientă creativitate și capacitate de dezvoltare pentru a crea propriile produse.

Land Rover nu a abandonat complet ideea de a cere retragerea lui Landwind X7, căutând noi soluții legale de sancționare. Până atunci însă, Landwind X7 a primit acceptul de a intra în producție și va fi vândut pe piața din China cu un preț de 19.600 de dolari. Actualul Range Rover Evoque costă în schimb 65.000 de dolari.

Comentarii (8)

  • in ciuda, englezii ar putea produce la ei acasa shlapi, chiloti si componente electronice la pret de dumping platandu-si conationalii cu 50Eu/luna

    ne place sa recunoastem sau NU, vestul a inventat "mondializarea" iar fuga dupa profituri prin fabricarea de marfuri cu costuri de productie mici tot el a pornit-o.

    pe guvernul chinez il doare in spate, Landwing produce mai multe locuri de munca decat o face un Evoque si chiar daca, la scara economiei chinezesti, banii care se scurg din China prin importul de marfa vestica sunt insignifianti tot insemna ceva.

    pe de alta parte ar fi de bun simt o reglementare in domeniu dar cat timp China e prea importanta la nivel global nu prea ai ce face.
    24 5
  • Cosmin
    Era normal ca aceasta plangere sa nu primeasca nici un raspuns pozitiv pentru ca astfel ar fi dat drumul si altora sa se planga ca sunt copiati si ar fi lovit o mare parte din industria si productia Chinei.
    14 2
  • O varianta de a-i penaliza exista, si anume darea in consemn la vama si interzicerea importului si a comercializarii masinilor chinezesti. In felul acesta, chinezii isi vor vinde copiile intre ei, iar cand vor vedea ca potentialul de piata de afara le este total inchis, vor privi altfel lucrurile.
    Stiu ca economia chinezeasca este puternica si ca multe firme occidentale isi fabrica multe produse acolo, dar daca s-ar retrage toti, chinezii ar fi in colaps economic.
    3 3
  • @Costi:
    - nu poti "da in consemn" - exista un termen folosit in relatiile comerciale, diplomatice, etc...se numeste reciprocitate. Faci chestia asta cu ei vor reactiona in secunda 2 in sens contrar.
    - nu se pot retrage toti. Nu suntem in sedinta de scara blocului (unde oricum se vor gasi 2-3 din 50 sa nu fie de acord) dar ca si in viata de zi cu zi si acolo (in sferele inalte) interesele individuale vor prima. Plus ca o (utopica) retragere masiva din china nu va duce la colapsul economic al acesteia (pentru ca ei se pot autosustine) ci la colapsul vestului care depinde intr-o proportie covarsitoare de marfa ieftina din est.
    6 3
  • S-a ajuns ca si la telefoanele mobile..china sa ridice mult standardele iar preturile sa fie decente cat mai mult de realitate! singura problema ar fi service-ul inexistent inca la noi si piesele care ajung teoretic mai greu...in rest fiabilitate in Romania nu prea exista la ce drumuri avem...si intr-adevar materialele folosite reflecta pretul...Sunt curios ce motorizare avem pe ele..in rest fiecare isi cumpara ce vrea!!Ai bani dai 65k si iei unul veritabil...
    1 1
  • La ce "harababura" e in China, chinezii sunt in stare sa-si cloneze si clonele.
    4 1
  • inexorabil
    În superdezvoltarea asta ultraliberală, pro-consum, care a cuprins lumea ca o pandemie, cine are pretenţia întemeiată de a se ţine cont de ancestrala logică a măsurii şi de esenţialul bun simţ?! Furtul intelectual nu se mai numeşte aşa, ci extindere şi potenţare a oportunităţilor de creştere în valoare şi în calitate.

    Semnalul boom-ului şi "miracolului" economic chinezesc a coincis cu...adormirea "tătucului" Mao întru veşnicia socialismului biruitor, ceea ce i-a împins pe subordonaţii lui vlăguiţi de dictatură să purceadă, cu mic, cu mare, chiar dacă tot sub drapelul partidului unic, la făurirea unei patrii "puternice", care să le dea peste bot imperialiştilor fără prinţipuri din Vest chiar cu armele lor, aşa cum RDG hotărâse să ia caimacul în sportul mondial, creând în acest sens o maşinărie infernală a...trişării (dopaj). Şi, apropo, mai există vreun naiv printre noi care să nu admită că, graţie unei extrem de eficiente reţele de spionaj, RSR a "împrumutat" tehnologie occidentală "la greu", nu doar fonduri împovărătoare de la şacalii FMI?

    Bineînţeles că noi suntem corect indignaţi şi ne solidarizăm în areal civic contra ofensivei interminabile şi sufocante a "chinezăriilor", propagând justeţea acţiunii noastre prin intermediul tastaturii...chinezeşti (sau taiwaneze). Etica capitalistă (pardon de cacofonie!) să trăiască!
    1 2
  • Cand spui chinez spui insusi fake,asta e primul lucru la care ne gandim cu totii. Sa clonezi telefoane e una dar la masini e alta ceva, o industrie mare. Chinezii sunt puternici pentru ca sunt atat de multi, sunt platiti cu cele mai mici salarii , chiar mai mici decat cele din Romania, si totul la ei e dictatura comunista genul ”strangem cureaua”, daca China ar avea o populatie de 300 de milioane cat are SUA, n-ar mai fi nici pe locul 10.000 in lume...cam asta e si cu puterea chinezeasca.
    Pe de alta parte in China se fac si lucruri de calitate, toate electronicele sunt fabricate si/sau asamblate in China...daca cele produse in garaje (contrafacute) sunt de tot rasul si nu are rost sa arunci bani pe asa ceva, produsele brand sunt de calitate, nu imi amintesc sa fi avut vreo problema cu un smarthphone, monitor, televizor, laptop pana acum, dar cum spuneam conteaza mult brandul cat mai ales pretul de achizitie.Una e laptop de 1200 de lei alta este 6000 de lei.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru