Șeful VW, îngrijorat de costurile cu dezvoltarea mașinilor electrice: “Sunt mai mari decât ne-am așteptat și trebuie să reducem cheltuielile”

de Paul Cosma
Joi, 13.09.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Oficialii grupului Volkswagen susțin că dezvoltarea mașinilor electrice are costuri mai mari decât se așteptau și, în consecință, trebuie să reducă anumite cheltuieli pentru a continua investițiile în această direcție. Șeful VW a spus că bugetul inițial de 20 de miliarde de euro nu este suficient, fără să dezvăluie suma necesară.

Grupul Volkswagen plănuiește să lanseze 80 de modele electrice noi prin branduri precum Audi, Porsche, Skoda și Seat până în 2025 și, în plus, să ofere cel puțin o versiune electrică sau hibridă pentru fiecare model din grup până în 2030.

Pentru acest obiectiv, șefii VW au propus inițial un buget de 20 de miliarde de euro, însă CEO-ul Herbert Diess spune acum că banii nu sunt suficienți, iar costurile cu dezvoltarea mașinilor electrice sunt mai mari decât se așteptau.

“Bariera de care ne lovim în prezent, respectiv costurile cu lansarea mașinilor electrice pe piață, va fi mai mare decât ne-am așteptat la început, în condițiile în care competitorii noștri au făcut mai multe progrese în această direcție,” a declarat Herbert Diess.

La rândul lor, oficialii Daimler au declarat de curând că bugetul de 10 miliarde de euro, pe care îl prevăzuseră pentru lansarea a 10 modele 100% electrice până în 2022, nu va fi suficient și vor trebuie să suplimenteze cheltuielile.

Via Automotive News

 

Comentarii (13)

  • După ce că-i strîmb, nasul lui Diess crește continuu. :-)
    25 0
  • alte companii au pornit de la 0 (null) fara fonduri si fara reclama, si totusi produc masini, iar astia, ditamai grupul, presupus nr. 1 mondial nu au fonduri... ma lesi!
    18 0
  • off...ce sa'i faci boss, life is hard :((

    ....ca daca era mai "soft" ;) rezolvati voi cu 2 ingineri afumati care ar fi lucrat "peste" program de capul lor.
    19 0
  • Cui ii pasa , oricum ati ramas in urma rau de tot cu vw, nu tineti pasul o sa fiti scosi de pe piata
    8 1
  • @inexorabil
    Inexorabile, ce faci ?! Scrie si tu (o pagina de ziar) pe aici.
    10 0
  • unii intra pe aici numai ca sa citeasca parerea stimabilului @xrbl

    pe mine ma framanta gandu, prin anii 2000 mergedes si altii testau tehnologia cu hidrogen, de care acum, nu se mai aude nimic. Mai gasesti cate vreunu care traieste in lumea lui si nu-l asculta nimeni (vezi bosu de la Lexus)

    tehnologia de fapt este facuta sa ii tin ape oameni legati de companii, nu sa circule ieftin, de aceea este atat de scumpa.

    ce este de fapt o masina electrica? ? stie careva?

    raspunsul este simplu, prea simplu, dar nu-l vedem de nas!

    un electrostivuitor!

    dar na unii vor abs, esp, tablete, iluminare ambientala, plm si alte dracovenii care, desigur, nu-i asa, dragilor, costa!
    4 1
  • @ Demin Hyundai are pe piata toata gama, electric, hybrid, hybrid plug in si hidrogen , vw face multi bani dupa servicii post vanzare, ca toti, lasa ca vinde telsa fara reclama 7k masini pe saptamana ca nu poate sa produca mai mult. Infrastructura o sa fie problema pentru VW & CO, tesla a dezvoltato bine da la cate masini vand o sa fie si aia limitata, am actiuni tesla de la 177$, tesla creste, Ford si VW sunt in picaj
    5 0
  • ma mira @DENIM2069 ca tu inca nu ai inteles (ceea e foarte GRAV) sau nu accepti (ceea ce iarasi foarte GRAV) ca indiferent ce consuma o masina in fapt este...ENERGIE. Care energie se produce deci se vinde si in final aduce profit. Chiar n-ai citit pana acum cum marile producatoare de petrodolari isi cauta, gasesc si activeaza in domeniul industriei "verzi"?

    deci, pe cuvant, mai lasati dracului faza asta cu "sa-i tina pe oameni legati de companii". Ani multi de acum incolo vom depinde de acele companii indiferent daca iti vind motorina, benzina, CNG, electrictate ori hidrogen.

    OK, trebuie sa admit ca exista o anumita inertie a industriei (cel mai sigur pentru ca profitul gros il scoti dintr-o tehnologie arhicunoscuta) dar si trecerea catre alte solutii este extrem de dificila (tehnic) si mai ales....scumpa.

    Cand te gandesti ca un singur rahat de unitate LIDAR (numai mare decat o cutie de pantofi pentru copii) in perioada de teste costa undeva in jur de 100.000Eu, o produci in 10-15 bucati, inmulteste si vezi cam cat iti da. Si asta in conditiile in care unitatea e strict pentru teste, urmand sa sufere alte imbunatatiri alte corectii sau chiar alte solutii iarasi 10-15 bucati produse samd si procesul se repeta de cateva ori pe an pe perioada unui, sa zicem, cincinal. Dar aici este vorba de optoelectronica, materiale, racire si foarte multe standarde de respectat cand vine vorba de siguranta celorlalti participanti la trafic. Dar cand vorbim de hidrogen, motoare, stocare, materiale, randament, consum, alimentare etc???

    ...zic si eu
    3 3
  • numele este demin monsenior vianu

    energia pe care o poate consuma o masina electrica se poate produce acasa!

    iar profitul nu il scoti din tehnologia ''arhicunoscuta'' ci din cea adiacenta aceasteia (extra mega scumpa iar pe mine nu ma intereseaza - LIDAR si altele).

    Un motor electric este simplu de fabricat si te tine in functie de cuprul pe care il bagi in el!

    Am vazut baterii de 20 ani la Galati pe locomotive electrice, naiba sa le ia cum erau facute, grele intr-adevar, dar scumpe nu! asa ca lasati vrajeala ca nu se poate, NU se vrea!

    Cea mai simpla masina electrica cu autonomie decenta, sa ti.o faci in curte nu depaseste 3500 euro, dar na niste bani trebuie sifonati pe undeva.

    pana acum masinile mergeau fara atatea ''sisteme'' de mancat banii oamenilor, acuma ne preocupa siguranta, dar dam carnete la toti analfabetii, retarzii si toti cei care nu au timp si chef sa invete, normal ca ai nevoie de siguranta impotriva acestora.
    8 1
  • LIDAR-ul a fost un exemplu de ce insemna tehnologia asta noua si banii care "sifoneaza" prin asta. Chiar daca pe tine nu te intereseaza, unii (oameni foarte obisnuiti) castiga de pe urma ei. Iar pe altii ii intereseaza ca si utilizatori.

    Faza cu 3.500 Eu pentru o masina electrica tine de un fel de minitehnicus (pentru un start-up e perfect iar ca si metoda de a-ti petrece timpul in garaj e ideal). Apoi, suna bine ca titlu de fituica scrisa ori virtuala a unui reporter analfabet care n-a batut un cui in toata viata lui dar care a descoperit brusc solutia salvatoare. Pe scurt si pe romaneste, ma mira ca unii pun botul la faza asta. Pentru ca realitatea e "usor" mai complicata decat ne imaginam multi dintre noi.

    PS. Sry, DEMIN
    3 3
  • Cam plangacios domnul Herbert, catre cine sunt semnalate aceste ingrijorari ? Clientilor ? Statului german, vrea fonduri moca ? Au vagoane de bani, de vreun an m-au zapacit stirile cu cate zeci de modele electrice vor lansa in urmatorii ani, ori mai tai din ele, ori mai pui bani, apoi nu spune nimeni ca trebuie 100 de modele in cativa ani, sa scoata cateva bune, restul vor veni de la sine.
    6 0
  • inexorabil
    Mafia (ah, scuze, “@inexorabil”), de ce vrei să-mi “dau cu părerea” ? Ca să devin obiectul persiflării din partea unor miștocari? Se știu ei cine sunt: specialiștii de/din fabrică (inclusiv cei care se ocupă cu auditul de calitate), atât de acaparați și cufundați ȋn meseriile lor vitale – bașca fiind conducători de doctorate ȋn TCM și, mai nou, destoinici și la tehnologia “electricelor” (deși, mai mult ca sigur, dumnealor nici n-au habar cum trebuie abordate asemenea “mașini”, dar vorbesc despre ele cu dezinvoltură, ca și cum ai zice că sunt parcate fix ȋn garajele lor și urmează să dea lovitura vieții procurându-și altele “și mai și”) – ȋncât de abia ȋși permit câte un respiro, cât să scrie pe genunchi texte-etalon destinate AM. Culmea tupeului este că exact ceea ce ȋi ȋnchipuie pe alții – “simpli și irelevanți părerologi” – cadrează inclusiv cu ei (dar nu vor recunoaște neam, niciodată).

    Adevărații specialiști – unu la mână: au oroare să se trambaleze cu trotinetele dragi plebei planetare, mizând, deci, pe nonconformism și, implicit, pe exclusivism – și doi la mână: nu prezintă neapărat feblețe față de tainele scrisului…Eu nu sunt unul dintre acești…fericiți. Dar măcar țin strașnic la pasiunea mea: motoarele cu ardere internă, ȋn general, “americanele”, ȋn special. Ȋn schimb, ȋn privința maniei SUV-urilor (citadine, dotate cu motorașe de larg consum) și a electro-autonomelor, deja mă simt ajuns la suprasaturație (tot citind involuntar despre ele, zi de zi – păi tocmai ȋn acest fapt constă psihoza). Evident, ȋncerc să le evit elegant (și astfel de “mașini”, și știrile despre ele, și patima băloasă, lipsită de discernământ, devotată lor), dar…UNDE ai putea să te ascunzi? Mă rog, ai putea să nu deschizi televizorul sau să nu intri pe net, dar, aflându-te, volens nolens, ȋn cercul de colegi sau de cunoscuți, tot te trezești că inițiază careva discuții “la ordinea zilei”, din care reies lamentări pe marginea “infrastructurii jalnice”, adică, dom’ne, de ce nu se adaptează mai repede autoritățile la “cerințele pieței”. Alții adoră teoria evoluției emergente și ȋți desenează prin aer cadrul “minunatei lumi noi” (care va fi asfixiată de aburii toxici ai marxismului cultural) din viitorul apropiat. Acestui snobism orgasmic mi-ar plăcea să-i ripostez ȋn mod elocvent: răsucind cheia ȋn contactul unui “vapor” V8 huruitor, puturos (ȋn ambele sensuri: lent și cu iz de combustibili fosili), “fără idee de ergonomie”, “groaznic de nefiabil”, care “nu se poate conduce”, care manifestă “ruliu” și care “nu ia curbele”.

    Mai devreme sau mai târziu, cu certitudine o să mi se facă dor de…TDI și de “melodia” lui inconfundabilă. Fiindcă nici cu țeava tunului ȋn ceafă nu voi pătrunde ȋn anomaliile acelea de cuburi “transportoare”, fătate de VW, de MB, de GM sau de oricare altă corporație/marcă de glorioasă amintire.

    Așadar, să vină avalanșa de epitete, invective și rechizitorii "juste" și “drăgăstoase”. Aaa, și, desigur, să nu lipsească acuzația de patologie/delir/crimă “off topic” (ȋnainte, jonglai cu CP & Nm; acum, cu baterii & LIDAR).

    Ia vezi acum, Mafioso: am plăsmuit o pagină de ziar? Mulțămit, bre?
    6 4
  • Edikkk
    Ha ha ha.... VW nu are bani....

    Adică Hyundai a făcut deja ce VW trebuia să facă de mult, şi ditamai grupul VAG nu are bani.


    VW următorul Nokia.


    TESLA a dat drumul la înscrieri pentru Tesla noul Roadster, avansul este 15.000 $ la maşina care o să coste 200.000$ !

    Şi au clienţi o grămadă !


    ASTA ÎNSEAMNĂ COMPANIE AUTO DE SUCCES !
    Ai o maşină la care iei avansul cu ani de zile înainte să o produci !


    VW... mild hybrid de la indienii Suzuki... îi costă.... Ha ha ha !!!
    Ce? O baterie de 48 V în loc de 12 V şi atât... pentru că foloseşte electromotorul / alternatorul care sunt deja...

    HA HA HA !!

    Plus că un CEO când spune că "ne costă mai mult decât ne-am aşteptat " înseamnă că poate nu este bun gestionar, planificator, nu stie bine meserie !!!?!??

    Cum adică ţi-au greşit estimările?? Ce mai cauţi în funcţie?
    Cum adică nu ai bani? Când ai avut vânzări record?
    Acţionarii ce spun?
    7 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru