Sfârșitul epocii diesel este mai aproape: Volvo nu va dezvolta o nouă generație de motoare diesel

de Daniel Popescu
Miercuri, 17.05.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volvo a decis să nu dezvolte o nouă generație de motoare diesel ca urmare a costurilor prea mari pentru reducerea emisiilor de oxid de azot.

Volvo a lansat actuala generație de motoare diesel în 2013 și estimează că acestea vor continua să echipeze modelele din gama până în preajma anului 2023.

La vremea respectivă constructorul suedez nu va mai avea însă motorizări diesel, întrucât Volvo a decis să nu dezvolte o nouă generație. Explicația are legătură cu viitoarele norme de poluare, întrucât costurile asociate reducerii emisiilor de oxid de azot (NOx) sunt considerate prea ridicate pentru a fi justificate.

"Din perspectiva curentă, nu vom mai dezvolta nicio generație nouă de motoare diesel", a precizat CEO-ul Hakan Samuelsson.

În Uniunea Europeană, emisiile de dioxid de carbon trebuie să scadă de la o medie de 130 de grame/kilometru la 95 de grame pe kilometru din 2021, iar analiștii de la Goldman Sachs estimează un cost suplimentar de circa 300 de euro pentru motoarele diesel, în condițiile în care acestea sunt deja cu circa 1.300 de euro mai mari decât în cazul unităților pe benzină.

Volvo a anunțat anterior că își va concentra atenția spre propulsiile ecologice, iar planul actual prevede lansarea unui model electric în 2019.

"Trebuie să recunoaștem că Tesla a reușit să ofere o mașină pentru care oamenii stau la coadă, așa că ar trebui să existe loc și pentru noi, cu cu design atractiv și calitate de înaltă clasă", a adăugat Samuelsson.

În prezent, 90% dintre unitățile vândute ale lui Volvo XC90 (foto) au propulsie diesel.

Via Automotive News

Comentarii (12)

  • Felicitari Volvo ! Buna initiativa, dieselul poluant si galagios trebuie sa dispara. Din pacate doar Lexus este primul producator auto premium care a renuntat demult la poluantele motoare diesel. Ca deobicei viziunea Lexus tinde catre viitor.
    6 12
  • marius
    Si normal sa se lase ,pentru ca ei nu au dezvoltat motoare niciodata cand au dezolvtat erau in faliment de bune ce erau, ei au excelat la airbaguri la cortine si alte nimicuri ,motoarele si suspensiile venite de la ford ,renault si chinezismele geely sunt zero toata lumea stie asta, degeaba se supara unu altu pe aici ,hai fratilor sa fim odata realisti niciodata volvo nu va atinge tripleta germana ,la fiabilitate la condus si la prestanta
    5 14
  • Dar a dezvoltat asa multe motoare diesel si nu stim noi?
    Cel putin 1.6 si 2.0 diesel sunt imprumutate de la PSA si reprezinta grosul vanzarilor modelelor moderne.
    10 6
  • ca de obicei, educatia automobilistica a multor comentatori de pe AM, egala cu ZERO
    11 0
  • daaa. ca a si dezvoltat volvo mari motoare...indiferent de carburant! mai bine se opresc de tot cu productia de masini ca tot aia e!
    2 6
  • @Marius,eu am avut VOLVO 10 ani de zile.Nu am schimbat o bucsa ,un arc sau rulment.Acum am Passat ,dar calitatea materialelor din Volvo sunt net superioare.La fiabilitate ,nate Passat-ul.La Passat deja schimb una doua.
    9 1
  • Rafael
    Caro_90 daca Lexus spui ca are viziune catre viitor , atunci ce mai putem sa spunem de Tesla ?
    6 0
  • da, dieselul trebuie sa moara, este o noua moda ... care se bazeaza pe ... nu se stie pe ce

    - oare se uita cineva cit de mare este poluarea datorata producerii acumulatorilor ?
    - ADAC a pubilcat o comparatie intre doua generatii ale aceluiasi motor
    EURO5 vs EURO6 - EURO6 produce ceva mai putin CO2 ...si de 10x mai mult NOx comparat cu EURO5, o fi bine, o fi rau ?
    - desi in ultimiii ani consumul de diesel a crescut f mult companiile petroliere NU si-au schimbat liniile de productie. Dintr-un baril de petrol se produc intr-o anumita proportie toate - benzina, motorina si toate celelalte. Teoretic din aceeasi cantitate de petrol se produce de 2x mai multa motorina decit benzina. O fi industria petroliere in sine poluanta sau nu ?
    - motoarele pe hidrogen trebuie sa moara ? nu mai sunt la moda ? sau mai bine sa plateasca end userii pt baterii decit producatorii pt retelele de distributie ?
    - LPG / CNG ? fara sa trebuiasca sa reinventam roata ...

    ... politically correctness rules ...
    5 6
  • care volvo,frate...daca intilnesc un volvo pe la noi prin zona o sa-mi fac un nod undeva
    1 4
  • daniel
    pentru marius. Iti dau un exemplu: ai auzit de motorul diesel D5 de la volvo? cel in 5 pistoane,2,4 litri? stiai ca a fost primul motor din lume cu blocul motor de aluminiu. stii ca motorul asta a fost pus timp de 10 ani pe mai multe modele de la volvo? (pe s60,s80,v70,xc70 si pe xc90) Stii ca masinile volvo sunt cele mai sigure? stii ca volvo a descoperit catalizatorul,centura de siguranta in trei puncte, turbina...
    9 0
  • bla bla
    @caro_90 De aia Lexus/Toyota au acum probleme?Din cauza ca au crezut ca hidrogenul este viitorul?Asa viziune tot sa ai dom'le
    http://www.carscoops.com/2017/05/toyota-boss-says-company-is-in-midst-of.html
    3 0
  • @daniel

    Dieselul de 2.4 a fost cel mai bun motor de la Volvo, duce fără probleme 500.000 km, pentru amatori, le recomand cu încredere orice model echipat cu acest motor.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru