Stuttgart interzice circulația mașinilor diesel cu motoare Euro 4 începând din 1 aprilie: mașinile cu motoare Euro 5 ar putea urma în vară

de Daniel Popescu
Luni, 01.04.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Autoritățile locale din Stuttgart au interzis circulația mașinilor diesel cu motoare care respectă cel mult norma de poluare Euro 4 începând din 1 aprilie.

Mai multe orașe germane intenționează să interzică circulația mașinilor diesel vechi pentru a reduce poluarea, iar unul dintre primele care a luat o măsură concretă în acest sens este Stuttgart, care găzduiește sediile centrale ale lui Mercedes-Benz și Porsche.

Astfel, începând din 1 aprilie, circulația mașinilor diesel cu motoare diesel care respectă cel mult norma de poluare Euro 4 a fost interzisă, cu excepția unor situații punctuale în care se acordă excepții.

Măsura se aplică atât pentru soferii mașinilor care doresc să tranziteze Stuttgart, cât și pentru locuitorii orașului. De asemenea, autoritățile locale au anunțat că la jumătatea acestui an vor efectua o serie de analize cu privire la poluare, pentru a vedea dacă există efecte pozitive.

În cazul în care măsura se va dovedi insuficientă, autoritățile intenționează să ia o decizie similară pentru a interzice și mașinile diesel cu motoare care respecta norma de poluare Euro 5.

Stuttgart anunțase încă din vara anului trecut că intenționează să interzică mașinile diesel poluante începând din 1 ianuarie 2019, însă a fost nevoită să amâne o decizie după o serie de decizii juridice în această privință.

Statul german a decis ulterior ca mai multe orașe germane au dreptul de a interzice circulația mașinilor diesel poluante, iar pe listă se află deja, pe lângă Stuttgart, și Frankfurt, Hamburg și Berlin.

Via Automotive News 

Comentarii (15)

  • Anonim
    Astia se faulteaza singuri pai nu la ei in oras este un mare producator auto care scoate pe banda rulanta masini diesel ? Daca inchid aia sa vezi cum raman fara cascaval aia de prin primarie . La ora actuala Europa este condusa de niste scrizofrenici politicieni de paie exact la fel de retarzi ca cei de pe plaiurile mioritice .
    15 31
  • andrei
    asa, si? unde scrie ca le interzice circulatia oriunde? le-o interzice in centru, alta treaba. la ora actuala in unele tari conducatorilor chiar le pasa de sanatatea oamenilor, care e mult mai importanta decat masina. asa ca nu vad cum sunt la fel de retarzi ca ai nostri. faptul ca tu-ai obisnuit cu tractorul in oras, ghinion de nesansa! o sa vina o vreme cand o sa te dezobisnuiesti.
    32 11
  • @Anonim

    - industria locala nu produce diesel 4 slash 5
    - politicienii lor, contrar opiniei opincarului mioritic cunoscator fin al realitatilor politice occidentale, este "usor" mai altfel decat alesii nostrii
    25 7
  • PacMan
    @Anonim, ai facut tu calculele si ti-a dat ca raman europenii fara bani? :))) Pai daca raman, o sa iti ceara tie sa aiba si ei de-o paine, sunt sigur. Si apoi tu compari politicienii europei cu impostorii analfabeti care conduc Romania de 30 de ani? culca-te bre si te trezesc eu cand imi aduc aminte.
    22 6
  • eu as interzice in Bucuresti toate masinile sub euro 4 si cele euro 4 diesel. deja nu se mai poate, ajungi mai repede pe jos decat cu masina in anumite zone si pe anumite distante. daca drumuri nu avem, macar de rable sa scapam. NU e obligatoriu sa mergem toti cu masina, exista metrou, autobuz si tramvai pt cei fara posibilitati. chiar si mersul pe jos pt cei care pot nu este interzis, eu merg zilnic la munca pe jos si nu mor
    17 10
  • Mai bine ar educa populația si ar regandi modalitatea de a lucra pentru ca omul de rand sa poata sa circule de acasa la scoala, servici cu transportul în comun.
    Asta ar fi soluția nu sa tot vb de diesel pe cand cele pe benzina polueaza mai mult.
    Normal nu le convine pt ca nu le trec stocurile de benzina.
    O tiganie ce se intampla in intreaga lume.
    Ca bombardeaza în fiecare zi nu polueaza.
    Dar na daca populatia e proasta
    10 5
  • Anonim
    Pfuuuu cati spalati deja pe creier ! Politica asta anti diesel nu a pornit de la grija cetateanului de rand . Sunt alte interese in spatele acestei campanii timpul o sa dovedeasca asta . Stai linistiti ca si politicienii lor sunt la fel de praf ca cei mioritici si la fel de hapsani dupa bani nemunciti . Urla conruptia in UE mult mai grea si la nivel inalt (a se vedea Franta si Germania ) . Dar au ei grija sa ne arate doar pe noi cu degetul . Cati cititi presa internationala ? Sa vedeti ca zilnic apare cate un act de conruptie prin UE asta plin de lapte si miere . Dar lumea este usor de manipulat acuma toti o ard cu electricele ca este in trend . Maine a scos unul un telefon repede toti fraierii sa il cumpere . Mai vorbim de electricele aste peste cativa ani pana atunci noapte buna l
    14 17
  • @Anonim, faptul ca exista coruptie si in alte tari nu inseamna ca este la fel ca in Romania. Coruptia exista peste tot la un anumit nivel, diferenta este de ce se intampla atunci cand este expusa.

    Ca fapt divers imi amintesc acum ceva ani ca stateam la masa cu un austriac si cu un nigerian si toti 3 ne plangeam de coruptia din tarile noastre. Asta nu inseamna ca romania este la fel ca Austria sau Nigeria ( Evident ca erau fapte diferite cu nivele de subtilitate complet diferite).
    9 4
  • mircea badea
    pai s-a dovedit ca si euro 6 erau defapt euro 3, deci sa interzica tot dieselul in orase.

    si oricum se lauda dizelistii ca fac economie extraurban :)) pai sa le foloseasca extra atunci! eu oricum ii depasesc instant, nu pot avea un diesel in fata nici daca e coloana.
    9 14
  • Clique
    Mirciulică, mai ușor cu aroganțele astea, fiindcă nu ești tu regele șoselelor, fiindcă nici eu nu suport mediocrii ce mă depășesc în CURBE sau pe linie continuă sau depășesc coloane de mașini că se cred ei smecheri,( șmecheri până când fac contact cu un tir sau un parapet )

    Revenind la subiect, voi chiar încă credeți că statelor membre le pasă de poluare, sunteți chiar interesanți, este vorba doar de afaceri și de vânzări, nu de altceva. Îi doare în cot de populații și de sănătatea acestora, interesele sunt altundeva, mult mai adânci.
    7 2
  • @mircea badea
    depaseste tu coloane pe drumuri europene si in 5 secunde o sa-ti reconsideri afirmatia.
    potentule :)
    15 3
  • Cred ca avem niste proprietari de 1.9 Tdi euro 3 foarte suparati pe aici :))
    13 5
  • Doar la români vezi hate-ul ăsta între proprietarii de motoare diesel și benzină, mai exact, posesorii de benzinare ce au hate pentru cei cu diesel, asta arată cât de evoluați suntem.

    Ce v-ar interesa pe voi dacă X sau Y conduce diesel, nu-mi pot da seama.
    Toată lumea trebuie să conducă exact ce conduceți voi ?.
    Cum e moda de câțiva ani cu BMW și Audi, dacă Gheorghe și-a tras Bămveu, tot satu își cumpără bămveu, sa nu cumva să fie unul mai jos ca celălalt.
    Ca să nu mai zic cu moda vestimentară, acum e moda boschetarilor, toți se imbracă ca niște boschetari, nici nu mai știi care este adevăratul boschetar și care este omul normal.

    Peste 2,3 ori ce urmează, moda pungilor de plastic pe cap și a mașinilor electrice cu service-uri prin alte țări (aka Tesla )
    La noi abia știu să repare mașinile cu motoare normale și încet încet au început să învețe să repare și ceva cutii de viteze și voi visați la cai verzi pe pereți. În străinătate da, mai ai o șansă să-ți repari electrica, dar aici, pfff...
    6 4
  • pai da
    @Automarket: Astfel, începând din 1 aprilie, circulația mașinilor diesel cu motoare diesel ...
    Masini diesel cu motoare diesel :)
    5 0
  • Tudor Dorin
    Crematoriile pe roti numite diesel dau cancer in sânge adică Leucemie. Germania va fi ultima tara in care ele vor mai circula .Pt că nemții nu știu decât mecanica. La electrica, informatica, electronică sunt catastrofe. Nu știu decât să fure. De la Peugeot și Renault motoare sub 2 litri, de la Mitubisi și Nissan tracțiunea integrală, de la Opel amperaj e și Dong FENG motoarele electrice. Acum sunt cu 100 ani in urma electrificării. BMW e in stare de prefaliment. Au primit 3,5 miliarde de la statul german că da nu i ia chinezii. A trecut vremea camioanelor de oraș
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru