Tesla Model X, primul SUV al mărcii americane, va fi lansat în 2015

de Sebastian Toma
Marti, 17.06.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla Motors se pregăteşte de lansarea primului lor SUV. Modelul 100% electric va avea tracţiune integrală şi portiere cu deschidere verticală în standard.

Esential 5 secunde i-ar putea fi necesare lui Tesla Model X pentru a accelera de la 0 la 100 km/h.
Tesla Model X, SUV-ul electric al mărcii din California, va intra în producţie în 2014 şi va fi disponibil pe piaţă din 2015. Reprezentanţii Tesla spun că primele livrări vor avea loc în toamnă, la aproape doi ani de termenul iniţial de intrare în producţie al modelului electric cu tracţiune integrală şi portiere cu deschidere laterală. Americanii de la Tesla au reuşit o nouă "minune" a lumii auto, după mânerele retractabile ale lui Model S, sub forma portierelor cu deschidere verticală, care vor intra în fabricaţie într-o formă aproape la fel ca a versiunii concept, lucru pe care-l putem aştepta şi de la întregul design al caroseriei lui Model X. Acestea promit să fie cele mai practice portiere de acest gen, cei de la Tesla spunând că acestea sunt soluţia pentru acces uşor la cel de-al treilea rând de scaune, fără ca pasagerul să atingă al doilea rând de scaune atunci când urcă sau coboară din vehicul.

Trebuie să recunoaştem - portierele spate cu deschidere verticală sunt ceva unic în lumea auto şi arată fenomenal de bine.

Cei de la Tesla explică întârzierea prin caracterul prefecţionist al lui Elon Musk, care a dorit să echipeze SUV-ul cu două motoare şi să păstreze portierele spate cu deschidere verticală pentru a uşura accesul pasagerilor din spate.

După cum spun şi americanii, scopul acestor portiere este ca pasagerii să ”păşească, nu să urce în maşină”, iar acest lucru va fi posibil atât în parcări aglomerate, cât şi în garaje, datorită configuraţiei speciale a portierelor respective. Fanii sporturilor care necesită obiecte transportate pe plafon, cum ar fi schiuri, snowboard-uri, biciclete şi chiar caiacuri nu vor avea un viitor alături de pasiunea lor în compania lui Model X, deoarece aceste portiere ar putea să elimine orice posibilitate de montare a accesoriilor respective, care ar fi dus oricum la reducerea drastică a coeficientului aerodinamic.

Interiorul conceptului lui Tesla Model X arată promiţător, iar majoritatea elementelor prezente, dacă nu chiar toate, sunt aşteptate pe modelul de serie.

Urmareste Automarket
Tesla anunţă un timp 0-98 km/h sub cinci secunde pentru Model X şi manevrabilitate care să facă de ruşine cele mai rapide SUV-uri din lume şi multe modele sport.
Fie ca va avea un motor sau două, Model X are tracţiune integrală, iar acuulatoarele sunt de 60 kWh sau 85 kWh, cel din urmă fiind oferit, cel mai probabil standard pentru versiunea cu două motoare.

Via Forbes | CNN | Tesla

Comentarii (11)

  • uaaa, portierele alea sunt fabuloase!
    sper sa nu se razgandeasca si sa le inlocuiasca cu unele normale.
    13 2
  • le vor scoate...si personal nu le vad nici utilitatea practica si nici cea vizuala. + necesitatea unor solutii tehnice cu niste costuri de productie mai mari
    12 11
  • @vianu

    Stii foarte bine ca utilitatea lor inseamna profituri frumoase pt constructor, cum am mai spus si cum toata lumea banuieste asta, este un segment in continua crestere si nu-si mai permite nimeni sa-l ignore, aproape toata lumea va face SUV-uri, de la Seat pana la Bentley si Lamborghini, de la Alfa pana la Rolls, in cativa ani toti vor avea asa ceva, va mai ramane Ferrari probabil.
    11 3
  • ma refeream la portierele tip fluture, nu la modelul tip SUV

    dar sunt deacord cu tine, si oricum, ar fi fost nefiresc lipsa unui SUV in oferta unei companii americane
    9 0
  • inexorabil
    Pai, normal, Dane, astazi totul se circumscrie "cererii pietei". Vrea lumea meschinarii & scalambaieli nonstop la tembelizor? Oferta este prompta, fidela, variata si interminabila. Vor toti filfizonii pripasiti prin orase "jeepane" cu motoare nervoase, numa' bune de "ciumegareala" in miscare (fiind identificati drept "bizonii din trafic"), dar, totodata, care sa nu-i arda la buzunar, in speta cu consum "mini" ? Toti producatorii "adulmeca" instant aceasta sursa "sigura" de imbogatire si, fara sa pregete, hop-ţop cu tancuri pe roti "în tendinţi". Grav mi se pare si faptul ca nu-i pasa nimanui din mediul oficial ca marci traditionale cu impact puternic asupra evolutiei tehnologice si, implicit, asupra istoriei auto, precum Oldsmobile, Buick, Volvo, Saab (in viitor, probabil si Lancia, daca nu va fi rasa de pe fata pamantului), au fost slutite in zestrea lor morala cu astfel de hidosenii "musculoase" si "accesibile". Asa ca, dragul meu Danut, daca pana si monumentul de verticalitate nestirbita Ferrari se va "da pe brazda" (tot ce-i posibil, avand in vedere ca, de regula, deciziile majore se adopta la nivel de corporatie, nu de subsidiara), atunci lumea va mai castiga un...biciclist. Recte moi!!
    4 3
  • adica domnu inexor isi da fierariu la casat? si s pauca de biciclit?
    :)
    6 0
  • inexorabil
    @gogu, ma orientez si catre ţoacle, daca n-am incotro, numai sa nu devina si astea...autonome (nu de alta, dar n-as sti pe unde sa-mi tin mâinile; barem in masina le-as mai sprijini pe vreo bluziţă sau pe vreo pulpiţă).
    7 1
  • @inexo
    sa nu ti se blocheze ghidonul in curba
    2 1
  • inexorabil
    Da’ și tari ne departarăm de subiect, ăi?! Așe se ȋntâmplă când ȋți dai cu Tesla-n dește.

    Gluma ca gluma, mai reușită sau mai proastă, dar adevărul este că am cam rămas perplex când am citit mai sus cum că se urmărește pe viitor ca pasagerii să “pășească, nu să urce ȋn mașină”…Pardon?!? Cred că-i aievea, nu există! Da’ ce, bre, mașina trebuie să fie metrou sau telecabină? Măiculiță maică, dacă semnificația respectivei “axiome” este fix aceea la care mă gândesc instantaneu (recte: comoditatea = cuvântul de ordine al vremurilor de pe urmă), atunci…așteaptă-mă cu drag și spor, bicicleto (nu contează dacă s-ar bloca ghidonul; mare pagubă!!!)
    2 0
  • Andrei
    Cu siguranta norvegienii isi vor adauga langa S si un X in garaj....la noi doar pe forumuri o vom vedea si ne vom da cu parerea despre ea.
    Referitor la design partea din spate a masinii nu imi place absolut deloc,nu are o forma foarte armonioasa,iar cu portierele alea nu stiu ce sa zic,probabil vor atrage atentia foarte mult...Tesla este si deocamdata ramane o masina pentru cei mai evoluati,exclus Romania de pe harta Teslei...poate pe viitor.
    3 0
  • esti sigur ca ai ramas perplex? poate te-ai nascut asa
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru