Volkswagen Golf sărbătorește 45 de ani de la startul producției: compacta germană s-a vândut în peste 35 de milioane de unități

de Daniel Popescu
Vineri, 29.03.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Primul Volkswagen Golf a ieșit de pe liniile de producție în 29 martie 1974. În cei 45 de ani care au trecut de atunci, compactă germană s-a vândut în peste 35 de milioane de unități la nivel global.

29 martie este o zi importantă pentru Volkswagen. Constructorul german sărbătorește astăzi 45 de ani de la startul producției de serie a primei generații Golf, care avea să ajungă în showroom-uri în 8 iulie înainte ca livrările să debuteze efectiv în 5 august.

Volkswagen Golf I era disponibil în versiuni cu două și patru uși, avea cinci locuri și un portagaj de 300 de litri. La lansare, Golf I era disponibil cu un motor pe benzină de 1.1 litri și 50 de cai putere sau un motor pe benzină de 1.5 litri și 70 de cai putere, ambele cu patru cilindri. De asemenea, modelul era disponibil cu tracțiune față și o cutie de viteze manuală cu patru trepte, în timp ce cutia de viteze automată cu trei trepte era opțională.

"În 1974, angajații noștri se confruntau cu provocarea de a trece de la producția lui Beetle la producția lui Golf. De atunci, am continuat să dezvoltăm uzina, iar astăzi, pe lângă Golf, producem și e-Golf, Golf GTE și Golf Sportsvan", a declarat Stefan Loth, managerul uzinei de la Wolsfburg.

În cei 45 de ani care au trecut de la lansarea producției de serie, Volkswagen a comercializat peste 35 de milioane de unități, ceea ce înseamnă 780.000 de unități pe an sau o unitate la fiecare 41 de secunde.

În prezent, Volkswagen lucrează la cea de-a opta generație Golf, care va fi disponibilă pentru achiziție în prima parte a anului 2020.

Lansarea inițială era programată pentru finalul acestui an, însă a fost amânată pentru a evita sezonul Crăciunului, potrivit informațiilor oficiale. Presa a speculat însă că amânarea a fost cauzată de o serie de defecțiuni tehnice la noile tehnologii care vor fi integrate pe modelul compact.

Via Volkswagen

Comentarii (5)

  • Costel
    danke Giorgetto Giugiaro !
    8 0
  • Hunter
    Oricine ce ar spune despre acest model, Golf-ul in industria auto este o institutie. S-a vandut, se vinde si se va vinde in continoare bine. Pentru unii e urata, pentru altii e frumoasa. Frumusetea e in ochii privitorului pana la urma, chiar daca unii spun ca e plictisitoarea. Cand spui Ford, spui T-model sau F-150, cand spui Toyota, spui Corolla, cand spui VW, pe langa Beetle, in primul rand spui Golf. A fost, este si va ramane referinta segmentului din care face parte acest model si de multe ori concureaza cu modele din alte segmente, tocmai prin polivalenta pe care o ofera, si prin faptul ca bifeaza la toate capitolele bine....si asta vorbim de marea masa a oamenilor, fosti, actuali sau viitori clienti. Ne place sau nu, Golf-ul a ajuns sinonim cu ideea de masina...cam cum este marca Xerox cu procesul de copiere.
    31 7
  • Edikkk
    Aşa este doar că în timp Golful a ajuns să coste destul de mult, datorită ridicării nivelului interior foarte mult, poate prea mult
    7 3
  • andrei
    dar ce, e vreo marca care mai costa cat costa acum 10 ani?
    e suficient sa ma uit la ceed. prima generatie super pret, apoi au marit cu vreo 20% si acum iarasi marire. evident, si calitatea e mai buna, dar ideea era ca a crescut pretul. sunt si obligati la noxe tot mai mici, deci filtre si sisteme tot mai bune, ceea ce inseamna si mai mai multi bani, bani pe care in final tot clientul ii da.

    dar la toate marcile au crescut preturile. sa zicem mersi ca nu fac si astia ca apple, in 2 ani sa creasca pretul cu 50%
    6 1
  • @Andrei, Corect! Pe langa toate sistemele de siguranta si eliminare a noxelor, mai intervine si toata informatica de pe masina. Ne place sa avem Wi-Fi, Bluetooth, comenzi vocale, laseri, intelligent drive, samd, dar toate vin cu un pret. Iar sistemele electronice si informatice sunt cele mai scumpe.

    Nu poti compara un Golf de ultima generatie cu unul de acum 45 de ani :)

    Nu fac apologia preturilor mari, dar chiar au o justificare. Vrem-nu-vrem, noi cumparatorii am dictat tendintele pietei, pe langa legislatia care are si ea punctele ei de vedere :)
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru