Feedback

DrivetestBMW X5 M (2009)

M 4.4l 555CP
Test drive BMW X5 M (2009) zoom
Sebastian Toma | Foto: BMW
Vineri, 04.03.2011
Bavarezul suprem
Automarket a testat în Slovenia noul X5 M, cel mai puternic model oferit până acum de marca germană şi cel mai puternic SUV de performanţă oferit pe piaţă la ora actuală. În plus, este şi primul model M cu tracţiune integrală, primul M echipat cu un motor turbo şi cutie automată şi primul SUV realizat de divizia Motorsport de la BMW. Deşi unora nu le iese prea bine un lucru făcut în premieră, X5 M nu are greşeli de execuţie.

BMW X5 M (2009)
M 4.4l 555CP

  • Pret de pornire 111.476 €
  • Pret model testat 111.476 €
  • Taxa auto 1.979 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Deşi faima inginerilor diviziei Motorsport de la BMW era construită pe motoare aspirate, nemţii au tras tare şi au arătat că ştiu să facă şi motoare turbo. Şi ce motoare! BMW X5 M este echipat cu un V8 la 90 de grade cu o cilindree de 4.395 cmc care beneficiază de aportul unei turbine Twin Scroll angrenate de gazele suflate de ambele rânduri de cilindri. Pe lângă asta, avem sistemul de injecţie directă de mare precizie şi tehnologia Dublu Vanos, pentru a asigura performanţe la orice turaţie. Cei de la BMW s-au ţinut de cuvânt în ce priveşte acest lucru. Cuplul motor maxim (680 Nm) este oferit încă de la 1.500 rpm, iar puterea maximă are cel mai ridicat nivel din segment - 555 CP la 6.000 rotaţii pe minut. Cuplul maxim este disponibil până la 5.650 rpm. Rezultatul este foarte bun, iar puţini au fost cei care au îndrăznit să critice acest propulsor. Practic, cu excepţia lui Porsche Cayenne Turbo, vorbim de cel mai mare cuplu motor din segment şi cea mai mare putere (Cayenne Turbo oferă un cuplu motor de 700 Nm la 2.250 rpm). Dacă ar fi să analizăm îndeaproape cele două modele, am descoperi că rivalii de la Porsche au utilizat un propulsor V8 mai mare (4.8 litri) şi tot nu au reuşit să depăşească nivelul de putere oferit de unitatea TwinPower Turbo de 4.4 litri a celor de la BMW. Forţa acestui propulsor este pusă pe şosea cu ajutorul sistemului xDrive, iar cutia de viteze folosită este o unitate Steptronic cu şase trepte. Pentru un plus de sportivitate, unitatea poate să fie controlată şi în modul manual, fie de pe padelele montate pe volan, fie prin mişcarea manetei selectorului de viteze în faţă sau în spate. Am testat X5 M în modul M pentru a simţi beneficia la maximum de performanţele acestui model, iar rezultatele nu au întârziat să apară. Reprizele sunt incredibile, iar acceleraţia este cel puţin impresionantă. X5 M are o masă de 2.380 kilograme, dar acest lucru nu mai contează când apeşi pedala de acceleraţie a acestui reprezentant de drept al departamentului Motorsport.

Consum

Cine întreabă de consumul de caburant al unui model de performanţă este cel puţin iraţional. Mai mult, dacă vorbim de SUV-uri echipate cu motoare V8 supraalimentate, este clar că nu o să "întrecem" un Prius în materie de economie de carburant, iar BMW X5 M nu face excepţie de la această regulă. Doar Porsche Cayenne Turbo este mai economic pe hârtie decât X5 M, Cayenne având un conusum mediu de 11.5 litri la sută, în timp ce X5 M are un consum mediu de 13.9 litri la sută. Celălalt SUV de performanţă din Stuttgart, ML 63 AMG, are cel mai mare consum mediu de carburant din segment - 16.5 litri la sută. Ultimul model din listă este scuzat la acest capitol de faptul că utilizează un motor V8 aspirat de 6.208 cmc, în timp ce rivalii săi folosesc motoare turbo de cilindree mai mică. În ceea ce priveşte consumul în condiţii reale, X5 M a fost probat de mai mulţi jurnalişti auto pe un total de 200 kilometri. Strict de dragul curiozităţii, vă spunem că rezervorul de 85 de litri al acestui model s-a golit în proporţie de 50% - după estimările acului care afişează nivelul de carburant după parcurgerea a 200 kilometri în regim sportiv. Să fim corecţi, nici noi şi nici omologii noştri de la alte publicaţii nu am "iertat" pedala de acceleraţie a acestui model, iar acest lucru s-a văzut când am tras linia sub consumul final. Computerul de bord a calculat o medie situată aproape de 25 de litri la sută.

Performanţe

Că tot vorbeam de performanţe, X5 M poate să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 4.7 secunde. Porsche Cayenne Turbo are nevoie de acelaşi interval de timp pentru a atinge aceeaşi viteză, în timp ce Mercedes-Benz ML 63 AMG este cu 0.3 secunde mai lent. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h pentru X5 M şi ML 63 AMG, în timp ce Porsche Cayenne Turbo se laudă cu posibilitatea de a atinge 278 km/h. Pentru a accelera de la 0 la 200 km/h, BMW X5 M are nevoie de numai 16.9 secunde, iar reprizele de 80-120 km/h sunt realizate în treapta a patra în 4.3 secunde, respectiv 5.1 secunde pentru treapta a cincea. Abilităţile lui X5 M sunt cu atât mai impresionante dacă luam în considerare masa sa, cea mai ridicată din segment. Mercedes ML 63 AMG este cel mai uşor SUV de performanţă, acesta având o masă de 2.185 kilograme, în timp ce Porsche Cayenne Turbo are o masă de 2.245 kilograme. În acest caz, X5 M este ca un rugbyst pe teren, ceva mai greu decât competitorii săi, dar nu şi mai lent.

Interior

În timp ce unele modele de performanţă pierd câteva elemente de confort la interior, BMW nu putea să nu-şi răsfeţe clienţii având în vedere faptul că vorbim de un model care costă peste 100.000 de euro. În plus, nici rivalii săi nu stau mai prejos la acest capitol, aşa că nu se putea vorbi de un interior spartan, lipsit de ornamente sau materiale potrivite segmentului premium. Fiind vorba de un SUV, a fost luat în considerare faptul că viitorul proprietar al modelului este interesat de aspectul practic al unui automobil şi nu vrea doar performanţă şi atât. Tocmai de aceea, X5 M se bucură de acelaşi nivel de spaţiu oferit şi într-un X5 mai puţin puternic, cu mici ornamente din aluminiu care îţi amintesc discret de ceea ce ştie să facă pe şosea această creaţie. După volan, pedale, padelele de schimbare a treptelor, scaune şi selectorul treptelor de viteză, vine un buton extrem de important. Acesta se află pe volan şi este inscripţionat cu litera "M". Odată apăsat, X5 M lasă deoparte docilitatea de care poate să dea dovadă şi devine un M 100% în ceea ce priveşte răspunsul la pedala de acceleraţie, simfonia interpretată de motor, precum şi comportamentul suspensiilor şi al direcţiei. Indiferent de modul în care veţi utiliza acest model, veţi avea la dispoziţie un portbagaj cu un volum de 620 litri, care ar putea urca până la 1.750 litri dacă veţi avea vreodată nevoie să transportaţi un obiect voluminos cu X5 M. În plus, aveţi cinci locuri reale, deci încă patru persoane pot experimenta senzaţii tari în deplin confort alături de dumneavoastră.

Preţ de achiziţie

Vorbim aici de o specie aparte. Poţi să numeri pe degete SUV-urile de performanţă, aşa că preţul de peste 100.000 de euro este justificat. Vorbim totuşi de un nivel înalt de performanţă şi tehnologie, iar producătorii de automobile nu pot să producă vehicule de acest gen doar pe baza faptului că au făcut câţiva clienţi fericiţi şi trebuie să-şi recupereze milioanele de euro cheltuite pentru dezvoltarea modelelor respective. Revenind la subiectul testului nostru, X5 M costă 111.476 de euro cu toate taxele incluse în România, iar cei care şi-ar fi cumpărat unui până la finele anului 2010 nu ar fi plătit taxa de mediu deoarece modelul are un motor Euro 5. Rivalul de la Mercedes Benz este mai ieftin cu 300 de euro, ceea ce înseamnă că are un preţ de 111.104 euro cu TVA inclus. Porsche Cayenne Turbo este cel mai scump model din segment, acesta având un preţ de 129.525 euro cu TVA inclus. Diferenţa de preţ dintre aceste modele este infimă având în vedere nivelul la care ne referim, iar pentru clienţii care îşi permit cu adevărat un asemenea model vorbim doar de o problemă de preferinţe şi disponibilitate. Evident, producătorul ar putea să aibă o listă de aşteptare ceva mai lungă pentru un asemenea model sau termenul de livrare să fie ceva mai mare, dar preţul este, cu siguranţă, ultima problemă în această ecuaţie.

Siguranţă

Fiind un SUV premium modern, X5 prezintă un nivel ridicat de siguranţă încă de la versiunea standard de echipare. Pentru că vorbim de un model de performanţă, avem de a face cu o serie de sisteme care te ajută să ţii bestia pe şosea atât în linie dreaptă, cât şi pe viraje. BMW X5 M are opt airbag-uri în standard, alături de un sistem de tetiere active pe faţă, centuri pretensionate în trei puncte şi echipate cu limitator de forţă pentru toate locurile, senzori de detectare a unei răsturnări, senzori de monitorizare a presiunii în pneuri (totuşi, vorbim de un SUV de 2.3 tone care poate să ruleze cu 250 km/h) şi de multe altele.

Ţinută de drum

BMW X5 M are o gardă la sol de 207 milimetri şi prezintă un unghi de atac de 22 de grade. Unghiul de degajare al acestui model este de 21.5 grade. E clar, nu vorbim de un model potrivit pentru urcarea pe munte sau coborârea într-o ravenă. Dar ştiam asta de la început. Niciun SUV de peformanţă nu este capabil de aşa ceva. În schimb, poţi ajunge la casa ta de vacanţă fără teama că vei sparge baia de ulei şi că îţi vei avaria spoilerul faţă. Acest lucru nu poate fi spus şi de proprietarii de supercar-uri care locuiesc în ţări "devaforizate" din punctul de vedere al asfaltului, ci doar de proprietarii de SUV-uri de performanţă. Dar X5 M este mai mult decât atât. În unele momente, am uitat complet că suntem la volanul unui SUV. Direcţia M cu funcţia Servotronic oferă un feedback excepţional, iar suspensia acestui model are un sistem special de contracarare a ruliului, ceea ce face ca nivelul la care se comportă X5 M pe viraje să fie unul foarte ridicat. Greutatea modelului este aproape insesizabilă pe viraje şi spunem acest lucru în condiţiile în care şoseaua pe care l-am condus pe X5 M era umedă, iar temperatura exterioară nu depăşea cu mult zero grade. Chiar şi aşa, SUV-ul german de performanţă a dat dovadă de un nivel extrem de bun al aderenţei, fie că vorbim de linii drepte sau de viraje. Spre deosebire de alte modele cu tracţiune integrală cu pretenţii de performanţă, modelul în cauză nu prezintă nicio tendinţă subviratorie în situaţii limită, comportamentul său fiind uşor supravirator. Respectiva tendinţă este însă previzibilă, mai ales dacă luăm în vedere afinitatea celor de la BMW pentru tracţiunea spate şi comportamentul rutier derivat din această filozofie.

Vizibilitate

Deşi este un SUV mare şi impunător, X5 M nu prezintă mari probleme în ceea ce priveşte vizibilitatea. Modelul german are suprafeţe vitrate destul de mari, oglinzi de dimensiuni generoase şi chiar un sistem de camere video oferit opţional pentru a ajuta şoferul în situaţii cu vizibilitate precară. Modelul din Munchen prezintă un sistem bi-xenon cu faruri autoadaptive, care îndreaptă lumina în direcţia în care roţiţi volanul. Pentru cei care nu ştiau, sistemul de faruri adaptive de la BMW este activ doar dacă veţi comuta farurile pe modul Auto de la interior, nu şi dacă le treceţi manual pe faza de întâlnire. Singurele elemente care te deranjează în materie de vizibilitate sunt montanţii A, care au o grosime justificată de necesitatea protecţiei pasagerilor în caz de răsturnare şi impact lateral, dar aceştia cauzează probleme destul de rar şi pot fi "şuntaţi" prin mişcarea capului.

Tehnologie

Mai ţineţi minte feature-ul nostru despre sistemele BMW ConnectedDrive? Ei bine, cei de la BMW nu s-au zgârcit la niciun aspect când a fost vorba de tehnologia pe care să o integreze pe X5 M. Fie că vorbim de sistemul de Head-Up Display, care vă ajută să vă concentraţi la drum în timp ce urmăriţi indicaţiile sistemului de navigaţie şi nivelul de turaţii la care a ajuns motorul, fie de faptul că beneficiaţi de toate funcţiile disponibile în prezent prin serviciul BMW ConnectedDrive. Acestea includ căutare pe Google direct din maşină, căutarea vehiculului în parcare prin apăsarea unui buton programabil de pe cheie, streaming audio prin Bluetooth, vremea în timp real, BMW TeleServices şi multe altele. În ceea ce priveşte funcţiile pe care le folosiţi la volan, avem Cruise Control Adaptiv cu funcţie de frânare automată şi Stop&Go. Acest lucru înseamnă că X5 M încetineşte şi accelerează automat în funcţie de mişcările făcute de autovehiculul din faţă, iar dacă acesta se va opri, va staţiona câteva clipe şi apoi va pleca din nou, modelul va putea să îi imite manevrele în mod automat.

Design

În ceea ce priveşte aspectul estetic, vorbim de un X5 cu un kit aerodinamic special. Pe lângă pachetul aerodinamic, avem de a face cu un set de jante din aliaj de dimensiuni mari şi cu o evacuare dublă cu două ţevi integrată într-un difuzor de aer. Pe de altă parte, dacă ignorăm siglele M de pe aripile faţă şi fantele de aer impresionante de pe bara de protecţie faţă, există puţine elemente vizuale care disting un X5 M de un X5 cu pachetul M Sport (un kit exclusiv estetic, pentru cei care nu sunt familizarizaţi cu marca). Acesta nu este în mod obligatoriu un lucru rău, acelaşi principiu fiind aplicat de toţi constructorii atunci când realizează o versiune de performanţă a unui model.

Nu ne-a placut

  • Autonomie de aproximativ 400 kilometri în regim sport
  • Preţ ridicat
  • Masă ridicată (cea mai mare din segment)
  • Interior cu prea puţine accesorii sport
Date tehnice - BMW X5 M (2009) M 4.4l 555CP
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
n/a
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
4395
Lungime mm
4851
Putere maxima CP (rpm)
555 (6000)
Latime mm
1994
Cuplu maxim Nm (rpm)
680 (1500)
Inaltime mm
1764
Viteza maxima km/h
250
Greutate kg
2380
Acceleratie 0-100 km/h s
4.7
Ampatament mm
2933
Tractiune
Integrala
Volum rezervor litri
85
Cutie viteze
A6
Volum portbagaj litri
620
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre BMW X5 M (2009)

Ultimele teste

Comentarii (34)

  • Vasilica
    O masina incredibila!
    25 13
  • naspa
    32 52
  • ironR: Ce amortizoare imi puteti recomanda? Raspunde
  • naspa rau
    Subscriu la ce a zis BMW mai devreme... Pai la banii astia mai bine ti-ai lua un super-car. Si in unele cazuri mai raman bani sa iei si un suv.
    Da-o incolo - 100k € pentru o cutie din asta?!?!
    34 23
  • pointeless
    16 21
  • corectie
    pointless* mai sus
    7 9
  • @@BMW
    MA mizerie tu ești kumite si te folosesti de nick-ul meu , tu nu ai cuvânt in tine tu ești o mizerie un nimeni.
    25 11
  • Cel mai performant SUV si este mai ieftin ca Porsche. MAsina asta este impecabila se misca mai bine ca o masina mica.
    14 10
  • ciuruitu
    x5
    masina inutila
    11 10
  • ghurhu
    comentarii
    Nu ma pot abtine si simt nevoia sa comentez, ca raspuns la ineptiile domnilor BMW (pare-se fals), FX si xxx. Stimabililor - aceasta masina NU vi se adreseaza! Nici voua, nici domnilor de la AM, nici mie, nici multor altora; aceasta masina se adreseaza celor care AU (CHIAR au!) peste 100000 EUR de dat pe o masina si pasionatilor BMW. In ambele cazuri - despre cel ce va cumpara aceasta masina am urmatoarele remarci:
    1. Nu-l va interesa ce parere au niste frustrati pe un forum auto, care vor mai visa inca vreo 500 de ani la vrabia de pe gard.
    2. NU ii intereseaza un "super-car" (o expresie de un subiectivism greu de pus in cuvinte!)
    3. In nici un caz NU il intereseaza varianta unui "SH" la 40 mii. Sa fim seriosi. Nici sa "dea fum" nu-l intereseaza. Si in nici un caz nu-si cumpara masina pentru "sound"! (mai trebuia sa adaugi, stimabile - ca nici macar nu e rosie - deci nu-si justifica pretul!)

    Piata careia acest SUV i se adreseaza se imparte in 2 categorii (o sa incerc sa folosesc termeni "populari", ca sa ii inteleaga si stimabilii frustrati; cine are de inteles ce vreau sa spun de fapt - va intelege si citind printre rinduri):
    1. "Cocalarii"; astia is aia care AU (sau cel putin au impresia ca au) 100.000 de dat pe o masina; Motivul pentru care o cumpara? Pfff... "uite bai fraiere ce masina am io! 150.000 de koko am dat pe ea!". Masina ajuta la pitiponeceli; ar putea fi la fel de bine si Trabant, cu conditia sa fie MACAR 80.000 EUR.
    2. Adevaratii pasionati de BMW-uri, aia pe care tot voi, frustratii - ii uriti de moarte pe forumuri si va dati peste cap sa-i ingropati in "cunostintele" voastre in materie de masini (exact ca in cazul de fata). Motivul pentru care astia din urma ar cumpara masina in cauza - nu-l detaliez. Prietenii stiu de ce.

    Hai sa fiti voi sanatosi in Audi-urile voastre 1.9 TDI SH.
    32 9
  • Victor
    BMW X5M
    O masina stupida,poi in primul rand este o imitatie,adica un SUV,este ceva ce seamana cu o masina de teren da de fapt nu este de teren...in final ajungand sa imbine defectele unei masini de teren cu cele ale unui turism,fara a beneficia cine stie ce de calitatile vreuneia din ele.

    Ca sa nu mai spun ca un adevarat pasionat de masini sport nu va arunca 100 K pe un X5M,ci ii va da pe o masina sport veritabila,numai cocalarii o sa isi ia asa ceva.

    Bunul simt iti spune ca un motor atat de performant,tren de rulare sportiv,o CV sport samd.Sunt irosite pe un SUV neputand sa isi arate adevarata valoare asa cum ar face-o pe un coupe,in schimb daca ai iesit cu masina asta de pe sosea la primul bolovan intalnit salut!!!!!Ai ramas acolo,ca asta nu e masina de teren este masina de Dorobanti&Bamboo.
    14 15
  • o masina stupida...........
    pentru cei ca noi care citim articole si ne dam cu parerea.......
    insa o masina extraordinara.......
    pt cei care au privilegiul de a cumpara si conduce acest automobil..care cu siguranta k la cei 550 de cai nu accelereaza ca logan 1.6 16v Privilege
    16 4
  • @BMW , daca vrei sa nu iti mai foloseasca cineva nik-ul poti sa iti faci un cont, si va fi numai al tau ;)

    si nu as spune despre BMW ca-s la fel de plictisitori ca VW ... cel putin nu inca ( si dupa cum arata prezentarile de la Geneva nu cred ca vor reusi sa devina plictisitori )
    11 2
  • Adelin: In Sandero 1.2 16v la 25.000km sa bag ulei 5w30 sau 5w40 ? Raspunde
  • 13 24
  • kumite
    bmwule
    1000% te asigur ca nu sunt eu ala ce scrie in numele tau.Toate cele bune!
    4 2
  • @KUMITE
    Ok, daca nu esti tu imi retrag cuvintele, scuze.
    9 3
  • @unkle
    Am account , asta e , dar sunt de pe iPhone 4 si imi era lene sa fac sign in, .
    In mare parte imi plac cum gândesc băieții de pe acest site care își dau cu părerea dar sunt vreo 2-3 (nu are rost sa le dau numele ca se știe cine sunt ) ei permanent ațâță focul , cred ca ei mor de invidie de succesul Bavarezilor și de aceea ei sunt cum sunt...
    12 10
  • CAutati despre X5 ca a luat premiul de la o revista germana pentru teren accidentat pentru 2010. Masina asta se compara cu Porsche , sunt egale ca performanta, acum mai ramane sa alegi in functie de design. Masina asta ajunge la 100 Km/h la fel ca un R8 V8 este o masina care merita banii. Cine isi cumpara una nu se uita la bani, aici vb cei saraci ca nu este buna sau ........ .
    7 3
  • ar fi interesant de vazut cum o daci poate fi mai "orice" decat un bemveu . . . poate domnul luca ne explica :)
    4 2
  • @ghurhu
    Eu personal sunt pasionat de masinile produse de Audi, rezulta faptul ca nu apreciez foarte tare BMW sau Merc, insa am de spus doar 2 lucruri:
    1.Un supercar oare e la fel de comfortabil si la fel de capabil in alte conditii in afara celor de asfalt uscat, ca un X5M echipat corespunzator?
    2.Cand o sa va treziti si voi din mania Top Gear (apreciez emisiunea dar cu masura, spre deosebire de multi altii) o sa puteti vedea cusaturile volanului X5M in culorile M (asta domnilor se numeste pasiune )...Sa nu uitam faptul ca Mr.Clarkson are un Ford GT cu care nu poate merge oriunde (e prea lat si consuma foarte mult)...si ghiciti...l-a achizionat (de 2 ori chiar) tot din pasiune....
    End of story.
    8 0
  • Cei cu X5M si Top Gear, eu am vazut ca au fost foarte impresionati de ea. Masina asta se compara cu Mercedes ML AMG si cu Porsche Cayenne. M5 este egala cu Cayenne acum ramane de vazut designul , eu as alege X5M, este mai compact si arata in totalitate mai bine.
    6 3
  • @Automarket
    Frumos era daca chiar testati masinutza... Pun pariu ca articolul ar fi fost mult mai entuziast....

    Sebi....dovada...sau las-o balta....
    9 0
  • @ Automarket
    Asteptam testul seria 5 vs A6 si Mercedes E
    10 0
  • elvis: la un e61 touring nu se mai inchide clapeta de la rezervor. Ce e de facut ? Raspunde
  • toteu
    1 5
  • Cine isi cumpara asa ceva are prea multi bani sa il intereseze ce crede altii despre masina asta. In plus masina asta exista pentru ca asa ceva se cere. Pe proprietar nu il va interesa ca nu se poate catara pe munte la fel de usor ca un Land Rover Discovery, ca nu are un consum precum un BMW Efficent Dynamics sau ca putea sa cumpere ceva mai ieftin si sa fie multumit. Acesti oameni sunt prea bogati ca sa gandeasca rational. Si poate ca este de inteles. Cine spune ca si-ar permite sa dea 100000 de euro pe o masina si ar alege un un diesel la 20-25000 de euro ar minti.
    Sa spui totusi ca tehnica din masina asta e praf si ca tine 2 ani inseamna sa nu sti ce vorbesti si sa te bagi in seama numai de dragul de a scrie ceva. Cand citesti despre motoarele BMW si mai ales cele modificare de divizia M nu ai cum sa nu ramai impresionat. Jos palaria in fata acestor ingineri, care creaza adevarate bijuterii tehnice!
    10 2
  • cristy
    merge
    masina asta nu e pt oricine
    singurul lui rival ,care il si depaseste, este range rover care cam la acelasi pret e shi ala
    in plus atata timp kat il folosesti ka sa urci munte ku el nu esti nici cocalar dak ai asa ceva in garaj
    7 4
  • @Cristy
    Buna omule .
    Spune-mi si mie unde RR il depaseste pe BMW X5 ???
    O fi oare ceva mai bun ca noul xDrive ???
    Pune jante mari de aceleasi marimi si o sa vezi ca vor fi performante peste RR.
    Pentru ca xDrive poate face multe ce rivalii nu pot face .
    7 5
  • :)
    hai sa facem... stele patrate :)
    Eu daca as avea bani de un performance-SUV (100000euro) , bmw ar fi alegerea mea.
    ty
    1 0
  • Victor
    @BMW
    Range Rover este in alta liga fata de X5,pe teren unde intre RR, BMW X5 fuge cu coada intre picioare,nu compara tu un off road veritabil asa cum este Range Rover,masina dotata cu reductor,2 dif.blocabile,CV cu cursa scurta si heavy-duty,sasiu,suspensii pneumatica cu terrain response,unghiuri bune de atac pt dimnesiunile sale si lista poate continua,cu un SUV ridicol ce se adreseaza necunoscatorilor cum e BMW X5.

    A compara xDrive-ul de pe X5 cu magnificul sistem de tractiune de pe Range Rover este ca si cum ai compara manelele cu muzica clasica,xDrice este bun pe sosea dupa ploaie dar cand ese vorba de situatii grele te asigur ca o sa ramai impotmolit in 2 minute,pe cand Range Rover va merge mai departe pt simplul motiv ca Range-ul are un public format in mare parte din cunoscatori pe cand BMW X5 din necunoscatori,asa cum esti si tu,motiv pt care cei de la Land Rover au construit un un vehicul monumental.
    5 3
  • @Victor
    La asta se adauga 5 moduri diferite special concepute pentru diferite tipuri de suprafete (asfalt, noroi, nisip, zapada si macadam). In plus, din cate stiu, X5 nu are suspensie reglabila.
    0 0
  • @Victor
    Bine sa admitem ca aveti dreptate .
    Daca Range Rover e asa de bun de ce in video asta si in multe altele de pe Youtube o ia la laba ?
    priviti va rog frumos video viu , sa nu ziceti de JANTE ca in alt video tot de baietii ceea sunt aratate jantele si sunt identice .

    http://www.youtube.com/watch?v=-hktXkabw2w&feature=related
    4 0
  • Victor
    @BMW
    Este un caz tipic de folosire a anvelopelor nepotrivite,X6 a trecut mai usor pt ca este o masina mai usoara raportat la dimensiunea cauciucurilor pe care le folosea pe cand atat Land Cruiser cat si Range Rover aveau cauciucuri sub dimensionate.

    Cel mai bun etalon pt capabilitatile in off road ale unei masini sunt concursurile de gen unde nu o sa vzi vreun ML,X6 sau Q7 in schimb vei vedea Land Cruiser,Land Rover,Mercedes G samd.

    Ai mai putea arunca un ochi la tipurile de masini folosite de diversi operatori comerciali sau nu ce isi desfasoara activitatea in medii neprielnice:exploatari forestiere,minerit,explorari,militar samd.Acolo unde la fel nu o sa vezi X5@co da o sa vezi Range Rover@co.

    In clipul pe care l-ai aratat tu X6 a avut avantajul de a avea o masa mai mica,un Duster de ex se descurca mai bine decat toate iar un Ford Fusion inca si mai bine pt simplul motiv ca erau masini mai usoare da ia echipeaza cu X6 cu cauciucuri de off-road si fugi cu el pe teren greu,punel sa urce pante de 45 de grade impotmolite si pline de hartoape,trecel prin ape adanci de 1 metru scufundal in noroaie samd.Dupa un timp o sa observi ca ti a crapat parbrizu iar masina este terminata din cauza contorsionarii caroseriei din lipsa unui sasiu,suspensiile vor fii la fel distruse pt ca sunt rigide nefind capabile sa absoarba socuri,bucsaraia din nou pusa la pamant iar CV nustiu cat de bine o sa se simta la aceste solicitari deaoarece este construita sa fie usoara si eficienta si nu sa faca fata la mari solicitari.

    Deci in final vei ramane impotmolit din 5 in 5 metri iar dupa un timp vei avea o masina distrusa.
    2 0
  • cristy
    ohghgygh
    exact cum a spus @Victor ML - urile , X6 - urile si Q7 nu au ce cauta in off road din simplu motiv ca ele nu au fost facute pt asa ceva
    au fost facute sub forma de SUV dar au o garda ridicol de joasa si sunt facute pt cocalarii care vor sa se dea mari ca au X6 in fata usii

    de ex varmiu are un ML si se chinuia sa urce muntele shi unchimiu trecea fara probleme cu Dusteru
    5 0
  • Adelin: Buna ziua. De pe ce site-uri va comandati piesele pentru schimbul de ulei ?... Raspunde
  • X5 M = masina inutila.
    Mai bine un M3 si un X3..
    M3 - 70-75 de mii
    X3- 45-48.
    2 1
  • bmw x5
    s
    daca ati sti cum ii super fain.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru