Drivetest Renault Talisman

1.6 Diesel Turbo (dCi) 160CP Aut6 Zen
Renault Talisman zoom
de Mircea Meşter, Foto: Florenţa, Italia
Vineri, 20.11.2015
Impunător

Țin minte de parcă a fost ieri: Renault lansa în 2007 o nouă generație Laguna, despre care Carlos Ghosn susținea pe atunci că este o mașină pe care francezii nu-și permiteau s-o rateze. Era vârful de calitate al gamei Renault și promitea multe. Iar versiunea coupe, cu acel fund inspirat de modelele Aston Martin, arăta excelent și venea cu o premieră în zona mărcilor de volum: direcție integrală 4Control, un sistem care făcea ca roțile directoare să nu fie doar cele din față, ci toate. 

Lucrurile nu au mers așa cum a vrut Renault. Iar apariția lui Latitude în gamă, un model de același segment, dar concentrat pe confort, a lăsat clienții în ceață. Când o marcă îți oferă două modele asemănătoare în același segment, e clar că cineva de acolo nu a reușit să se hotărască asupra unuia singur.

În 2015, însă, paradigma se schimbă radical. Asta pentru că, odată cu apariția lui Renault Talisman, gama francezilor primește în sfârșit o mașină pe care o merita și care nu are absolut nicio rezervă să se bată cu greii segmentului. 

Pentru a vedea ce poate Talisman am mers până în Italia, acolo unde am pus noul model la treabă pe dealurile din Toscana. Am venit cu impresii proaspete, deci urcați pe scaunul din dreapta să citiți ce poate Talisman.

Renault Talisman
1.6 Diesel Turbo (dCi) 160CP Aut6 Zen

  • Pret de pornire n/a €
  • Pret model testat n/a €
  • Taxa auto n/a €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Noul Renault Talisman e gata să atace lumea auto cu trei turbodiesel-uri care dezvoltă între 110 și 160 de cai și două motoare turbo pe benzină: 150 sau 200 CP. Probabil că în viitorul aporpiat vom vedea și motorizări mai puternice pe Talisman, însă Renault a preferat să se bazeze la început pe o gamă de motoare care strâng marea majoritate a cererilor din acest segment. Fără a epata și fără a încerca cu orice preț să demonstreze că există viață și după 200 de cai.

Până una-alta, în testul din Italia m-am concentrat pe motorul 1.6 dCi de 160 de cai putere. Este cea mai puternică versiune a acestui motor în gama Renault, lucru facilitat de cele două turbine care ajută cifrele tehnice. Are un cuplu maxim de 380 Nm la care ajungi destul de devreme, la 1750 rpm. Asta înseamnă că o apăsare serioasă a pedalei de accelerație se simte imediat și la nivelul roților.

Este singurul motor sub 2.0 din acest segment care depășește 150 de cai. Un bonus pentru Renault. 

Ai la dispoziție mai multe moduri de rulare, pe care Renault le grupează în sistemul MultiSense. Asta înseamnă că poți miza pe cinci moduri de rulare care schimbă 10 parametri ai mașinii, de la iluminarea ambientală la răspunsul pedalei de accelerație. Dacă pe Neutral mașina reușește să fie echilibrată și "normală", mizând pe un compromis reușit la toate capitolele, cei care doresc confort sau dinamism pot merge pe mâna modurilor Sport și Comfort.

Chiar dacă simțurile îi sunt ceva mai ascuțite pe modul Sport, Renault Talisman este o mașină creată pentru cei care apreciază o rulare relaxantă fără a exagera cu confortul. Modul Neutral este o soluție de mijloc reușită, iar cu câteva ajustări prin modului de personalizare reușești să îți creezi un cocon în care să te simți fix așa cum vrei.

Aici, în această zonă, motorul nu scoate zgomotele pe care le auzi pe modul Sport, care pot fi supărătoare în cazul unei supraexpuneri auditive. Răspunsul său va fi ceva mai lax, însă nu îndeajuns încât să te facă să preferi o rulare diferită în viața de zi cu zi. Pe Comfort veți merge doar pe autostradă și eventual în concediile din Europa, acolo unde vitezele de croazieră nu au nevoie de multe resurse.

Mi-a plăcut că motorul de 160 de cai din gama Talisman are zvâc chiar și dacă apeși pedala la peste 120-130 de kilometri pe oră, iar repriza 80-120 km/h este construită sănătos, cu resurse credibile. Acest lucru va fi foarte util în România, acolo unde în această zonă se întâmplă depășirile pe șosele.

Așa cum Talisman devinde din această toamnă omologul francez al lui Passat, cutia automată EDC cu 6 trepte (sau 7 trepte pe versiunile TCe ale lui Talisman) este omologul francez al DSG-ului. Asta înseamnă că nimeni nu va putea evita comparațiile dintre cele două soluții. Setările EDC-ului Renault par concentrate în cazul lui Talisman pe confort și consum, ceea ce înseamnă că treptele sunt mai lungi. Modul Sport transformă cutia într-una mai rapidă, dar mi-ar fi plăcut ca inginerii Renault să marșeze și mai mult pe direcția asta.

De notat că cei 160 de cai ai motorului Renault sunt o alegere mai degrabă strategică decât una de capacitate. Asta pentru că, în principiu, în acest segment concurenții vin cu motoare care au fie 150, fie 175-180 de cai. Excepțiile sunt Opel Insignia, Peugeot 508 și, de acum, Renault Talisman.

Consum

Am fost extrem de curios să văd ce poate noul 1.6 dCi de 160 de cai din gama Renault, pentru că versiunile anterioare, de 130 de cai, ne sunt deja cunoscute de pe modelele grupului. Iar când spun "ce poate" nu mă refer neapărat la capacitățile dinamice, pe care le consider potrivite cu cele căutate de orice familist care mizează pe un model din acest segment, ci mai ales la consum, element esențial pe lista nevoilor unei familii.

Motorul dCi de 160 de cai ar trebui să fie un compromis bun pentru cei care vor să se simtă bine când apasă pedala fără a calcula traseele în funcție de benzinării.

În fișa tehnică, Renault anunță un consum mediu mixt de 4.4 litri/100 km, o valoare depășită în acestă zonă de putere doar de VW Passat 2.0 TDI de 150 CP și de Citroen C5 2.0 HDi de 150 CP. Ultimul este însă o curiozitate majoră având în vedere faptul că "fratele" 508 facelift scoate 5.4 litri cu același motor, dar în versiune de 163 de cai.

În rest, indiferent că vorbim de mașini mai puternice sau cu cifre asemănătoare la nivel de putere, Talisman bate tot. De la Skoda Superb la Mondeo, de la Insignia la Mazda6. E la fel de adevărat că diferențele nu sunt majore (în principiu, concurenții lui Talisman consumă în medie până în 5 litri la 100 km), însă aici vorbim de un segment în care fiecare mililitru de motorină contează.

Șoselele pe care am testat Talisman 1.6 dCi de 160 CP au amestecat toate mediile posibile. Traseul a început în oraș, a continuat pe autostradă, a conținut șosele largi și apoi drumuri de munte pe care urcai la fel de abrupt pe cât coborai. După ce am parcurs 200 de kilometri în acest ritm, consumul indicat de computerul de bord a indicat 6.3 litri/100 km. 

Notați și faptul că pe parcursul testului am amestecat modurile de rulare, deci este foarte posibil să puteți să atingeți sub 6.0 litri sau 7.5 litri/100 km în funcție de ritmul și modul în care mergeți. deocamdată, considerați că rezultatul nostru este unul relevant pentru un regim de rulare mediu mixt.

Performanţe

Chiar dacă Talisman nu a fost gândit ca un model sportiv, modul Sport al sistemului MultiSense ar putea să te facă să înțelegi contrariul. Eu îți recomand să privești modul ăsta ca pe unul mai apropiat de un mod dinamic al mașinii decât de un eventual RS.

Una peste alta, Talisman 1.6 dCi de 160 CP profită de cele două turbine pentru a coborî sub 9.5 secunde la accelerația 0-100 km/h. Este o cifră care se încadrează perfect în media unui segment care variază între performanțele de vârf ale lui Mazda6 2.2 de 175 CP (8.4 secunde) și cele ale lui Ford Mondeo 2.0 TDCi de 150 CP (9.9 secunde).

Am mai spus-o și o s-o repet: în cazul acestor mașini dedicate familiei, este mult mai important ca reprizele care-ți oferă plecare din start lansat (60-100 km/h sau 80-120 km/h) să fie unele rapide. Nu vei pleca cu roțile îndoite de la semafor cu un diesel de 150-180 de cai pe o mașină de familie decât dacă nu înțelegi de ce ți-ai cumpărat-o.

Dacă vrei mai mult, versiunea TCe de 200 de cai a lui Talisman îți oferă performanțe interesante: 7.6 secunde pentru 0-100 km/h. 

Interior

E dificil, foarte dificil să găsești o rețetă care să atragă public într-un segment în care atmosfera elegantă din Passat adună o majoritate seriosă a publicului. Ce a încercat Renault a fost să găsească o soluție interioară care să amestece materiale și texturi diferite cu o atmosferă relaxantă.

Iar Talisman s-a născut o mașină cu un interior foarte primitor dacă știi să-l configurezi. Am condus două exemplare diferite în cele două zile ale testului din Italia și, dacă prima a fost configurată foarte reușit, a doua nu mi s-a părut a fi o alegere inspirată. Cea reușită a fost reprezentată de un amestec de piele maro și material care imită perfect furnirul texturat natural nelăcuit. În cealaltă variantă, interiorul era dominat de nuanțe deschise, iar bagheta care imită lemnul era albă.

Indiferent de alegere, însă, Talisman vine cu lumini ambientale cărora poți să le schimbi culoarea și intensitatea. Mi-a plăcut că sunt așezate asfel încât schimbă atmosfera din interior fără a fi agresive.

Peste toate, însă, elementul central al interiorul este display-ul cu diagonala de 8.7 inch așezat vertical, în stilul celui regăsit pe noul Volvo XC90. Acesta găzduiește o versiune modernă a sistemului multimedia R-Link și este un pas major pe care Renault îl face în raport cu concurenții direcți la nivelul calității percepute a interfeței de utilizare. Sistemul răspunde rapid la comenzi și procesarea comenzilor se face la fel de rapid, grafica fiind și ea de cea mai bună calitate. Într-adevăr, ar fi fost de preferat ca plasticul care încadrează display-ul să fie ceva mai puțin grosier.

Nici ceasurile de bord nu mai sunt clasice, fiind înlocuite de o soluție digitală pe care o poți personaliza după nevoi. Și aceasta mi-a amintit de conceptul utilizat de modelele Volvo, lucru care, între noi fie vorba, nu e deloc rău pentru Renault.

Un indiciu al faptului că suntem într-o mașină concentrată pe confortul pasagerilor este dat de scaune. Foarte confortabile, cu un artificiu de design interesant la nivelul tetierelor, care se transformă dintr-unele clasice într-un soi de perne late asemănătoare cu cele pe care le găsești în avioanele business class. Aerisirea, încălzirea și masajul în scaune - un masaj serios, pe care-l simți - sunt și ele în program. Doar miros de liane și apă termală îți mai trebuie pentru a te simți ca-n Bali.

Materialele sunt OK. Găsim atât texturi premium, cât și elemente din plastic mediocru. Acestea din urmă se regăsesc însă în zone pe care nu le atingi decât dacă le cauți, cum ar fi partea laterală a consolei centrale. Am postat pe pagina noastră de Facebook o galerie foto în care se văd îndeaproape materialele din Talisman, sunteți invitații mei să vedeți pozele aici.

Portbagajul lui Talisman adună 515 litri și se clasează sub media segmentului. Cele mai încăpătoare maini de familie din segment rămân Superb și Passat (625, respectiv 590 de litri). Mondeo vine cu 550 de litri, dar Mazda6 are o capacitate de doar 480 de litri destinați bagajelor.

Preţ de achiziţie

Prețurile românești pentru Talisman nu sunt cunoscute la ora redactării acestui material și vom actualiza această secțiune a testului când vor fi publicate de biroul Renault România.

Ce putem spune în acest moment este că versiunea de intrare în gamă va fi dCi-ul de 110 CP și că vor exista cinci niveluri de echipare: Life, Zen, Business, Intens și Initiale Paris.

Este foarte probabil ca prețurile oferite de Renault pe Talisman să se încadreze sub media segmentului, pentru a păstra tradiția din toate celelalte clase auto în care marca franceză este prezentă. Acest lucru ar însemna că Talisman, o mașină care se califică foarte clar în zona superioară a ofertei din această zonă auto din punct de vedere calitativ, ar reprezenta unul dintre cele mai bune modele ale clasei medii în ceea ce privește raportul calitate/preț.

Ca o simplă ipoteză personală, mizez pe un preț de pornire situat sub 25.000 de euro pentru Talisman și pe un preț de achiziție sub 30.000 de euro pentru versiunea de motorizare testată de noi.

Siguranţă

Nu ne așteptam ca Talisman să apară pe piață cu lipsuri la capitolul siguranță, iar cei de la Renault au știut foarte bine ce așteptări au clienții acestui tip de mașină, mizând pe soluții care acoperă toate nevoile de siguranță activă și pasivă în acest segment.

Am trecut de ceva ani de momentul în care numărarea airbag-urilor reprezenta un criteriu de selecție a mașinii, astfel că acum numărăm sistemele de siguranță care te ajută să eviți accidentele. De la Cruise Control adaptiv la avertizare la părăsirea benzii, de la frânare automată la monitorizarea constantă a unghiului mort. De la parcare automată la faruri adaptive. Toate există pe Talisman ca opțiuni sau standard.

Ce nu are Talisman? Airbag-uri pentru genunchi și sistem de frânare automată în oraș, pachetul Active Emergency Braking System fiind activ doar la peste 30 de kilometri pe oră. E o decizie confuză a francezilor, care mizează pe acest sistem în exact aceeași formulă pe Espace și pe SUV-ul Kadjar, modele construite pe aceeași platformă.

Talisman nu a trecut încă prin chinurile EuroNCAP, dar probabil că următoarea ședință a organizației europene ne va pune față în față cu rezultatele testelor berlinei franceze. Până atunci, colegul de platformă Espace a reușit să strângă 5 stele, deci probabil că Renault mizează și în cazul lui Talisman pe un rezultat asemănător. Ar fi culmea să fie altfel.

Vom reveni asupra acestui aspect când vom avea cifrele testelor EuroNCAP.

Ţinută de drum

Talisman este reprezentat la capitolul ținută de drum de două sisteme. Unul este MultiSense, prin care cel de la volan poate să aleagă o varietate mare de opțiuni tocmai pentru a putea să personalizeze la maximum mașina pe care o conduc. Al doilea este 4Control, sistemul de direcție integrală pe care Renault l-a folosit pentru prima dată pe Laguna Coupe în 2007 și care a părut defunct până la revitalizarea sa pe noua generație de modele construite pe noua platformă compactă-medie a mărcii. Da, va fi prezent și pe noua generație Megane.

4Control e o soluție tehnică pe cât de simplă, pe atât de inteligentă. Practic, roțile din spate se învârt cu maxim 3.5 grade în direcția roților din față sau în direcție inversă, în funcție de viteză. Rezultatul este o abordare mult mai ușoară a virajelor, cu un comportament dinamic superior datorat forțelor laterale mai mici decât de obicei, și o rază de bracaj sensibil scăzută în oraș. 

MultiSense este sistemul care combină la pachet toate caracteristicile principale ale mașinii. Talisman se poate transforma din sprinter în maratonist și apoi în turist montan sau citadin prin apăsarea butonului special de pe consola centrală și prin personalizarea fiecărei caracteristici în parte. Iar soluțiile sunt atât de complexe, încât fiecare șofer își poate modifica mașina după preferințe.

Poți să ai direcție sport, suspensii confortabile și motor cu răspuns mediu la apăsarea pedalei. Poți să ai direcție confortabilă, motor pe mod Sport și suspensii la fel de sportive. În plus, poți să personalizezi climatizarea, culorile luminilor ambientale, tema display-urilor și poți să pornești sau să oprești masajul în scaune. 

În principiu, Talisman ar trebui să răspundă tuturor nevoilor familiștilor care nu au buget de marcă premium. Practic, suspensiile controlate electronic (Pseudo Mac Pherson pe faţă şi punte semirigidă spate) despre care Renault spune că analizează de 100 de ori pe secunde condițiile de rulare pentru a se adapta la acestea ar fi fost mult mai reușite dacă erau ceva mai puțin confuze pe modul Comfort, unde sunt setate pentru a fi mult prea "moi," și dacă erau ceva mai rigide și mai exacte pe modul Sport. 

Direcția poate fi și ea personalizată în funcție de pofte, dar diferența dintre moduri este redusă. Am preferat să funcționez cu ea pe modul Neutral, cel care îmi "indica" cel mai corect poziția roților la virare. Pe Sport, asistarea pare artificială, volanul fiind "greu" și atât.

Vizibilitate

Talisman este o mașină de familie, iar asta înseamnă că suprafețele vitrate acoperă o arie îndeajuns de mare încât niciunul dintre cei cinci pasageri ai mașinii să nu sufere de claustrofobie. Din poziția șoferului am observat însă că luneta plonjată și linia înaltă a tetierelor spate nu îți oferă o vizibilitate foarte largă pe verticală în oglinda retrovizoare.

E adevărat că acest neajuns este acoperit printr-o cameră de marșarier cu grafică de calitate care funcționează impecabil. Aceasta este însă așezată în "rombul" Renault de pe capacul portbagajului și e foarte posibil ca pe timp ploios să fie inutilizabilă din cauza faptului că nu e protejată deloc.

Tehnologie

La nivel tehnologic, Talisman se bate fără probleme cu orice exponent al generațiilor actuale de mașini de familie din segmentul mediu, reușind să-i bată pe majoritatea adversarilor direcți.

Totul pornește de la "tableta" pe care o ai încastrată în bord și care te face să te simți ca acasă atunci când îți conduci mașina. Acolo ai sistemul de navigație, acolo ai conexiunile, acolo ai muzica, acolo controlezi sistemele de asistență și de siguranță activă. "Tableta" asta i-a ajutat, de altfel, pe cei de la Renault să elimine cel puțin jumătate dintre butoanele care altfel ar fi făcut parte în mod sigur din armata de comenzi montate pe bordul mașinii. Iar o mașină cu bordul curat e o mașină plăcută la interior.

Mi-a plăcut foarte mult modul în care Cruise Controlul Adaptiv calculează live distanța în timp dintre tine și mașina din față, indicându-ți astfel cât se poate de clar când te apropii prea tare pe șosea de aceasta. Pentru că atunci când ești la 0.5 secunde în spatele celui din fața ta și mașina îți arată asta îți dai seama că, în cazul unei frânări de urgență, nu ai avea timp să schițezi prea multe gesturi care să te salveze de la un impact iminent.

Nu mi-a plăcut, în schimb, soluția aleasă de Renault pentru pachetul Head-Up Display. Informațiile - de altfel disponibile color și într-o calitate grafică ridicată - nu sunt proiectate pe parbriz, ci pe un ecran din sticlă rabatabil. O variantă care a mai tăiat din costuri și care, e adevărat, face același lucru: te ajută să nu-ți desparți ochii de zona superioară a bordului. Dar nu atinge niciodată același nivel de rafinament.

O notă mare sistemului audio semnat Bose care a reușit să mă convingă de faptul că incintele acustice pe care le regăseam acum câțiva ani pe modelele premium cu prețuri care băteau 80.000 de euro sunt acum disponibile fără compromisuri pe modele accesibile. 

În rest, despre scaunele încălzite, aerisite și cu masaj inclus am scris și mai sus, la capitolul Interior. Volanul este și el încălzit opțional, iar camerele montate în parbriz recunosc semnele de circulație și te ajută să știi care-i limita de viteză atunci când autoritățile schimbă indicatoarele de 10 ori pe an, în funcție de cât de gras e bugetul local.

Design

Prima mea întâlnire cu Talisman a avut loc la finalul verii acestui an, într-un castel de la marginea Parisului, acolo unde Renault m-a invitat să iau un prim contact cu ceea ce urma să fie viitorul sedan de familie al mărcii.

Când am văzut prima dată fața agresivă a lui Talisman, cu LED-urile prelungite pe bara față și cu grila imensă care cuprinde o siglă Renault de dimensiuni apreciabile, am avut impresia că designerii mărcii au încercat să exagereze puțin în scopul lor final de a impune pe piață o mașină inexistentă până acum. Am rămas însă fascinat de spatele lui Talisman, care mi s-a părut inedit și cu adevărat reușit.

Pe șosea, în lumină naturală, Talisman mi-a plăcut mult mai mult decât la prima prezentare. E o mașină care impune respect când o vezi din față, iar spatele este unul dintre cele mai reușite - dacă nu chiar cel mai reușit - din întreg segmentul mediu. 

Nu ne-a placut

  • Unele materiale interioare
  • Spațiu sub medie în portbagaj
  • Performanțe medii în segment
  • Niciun motor peste 200 CP
  • Direcţie aproximativă
Date tehnice - Renault Talisman 1.6 Diesel Turbo (dCi) 160CP Aut6 Zen
Combustibil
Diesel
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1598
Lungime mm
4848
Putere maxima CP (rpm)
160 (4000)
Latime mm
1869
Cuplu maxim Nm (rpm)
380 (1750)
Inaltime mm
1463
Viteza maxima km/h
215
Greutate kg
1518
Acceleratie 0-100 km/h s
9.4
Ampatament mm
2808
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
52
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
515
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Renault Talisman

Ultimele teste

Comentarii (38)

  • bine ca nu seamana cu vw
    65 13
  • "Este singurul motor sub 2.0 din acest segment care depășește 150 de cai. Un bonus pentru Renault."
    Parol !?? Iar uitaţi de HONDA cu al său 1,6 DTEC 160cp.
    Profesionişti,ce mai !
    33 65
  • mircea
    @gheo
    O să te rog să intri pe site-ul oficial al celor de la Honda (http://www.hondatrading.ro/) şi să ne spui care-i modelul de segment D cu motor 1.6 diesel de peste 150 de cai.

    Mulţumesc.
    73 6
  • andi77
    La motoarele diesel valorile de la 0-100 km sunt mai putin importante.Importante sunt valorile reprizelor 80-120Km sau 60-100Km.Daca Automarket le are de la producator ar fi interesant sa le aflam.Asta e valabil pentru toate modelele diesel testate.In general aceste valori sunt mai mici cu aproximativ 2-3 secunde fata de 0-100.Stiu ca nu aveti aparatura necesara pentru masuratori dar ati putea apela la bunavointa producatorilor sa va puna la dispozitie si aceste valori.Cred ca ar fi de un real ajutor pentru potentialii cumparatori.
    30 2
  • Daca Honda nu ar putea fi considerata altceva decat o marca de volum insemna ca premiera acelui 4Control ii apartine de prin anii '80 odata cu lansarea lui Honda Prelude gen.III...asta pentru a respecta doar un adevar istoric si fara a incepe o discutie inutila

    in rest....masina asta, cel putin vizual, cred ca se plaseaza intre cei 2 vesnici rivali cu observatia ca la unele detalii ii depaseste (si in egala masura pierde) cand pe unul cand pe altul
    25 1
  • hazard
    Iarasi un model care n-o sa mearga asa cum isi doreste Renault...
    22 44
  • Design-ul interior/exterior imi place. E sobru, insa are elemente care-l fac mai atractiv decat Passat-ul cu care se va bate si pe care Renault il considera etalon.

    Probabil ca e peste Mondeo si I40 la nivel de materiale si sub Mazda 6 si Passat.

    Personal cred insa ca viitoare generatie Optima va merita mai mult, pentru ca am vazut ce a reusit sa faca Kia cu noul Sportage (care e peste Tucson la mai toate capitolele), in conditiile in care mai mult ca sigur ca va avea un pret un pic mai bun decat Talisman si probabil ca va beneficia de fiabilitate mai buna (Kia e peste Renault in momentul de fata). Un plus la Kia si pentru garantia de 7 ani, mai ales ca modelele noi vin cu boli ale copilariei...indiferent de producator.
    14 28
  • EuroNCAP
    @Mircea
    Pina la testul acesta, toate materialele publicate, inclusiv al vostru din 6 iulie, indicau un volum al portbagajului de 608 litri (care se inscrie usor in partea cea mai de sus a clasamentului categoriei).
    Poti te rog clarifica de unde vine valoarea de 515l publicata astazi?
    7 1
  • frate de citroen c5 III nu stiti sa spuneti? oricum talisman asta e o copie nereusita dupa c5....bine ca vorbiti de passat insignia si mondeo toata ziua...
    2 11
  • @MIRCEA: Parca Mercedes a ludat si a confirmat calitatea lui Talisman la interior, iar tu un roman de rand o judeci... asta da idila :)))))
    22 6
  • In sfarsit inca un concurent pentru Passat!
    Impreuna cu Mazda 6 vor lua o buna portie din tortul grupului VW , Passat, Superb si de ce nu A4 (vorbesc de versiunea Initiale Paris)in Europa, Mondeo si I40 nu conteaza aici.
    Referitor la Renault:
    1. Este un mare pas inainte, scapa de hidosenia aia de Laguna3 (mai au una si mai urata Koleos)
    2. Designul interior imi place foarte mult este unitar. Am condus Captur , cand te uiti la interieur, ai impresia ca au lucrat mai multi constructori, nu mai este cazul la Talisman
    3. Este inspirat dupa Passat, masina asezata, cu prestanta, iti da sentimentul de certitudine
    4. Imi place, mai mult decat Mazda 6 dar nu mi-o permit
    30 11
  • O masina superba, cu un design solid si fluent. O chestie personala, mie nu imi place tableta de pe consola centrala. Mai precis grafica (designul) interfetei. Asta din poze, pentru ca in realitate se poate foarte bine sa fie reusita. Fara indoiala ca in echiparea de top, e pe acelasi nivel cu VW la materiale si finisari, adica undeva spre premium si clar peste masa proletara. Cine vede Talisman ca si pe mazda 6, good luck with that.

    Sa vedem cum or sa stea la fiabilitate.
    14 11
  • nu prea pricep cum a ajuns cel mai puternic diesel de 1.6 din lume sa primeasca 4 stele din 5 de la voi, din moment ce cel mai apropiat rival, opel cu al lor 1.6 ctdi are 136 de cp ...
    21 9
  • Razvan
    cred ca motorul pe benzina turbo de 200 cp va fi interesant.Sa fie oare 1,8 tce?
    3 2
  • O masina care promite foarte multe, sper sa o vad intr-un numar cat mai mare pe strada. Daca laguna 3 mi se parut foarte nasoala, insa in interior era ok si un pas in fata fata de laguna 2, actualul talisman e ca un talisman :))

    Negru cu jantele alea imense si sper sa puna si motorizari de pe gama RS, ca au de unde alege... au avut multe versiuni a motorului 2.0T benzina cat si dieseluri capabile de 2.0dci sau chiar 3.0dci.
    Insa eu as fi multumit si cu motorizarile actuale, doar sa o am, dar ca sa fie la nivel cu un bmw pe autostrada (nu ma credeti racer) de ce sa nu vedem si motorizari de peste 200cp, aceasta masina are un design care merita mai multi cp ca sa se impuna.
    Oricum 1.6-le dci de 160cp e la nivelul unui 2.0tdi de 150cp (aproximativ).
    17 4
  • Asteptati sa-l pipaiti in realitate, fotografiile nu spun de fiecare data adevarul. Am un pronostic: o sa va desumflati rapid! Si o spune unul care s-a urcat in el si l-a condus la DT in afara Romaniei. Masina este sub 508-ul actual, ce sa se bata cu greii din clasa.
    9 19
  • Asa este. Cand pui motoare de Renault sub capota parca altfel vorbesti cu si despre aliatul tau. In alta ordine de idei Mercedes a laudat masina asta, iar domnul designer sef a spus ca Passat este o masina fantastica ca spera ca Talisman sa se ridice la nivelul ei. O fi Mircea Mester roman de rand (ca tine?), dar si domnul designer cu asemenea afirmatii la ce este in ograda lui, poate fi considerat designer de rand? :))
    Si ca fiu on topic, masina arata ok. E ceva diferit, impunator, insa nu pot sa zic ca ma atrage in mod deosebit. Poate prin prisma pretului mai mult, care sigur va fi cu cateva mii de euro mai mic fata de Passat, Mondeo sau Mazda 6.
    11 5
  • Este superba pentru mine, nu e monotona cum e un Superb, mai ales la interior, nu este nici chitch cum vad in ograda coreenilor la unele modele cu design "iesit din tipare"... combina eleganta frantuzeasca, cu design conservator nemtesc, mai motoarele sa puna si mai potente, de ce nu un 4x4 de pe kadjar si e foarte tare.
    De cand cu marlaniile vw la tsi-uri si tdi-uri + fiabilitatea mediocra de care au dat dovada toate motorizarile de dupa 2006 , incerc sa ma reorientez spre alte marci. Am fost fan VW, stiu cam orice despre ele, inclusiv probleme specifice la motoare.
    15 7
  • @Dolo

    s-ar putea sa ai dreptate. Dar iti dai seama ce dezamagire va fi? Adica chiar nu cred ca Renault isi va permite sa o dea in bara chiar daca (din ce review-uri umbla pe net) sunt zone din interior mai putin de acceptat pentru clasa din care face parte. Cu siguranta pretul rezonabil se va reflecta in mici compromisuri, dar cred ca potentialii clienti vor accepta asta in favoarea unei oferte financiare atractive.

    Si daca tot ziceai de desumflare, dupa lansarea lui Kadjar se postase aici un link cu nu stiu ce scartait la usa. Eh, fusai la dealer unde tocmai daduse omu' masina jos de pe platforma. Am stat 30'j de minute in masina sa o pipai si sa o miros. Inclusiv agentii erau incantati de noul venit. Nu scartz nu partz ci doar un model pentru care stii ca a meritat banutii.
    14 5
  • @vianu @S
    Asta sunt povesti cum ca scartaie masina de noua. Adica e prea de tot si acest lucru nu se intampla nici la Logan sau Skoda Rapid care sunt mult mai ieftine comparativ cu Renault Kadjar. Pe de alta parte ar fi cam tragic daca inca de cand cumperi masina sa ai probleme cu ea, oricare ar fi natura ei.
    Eu cred ca va fi totusi ceva mai slaba comparativ cu greii clasei medii dat fiind si faptul ca Renault va avea preturile ceva mai mici. O chestie tipic Renault pana la urma unde mai mereu preturile au fost mai mici fata de concurenta de la cateva sute la cateva mii de euro. Sa ne intelegem. Nu este vorba de faptul ca Renault nu ar fi in stare sa se ridice la nivelul concurentei fara nici un fel de retinere. Dar asta ar insemna sa aiba un pret apropiat, la fel sau chiar mai mare.
    Mie tocmai sobrietatea lui Superb imi place. Dar va spun cu mana pe inima ca in acest moment eu nu am incredere in nici un motor VW.
    19 4
  • @@

    ai abordat corect problema eu omitand-o din graba. Da, Renault poate face cum fac greii dar probabil ii retine "imaginea de marca". Adica nu numai romanii dar sunt o sumedenii de indivizi din Eu care inca au o pata pe creier: "masina frantuzeasca". E vorba de prejudecati. Si asta cred ca va incerca sa schimbe Renault in urmatoarea perioada. Cu toate ca, dezamagitor pentru mine, Clio si Captur erau usor cam "ieftine". Sper ca noul Espace, Talismanu' si mai apoi Megane sa schimbe "calitatea perceputa".
    7 4
  • Pare masiva, greoaie, nu are un design care sa inspire dinamism. Bordul, de cand l-am vazut, m-a trimis cu gandul la interioarele masinilor americane sau Volvo-urile generatiilor trecute.Parca e facuta pt. cei peste 40-45 ani..... La ,,Performante,, ati taxat-o aiurea , dandu-i numai 3,5 stele. Adica o masina de peste 1400kg(cred eu) cu motor de 1.6 care prinde suta in 9,5 sec., in viziunea dvs e spre mediocru, sa inteleg? Si, apropo, Talismanul prinde doar 100la ora???? Ca pt. acest punctaj subiectiv nu ne-at comunicat......viteza maxima! E corect, A.M.?
    10 10
  • Domnu Mircea, portbagajul are capacitate de 610 litri si e cel mai spatios din segment, si la interior e de top,sau tu nu ai facut acelasi test ca si nemtii, italienii si altii mai obiectivi din puncutul meu de vedere. Ori esti rau intentionat si ,,platit,, sa spui anumite lucruri, ori e superficialitate in documentare, ceea ce pt un jurnalist e degradant..................
    11 4
  • @Dolo nu ai condus nimic, nici macar nu ai atins-o, las-o ca macane
    Putea-i sa spui: imi place mai mult 508
    10 7
  • Posteaza o adresa de mail si iti trimit foto. Te bagi?
    6 3
  • arogantul
    frumoasa masina, are sanse sa se bata cu sfantul passat
    acum francezii ar trebui sa faca o masina cu aproximativ aceleasi dimensiuni, dar electrica , sa se bata cu tesla model S, Renault Voltaj
    5 5
  • Da, ai dreptate. Cei care au tupeul sa spuna ceva ce nu e bine despre Renault sunt niste rai. Du-te pe site-urile alea străine daca pentru tine sunt un etalon si lasa-ne pe noi astia prosti si rai in pace.
    6 6
  • qwerty
    Bleah..... urat cu spume, mai ales spatele.
    4 16
  • @qwerty
    ca si tine
    4 4
  • Portbagajul lui Talisman adună 608 dm3 = 608 litri sau cum gasim in alte precizari 610 litri; asta face ca Talisman sa se incadreze in topul segmentului dupa Superb. Va rog editati si introduceti informatii corecte (nu uitati sa scoateti si manuta rosie cu : Spațiu sub medie în portbagaj din rubrica "Nu ne-a placut".
    13 3
  • Daca rautatea e un criteriu in aprecierea ta, atunci iti recomand fapte si lucruri demonstrate cu fisa tehnica, musteriule, consulta mai multe surse credibile si lasa subiectivismul si eventual partinirea cu diverse marci ,,premium,,. Nu era vb de rautate si nu am apreciat in extaz ,,Renaultul,, dimpotriva, dar cand apare ceva pe piata dupa mult timp care intradevar se anunta un succes si da fiori concurentei e de apreciat de un om obiectiv, deci bravo RENALULT, si inca o data succes concurentei sa contracareze TALISMANUL , real nu cu vorbe. Asa avem toti clientii de castigat. Numai bine si drumuri line.
    10 0
  • Da fiori concurentei in conditiile in care inclusiv un oficial Renault spune ca este fantastica o masina a concurentei si spera ca Talisman sa se ridice la nivelul ei. Ok, rămâne de văzut peste un an, 2 cat de reci vor fi acei fiori dati de Talisman concurentei cand ne vom uita pe numărul de unitati vândute. Sa zică merci daca se va vinde peste Insignia sau îl va depasi pe Avensis. Pana una, alta astept si răspunsul lui Opel si al lui PSA, mai ales C5. Nu e vorba de rautati, ci de realitati. Si apropo de mass media, deja presimt ca masina asta va fi in fata lui Passat si Mondeo doar cu pretul, dotările si poate si spatiul interior. Cam cum a fost mai mereu Renault comparativ cu concurenta.
    5 3
  • Zilele trecute apărea ca și concurent Passat-ul de 150 CP. Avea 4,3 stele. Vroiam să fac o paralelă. Văd l-ați scos din listă. De ce?
    6 1
  • A innebunit lupu'! In Franta un Talisman in nivelul de echipare de baza cu anticul motor 1.5 dci de 110 CP costa 27900 euro fara nici un fel de optional. Motorul de 1.6 dci de 160 CP costa aproape 36.000 euro. Ha ha ha!!! Cine da atatia bani pentru un Renault? A ajuns Vw sau Ford mai ieftin decat Renault!
    5 6
  • Fost posesor de Laguna 3 phase
    Asteptam cu interes de mult aparitia Talisman (Momentan posed un Bmw 420d grand coupe 193 cp). Daca de data asta design-ul este f reusit sunt unele lucruri care ma fac sa nu iau in considerare achizitia acestei masini:
    - cutie manuala oferita numai cu motorizarile mici (diesel doar 110/130cp).
    - rezervor mic 52; (Laguna avea 66 litri - cu 1.5 dci aveam autonomie reala 1200 km pe autostrada)
    - prea multe electronic BS. Masaje, schimbari de ambiante; deja se prefigureaza o mentenanta costisitoare. (cine nu crede sunt obisnuite pe forumuri cazuri de masini de 10-15 ani pline de electronica - acum o multime din minunatiile alea nu mai functioneaza).
    Motor slab: 0-100 9.5 secunde; bmw 420d 2.0d 193cp 7 secunde - doar pt 33 cp in plus!? Acc 0-100 face o diferenta enorma la depasiri pe drumuri nationale.
    Cred ca Renault a cam gresit-o oferind motoare prea slabe pe de o parte si un gadget pe roti in loc de o masina. Sau macar puteau sa o faca mai configurabila. Eu sunt genul de client no nonsense, nu ma incanta deloc gadgeturi, chestii ultracomplicate. Prefer fiabiltate, cost redus al mentenantei/reparatiilor in dauna science-fictionului.
    2 8
  • @ Mircea
    Te-a mancat undeva sa-i raspunzi unui parlit si a venit tot hardu de pampalai la tine in curte sa-ti zica care-i treaba ca faci reclama sau anti-reclama.
    Pentru cei ce nu-ntelege!!! M-am nascut ca sa fiu...critic de masini:P Acu serios sa stiti si voi, Renault foloseste acelasi sasiu de 20ani....aceeasi punte...tot vechi de cand antichitatea. Au bagat ei 4wheel steering sa mai schimbe aerul ca erau vai de ei, dar tot vechitura ramane.
    De interior...sunt sigur ca dupa 10 secunde vezi unde au economisit bani. Au facut efort pentru ca dupa jegul de Latitude care era mai prost facut decat...orice, trebuia sa mai fure ochiul cu ceva. La fel cum a facut VW cu Virtual cockpit la Passat, ca sa nu-ti dai seama ca e facut mai prost decat vechile generatii.
    2 7
  • Dexter
    @Fost posesor de Laguna

    Dude, lasa vrajeala. Scrie ce ai de scris fara impresii din calatorii.
    Tu ca posesor de seria 4 te gandesti la Talisman? Sau te plangi de lipsa manualei, cand BMW baga automata din serie la anumite motoare. Sau de electronica, cand fix aceleasi prostii de optiuni le gasesti si la restul producatorilor.
    Esti frustrat? Du-te la psiholog si nu mai manca Nutella pe aici.
    2 0
  • Dexter
    @fost posesor de...:
    - cineva trece la Laguna 3 la seria 4 apoi se gandeste iar la Talisman. Vede cineva firul de ata alba?
    - in seria 4 de 190 cp probabil ca ar fi existat cutia automata. Totusi ne plangem de lipsa ei pe motoarele de intrare in gama de la Renault
    - seria 4 abunda de optionale electronice si totusi pe Renault ele sunt aiureli menite sa ia ochii

    Nu inteleg de scriem doar ca sa ne aflam in treaba. Cum altii nu inteleg de ce ma bag eu in seama.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru