Echipele şi-ar putea alege singure compoziţiile de pneuri pentru curse

de Daniel Popescu
Duminica, 10.05.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
FIA analizează posibilitatea de a permite echipelor să-şi aleagă singure cele două compoziţii de pneuri pe care să le folosească în curse, însă Pirelli se opune din motive de siguranţă şi logistice.

Esential 2 este numarul compozitiilor de pneuri pe care le aduce Pirelli la fiecare cursa
FIA este deschisă la propunerea făcută iniţial de Force India ca fiecare echipă să-şi aleagă în mod independent cele două compoziţii de pneuri pe care să le folosească pe parcursul unui Mare Premiu.

Ideea va fi discutată şi de şefii echipelor şi ar putea fi pusă în aplicare de la Marele Premiu al Belgiei sau de la startul sezonului următor. Principalul argument în favoarea unei astfel de schimbări este creşterea spectacolului prin diversificarea strategiilor opririlor la boxe, întrucât în prezent toate echipele folosesc aceleaşi compoziţii şi abordează în principiu strategii asemănătoare.

Pirelli se opune proiectului

Am avea echipe care ar trebui să rişte mai mult pentru a lua decizii care ar genera o problemă de siguranţă.

Paul Hembery
Director motorsport Pirelli
Pirelli, unicul furnizor de pneuri din Formula 1, se opune însă acestui proiect.
Primul contra-argument este legat de securitate, întrucât unele echipe ar alege pneuri mai moi pentru maximizarea poziţiei pe grila de start în calificări, fără însă ca acestea să fie potrivite pentru cursă.

"Am avea echipe care ar trebui să rişte mai mult pentru a lua decizii care ar genera o problemă de siguranţă. Trebuie să luăm în considerare unele condiţii extreme şi unele echipe ar putea face o alegere incorectă", a precizat el.

Al doilea contra-argument ar fi creşterea costurilor pentru transportul pneurilor la Marile Premii, însă Hembery nu a explicat ce ar genera aceste costuri suplimentare în condiţiile în care numărul total de pneuri ar rămâne identic.

"Există o problemă logistică. Ar fi imposibil să transportăm pneurile pe mare, ar trebui să facem asta pe calea aerului", a adăugat el.

Implementarea unei astfel de reguli necesită o schimbare minoră a regulamentului sportiv care nu are nevoie de acordul unanim al echipelor.

Via BBC Sport

Comentarii (2)

  • Ha,ha,ha...
    Aia nu,alta nu...atatea restrictii si povesti legate de "costuri ridicare",in schimb tot ceea ce se intampla in F1 este din ce in ce mai scump,chiar ne cred idioti?!Adica ei se imbogatesc si noua ne spun ca sunt saraci?!
    F1 trece printr-o criza la fel cum a fost si fotbalul de cativa ani pana de curand,si nu e vindecat complet : POLITICA in defavoarea competitiei !
    5 0
  • Pirelli se opune pe motivul x...

    Acum sa im ifie cu pardon, dar daca si inginerii din F1, al echipelor, nu stiu ce compozitii sa aleaga si ce sa exploateze, inseamna ca sunt retardati cu totii...

    Isi pierd painica, aia e...
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru