F1: Dublă Red Bull la Baku! Sergio Perez, învingător în fața lui Max Verstappen

de Tiberiu Safta, Red Bull Content Pool
Duminica, 30.04.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sergio Perez a câștigat Marele Premiu de Formula 1 al Azerbaidjanului în fața dublului campion mondial Max Verstappen. Cu această ocazie, Ferrari a obținut și primul său podium din 2023 cu Charles Leclerc pe locul 3.

După ce a câștigat cursa de sprint de sâmbătă, Sergio Perez a învins și în cursa cea mare de duminică, Marele Premiu al Azerbaidjanului. Pilotul mexican, plecat de pe poziția a 3-a pe grilă, a preluat conducerea cursei ca urmare a unei neutralizări cu Safety Car în turul 11. De atunci și până la finalul cursei, Perez s-a impus în fața lui Max Verstappen pentru a treia dublă din 4 curse pentru Red Bull în acest sezon.

VERSTAPPEN PREIA CONDUCEREA ÎN PRIMELE TURURI

Cu excepția ultimilor trei piloți pe grilă, toți ceilalți au ales să plece în cursă cu anvelopele de compoziție medium. La start, Charles Leclerc a avut cea mai bună lansare și a reușit să-și păstreze avantajul în primele 3 tururi. Monegascul de la Ferrari a fost urmat de către Verstappen și Perez, în timp ce în spatele primilor 3, pozițiile au rămas în mare măsură neschimbate.

Ordinea a rămas neschimbată până la începutul turului 4, atunci când, inevitabil, Verstappen l-a depășit pe Leclerc la finalul liniei de start/sosire cu ajutorul DRS-ului. Era clar că misiunea de a-i ține pe cei doi piloți Red Bull în spate a fost practic imposibilă pentru pilotul Ferrari. În turul 6, Perez avea să treacă de Leclerc cu o manevră similară cu cea a coechipierului său olandez.

DUEL ÎNTRE HAMILTON ȘI ALONSO, PEREZ SE APROPIE DE VERSTAPPEN

Ceva mai în spate, Valtteri Bottas a fost primul pilot care a intrat la boxe pentru un set proaspăt de anvelope hard, oprirea fiind efectuată în turul 7. Finlandezul a fost urmat un tur mai târziu de către Alexander Albon, pilotul de la Williams alegând și el un set nou de hard-uri.

Revenind aproape de fruntea plutonului, cel mai apropiat duel s-a dat între Lewis Hamilton și Fernando Alonso pentru locul 5. Duelul nu a durat foarte mult, deoarece septuplul campion mondial de la Mercedes a intrat la boxe în turul 9 pentru a trece pe anvelopele hard.

PLANURILE LUI VERSTAPPEN, DATE PESTE CAP DE SAFETY CAR

În același timp, ecartul dintre piloții Red Bull a început să scadă la sub o secundă între Verstappen și Perez. Astfel că mexicanul a intrat în raza de DRS a coechipierului său olandez. Însă, nici acest duel nu avea să dureze mult timp. În turul 10, pilotul Alphatauri Nyck de Vries a fost forțat la abandon după ce a lovit zidul într-un viraj cu roata stânga față, care a dus la ruperea direcției.

Mașina celui de-al doilea olandez s-a oprit într-o zonă periculoasă, astfel încât o perioadă de neutralizare era inevitabilă. Exact atunci, Max Verstappen a intrat la boxe în turul 10 pentru a schimba pe hard. Ghinionul a făcut ca, la câteva secunde după efectuarea opririi, să fie anunțată perioada cu Safety Car. Din cauza acestui lucru, Verstappen a căzut până pe locul 7, iar Perez s-a văzut acum cu prima șansă la victorie.

Evident, pilotul mexican, dar și Leclerc, Carlos Sainz Jr, Fernando Alonso, George Russell și Lance Stroll au profitat de perioada de neutralizare și au trecut pe la boxe pentru un schimb de anvelope. Toți au trecut de pe medium pe hard, în timp ce Verstappen a reușit să urce înapoi până pe locul 3, în spatele lui Perez și Leclerc.

RED BULL ÎȘI CONSOLIDEAZĂ DOMINAȚIA

Odată scoasă mașina lui de Vries de pe circuit, cursa avea să fie reluată în turul 14. Perez a profitat la maxim în timpul restartului, iar Verstappen nu a tras de timp și a trecut de Leclerc rapid în virajul 2. Un viraj mai târziu, Alonso s-a strecurat între piloții Ferrari, cu o depășire efectuată asupra lui Sainz Jr. Pilotul Aston Martin se afla acum pe poziția a 4-a.

Acțiunea nu s-a oprit acolo, deoarece mai în spate, Hamilton a trecut de coechipierul său Russell pentru locul 7, iar fostul campion mondial s-a pus pe treabă pentru a-l ajunge din urmă pe cel de-al doilea Aston Martin, pilotat de Stroll. Inevitabila depășire s-a întâmplat în turul 20, iar Hamilton a urcat pe locul 6.

PEREZ ȘI VERSTAPPEN, SCHIMB DE TURURI RAPIDE

Odată cu această depășire, cursa avea să intre într-o perioadă ceva mai liniștită, cu multe dueluri de la distanță. Așa a fost și cazul celor de la Red Bull, care se distanțau încet, dar sigur de restul plutonului. În tot acest timp, Perez și Verstappen au tot făcut schimb de tururi rapide, iar ambii au avut și câteva momente incomode cu mai multe ciupiri ale zidurilor de protecție cu roțile din partea dreaptă.

La început, ecartul dintre cei doi s-a menținut la sub 1.5 secunde, dar Perez a tot reușit să se distanțeze și să-și creeze un avantaj de puțin peste două secunde în fața coechipierului său campion.

Cu mai puțin de 10 tururi rămase, piloții de pe pozițiile 3 și 4 au început să stabilească cele mai rapide tururi pe circuit. Charles Leclerc a reușit să bată timpii celor de la Red Bull, în timp ce Fernando Alonso, care se apropia amenințător de pilotul Ferrari, și-a trecut și el cele mai rapide tururi în cont.

DUEL ÎNTRE SAINZ ȘI HAMILTON PENTRU LOCUL 5

În spatele lui Leclerc și Alonso, Hamilton a început să-l prindă din urmă și pe Sainz Jr, care începea să aibă probleme cu nivelul de degradare al anvelopelor sale. Britanicul de la Mercedes a ajuns inclusiv în raza de DRS a spaniolului de la Ferrari. Dar, chiar și cu eleronul deschis, Hamilton pur și simplu nu a putut să se apropie la mai puțin de 3 zecimi față de Sainz Jr. Din nou, viteza în linie dreaptă a monopostului Ferrari SF-23 a fost de ajuns să țină în spate monopostul Mercedes F1 W14.

Cursa de la Baku nu a avut prea multe momente de acțiune în spatele primilor 6 piloți. În turul 37, Zhou Guanyu, chinezul de la Alfa Romeo, a fost forțat să abandoneze din cauza unei probleme tehnice cu monopostul său.

Între timp, Nico Hulkenberg, care a mers mai bine de 40 de tururi cu același set de anvelope, a căzut în afara primilor 10, pilotul Haas fiind depășit de Lando Norris și de Yuki Tsunoda.

VICTORIE PENTRU PEREZ, CEL MAI RAPID TUR PENTRU RUSSELL

Cu un tur înainte de final, George Russell a decis să schimbe de pe anvelopele hard pe pneuri soft, în încercarea de a lua punctul bonus pentru cel mai rapid tur al cursei. În față, Checo Perez a trecut primul linia de sosire și și-a trecut în palmares a doua victorie a sezonului, la peste două secunde de Verstappen. După ce a plecat din pole, Leclerc a terminat pe locul 3, la peste 21 de secunde în spatele câștigătorului și la numai 8 zecimi în fața lui Alonso. Astfel, Ferrari și Leclerc își trec în cont primul podium din 2023.

Așa cum era de așteptat, Russell avea să stabilească cel mai rapid timp pe tur cu anvelopele sale soft, ceea ce i-a adus punctul bonus alături de cele 4 acordate pentru locul 8.

Clasamentul final după Marele Premiu al Azerbaidjanului arată astfel: Perez câștigător, urmat de Verstappen și Leclerc pe podium, Alonso și Sainz Jr pe locurile 4 și 5, Hamilton și Stroll pe pozițiile 6 și 7, Russell și Norris pe locurile 8 și 9, iar Yuki Tsunoda obține ultimul punct cu locul 10. În afara punctelor, piloții s-au clasat astfel: Oscar Piastri, în fața lui Albon, Kevin Magnussen, Pierre Gasly, Esteban Ocon, Logan Sargeant, Nico Hulkenberg și Valtteri Bottas. Cu excepția lui Hulkenberg și Bottas, toți piloții au terminat în același tur cu Perez.

DOAR 6 PUNCTE ÎNTRE PEREZ ȘI VERSTAPPEN, DUPĂ BAKU

Cele 25 de puncte pentru victorie, alături de cele 8 puncte din cursa de sprint, îl aduc pe Sergio Perez la doar 6 puncte în spatele lui Max Verstappen în clasamentul piloților. Olandezul este lider în continuare cu 93 de puncte, dar mexicanul are acum 87 de puncte, într-un sezon în care lupta pentru titlu se va da, clar, între piloții Red Bull.

În clasamentul constructorilor, Red Bull este singura echipă care are peste 100 de puncte, mai exact, 180. Echipa austriacă este la 93 de puncte în fața celor de la Aston Martin, pe locul 2, care are acum 87 de puncte. Britanicii sunt urmați de Mercedes pe locul 3 (76 de puncte) și de Ferrari pe locul 4, cu 62 de puncte.

Primele 4 echipe sunt la mare distanță de restul plutonului, condus de McLaren (14 puncte).

Așadar, aceasta a fost povestea Marelui Premiu al Azerbaidjanului. Marele Circ va traversa Oceanul Atlantic pentru etapa de la Miami, care va avea loc săptămâna viitoare, în weekend-ul 5-7 mai. Etapa de la Miami va fi prima din cele 3 curse de Formula 1 care vor avea loc în Statele Unite în 2023.

via Formula 1

Comentarii (7)

  • Limba noastra'i o...cămară
    Inainte de a felicita AM ca publica articolul dupa cursa, nu dupa 2 zile
    14 3
  • În timp ce Vestul stă şi se uită la uzata morală F1 poluantă, China se pregăteşte de atac.

    https://youtu.be/04rvKCoZWLM
    31 28
  • @papagal electric
    De un an îți spun că se termină politicile verzi. :) Producătorii europeni vor fi protejați. China trântește prețurile electricelor, dispar subvențiile,europenii neavând altă șansă decât de a continua ceea ce pot face profitabil, termice de calitate la prețuri mici. :)))))

    F1 este un fenomen global, iar nișa de electrice este off-topic.

    Probabil pe lângă faptul că ești un agramat analfabet funcționat suferi și de sindrom Down.
    13 38
  • Seriff
    @Mike, te rog eu frumos, du-te la Balaceanca si lasa-ne, visezi teorii ale conspiratiei, esti bolnav rau.
    4 2
  • Babilon
    Aici îi dau dreptate lui Mike v chinezii, cu o producție proprie de 27 milioane de mașini, a bătut la fund SUA, Coreea de Sud, Japonia și Europa la un loc. Apoi, la ei, sunt foarte multe electrice datorită densității enorme din orașe și a poluării. Să nu uităm totuși că ei, comparativ cu vestul (1 miliard de oameni), nu fac contra vântului (Rusia, Arabia Saudită, etc) ci cumpără petrol și gaze, fac centrale nucleare, nu le inchid, pentru a avea acces la energie ieftină. Tot chinezii au investit în infrastructura electrică enorm, unde europenii își dau cu tesla-n ouă non-stop.
    @Mike&Co - nimeni de aici nu are o problemă cu mașinile electrice ca fiind, poate, un înlocuitor al celor cu combustie internă, ba din contră. Problema semnalată de "oponenții" electrificării constă în faptul că nimeni nu investește (statul) în producția de energie (pe gaz, cărbune, nuclear etc) și infrastructura aferentă/necesară.
    2 4
  • @ Babilon cunoști maxima „Dacă decide un hoț ceva(pentru familie, pentru firmă, pentru țară)(vezi cine decide la energie) e de rău, dar dacă decide un prost se alege praful”. Noi avem și unul și altul decidenți în toate domeniile importante. Beneficiile democrației! Votează toți convinși că sunt deștepți, dși se nasc mai mulți proști și mai puțin deștepți. Legea naturii dar în natură acționează selecția naturală. Umanitatea(civilizația) a anulat-o cu marea contribuție a religiei( iubește-ți aproapele, întoarce și celălalt obraz etc...) în folosul politicienilor și al altor oportuniști mediocri fără scrupule. Că mai este o maximă, „Conștiința este numai acolo unde este și inteligență”. Acum noi să ne bucurăm de F1!
    0 1
  • LoveBaku
    A câstigat cel mai bun
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru