FIA a aprobat introducerea punctelor duble pentru ultima cursă a sezonului şi alte schimbări de regulament

de Daniel Popescu
Marti, 10.12.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Formula 1 va acorda puncte duble pentru ultima cursă a unui sezon, iar piloţii vor avea numere permanente, în timp ce bugetul echipelor va fi limitat începând din sezonul 2015.

Esential 50 de puncte va primi castigatorul ultimei curse de Formula 1 a sezonului incepand din 2014
99 este numarul maxim pe care un pilot il va putea alege pe parcursul carierei in Formula 1
5 secunde este valoarea unei noi penalizari care va fi introdusa in timpul curselor incepand din sezonul 2014
2015 este sezonul in care va fi implementat din nou bugetul maxim anual in Formula 1
Formula 1 a aprobat luni seară numeroase schimbări de regulament care vor intra în vigoare începând din sezonul 2014. Cea mai controversată schimbare este acordarea de puncte duble pentru ultima cursă a unui sezon cu scopul de a prelungi suspansul pentru stabilirea campionului mondial.

Noua regulă se aplică atât pentru piloţi, cât şi pentru echipe în clasamentul constructorilor, astfel că victoria va fi recompensată cu 50 de puncte în loc de 25, în timp ce ocupantul locului doi va primi 36 de puncte în loc de 18, ultimul ocupant al podiumului urmând să primească 30 de puncte în loc de 15.

Propunerea de a acorda mai multe puncte pentru o anumită cursă a venit iniţial din partea lui Bernie Ecclestone, însă introducerea efectivă în regulament a fost aprobată de F1 Strategy Group şi Comisia Formulei 1, din care fac parte inclusiv echipele din competiţie.

NUMERE PERMANENTE PENTRU PILOŢI

O altă noutate de regulament este că piloţii vor avea un număr permanent pe parcursul carierei începând din sezonul 2014.

Ca şi până în prezent, numărul 1 va fi rezervat campionului mondial, în timp ce restul piloţilor îşi vor putea alege orice număr permanent cuprins între 2 şi 99.

Piloţii îşi vor alege numerele în funcţie de clasamentul general de la sfârşitul sezonului 2013, însă FIA nu a publicat deocamdată detalii despre data la care va avea loc efectiv selecţia numerelor.

PENALIZĂRI DE CINCI SECUNDE

De asemenea, FIA aprobat introducerea unei noi penalizări de cinci secunde pe parcursul unei curse. Aceasta va fi aplicată în cazul infracţiunilor minore, în cazul în care penalizarea de tip drive-through, cea mai modestă de până acum, este considerată prea dură.

Totuşi, forul mondial nu a stabilit încă dacă penalizarea va fi dictată în timpul cursei sau cele cinci secunde se vor adăuga la clasamentul final al cursei, o decizie urmând să fie luată ulterior de către echipe.

BUGET MAXIM ÎN FORMULA 1 DIN 2015

Nu în ultimul rând, FIA a aprobat introducerea unui buget maxim anual pentru fiecare echipă începând din sezonul 2015. Totuşi, forul mondial nu a stabilit încă limita de buget, excepţiile de la această regulă (de exemplu, salariile piloţilor) sau modul în care vor fi supravegheate cheltuielile echipelor.

O decizie urmează să fie luată până în iunie 2014 de un grup din care fac parte reprezentanţi ai echipelor, forului mondial şi deţinătorului drepturilor comerciale.

NOILE REGULI SE APLICĂ IMEDIAT

Toate schimbările de regulament de mai sus au fost aprobate luni în cadrul unei întâlniri comune care a avut loc între F1 Strategy Group şi Comisia Formulei 1.

În mod obişnuit, deciziile celor două grupuri trebuie ratificate de Consiliul Mondial al FIA.

Întrucât ultima şedinţă din acest an a Consiliului Mondial a avut loc săptămâna trecută, FIA a stabilit ca deciziile luate de luni de F1 Strategy Group şi Comisia Formulei 1 să intre în vigoare cu efect imediat, fără un acord suplimentar din partea Consiliului Mondial.

Via SkySports

Comentarii (14)

  • Adica muncesti de rupi un sezon intreg si un alt pilot intra in tine in ultima cursa si gata, ai pierdut campionatul... cum este posibil ca ca o cursa sa fie mai valoroasa decat alta?!? Si de ce cursa din Brazilia sa fie mai valoroasa decat cea de la Monte Carlo ?!?

    Deja devine ridicol ce se intampla.. F1, varful de lance al tehnologiei auto incepe sa semene cu un bazar... pacat.

    Spectacolul se face prin eliminarea limitarilor nu prin introducerea de reguli aberante care creeaza confuzie... RIP F1.
    36 5
  • ccmax

    Eu sunt de acord cu tine dar...
    - nu este interesant nici cind titlul se ia cu citeva curse inainte, ceilalti lupta pt locul doi, si e mai ridicol asa
    - limitarile le introduc si din cauza cresterii vitezei, eu nu sunt pentru asta , eu vreu sa vad spectacol, pt mine F1 este virful tuturor curselor auto dar asa e.
    - "Spectacolul se face prin eliminarea limitarilor nu prin introducerea de reguli aberante care creeaza confuzie... RIP F1."
    daca ar elimina limitarile tot ar fi ridicol caci pt titlu s-\r lupta doar 2-3 echipe (in cazul ultimilor ani doar una) ceilalti ar avea locul lor bine meritat...

    nu prea sunt de acord cu toate limitarile acestea, dar ei incearca sa faca spectacol, si pina vor ajunge la un regulament bine definit vor mai face multe gafe, pe care adevaratii fani F1 ca mine ca tine ca toti ceilalti le vom critica.
    Eu sper sa ajungem cind nu vor mai fi atit de multe limitari si va fi un spectacol de zile mari , pina atunci eu voi urmari F1 si o sa ma bucur de ce este pt ca eu nu am rabdare sa treaca mai repede timpul dintre sezoane sa aud iarasi motoarele :)

    PS doar din incercari repetate se invata cel mai bine.
    10 7
  • @ccmax: O mica rectificare: anul viitor cursa mai valoroasa va fi cea din Abu Dhabi.
    14 1
  • +1 daniel.popescu

    "@ccmax: O mica rectificare: anul viitor cursa mai valoroasa va fi cea din Abu Dhabi."

    Se vede de unde vine petrolul in lume ;)
    5 2
  • andrey_1293
    Mi-ar fi placut sa fie alta situatie cu punctele si cursele valoroase. De ce trebuie sa puncteze ultima etapa mai mult? Mi se parea mai ok sa acorde puncte in plus circuitelor clasice din F1: Silverstone, Monza, Spa-Francorchamps, Monaco, Suzuka. Daca de exemplu Raikkonen este primul in clasament si are inainte de ultima etapa 37 puncte avans si in ultima etapa ii crapa motorul (sau oricare alta problema) si vine un Rosberg sau Button (sunt pure exemple n-am nimic cu nimeni) care n-au castigat o cursa tot anul dar au fost constanti, si castiga ultima etapa implicit castiga si titlul?... Este total absurd. Punctajele astea marite mi s-ar parea mai ok sa se dea in timpul anului, cum spuneam pe circuitele cu nume si cand inca nu este definitivata situatia in clasament. Asa era mai mult suspans parerea mea...
    8 3
  • ceausescu
    "puncte duble" sau un numar de puncte dublat?
    2 2
  • GrosJan
    e clar, nr. 1 este rezervat pentru Vettel, dar ma intreb, oare Alonso isi va alege nr. 2 ??
    5 6
  • daca tot se acorda puncte in plus, de ce nu se face cum era in indycar, parca? sa-ti dea puncte si dupa numarul de ture in care ai fost la conducerea cursei; asa i-ar obliga pe unii sa schimbe cauciucurile mai tarziu;
    4 0
  • Dar cand Alonso avea 40 de puncte avans si Grosjean a intrat in el si Alonso a pierdut tilul la o diferenta de 3 puncte...? Aia cum mai e?
    De multe ori in viata trebuie sa ai si noroc.
    Ghinionul face parte din viata noastra. Sunt de acord ca circuite ca Monza, Spa, Silverstone ar trebui sa ofere mai multe puncte.

    Pe langa faptul ca Abu Dhabi e ultima cursa, n-are nimic special. La Abu Dhabi poti castiga cursa inca din calificari. Nu am nimic cu arabii, dar nu vad rostul unei curse acolo. Cred ca F1 trebuie sa mearga acolo unde sunt fani, iubitori ai motorsportului, nu unde sunt cei mai multi bani.

    Eu n-am inteles aia "Pilotii au numar permanent pe perioada carierei, dar isi vor alege numarul in functie de pozitia din clasamentul general". Sa inteleg ca prioritatea in alegerea unui numar personal va fi stabilita in functie de pozitia din clasamentul general?

    Eu cred ca in F1 e deja mult mai mult spectacol decat a fost in perioada 200-2009. In ultimii 4 ani F1 a evoluat foarte mult la capitolul spectacol. Mi-as dori ca F1 sa vina mai aproape de fani, de spectatori, asa cum se intampla in alte sporturi. Dar cand ai bani... ce-ti pasa de fraierii aia care stau in ploaie, vant sau canicula?!
    7 5
  • Pai sa se dea aceste puncte dublate in prima cursa soferului de Alonso ... asta ca sa fie multumit un anume postac de pe acest forum .... in rest, F1 a ajuns un rahat ieftin !!!!
    2 4
  • Abia astept ca la Abu Dhabi Vettel sa fie pe locul 2 in clasamentul general la vreo 20 de puncte in spatele pilotului de pe primul loc si sa castige cursa. Sa-i vad atunci pe astia de la FIA cum o sa se zgarie peochi. Deja devin penibili... Daca tot vroiau sa faca ceva, puteau sa dea dublul punctelor in cursele cu ploaie, sau sa acorde un numar de puncte suplimentare in functie de rezultatul din calificari
    1 0
  • Raikkonen a zis la un moment dat, cand a fost intrebat cine merita/a meritat sa castige campionatul

    el a raspuins:
    "Oricine, cine are la sfarsitul ultimei curse cele mai multe puncte, merita sa castige campionatul"

    acesta inseamna sa muncesti tot anul la fel de munlt 110% daca trebuie

    cu punte duble in ultima cursa ei pot sa mareasa suspansul si interesul, dar in acelasi timp dau mai mult loc norocului, scandalului, interpretarilor ... cu toate ca Vettel a castigat anu acesta cu 4 curse inainte de final, nu este fair fata de piloti ca ultima cursa sa fie punctate dublu.

    Este cel mai mare gafa al FIA, impreuna cu limitarea combustibilului ... nici nu tin minte daca au mai adoptat vreodata asa o prostie ...
    3 0
  • Eu nu cred ca dublarea punctajului a fost decisa cu scopul de a ajuta lupta pentru titlurile puse in joc. Eu cred ca se doreste crearea unui interes mai sporit pentru cursa din Abu Dhabi. Niciodata Abu Dhabi nu va oferi acelasi interes pe care il ofera Silverstone, Monza, Spa, Catalunya, Monaco... Insa nu cred ca aici e vorba de spectacolul de dupa cursa, ci pur si simplu de traditie, de spirit. E aberant sa vezi F1 in desert.

    Si limitarea combustibilului... E ca si cum i-ai spune lui Cristiano Ronaldo ca are voie sa alerge doar 5 km si sa faca doar 3 driblinguri. Acolo unde e libertate pilotii pot inventa, isi pot arata intuitia, geniul. F1 incearca sa limiteze talentul pilotilor, iar astfel putem vedea un Maldonado campion daca are cel mai rapid monopost. F1 nu ridica nivelul, ci il coboara, facandu-l mai accesibil pentru cei care isi platesc locul in F1 si sunt mai putin talentati decat cei din top Alonso, Vettel, Hamilton, Raikkonen. Mai tineti minte cum si-a batut joc Schumacher de Hamilton la Monza, nu? Cam asa ar trebui sa arate F1... Cu piloti care ataca si cu piloti care se apara. Daca Hamilton n-ar fi trebuit sa aiba grija de pneuri si de combustibil, probabil duelul ar fi fost mult mai spectaculos.
    3 1
  • Nu sunt de prea multe ori deacord cu @ferr1, dar are o samanta de dreptate :D. In primul rand nu inteleg de ce pilotii nu au voie sa se apere cand sunt atacati. E o aberatie. Auzi ... nu ai voie la mai mult de o miscare. Pai frate ... alea erau curse cand pilotii care se aparau maturau toata pista. Duelurile lui Schumi si Kimi (spun de istoria mai recenta nu de anii 60-90).
    In plus, era mult mai antrenant cand se facea si realimentare. Mai pleca unul cu cate un furtun, mai lua un pic foc carburantul scurs pe monopost. Alea erau vremuri. Dublarea punctelor in ultima cursa - o aberatie. Ca sa nu mai zic ca pe an ce trece, monoposturile devin din ce in ce mai urate.
    Ideea e ca orice reglementare s-ar face, voi continua sa vizionez F1, dar asta nu inseamna ca sunt multumit de ce ofera, mai ales ca pot face comparatia cu ce se intampla cu ani multi in urma,
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru