Formula 1 Austria: Max Verstappen va pleca din pole în cursa de sprint. Accidente pentru piloții Mercedes

de Tiberiu Safta
Vineri, 08.07.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Max Verstappen a obținut cel mai bun timp în calificările de vineri din Austria. Campionul mondial își trece în cont un pole nou și va pleca în cursa de sprint de pe primul loc, în fața piloților Ferrari. Cei de la Mercedes au avut o sesiune dezastruoasă, ambii piloți ieșind în decor în ultima parte a calificărilor.

Formula 1 a ajuns în Austria pentru cea de-a 11-a etapă a sezonului 2022. Programul din acest weekend este mai neobișnuit, deoarece avem o cursă de sprint în ziua de sâmbătă, care va decide grila de start pentru Marele Premiu de duminică.

Asta înseamnă că sesiunea de calificare s-a ținut vineri, iar Max Verstappen a obținut cel mai bun timp pe circuitul Red Bull Ring. Pilotul olandez își trece în palmares cel de-al 16-lea pole position din carieră. Regulamentul pentru acest an prevede că pilotul care stabilește cel mai bun timp în calificările de vineri din weekend-urile cu etape sprint este creditat cu pole position, indiferent de ce se întâmplă în cursa de sprint.

Campionul mondial a prins pole-ul la mustață, fiind la doar două sutimi de secundă în fața piloților Ferrari, Charles Leclerc și Carlos Sainz Jr. Primii trei piloți s-au aflat în aceeași zecime de secundă la final, însă Verstappen a fost singurul care a coborât sub 1 minut și 5 secunde pe tur.

Sergio Perez, al doilea pilot Red Bull, va pleca de pe poziția a patra în cursa de sprint de sâmbătă. Pilotul mexican este, însă, sub investigație după ce a depășit limita pistei într-un tur rapid. George Russell se află pe locul 5, iar Lewis Hamilton va pleca de pe locul 10. Asta după ce ambii piloți au suferit accidente în ultima parte a calificărilor. Mai întâi, Hamilton a ieșit în decor cu 5 minute rămase, ceea ce a dus la un steag roșu.

La rândul său, Russell a ieșit și el în decor cu două minute rămase, de unde a rezultat a doua oprire a sesiunii. Esteban Ocon pleacă în cursa de sprint de pe 6, în fața lui Kevin Magnussen, Mick Schumacher și Fernando Alonso.

În afara primilor 10 se află Pierre Gasly și Alexander Albon pe locurile 11 și 12. În spatele lor se află Valtteri Bottas pe 13 și Yuki Tsunoda pe 14. Finlandezul de la Alfa Romeo va pleca ultimul în cursa de duminică, după ce a primit o penalizare pentru schimbarea componentelor unității de putere.

McLaren a avut o sesiune dezamăgitoare, cu Lando Norris pe 15 și Daniel Ricciardo pe 16.

Australianul nu a reușit să meargă mai departe în Q2, în timp ce Norris nu a reușit să pună cap la cap un tur curat în cea de-a doua parte a calificărilor.

Grila este completată de Lance Stroll, Guanyu Zhou, Nicholas Latifi și Sebastian Vettel. Fostul campion mondial a stabilit un timp mai rapid în Q1, dar a fost șters după ce a depășit limita pistei.

Cursa de sprint din Austria este programată sâmbătă la ora 17.30, ora României. Rezultatele acestei curse vor decide grila de start pentru Marele Premiu al Austriei de duminică, programat pentru ora 16, ora noastră.

via Formula 1

Comentarii (52)

  • Mihai V
    A fost foarte strans intre Verstappen si cei de la Ferrari, cred ca Perez a fost descalificat si va porni de pe 13.....
    dar oricum nu sa descurca de ceva vreme cu masina.
    Cei de la Mercedes vor urca in primii 5 daca nu se intampla ceva.
    Toto oricum are numai cuvinte de lauda la adresa lor, ma intreb daca erau in lupta cu RB la titluri ce spunea.
    Speram sa fie o cursa de sprint incitanta si cursa de duminica si mai frumoasa.
    Si pentru fanii Ferrari va fi interesant, mai ales dupa Silverstone ia impartit in doua: cei mai multi tin cu Leclerc dar sunt si cu Sainz, cred ca procentul este de 80% Lec si 20% Sai, azi a fost noroc la toti trei daca gresea unul mai grav celalalt beneficia.
    Au mai fost astazi decizii in privinta bugetului si in privinta directivei tehnice, nu le mai scriu eu adevaratii consumatori de F1 le stiu deja.
    9 3
  • E un red bullshit sprintul asta !
    5 19
  • corny39
    perez va pleca de pe pozitia a 13-a in cursa de sprint, iar bottas penalizat dupa schimbarea unor componente
    5 5
  • E o chestie - 3 piloti in interval de 0.1 secunde.
    11 3
  • Fierarii
    Şumi,
    Doar daltonistii nu vad ca singurul bullshit red este ...Ferrari! Echipa! Cimitirul campionilor mondiali și a talentelor ce mor speranță!
    9 4
  • Daniel Popescu
    2022 Austrian Grand Prix FP2

    1 Carlos Sainz Ferrari 1:08.610 38 laps (s)
    2 Charles Leclerc Ferrari 0.050s 41 laps (s)
    3 Max Verstappen Red Bull 0.168s 30 laps (m)
    4 Fernando Alonso Alpine 0.222s 19 laps
    5 Esteban Ocon Alpine 0.238s 22 laps
    6 Sergio Perez Red Bull 0.569s 36 laps
    7 George Russell Mercedes 0.630s 31 laps
    8 Valtteri Bottas Alfa Romeo Racing 0.641s 24 laps
    9 Lewis Hamilton Mercedes 0.740s 12 laps
    10 Lando Norris McLaren 0.909s 36 laps
    11 Lance Stroll Aston Martin 0.915s 41 laps
    12 Pierre Gasly AlphaTauri 0.969s 35 laps
    13 Sebastian Vettel Aston Martin 0.992s 42 laps
    14 Guanyu Zhou Alfa Romeo Racing 1.055s 34 laps
    15 Alex Albon Williams 1.130s 32 laps
    16 Mick Schumacher Haas 1.201s 30 laps
    17 Daniel Ricciardo McLaren 1.242s 32 laps
    18 Kevin Magnussen Haas 1.350s 32 laps
    19 Yuki Tsunoda AlphaTauri 1.395s 37 laps
    20 Nicholas Latifi Williams 1.651s 34 laps
    2 7
  • Polpozișă
    Hamilton a obținut 1 punct muncit. Merita felicitări. Driver of the day! Sper să mai ia 1 punct și mâine!
    14 8
  • @Polpozișă
    Păi dacă mai ia și mâine un punct sigur te vei uda la pantaloni
    9 15
  • Polpozișă
    Campionul legendă a câștigat o poziție în 23 de tururi. Verstappen n-a fost în stare să facă nici măcar o depășire.
    13 11
  • Pamflet
    FIA, reprezentată de domnul Toto Wolff, a decis următoarele:

    1. RBR va fi descalificat și toate punctele vor fi acordate mașinii 44, care este singura care reprezintă adevăratele valori ale sportului.
    2. În restul anului, Red Bull va începe cursa din pit-lane și nu va mai avea voie să depășească mașina 44.
    3. Pentru a se asigura că șmecheria cu podeaua flexibilă încetează pentru o dată pentru totdeauna, FIA a decis să elimine podeaua lui Red Bull.
    4. Începând cu următoarea cursă, RBR va continua sub numele "Flintstone Racing".
    5. Dlui Toto Wolff i se va acorda dreptul unic de a restabili ultimele tururi și de a demite oficialii FIA după bunul său plac.
    6. Campionatele 2021 vor fi acordate mașinii 44, în timp ce a fost atât de nedrept de la Masi, (și i-am spus așa.., Nu Mickey, Nu Mickey, nu scoate mașina de siguranță..).
    7. Ca o consecință a sancțiunii de la punctul 6, Max Flintstone își pierde titlul obținut ilegal din 2021.
    8. FIA va acorda unic drept domnului Toto Wolf de a spăla autocolantul numărul 1 de pe mașina lui Max.
    9. Calificarea va fi omisă, deoarece poate pune alte echipe pe pole. De acum, mașina 44 va fi pe pole în mod implicit.
    10. Pentru a simplifica și mai mult lucrurile, mașinii 44 va primi întotdeauna titlul, indiferent de clasamentul final.
    11. Orice decizie FIA ​​poate fi anulată de domnul Toto Wolff după bunul său plac, în orice moment cu efect imediat. Mașina 44 are același drept.
    12. Orice calificare negativă atât a lui Toto Wolff, cât și a mașinii 44, cum ar fi bebelușii care plâng, perdanții mari, campionii falși și așa mai departe, va duce la descalificarea pe viață cu efect imediat.
    13. Șoferul din mașina 44 și domnul Toto Wolff pot să reducă la tăcere pe toată lumea, în special pe cei în vârstă și foști campioni mondiali după bunul lor plac, fără nicio justificare.
    14. Titlurile de la foști campioni mondiali disidenți vor fi acordate mașinii 44 cu efect imediat, dacă mașina 44 decide să facă acest lucru.
    15. Orice noi reglementări FIA trebuie discutate și validate cu 6 luni înainte de data intrării în vigoare cu mașina 44 și domnul Toto Wolff, astfel încât să putem avea mașina 44 gata la timp.
    16. De săptămâna viitoare, toți fanii Max vor fi interziși de la evenimentele Grand Prix și de pe rețelele sociale, inclusiv de pe bloguri. Purtarea tricourilor portocalii și huiduirea mașinii 44 vor fi interzise, ​​deoarece mașina 44 nu poate face față stresului și presiunii pe care le aduce. În plus, culoarea portocalie din fundal nu contrastează foarte bine cu noile sale ținute fashion.
    4 10
  • @polpozisa
    0 3
  • @Polpozișă
    Și Perez câte a "pierdut" în toate acele tururi?
    5 13
  • Ferrari
    În cursa de sprint din Austria, apreciez că au terminat cu ambele monoposturi pe podium (ceea ce înseamnă un nr.important de puncte) și că nu au recurs la ordine de echipă, lăsând piloții să se lupte între ei (și curat).
    8 2
  • Au ajuns Ferrari mai catolici decât Papa !!! Au liber piloții să se lupte între ei !
    Păi încerc să-mi închipui ce s-ar fi întâmplat la Mercedes și Red Bull în aceleași situații, din Anglia și Austria. Păi ar fi zburat Russell și Perez din fața lui Hamilton și Verstappen cu viteză hipersonică ! Din primele tururi !
    Diferența este că unii își au țintele clare, bine definite și mai ales fac orice și oricând ca să le atingă, iar ceilalți mai stau la o porție de carbonara, la un Chianti și o canțonetă până să ia o decizie. Iar când o iau, 99% este proastă !
    9 5
  • Vladimir Vladimirovici
    !!!! Democraţia e foarte păguboasă, chiar şi în Formula Unu, autocrația e singura variantă care oferă rezultate. Slava Nikita Mazepin. Spasiba.
    0 6
  • Driver 01
    Cu Hamilton e clar, se cam chinuie sa se tina de Russel, dar de Verstappen - Perez, ce sa zic….Perez putea sa mai confirme si pana acum. Perez e bun in cursa, e foarte constant si nu se pierde, dar nu are sclipirea lui Verstappen….
    10 2
  • Polpozișă
    La Silvestr_on Sainz a beneficiat de protecția echipei. Vedeți că Leclerc n-a fost lăsat să-l atace. Acum Sainz n-a stat o secundă pe gânduri și l-a depășit pe Leclerc cu prima ocazie, timp în care strategul cu sindrom Down a tăcut mâlc. Din fericire Leclerc le-a închis gura de tot.
    Azi e ziua bucuriei, strategul Pirueda va ieși la rampă, cât să nu mai băgăm de seamă că multiplul campion legendar pierde iarăși în fața lui Russell.
    13 7
  • ce mai fac fanii lu vetelu si ham-ham? ii sustin la fel de aprig? campionii de tinichea...
    8 11
  • Costel
    L'echec si-a dat din nou arama pe fata, un duplicitar si jumatate.......

    "Este o rusine ce se intampla. Avem nevoie sa ramanem calmi si sa nu ne luptam intre noi."

    ..adica, mai pe romaneste: asezati-va linistiti la locurile voastre......

    iata, L'echec a stabilit ca pozitiile din grila de start sa se mentina si-n timpul cursei daca el ocupa o clasare superioara in grila, dar, pe de alta parte, daca Sainz il surclaseaza in calificari, atunci spaniolul tre' sa-si cedeze cu celeritate pozitia in cursa.....

    L'echec, o flatulenta dovedita pentru ceea ce-ar trebui sa insemne adevarata performanta si reala competitivitate la Maranello!

    P.S. Carlos, urmeaza recomandarea mea de zilele trecute, mutate cu arme si bagaje pe Salzburgring, pe RBRing musai ca deranjezi *salvatorul*!
    4 33
  • Pamflet
    FIA, reprezentată de domnul Toto Wolff, a decis următoarele:

    1. RBR va fi descalificată și toate punctele vor fi acordate mașinii 44, care este singura care reprezintă adevăratele valori ale sportului.
    2. În restul anului, Red Bull va începe cursa din pit-lane și nu va mai avea voie să depășească mașina 44.
    3. Pentru a se asigura că șmecheria cu podeaua flexibilă încetează odată pentru totdeauna, FIA a decis să elimine podeaua lui Red Bull.
    4. Începând cu următoarea cursă, RBR va continua sub numele "Flintstone Racing".
    5. Dlui Toto Wolff i se va acorda dreptul unic de a restabili turele finale și de a demite oficialii FIA după bunul său plac.
    6. Campionatele 2021 vor fi acordate mașinii 44, acordate atât de nedrept de la Masi, (și i-am spus așa.."Nu Mickey, Nu Mickey, nu scoate mașina de siguranță" ..).
    7. Ca o consecință a sancțiunii de la punctul 6, Max Flintstone își pierde titlul obținut ilegal din 2021.
    8. FIA va acorda unicul drept domnului Toto Wolf de a spăla autocolantul numărul 1 de pe mașina lui Max.
    9. Calificarea va fi omisă, deoarece poate pune din greșeală alte echipe pe poleposition. De acum, mașina 44 va fi pe pole în mod implicit.
    10. Pentru a simplifica și mai mult lucrurile, mașinii 44 va primi întotdeauna titlul, indiferent de clasamentul final.
    11. Orice decizie FIA ​​poate fi anulată de domnul Toto Wolff după bunul său plac, în orice moment cu efect imediat.
    12. Orice calificare negativă atât a lui Toto Wolff, cât și a mașinii 44, cum ar fi bebelușii care plâng, perdanții răniți în amorul propriu, campionii falși și așa mai departe, va duce la descalificarea pe viață cu efect imediat.
    13. Șoferul din mașina 44 și domnul Toto Wolff pot să reducă la tăcere pe toată lumea, în special pe cei în vârstă și foști campioni mondiali după bunul lor plac, fără nicio justificare.
    14. Titlurile de la foști campioni mondiali dizidenți vor fi acordate mașinii 44 cu efect imediat, dacă mașina 44 decide să facă acest lucru.
    15. Orice noi reglementări FIA trebuie discutate și validate cu 6 luni înainte de data intrării în vigoare numai împreună cu mașina 44 și domnul Toto Wolff, astfel încât să putem avea mașina 44 gata la timp.
    16. De săptămâna viitoare, toți fanii Max vor fi interziși de la evenimentele Grand Prix și de pe rețelele sociale, inclusiv pe toate blogurile. Purtarea tricourilor portocalii și huiduirea mașinii 44 vor fi interzise, ​​deoarece mașina 44 nu poate face față stresului și presiunii pe care le aduce. În plus, culoarea portocalie din fundal nu contrastează prea bine cu noile sale ținute fashion.
    10 7
  • @costeluș rumeguș
    Sainz s-a calificat înaintea lui Leclerc doar pe 2-3 erori făcute de monegasc, care are obiectiv să-l depășească pe Verstappen nu pe colegul lui, nr 2 in echipa.
    10 6
  • Neutru
    Fani mai „vechi” și fani mai tineri peste 1oră începe cursa. Ce va fi va fi dar să vă spun ceva. La sfârșitul anului 2006 un tată de pilot băga frica în oficialii F1 cu gălăgia și perseverența cu care își susținea fiul. Ei, oficialii au decis să-l oblige pe Schumakher să se retragă și Ferrari au acceptat să angajeze un pilot de șase ori mai ieftin(Kimi) și s-a făcut loc pentru fiul gălăgiosului tată la McLaren. Acum FIA și F1 sunt îngrijorați să să nu supere un alt tată la fel de insistent și agresiv care apără„drepturile” fiului pilot la Ferrari că ăștia acceptă orice doar sunt Ferrari. Dacă nu mă credeți ascultați și voi ce se vorbește în padoc, jurnaliști de acolo știu. E bine să ai tată agresiv și mai ales cunoscut campion de raliu!
    10 10
  • Costel
    zevzecule de la ora 14:30,
    Sainz n-are voie sa fie mai rapid decat L'echec?
    Sainz n-are voie sa-si vada de propriul sau ritm de cursa?!?

    ....inceteaza cu toate nonsensurile, sau, schimba naiba regulamentul, punctele alocate fiecarui week-end de F1 sa fie acordate dupa ierarhia din calificari, iar cursele desfasurate duminica sa fie desfintate, poate astfel are si L'echec ceva sanse la titlul mondial......

    Vamos Carlos!
    Binotto, curaj si onoare!
    Forza Ferrari!
    5 27
  • @costeluș rumeguș
    Am spus, Sainz are voie, dar nu poate, nu-l ajută deloc talentul.
    12 8
  • @costeluș 0 caracter
    Leclerc l-a depășit de trei ori pe Verstappen. Sainz a reușit doar să prăjească motorul. :))))))))))))))))))
    12 6
  • @Costeluș
    „L'echec și-a dat din nou arama pe față”? sau mai degrabă tu? Rușiniiiiiicăăăăăăă!!!!
    7 3
  • Ferrari
    Păcat că au pierdut dubla la puțin timp de sfârșitul cursei, ar fi însemnat puncte bune câștigate în fața celor de la Red Bull! Păcat și de Sainz care făcuse o cursă frumoasă! Îmi place de Verstappen că nu e orgolios ca altcineva (știți voi cine) și am observat la el de mai multe ori că recunoaște, dacă e nevoie, orice adevăr indiferent cât de nedorit e acel adevăr. Spre exemplu, în sala de așteptări și cântărit a piloților, austriacul vizionând reluarea incidentului cu Sainz îi recunoștea lui Leclerc că dacă nu se întâmpla asta nu mai putea rezista mai mult de 2-3 tururi în fața lor și că ar fi terminat pe 3. Mai mult, mi-au plăcut privirile prietenoase și sincere dintre Max și Leclerc pe podium atunci când se stropeau cu șampanie. Felicitări câștigătorului de azi care cred că-l face pe Costeluș să-și roadă unghiile la ora asta! Iar spre final remarc un lucru ce mie personal mi-a atras atenția: M.Schumacher nu mai e un pilot de coada plutonului cum era în alți ani, ba chiar dă de furcă unor multipli campioni mondiali.
    4 4
  • Marius
    Cum spuneam si altadata, Mercedes vine rapid in spatele celor de la Ferrari: ex.in Austria au fost la mai bine de 40sec. de monegasc. Am sau nu am dreptate? Pai? Cand eu va spun...
    2 8
  • Neutru
    1. Dacă nu exploda motorul era 1+2 Ferrari, puncte valoroase. Probabil, pentru performanță au folosit o setare mai agresivă și n-a rezistat. 2. Russel n-a fost vinovat dar isteții ăștia l-au sancționat acum pentru greșeli anterioare probabil. Părăsirea mașinii și alergarea la mașina chinezului plus traversarea pistei după accidentul din calificări. Dacă este așa săracul băiat n-a înțeles nimic. Pedeapsă inutilă! 3. I-au făcut contra cronometru lui Hamilton o mașină mai bună decât cea pe care a distrus-o. Cum o fi reușit Mercedes? 4. Pentru anul viitor trebuie modificate virajele cu probleme. Prea multe penalizări, mai ales în F2 și F3.
    5 11
  • Cursă frumoasă câștigată meritat de Leclerc. De altfel anul acesta, începând cu schimbarea monoposturilor, ne delectează cu mai mult spectacol, mult mai mult decât înainte. Și cu o atmosferă mult, mult mai relaxată și mai pozitivă decât anul trecut, să zicem. Păcat pentru Sainz, merita și el mai mult. Nu însă cât încearcă să ne convingă cel cu peste 30 mânuțe roșii în doar două postări.
    Să fie oare pentru că din ecuație au dispărut, momentan, cei mai perturbatori factori, adică Wolff și Hamilton ? De altfel, atât în restroom cât și pe podium, am sesizat o răceală pronunțată a celor doi, Leclerc și Verstappen, față de Hamilton. Poate mă înșel, dar mie așa mi s-a părut.
    8 5
  • Băi Costele, ce ți-au zis mă doctorii, mai ai vreo șansă să te faci bine ? Sau nu vor să-ți spună adevărul ?
    11 2
  • Marius
    @Costel, Sainz nu a prins podiumul. :))))))))
    6 2
  • Polpozișă
    L-am citit pe Costel. Acum așteaptă publicarea raportului tehnic să ne arate cum a stricat Leclerc pedala de accelerație.
    10 2
  • 33+11=44
    @Neutru :
    1.Doar Jos Verstappen este agresiv si pune presiune pe echipa sa-l favorizeze pe Max. Parerea ta despre tatal lui Hamilton si despre tatal lui Sainz arata cat de "sanatos" esti.

    2.georgica in ultimele 2 curse l-a facut gelos si pe Maldonado. Vinovat 100% in incidentul cu Zhou, a vrut sa reintre in mod ilegal in acea cursa, strica monopostul vineri, tranverseaza circuitul ca un dement si azi il scoate din cursa pe Checo INTENTIONAT. 4 incidente majore cu pagume imense si 5 sec. amarate penalizare. Pt. ce i-a facut lui Zhou merita min. o etapa suspendare. Asa ca nici nu trebuia sa se afle pe grila azi. Checo a pierdut puncte importante din cauza lui georgica.
    "Salvatorul" lui Zhou este un psihopat si se vede asta in privire, declaratii, comportament. Lumea a uitat ca acest specimen dupa ce l-a eliminat pe Bottas in cursa din Imola 2021,s-a dus la nordic sa-l agreseze fizic si verbal. Pe langa comportamentul oribil, are o fata hidoasa, provoaca greata doar sa-l vezi.

    Cursa a fost anosta (parere personala). Mi-au placut Leclerc, Hamilton, Ocon si Schumacher (pilotul zilei).
    Finala de tenis a fost mult mai interesanta.
    6 10
  • Neutru are dreptate și dacă nu-l credeți, încercați sa gândiți cu mintea voastra: Schumacher știa foarte bine potențialul mașinii din 2007, era convins ca poate ajunge la 8 titluri mondiale si peste 100 victorii. În alta ordine de idei, de ce i-a refuzat pe Ferrari în 2009, ca în 2010 sa revină alături de Ross Brawn la Mercedes? Toată lumea a spus la final de 2006 ca decizia lui Michael e cel puțin bizară. F1 e o industrie, asta trebuie sa înțelegem toți.
    4 10
  • Dulce victoria lui Leclerc, cu atat mai dulce cu cat a rezistat eroic pe primul loc cu acele probleme de acceleratie.

    Dulci si lacrimile lui Costel cand a abandonat juniorul Sainz.
    7 2
  • Polpozișă
    Costeluș, cap de plus, Gasly l-a împins pe Russell în Zhou. Zero caracter, ba băiatule. Botas l-a trimis pe iarba, zero caracter!!!
    6 8
  • Bai fraților, noi putem sa ne certam aici pana închidem ochii. Problema mare este alta: nu se poate, ba, sa nu mai vezi o depășire intr-un viraj. Toate depășirile se fac pe linii drepte cu ajutorul DRS, iar când apare câte unul sa depășească intr-un viraj, hop...e scos din cursă. Uite, ca să va faceți o idee, uitati-va la cursă de la Monza, din 2004, sa vedeți cum și unde a depășit Schumacher după ce a fost trimis la coada plutonului în primul viraj. Uitati-va la ce a făcut Montoya, la Sepang în 2002, etc. Anoste cursele d-un zilele noastre. Ar trebui sa li se dea voie sa realimentare și sa nu mai aibă nicio limită la pneuri, atunci pot apărea strategii și strategi surpriză.
    6 6
  • 33+11=44
    Neutru nu are dreptate NICIODATA.
    Schumacher s-a retras de dragul lui Felipe: https://www.automarket.ro/formula1/schumacher-m-am-retras-din-cauza-lui-massa-13355.html
    4 10
  • @91Schumi06
    Oi fi văzut tu cursa de la Silverstone cu întreruperi exact în momentele încinse. Cauto pe vreun site! Azi...nu știu ce să-ți spun! Poate că ai urmărito la volan și n-ai prins niște faze superbe cu bătălii chiar și cu 3 monoposturi roată la roată în același timp. A fost un moment în care și 5 monoposturi se aflau într-un interval mai mic de 2 sec., dar poate te uitai tu după gagicile austriece prezente pe marginea circuitului.
    5 3
  • S-a retras Schumi din dragoste pentru Massa !!! Pe bune ? Adica renunta el cand stia ca in 2007 si 2008, pana la schimbarea regulamentului, va fi cel mai sigur campion ? Ca sa vina cine ? Kimi, cu doua clase mai bun decat Massa ? De unde cumperi gogosile astea mosule ?
    Schumi a fost trimis acasa pentru ca era la sfarsitul carierei si Ferrari n-au vrut sa-l piarda pe Kimi, tanar si foarte valoros pe vremea aceea. Schimbare normala de garda, la o echipa care sase ani dominase aproape total ! Auzi, s-a retras pentru Massa ...
    3 5
  • 33+11=44
    "Michael Schumacher a dezvaluit ca s-a retras din Formula 1 pentru a-i permite lui Felipe Massa sa-si continue cariera in Formula 1.
    Schumacher: "M-am retras din cauza lui Massa!"
    Septuplul campion mondial s-a retras din competitie la finalul sezonului 2006, iar Kimi Raikkonen i s-a alaturat in sezonul urmator lui Felipe Massa. Schumacher spune ca, daca nu s-ar fi retras, Massa ar fi ramas fara job, intrucat Raikkonen oricum ar fi venit la Ferrari.

    "M-am oprit pentru ca nu am vrut ca prietenul meu Felipe Massa sa ramana somer", a declarat Schumacher pentru publicatia elvetiana Blick. "Nu as fi avut nicio problema sa concurez impotriva lui Kimi Raikkonen", a adaugat el, negand ca a fost impotriva sosirii lui Raikkonen la Ferrari in 2007."


    Se pare ca Neutru si cel de la 22:39 il acuza pe Schumacher de minciuna. Pe langa asemenea specimene, Costel este un ingeras.
    Nu ma mira ca va faceti orbi la gafele lui georgica. Incidentul russell - Perez seamana mult cu cel dintre Hamilton si albon din 2020. Pentru unii atunci 5 sec. era prea putin dar acum georgica este nevinovat pt. ca nu se numeste Hamilton.
    Apropo, in 2020 albon l-a facut "sore loser" pe Hamilton. Dupa cursa de sprint trebuia sa se uite in oglinda si sa spuna cele doua cuvinte iar astazi sa le spuna lui george si lui gasly. Ei sunt cu adevarat niste loseri. Hidosul nu a recunoscut ca a gresit si nici nu si-a cerut scuze. Cica presedintele GPDA..
    5 4
  • Pt cel care mi-a răspuns la 22:34: cursa de la Silverstone am ratat-o, cât despre cursa din Austria, singura triplare a fost la capătul liniei de start/sosire. În alta ordine de idei, dacă sunt 4-5 mașini în doua secunde nu înseamnă că e o cursa palpitantă. Ajungem exact la ceea ce am spus mai devreme: cei din spate n-au reușit sa depășească.
    2 8
  • Marius
    @Marius. Micutule frustrat, sper ca în viata de zi cu zi nu folosești tot numele meu, deși ai aea un succes deosebit în ceea ce faci:))
    5 6
  • @91Schumio6
    Tu ori urmărești cursele cu sutienul la ochi, ori ai niște gusturi și pretenții de-ți recomand să-l dai d...u de sport F1 că nimic nu-ți convine ție. Te întreb și pe tine și pe ceilalți: de ce comentatorii (fani f1) ai videoclipurilor gen "rezumat cursă..." de pe youtube spun de fiecare dată că sunt încântați de spectacol pe când tu te plângi ca un copil de grădiniță care indiferent ce bomboane, ciocolată, jucărie îi cumpără mama/tata tot este nemulțumit? Cât de entuziasmați am fost încă de la începutul campionatului de luptele curate și spectaculoase Max vs Leclerc pe zone virajate! Dar tu "Nu, nene! Asta nu e spectacol!". Fugi măi omule de aici și lasă-ne cu nemulțumirile tale!
    6 4
  • Marius
    Măi, răspunde-mi ferm la întrebare și-ți promit că n-o să mai continui așa: "vin tare Mercedes din spate" și se apropie la mai bine de 40 de secunde? Vreau un răspuns ferm și clar, nu unul printre dinți și cu jumătate de gură! :))))
    6 4
  • @91Schumio6
    @91Schumio6 și-ți mai zic ceva: spectacolul nu constă numai în depășiri, ci și în arta pilotului de a se apăra de atacurile pilotului din spate. Unul surprinzător de plăcut pe care l-am remarcat și altă dată este cel al tânărului Schumacher junior care a început să creeze probleme chiar și multiplilor campioni mondiali cerându-le acelora probleme în încercarea de depășire chiar și cu DRS-ul activat și cu-n monopost mult mai performant.
    7 4
  • Costele tată, astăzi la 11:34 AM, scorul a devenit 4-46 ! Numai 4 verzi ai reușit să-ți pui ?
    4 2
  • @Marius
    Vin, stai liniștit,pana la finele sezonului sunt pe Ferrari. Nu ți s-a auzit gurița după Silvesrtone, puștiulică:))))A fost morcovul cam mare acolo asa va di și în Franța.
    2 6
  • @44
    Nici eu nu cred că Schumi a spus așa ceva. La presa asta disperată după senzațional și rating, mă aștept la orice exagerare și orice gogomănie. În istoria presei occidentale, și nu numai, găsești un număr infinit de exemple. Gogomănii debitate, descoperite și apoi îngropate sub tăvălugul altor știri, mai senzaționale ! Dacă primești mot a mot tot ce debitează, te privește. Exemplu ? Netflix în serialul lor. Inventarea unor conflicte inexistente, exacerbarea a câtorva mici frecușuri, piloți care au refuzat participarea la mascaradă.
    Cred că pur și simplu lui Schumi i-a fost foarte tare teamă de Kimi, care venea extrem de tare din urmă și era considerat urmașul lui de drept. Că Raikkonen era de fapt Vodkanen, s-a văzut ceva mai târziu, doar după doi ani.
    Și apoi, nu face parte din educația germană un gest gen sacrificiul de sine pentru altul. Cu atât mai puțin pentru Schumi, un monstru de cinism, pragmatism și eficiență în carieră. Să-mi spună cineva că a renunțat din "prietenie" pentru Massa ... mi-e imposibil să cred.
    4 2
  • Neutru
    @DAV și@33+11-44. Schumacher a făcut acele comentarii de complezență la întrebările(cretine) unui jurnalist idiot. Întrebare- „A-ți părăsit F1 de frica lui Kimi?” Acum întreb eu. De ce până la anunțul de retragere făcut de Schumacher la „Gala festivă a decernărilor premiilor FIA” de la sfârșitul lui decembrie Kimi figura ca pilot McLaren alături de Alonso și Schumacher la Ferrari. Abia în Ianuarie sau făcut transferurile lui Kimi și Hamilton. Au fost jurnaliști care l-au întrebat și pe Kimi dacă a plecat de frica lui Alonso(e plină presa de inteligenți). Răspunsul lui Kimi a fost „Ferrari nu se refuză. Nu este pe grilă pilot care să nu vrea să fie pilot Ferrari”. Băieți, eu și atunci eram fan F1, chiar mai pasionat decât acum. McLaren făcuse perechea de piloți Kimi-Alonso tocmai să-l învingă pe Schumacher. „Pata de culoare” era deja plecată din atenția lui Ron Denis datorită comportamentului „civilizat” al tatălui Hamilton. Să nu ne facem că nu știm dacă suntem fani Hamilton. Și eu regretam că nu a ajuns în F1 și consideram că datorită rasismului, dar Bernie a rezolvat problema. Despre Sainz-senior e de actualitate deci ușor de aflat de la cei care au acces în padoc și postează pe net. Pe Giorgică l-am criticat chiar atunci că s-a dus la chinez dar n-a fost accidentul din vina lui. Să nu fim ipocriți! Îl criticăm pe Russel că a arătat cât de „bun” este multiplul campion la fel cum face Costel cu Leclerc că la desconspirat pe celălalt „multi campion”. Când greșesc îi critic pe toți. Prima greșeală a lui Leclerc a fost când a semnat pe mai mult de doi ani cu Ferrari. Repet la început mi-au plăcut și mie „ecologistul”Vettel și „discriminatul” Hamilton. Apropo ați văzut casca lui Hamilton. Culorile cucubeului. Ăștia sunt mai mult activiști decât piloți!
    3 5
  • 33+11=44
    @Neutru:
    Se pare ca vezi formula 1 intr-o lume paralela. Nimic din ce spui tu nu se apropie de realitate.

    Schumacher si-a anuntat retragerea pe 10 sep. 2006 dupa cursa din Italia. Deci se stia din septembrie ca Kimi merge la Ferrari si Schumacher acasa.
    Dupa plecarea lui Kimi, McLaren nu erau hotarati cu cine sa semneze. Aveau 2 variante: Hamilton si Pedro de la Rosa. Au facut un test privat cu cei 2 in care Hamilton a impresionat. Pedro a vorbit in nenumarate randuri despre asta.Hamilton a semnat cu McLaren la sfarsitul lui noiembrie. Exista un interval de peste 2 luni intre retragerea lui Schumacher si venirea lui Hamilton la Mclaren.
    Dupa tine Hamilton este vinovat de retragerea lui Schumacher, de incalzirea globala, de aparitia covid, de razboiul din Ucraina etc. Favoritii tai au pierdut din cauza lui si esti frustrat. Imi pare rau pentru tine.
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/2007_Formula_One_World_Championship


    Despre Sainz Sr. nu stii nimic si-l critici pe baza unor barfe fara sens. Omul si-a invatat fiul sa munceasca din greu pt. rezultate. Amandoi au caracter si sunt foarte educati. Sainz nu-i de vina ca strategii Ferrari o dau in bara si nici nu poti sa-l acuzi ca nu vrea sa-l ajute pe Leclerc. Binotto nu stie sa conduca o echipa si este singurul vinovat de dezordinea din echipa. Dezordine si lupta intre coechiperi era si in 2019.

    Hamilton si georgica au condus monoposturi total diferite in cele 11 curse. Nu avem ce compara. georgica s-a facut antipatic din motive care nu au legatura cu Hamilton. georgica are un caracter oribil si cand nu o sa mai fii fermecat ca-l "invinge" pe Hamilton poate o sa-ti dai seama de anumite lucruri.
    Accidentul lui Zhou s-a produs pentru ca georgica l-a inchis pe Gasly cand francezul avea aripa fata in dreptul masinii lui russell - vina hidosului. Nu ma crezi, cauta parerea expertilor din afara UK.
    In accidentul de ieri: Checo era in fata la intrarea in viraj. Daca cel din exterior intra primul in viraj, are prioritate. In caz de accident pilotul din interior a fost intotdeauna sanctionat. Penalizarea a fost corecta si georgica a scapat usor: a scos un pilot din cursa si in loc sa termine pe 5, a terminat pe 4. Sa se planga de penalizare este PENIBIL.

    Pilotii au dreptul sa fie activisti si sa protesteze pt. ce cauza vor. Pe mine nu ma deranjeaza.
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru