Formula E 2015-2016: Villeneuve intră în arena competiţiei electrice într-un sezon plin de schimbări

de Daniel Popescu
Miercuri, 21.10.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Recrutarea lui Jacques Villeneuve pentru sezonul 2015-2016 reprezintă o lovitură de imagine pentru competiţia de monoposturi electrice Formula E, care permite acum îmbunatăţirea motoarelor şi o putere electrică mai mare în timpul curselor.

Esential 3 secunjde este interval de timp in care un monopost de Formula E ajunge de la 0-100 km/h
225 km/h este viteza maxima pe care o poate atinge un monopost de Formula E
Cel de-al doilea sezon al Formulei E, prima competiţie de monoposturi electrice din lume, va începe la sfârşitul acestei săptămâni cu etapa programată în China şi include câteva schimbări importante pe toate fronturile, care au potenţialul de a creşte interesul pentru curse.

Dacă în primul sezon toate monoposturile au fost identice, lucrurile încep să se schimbe odată cu startul în noul campionat: şasiul va rămâne identic pentru toate echipele, însă anumite componente ale motorului au putut fi îmbunătăţite. 

Astfel, echipele au putut schimba motorul electric, invertorul, cutia de viteze şi sistemul de răcire, iar acest lucru a condus la apariţia a şapte echipe cu titlul de constructori. Printre ele se numără şi Virgin, care şi-a securizat un parteneriat tehnic cu DS, brandul premium al constructorului francez Citroen, în timp ce Renault rămâne alături de echipa e.Dams.

Villeneuve debutează în competiţia electrică

Îmi place să concurez pe circuitele stradale, sunt dificile, denivelate şi complicat de pilotat.

Jacques Villeneuve
Pilot Venturi
Pe frontul piloţilor, principala noutate o reprezintă, fără îndoială, recrutarea lui Jacques Vileneuve, campion mondial în Formula 1 în sezonul 1997. Canadianul va fi unul dintre piloţii echipei Venturi şi compară participarea în competiţie cu revenirea la rădăcini, după o lungă perioadă de absenţă din competiţiile de monoposturi.

"Pare ca o revenire la rădăcini. Mi-am început cariera în cursele open-wheels şi mă simt bine să revin în monoposturi. Dar mă simt bine în primul rând penrtru ca voi concura din nou la un nivel internaţional un sezon întreg. Îmi place să concurez pe circuitele stradale, sunt dificile, denivelate şi complicat de pilotat", spune el.

Pe lângă Villeneuve, există şi alţi piloţi care vor debuta în competiţie: pilotul de sex feminin Simona de Silvestro va concura pentru Andretti, în timp ce Robin Frinjs, campionul Formulei Renault 3.5 din 2012, s-a alăturat echipei Trulli.

În sezonul precedent, echipele au schimbat frecvent piloţii, astfel că 35 de concurenţi au participat la curse, însă organizatorii au introdus acum o limitare de cel mult două schimbări pe monopost pe parcursul sezonului.

Lista completă a echipelor şi piloţilor:

Echipa Constructor Pilot 1 Pilot 2
Nextev TCR Nextev Nelson Piquet Jr Oliver Turvey
Virgin Citroen Sam Bird Jean-Eric Vergne
Venturi Venturi Stephane Sarrazin Jacques Villeneuve
Dragon Venturi Loic Duval Jerome D'Ambrosio
Renault e.Dams Renault Nicolas Prost Sebastien Buemi
Trulli Motomatica Vitantonio Liuzzi Salvador Duran
ABT Audi ABT Sportsline Lucas di Grassi Daniel Abt
Mahindra Mahindra Bruno Senna Nick Heidfeld
Andretti McLaren Robin Frijns Simona de Silvestro
Aguri McLaren Antonio Felix da Costa Nathanael Berthon

Schimbări în formatul weekendului de cursă

Cu aceste dezvoltări, monoposturile vor fi mai rapide în fiecare cursă.

Craig Wilson
Director inginerie Williams
La fel ca în sezonul inaugural, întreaga acţiune se desfăşoară pe parcursul unei singure zile, de regulă sâmbătă. După două sesiuni de antrenamente vor avea loc calificările, în cadrul cărora piloţii sunt împărţiţi prin tragere la sorţi în patru grupe de câte cinci pentru a evita aglomeraţia pe circuit.

Fiecare pilot parcurge un tur de încălzire, unul în regim de cursă (cu puterea limitată la 170 kw) şi un tur la puterea maximă de 200 kw. Cei mai rapizi cinci piloţi intra în lupta pentru pole position un aşa-numita grupă Super Pole, în cadrul căreia fiecare pilot are un singur tur la dispoziţie.

Lungimea curselor a fost mărită de la 25 la 26 de tururi datorită faptului că Williams a îmbunătăţit autonomia acumulatorilor, iar piloţii va trebui în continuare să efectueze o oprire la boxe pentru a schimba monoposturile.

De asemenea, Williams a mărit puterea motorului în regim de cursa de la 150 kw la 170 kw. "Bateriile vor funcţiona la o putere cu 30% mai mare şi am îmbunătăţit anumite componente pentru a ne asigura că putem susţine asta fară a afecta semnificativ fiabilitatea.

Cu aceste dezvoltări, monoposturile vor fi mai rapide în fiecare cursă", explică Craig Wilson, directorul executiv de inginerie al Williams.

De asemenea, sistemul fan-boost, prin care piloţii vor avea posibilitatea de a folosi o dată pe cursa o putere de 200 kw, a fost schimbat, întrucât cei trei piloţi care primesc acest avantaj vor fi votaţi de fani şi în timpul cursei. Piloţii câştigători vor putea aplica acest spor de putere doar după schimbarea monopostului la jumătatea cursei.

Calendar Formula E 2015-2016

Calendarul Formulei E pentru al doilea sezon include în prezent 11 curse desfăşurate pe 10 circuite. Principala noutate este o cursă care va avea loc la Paris în aprilie, în timp ce Monaco şi Miami au părăsit competiţia. Organizatorii încearcă să includă şi o etapă în Elveţia în luna mai, în timp ce locul de desfăşurare al celei de-a cincura curse nu a fost încă stabilit.

Tara Data
China 24 octombrie
Malaysia 7 noiembrie
Uruguay 19 decembrie
Argentina 6 februarie
TBA 12 martie
Statele Unite 2 aprilie
Franta 23 aprilie
Germania 21 mai
Rusia 4 iunie
Marea Britanie 1 2 iulie
Marea Britanie 2 3 iulie

Formula E la TV în România

Sezonul 2015-2016 al Formulei E va începe cu etapa desfăşurată în China, la Beijing. Circuitul este amplasat în zona Parcului Olimpic şi include 17 viraje.

Cursa va avea loc sâmbătă, 24 octombrie, cu începere de la ora 11:00, ora României, şi va fi transmisă în direct de Dolce Sport 1, postul de televiziune care deţine drepturile TV pentru Formula E în România. 

Comentarii (2)

  • Iliescu
    Tot respectul pt JV si tatal sau dar...nu-i cam batran pt treaba asta? Tine ocupat locul unor tineri ce pot spera intr-un viitor in motorsport.
    7 1
  • Batran este dar cred ca el se duce acolo mai mult pentru imagine sa atraga mai multi urmaritori pentru formula e.
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru