Hamilton, pole position la Monza în fața lui Bottas! Leclerc și Vettel vor pleca doar de pe locurile 13 și 17

de Daniel Popescu
Sambata, 05.09.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
31 Octombrie - 1 Noiembrie
Vineri
Antr. lib. 1:
Antr. lib. 2:
Sambata
Antr. lib. 3: 11:00
Calificari: 15:00
Duminica
Cursa: 14:10
03 - 05.07
10 - 12.07
17 - 19.07
31.07 - 02.08
07 - 09.08
14 - 16.08
28 - 30.08
04 - 06.09
11 - 13.09
25 - 27.09
09 - 11.10
23 - 25.10
31.10 - 01.11
13 - 15.11
27 - 29.11
04 - 06.12
11 - 13.12
Lewis Hamilton a obținut pole position-ul pentru Marele Premiu al Italiei după ce l-a învins pe Valtteri Bottas. În schimb, Ferrari nu are niciun pilot în top 10: Charles Leclerc va pleca de pe 13, iar Sebastian Vettel de pe 17.

Marele Premiu al Italiei marchează debutul unei reguli prin care sunt interzise utilizarea unor setări speciale în calificări pentru a crește performanțele pe un singur tur de circuit.

Fanii Formulei 1 sperau ca noua regulă va avea ca efect o apropiere a performanțelor celor de la Red Bull și Ferrari de rivalii de la Mercedes, însă echipa germana își continuă fără emoții dominația din acest sezon.

Lewis Hamilton a stabilit cel mai bun timp după ce a fost cronometrat cu 1:19.068 și va pleca din pole position din fața coechipierul său Valtteri Bottas, care a fost cu 69 de miimi de secundă mai lent. 

În contextul dominației Mercedes, lupta pentru locul trei a fost una foarte echilibrată.

Carlos Sainz și-a adjudecat titlul de "cel mai bun din restul lumii" și va pleca de pe locul trei pentru McLaren după ce a fost cu opt zecimi de secundă mai lent decât Hamilton, cu Sergio Perez (Racing Point) pe locul patru.

Max Verstappen și-a adejudecat abia a treia linie a grilei de start, pe care pilotul Red Bull o va împărți cu Lando Norris (McLaren), în timp ce Renault este nevoită să se mulțumească doar cu locul 7 al lui Daniel Ricciardo. Lance Stroll (Racing Point), Alexander Albon (Red Bull) și Pierre Gasly (AlphaTauri) completează top 10.

EVOLUȚIE DEZAMĂGITOARE PENTRU FERRARI

Ferrari continuă să fie departe de pretențiile unei candidate la titlu, iar calificările de pe circuitul de la Monza au fost dezamăgitoare pentru echipa italiană.

Charles Leclerc a stabilit doar al 13-lea timp, în timp ce coechipierul său Sebastian Vettel a fost eliminat din prima parte a sesiunii și va lua startul doar de pe poziția a 17-a. Practic, singura consolare pentru Scuderia este că etapa are loc fără spectatori.

Daniil Kvyat (AlphaTauri) și Esteban Ocon (Renault) vor pleca din fața lui Leclerc, în timp ce în spatele său s-au clasat Kimi Raikkonen, Kevin Magnussen și Romain Grosjean (ambii Haas).

În spatele lui Vettel se află Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), în timp ce Williams ocupă ultima linie a grilei de start prin George Russell și Nicholas Latifi.

Marele Premiu al Italiei va avea loc duminică cu începere de la ora 16:10.

ITALIA: REZULTATE CALIFICĂRI:

Comentarii (32)

  • Sa vina Alonso la Ferrari si sa plece. Uite ce frumos a crescut McLaren dupa plecarea lui.
    11 6
  • The Dot
    Deci, daca iesi cu 1mm in afara circuitului in anumite puncte, ti se anuleaza timpul, iar tu ca pilot care ai si numarul de seturi de pneuri limitat, trebuie sa stabilesti timpi buni. Nu stiu daca FIA a observat, dar nu toate masinile se lipesc de asfalt ca Mercedesul de anul acesta.
    Cum era de asteptat, mai toti pilotii au cautat sa stea in "siajul" masinilor din fata pentru a obtine timpi mai buni, asa ca ultimul tur din q1 a aratat mai degraba ca un tur din cursa decat de calificari.
    '84 este anul cand Ferrari a fost ultima data in afara la q3 cu ambele masini la Monza.
    Motorul Renault confirma si azi ascendentul din ultima perioada, desi de data asta nu cu masina de uzina.
    Probabil ca primele doua locuri maine vor fi Hamilton si Bottas, ramane sa sper ca intre ceilalti vor fi ceva depasiri.
    Fara party mode, Hamilton a doborat recordul pe tur, asa ca sperantele RBR de a se apropia de Mercedes au cam disparut.
    14 2
  • GrosJan
    Pai ai voie sa iesi dar nu cu toate rotile. Acuma daca ai depasit limitele circuitului cu toata masina ce mai vrei?

    Eu nu stiu cum vedeti voi care masina sta lipita de asfalt si care nu. Este o preconceptie ca masina cea mai rapida musai e si cea mai usor de condus si de aia e rapida. In realitate nu e asa. Poate sa fie cea mai rapida si cea mai "naravasa". Poti sa o faci din setari mai usor de condus si mai lenta oricand.
    13 1
  • The Dot
    Uita-te la Mercedes cand iese din viraje si e filmat din cockpit si vezi de cate ori Hamilton sau Bottas trebuie sa miste din volan ca sa corecteze traiectoria masinii.
    10 2
  • Uffff uffffff
    Bravo Fierrari in ritmul asta o să vă depășească si Williams
    Hahahahaha
    12 0
  • @The Dot
    Sa iesi cu toate rotile. Si avand in vedere ca o masina are ~2 m latime s-ar crea ceva avantaj...Si daca regulamentul ar permite asta, ce te face sa crezi ca Mercedes nu ar profita, avand avantajul unei viteze mai mari la iesirea din curba?
    @GrosJan, de acord cu ce spui. Dovada sta timpul lui Kimi pe primul stint din Q2,care era cu 3 s mai lent decat a lui Ham, in conditiile in care viteza de top a lui Kimi era ~350 kmph iar Ham era la ~330 kmph. Viteza nu e totul...
    1 1
  • corny39
    dupa cum vedem nu s-a schimbat nimic in ordinea primelor doua locuri in urma eliminarii party mode. comentatorii digi spuneau acum o sapt despre mercedes ca e suspectata de utilizarea unei baterii de capacitate mai mare. sunt doua variante- ori intradevar masina mercedes este exceptionala sau foloseste chestii ascunse pe care fie le elimina fara sa stie fia sau sunt de negasit
    10 1
  • dupa cum vad clasamentul pilotilor Ferrari si Alfa, Kimi ar fi meritat sa fie langa Leclerc si Vettel la Alfa.
    7 1
  • Atata timp cat restul nu reusesc sa se apropie de mercedes e si normal sai suspectam. Am eliminat party mode si nika tot la la distanta e concurenta. In loc ca fiecare echipa sa isi foloseasca capacitatea inginereasca la maxim sa ai ajunga, gasim vari motive. Intrebarea e cu ce sunt mai prejos inginerii s9 echipele tehnice ale celorlalte echipe de nupt tine pasul cu cei de la mercedes?
    10 2
  • Toate stirile se rezuma la a blama pe altii in loc sa te uiti in ograda ta. Ai o echipa, esti sef coordoneaza-ti trupa si cauta solutii sa performezi mai bine decat restul.
    13 2
  • Daca alonso trebuie sa vina si sa plece, ma gandesc oare ce-ar trebui sa faca vetel ca sa creasca ferrari. Sau orice alta echipa......oricum, mareata performanta lui.
    6 2
  • THE SPINNING GERMAN
    Cat imi place sa savurez tura rapida a lui Vettel, apoi cursele! Maine un spin, ceva?! Le recomand fanilor lui sa iasa la o terasa fara tv, Maine.
    11 9
  • GrosJan
    @TheDot
    Uita-te la Hamilton pe orice masina a avut, face la fel. E cel mai smooth pilot de care am auzit. Si Bottas e smooth. E amprenta pilotului cum misca din volan nu masina. Ramane inregistrat pe telemetrie. E stilul pilotului. Poate ca tot tu ai lansat ideea ca Alonso a avut carute pentru ca bruscheaza prea mult volanul deci se chinuie cu masina ... Din nou, asa face el cu orice masina, e stilul lui.

    Hai sa fim seriosi, de acasa nin fotoliu si fara experienta pilotajului nu ai cum sa vezi care masina sta mai bine pe iesirea din viraj. Poate daca esti Schumacher si pilotezi chiar in spatele masinii respective. Dar tu de acasa din fotoliu le vezi pe toate la fel, iti garantez.
    14 4
  • Alonso stie sa faca masini dar nu stie sa le piloteze, de aia. Vine un an, face masina si se duce. Apoi Sainz o aduce pe podium.
    3 7
  • The Dot
    @GrosJean
    In general nu imi petrec timpul sa lansez barfe. Daca am ceva de zis, incerc sa ma documentez.
    Ca admirator al Mercedes, McLaren si Hamilton, cu atat mai putin stau sa vb despre Alonso.
    1 0
  • bravo. kimi!
    sainz si ricci se remarca bine, desigur. oare max ce a patit?
    6 0
  • Alonso face masina, vine Vettel si o baga in gard. Sau ia la tinta alti piloti. Acum, iar iti zic, ca tot o ridici la fileu, probabil ca ai ceva de masochist in tine, daca e vorba de pilotaj...Vettel e maistru intr-ale covrigului. Nu prea e mare premiu sa n-o dovedeasca.
    6 3
  • Vali Raduceanu
    Aoleo maica, unde esti tu Sebastianeeee!!!!! Ce făcură ăștia de la Ferrari cu tine maicaaaa!!!!!
    8 3
  • Ferrari, biata Ferrari și amărâții de noi fani ai ei...Asta este!
    "Necazuri sunt destule, în viaţa tuturor,
    Şi fiecare-şi vede întâi pe ale sale,
    Dar oamenii suportă necazul mai uşor
    Când adevărul totuşi e cea mai dreaptă cale."-Adrian Păunescu
    4 0
  • Razvan Dumbraveanu
    O masina Alpha(Kimishor) a incurcat-o pe fetita de la fierari. Asa ceva, de nepermis, d-le. De nepermis.
    7 6
  • Scenaristu'
    Daca tot nu avem ce comenta in calificari si cursa, va dau eu un subiect de reflectie:
    De ce credeti ca Wolff si Hamilton nu au semnat cu AMG pt 2021? Dar Vettel? Asta daca nu cumva va bazati pe Ionica&putinica
    0 5
  • Scenaristu'
    Daca tot nu avem ce comenta in calificari si cursa, va dau eu un subiect de reflectie:
    Iata cum s-au aliniat planetele: cand Hamilton&AMG vor fi siguri de victorie in 2020, se va anunta Toto team principal la propria echipa, Aston Martin, cu inlantuitul pilot. Amg va sustine echipa, iar Vettel va veni la AMG oficial
    2 5
  • The Dot
    Ultimul tur parcurs de Hamilton la Monza a fost cel mai rapid din istoria F1 dpdv al vitezei medii: 264.362km/h.
    ....fara party mode.
    8 0
  • scenarita
    Pe Vetel nu-l vrea nimeni. Poate ca la Aston Martin, dar nu-i chiar sigur. Hamilton vrea bani Mercedes i-ar da mai putini. Wolf, e putin ocupat cu castigarea unui nou titlu.
    5 2
  • Si totusi...sa-mi aduca cineva aminte...de ce ferrari vor partea leului din banii ce sunt distribuiti echipelor? Sunt echipe nu coboara in partea a doua a clasameutlui..ferrari vad ca nu iese de acolo...se lupta sa nu ramana ultimii...

    P.S. Cam asta inseamna management italian :D Lauda multa...belisima e grande fart.
    3 0
  • Imi pare rau dar, Ferrari, mai ales cu Vettel, sunt penibili, Vettel pare ridicol de subtire ca pilotaj. Daca mai sta pana la final de sezon nu-l mai ia nici Aston Martin. Cred ca Sainz ofteaza.
    5 2
  • GrosJan
    @The Dot
    Pai atunci de ce nu te documentezi? :) Hai sa fim seriosi, nu esti admirator Hamilton.
    0 0
  • GrosJan
    @je sau The Dot sau cine mai esti, timpul lui Kimi din Qx cu 3 sec mai lent nu iti dovedeste teoria. Sunt n motive posibile pentru un timp mai lent cu 3s.
    0 0
  • GrosJan
    Daca ai o iesire mai buna din viraj asta ajuta ca la capatul liniei drepte sa ai o viteza mai mare nu mai mica. Dupa logica ta masina lui Kimi sta mai bine pe iesirea din viraj decat Mercedes. Dupa logica ta. Vai de documentarea "noastra".
    0 1
  • @ bolovan
    Probabil din același motiv pentru care inclusiv titlul articolului ăsta face referire la rezultatele Ferrari în loc să vorbească despre McLaren sau Renault.
    4 0
  • hahaha
    Renaul F1 schimba numele in Alpine F1 incepand cu 20121.
    „Aducem un brand de vis alături de cele mai mari nume, pentru curse de mașini spectaculoase făcute și urmate de entuziaști. Alpine își va aduce și valorile în paddockul F1: eleganță, ingeniozitate și îndrăzneală ”, spune Luca De Meo, CEO al Groupe Renault."
    https://www.gpblog.com/en/news/67530/renault-name-change-now-official-.html?campname=highlighted-content&camplink=onderaan
    2 0
  • Mai bine lasau Alpine in pace, sa nu o faca de ras. Sa nu semene cu proiectul (cu rezonanta istorica) McLaren Honda, mai ales ca va fi si piaza rea Alonso implicata.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru