Negocierile pentru dezvoltarea motoarelor în timpul sezonului au eşuat

de Daniel Popescu
Duminica, 09.11.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Negocierile purtate de Mercedes, Ferrari şi Renault pentru posibilitatea de a dezvolta motoarele şi în timpul sezonului au eşuat la Interlagos.

Esential 12 modificari ale motoarelor in iulie 2015 a fost propunerea facuta de Ferrari si Renault
5 a fost numarul maxim al modificarilor pe sezon acceptate de Mercedes
130 de milioane de euro ar trebui sa primeasca Sauber, Lotus si Force India
Oficialii Scuderiei Ferrari anunţaseră la începutul acestei săptămâni că Mercedes a acceptat în cele din urmă un compromis pentru ca motoarele să poată fi dezvoltate şi în timpul sezonului începând din sezonul 2015, iar situaţia ar fi trebuit clarificată cu ocazia Marelui Premiu al Braziliei.

Reprezentanţii Mercedes, Ferrari şi Renault s-au reunit la Interlagos sâmbătă seară, însă în cele din urmă negocierile au eşuat. Ferrari şi Renault au propus varianta ca în iulie 2015 să poată introduce 12 modificări distincte la motor, în timp ce Mercedes a acceptat un număr de cel mult cinci modificări.

Întrucât cei de la Ferrari şi Renault au considerat că cele cinci modificări nu sunt suficiente, cele trei părţi nu au ajuns la niciun acord.

Mercedes susţine că nu putea accepta mai multe schimbări, întrucât acest lucru ar fi generat costuri mai mari de dezvoltare şi preţuri mai mari solicitante echipelor care utilizează motoarele sale.

"Am oferit un mic compromis pe care îl puteam accepta pentru a nu schimba specificaţiile şi costurile pentru clienţii noştri. Credem că este esenţial să nu creştem costurile pentru nimeni, dar compromisul nu a fost acceptat", a declarat Toto Wolff, directorul Mercedes Motorsport.

Ferrari şi Renault au făcut presiuni pentru dezvoltarea motorului în timpul sezonului cu scopul de a reduce diferenţa de performanţă faţă de Mercedes. Pentru a intra în vigoare anul viitor, regula dezvoltării motorului în timpul sezonului trebuia acceptată în unanimitate de cei trei constructori, însă pentru implementarea în 2016 este nevoie doar de acordul majorităţii echipelor.

Discuţiile pentru ajutorul pentru echipele mici, săptămâna viitoare

Între timp, Sauber, Lotus şi Force India s-au întâlnit în aceeaşi seară cu Bernie Ecclestone pentru a discuta despre un pachet financiar de aproape 130 de milioane de euro care să asigure supravieţuirea celor trei echipe.

Întâlnirea nu a avut însă niciun rezultat, iar Ecclestone a promis doar că va discuta cu oficialii acţionarului principal CVC Capital Partners despre acest subiect.

"Ecclestone a spus doar că va vorbi săptămâna viitoare cu Donald Mackenzie (n.r - copreşedintele CVC) şi că va reveni cu un răspuns. Asta este tot. Ştie că cele mai mici trei echipe cer bani într-o formă sau alta. Ne-am prezentat cazul şi a spus că va vorbi cu Mackenzie şi că va reveni. Am auzit asta şi înainte", a precizat Vijay Mallya, coproprietarul Force India.

Via Autosport, Reuters

Comentarii (2)

  • In consecinta si anul viitor va fi un an Mercedes. O sa ii vedem pe fandositii astia doi luptandu-se pentru titlu. Poate Honda sa mai faca ceva.
    5 6
  • credeti cas fraieri nemti cand sau vazut cu succesul asta ,asa o sa fie si an 2015 deja e plictiseala..
    6 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru