Pirelli va schimba doar pneurile spate pentru cursa din Canada

de Daniel Popescu
Joi, 23.05.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Pirelli a primit acordul FIA de a modifica structura pneurilor spate pentru Marele Premiu al Canadei, însă Force India încearcă să blocheze schimbarea.

Încercăm să găsim o soluţie sprijinită de toată lumea, care să fie corectă pentru toate echipele.

Paul Hembery
Director Pirelli Motorsport
Pirelli a negociat pe parcursul acestei săptămâni modul în care va schimba structura pneurilor după ce a fost nevoită să renunţe la planul radical iniţial ca urmare a intervenţiei FIA.

În urma discuţiilor cu echipele, schimbările nu vor mai avea rolul de a scădea numărul de intrări la boxe, ci vor fi efectuate doar din motive de securitate şi doar pentru Marele Premiu al Canadei din luna iunie.

Propunerea producătorului italian este de înlocui oţelul din structura pneurilor cu kevlarul, o fibră sintetică utilizată şi anul trecut pe pneuri. Scopul acestei schimbări este de a evita delaminarea pneurilor, după ce Lewis Hamilton şi Paul di Resta au avut astfel de probleme în ultima perioadă.

Conform regulamentului tehnic, Pirelli are nevoie doar de acordul forului mondial pentru această modificare, însă Force India, Lotus şi Ferrari şi-au exprimat rezervele în acest sens de teama că modificările vor influenţa performantele monoposturilor, echipa indiană fiind şi cea mai vehementă.

Se anticipează că, în urma modificărilor, temperatura pneurilor spate va scădea cu 10 grade Celsius, ceea ce va avantaja în special Mercedes. Este greu de crezut că cei de la Red Bull Racing, care au criticat vehement noile pneuri, vor obţine un spor de performanţă, întrucât echipa are probleme în special cu cauciucurile de pe puntea faţă.

Via Autosport

Comentarii (11)

  • 80% din stirile postate intr-o zi sunt despre pneuri. Formula 1 nu a fost niciodata despre pneuri, nu este despre pneuri si nici nu ar trebui sa fie despre pneuri. Pirelli spun ca ajuta la dezvoltarea spectacolului, eu zic ca e o cacealma. Sa revina Michelin si Bridgestone!
    24 3
  • FIA e proasta sau se face? Spuneau ca nu se vor modifica si acum isi dau acordul ca sa le modifice? Au decis toate echipele? Sa intelege ca actualele pneuri pun in pericol siguranta pilotilor?

    Cum justifica FIA schimbarea pneurilor daca regulamentul spune una? Prin dorinta celor de la Red Bull?

    BLAT! Hoooottiii!
    18 5
  • Intotdeauna Formula 1 va fi si despre pneuri... atat timp cat monoposturile le folosesc. Cand se va trece la perna de aer sau la sine sau la cine stie ce tehnologie... atunci nu va mai fi despre pneuri.

    E ca si cum te-ai duce sa alergi la maraton, dar o faci in picioarele goale. Pierzi! Pentru ca nu poti alerga in picioarele goale. Si in plus trebuie sa-ti alegi niste adidasi confortabili, care sa-ti permita sa dai totul din tine sau, daca ai doar un tip de adidasi, trebuie sa-ti adaptezi ritmul in functie de materialul pe care-l ai(asa cum ar trebui sa faca echipele in F1).
    12 6
  • @ferr eu ma refeream ca au ajuns sa fie un factor decisiv, totul depinde de pneuri.
    4 7
  • @altair19, de cand te uiti la Formula 1?Stii ce-s alea "pneuri"? Si la ce folosesc? Pana si la bicicleta ta conteaza cauciucul ala care se pune pe roata!Tot bati campii aici si se pare ca inca nu realizezi!
    6 3
  • Lasa-l ca-i din alta lumea, este redbullist si doar atat vede.
    2 3
  • sau "mercedesist"
    3 1
  • Bogdan
    Intr-adevar, 80% din stiri si 80% din comunicatele radio din timpul cursei sunt despre pneuri. Insa acum este spectacol, acum nu ma mai plictisesc la aproape nici o cursa. Ma uit la Formula 1 din 1994, an de an, nu cred ca am ratat 10 curse in acesti 19 ani. Si pot spune ca acum avem cu adevarat spectacol. Avem depasiri, avem piloti slabi care depasesc des piloti buni, avem suspans, avem de toate. Era mai bine oare cand era monopol si castiga cea mai buna masina?

    Ideal ar fi sa castige cel mai bun pilot, dar asta doar in Formula Renault, unde toata lumea concureaza cu aceeasi masina si doar pilotul face diferenta. Insa in Formula 1 batalia se da pe mai multe planuri: cat de bun este pilotul, cat de performant este motorul, cat de buna este aerodinamica, si acum cat de bine se gestioneaza pneurile. Asa ca ar trebui sa ne relaxam si sa ne bucuram de spectacolul de pe pista. Iar 2014 va fi un sezon de-a dreptul incendiar zic eu ;)
    5 0
  • @preda, am impresia ca nu sti sa citesti si tu esti cel care bate campii.
    Am zis eu ca nu sunt important pneurile? Doar ca din 2012 incoace se pune PREA mare accent pe pneuri. Ai vazut formula 1 din ani 98' incoace? Ma indoiesc, tu te uiti la formula 1 de cand a venit alonso la ferarri. Nu are rost sa dau prea multe explicati ca oricum pricepi ce vrei tu. Hai pa!
    4 6
  • JugaruGabi
    Chestia cu monopolul Pirelli in F1 e la fel ca si contractele cu firmele de construit autostrazi la noi...
    Da-o naibii de treaba ca prea bate la ochi faptul ca sunt interese financiare, nu se mai cauta sportivitate aici...
    6 1
  • fan F1
    ori le schimba pe toate , ori nu mai schimba nimic
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru