Porsche și Volkswagen analizează intrarea în Formula 1: nemții speră la implementarea biocombustibililor din 2025

de Paul Cosma
Joi, 04.03.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
03 - 05.07
10 - 12.07
17 - 19.07
31.07 - 02.08
07 - 09.08
14 - 16.08
28 - 30.08
04 - 06.09
11 - 13.09
25 - 27.09
09 - 11.10
23 - 25.10
31.10 - 01.11
13 - 15.11
27 - 29.11
04 - 06.12
11 - 13.12
Porsche și grupul Volkswagen iau în calcul intrarea în Formula 1 dacă noul regulament al competiției va impune folosirea biocombustibililor pentru monoposturi, începând din 2025, potrivit informațiilor prezentate de BBC.

Federația Internațională de Automobilism (FIA) poartă discuții cu mai mulți producători auto în vederea participării în campionatul mondial de Formula 1. 

Șeful F1, Stefano Domenicali, a dezvăluit în ianuarie că acești producători “preferă să păstreze tăcerea”, dar că sunt interesați să vadă ce beneficii le-ar putea aduce intrarea în competiție. 

BBC susține acum că Porsche și grupul Volkswagen se numără pe lista celor care doresc să intre în Formula 1, cu următoarea condiție: noul regulament din 2025 să impună folosirea biocombustibililor pentru monoposturi. 

“Implementarea acestui tip de combustibili ar fi foarte interesantă pentru noi din punctul de vedere al sustenabilității. Dacă proiectul va merge înainte, vom face o evaluare și vom discuta detaliile în cadrul grupului VW,” a declarat Fritz Enzinger, vicepreședintele Porsche Motorsport, conform BBC. 

FIA dorește ca Formula 1 să devină o competiție care să promoveze tot mai mult carburanții “sustenabili”, astfel încât să devină un “sport cu emisii zero” până în 2030. 

Via Reuters

Comentarii (26)

  • Gin Dobrica
    Vw in F1? Sa vezi abandonuri:turbine sparte,injectoare arse,volante ovalizate,dsg-uri care patineaza... Amuzant ca la pitt stopuri n-o sa vedem doar schimburi de roti ci si completari cu ulei.
    27 24
  • decebal t
    pt gica dobrin -- stai linistit prietene ca no sa aiba probleme de genu asta ca nu are cine sa le dea km inapoi de la 600000 la 180000 km ca in romania , o masina de f1 costa peste 10 milioane numai volanu e 40000 euro nu au nici o legatura cu masinile de strada , daca ai buget ai rezultate asta sa vazut la mercedes
    24 19
  • Decebal
    https://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-passat-variant-2.0-tdi-785569.html


    Repede sar fanaticii vag in sus,ce aveti ba,o luati personal? Sunteti actionari la ei?
    13 10
  • Neutru
    Da așa ar trebui. Să fie cât mai echitabil. Mercedes nu cred să fie de acord, ar pierde avantajul și dacă Mercedes nu vrea FIA va găsi altceva pe placul lor. Ei sunt cei care decid. Poate au deja în lucru un motor pe care vor să-l impună și la vot sunt majoritari deci vor câștiga. Noi să sperăm că la sfârșitul acestei luni vor începe cursele.
    19 2
  • Neutru
    Au fost prezentate aproape toate echipele și eu mă bucur să văd noi culori că performanțele vor veni după startul campionatului. Avem verde, albastru, roșu mai multe nuanțe dar a dispărut rozul sau poate greșesc. Le doresc tuturor succes!
    18 0
  • Seriff
    Rip F1, sport cu 0 emisii, oricum de cand au renuntat la V10, V8 si au trecut la zgomototul ala de aspirator, nu se mai uita nimeni, cand or trece la full electric, or sa se uite doar ei, penibil.
    23 3
  • @Seriff
    Daca scrii fara sa citesti, clar ai dreptate.
    Ideea biocombustibililor este ca tocmai, sa nu mai faca "Downsizing" si sa nu ajunga la motoare hibride, sau electrice. Formula 1 nu vor ajunge niciodata pe varianta electrica, de aceea se si forteaza introducerea biocombustibililor, ca acestia sa foloseasca motoare simple (poate intr-un viitor, v8, v10) care cu ajutorul acestor biocombustibili, sa aiba emisii extrem de mici, sau chiar 0.
    8 1
  • Seriff
    Am inteles ideea, doar ca nu stiu daca este o solutie, sportul in sine e oricum aproape mort, spectacolul e 0, sunt 3 depasiri pe cursa si alea cu ajutorul DRS, mega previzibile, am fost la cursa de F1, in era hybrid, regret ca nu am apucat sa merg in era v10 sau macar v8, directia in care merge sportul asta este spre interes 0 din partea publicului, doar o afacere, atat.
    18 2
  • mircea badea
    bio din parti. taie paduri etc pt acel combustibil. oricum viitorul e electric.
    7 5
  • danbiciclar
    biocombustibil ? arăboii deja sunt în panică, viitorul pare sumbru pentru ei. vor plusa oricât pentru a se menține actualii combustibili !
    9 1
  • pai da
    @Seriff
    Formula cu zero emisii exista deja, se numeste Formula E din 2014. M-am uitat la cateva curse, ca spectacol pare sa fie mai ok decat F1, ca sunet nu prea.
    4 5
  • @Seriff
    Ce spectacol sa fie in Formula E? Parca sunt pe o pista de bob/sanie... Pe culoarul ala, numai cursa nu e...
    9 0
  • Seriff
    Da stiu ca exista, am incercat si eu sa ma uit, dar nu pot, parca ma uit la un beci de box cu hipsteri in glezne goale, e boring rau, te felicit ca ai avut rabdarea necesara, mie momentan cel mai spectaculos mi se pare moto gp-ul, unde inca sunt zgomote de motoare serioase si o gramada de depasiri pe cursa, e mult peste F1 ca spectacol.
    7 0
  • Corectie:
    ptr. "pai da"
    0 0
  • Porsche în F1? Poate că vor face o mașină mai bună decât cele de serie. Eu unul nu îmi voi cumpăra niciodată un Porsche știind cum trec anumite părți motoare (sudate unde au găuri de până în 3 cm diametru).
    7 3
  • @Aurica
    Nici eu nu o sa-mi cumpar vreodata Porsche ... nu stiu de ce ...
    4 1
  • Către @ Aurica
    Lucrez în Anglia (Bridgnorth) la o fabrica care face părți motoare pentru mai multe mașini (Aston Martin, McLaren, Porsche, GM, Viper, Maserati etc). Jobul meu e să le verific de defecte (după turnare). Ai fi surprins să vezi câte piese sunt trimise la sudat. Un Porsche nou nu îmi pot lua, dar second hand aș putea, dar din motivele expuse în comentariului anterior nu o voi face.
    6 0
  • Aurica
    Lucrez in Italia la o fabrica numita Ferrari. Nu pot trai aia fara mine. Un amic de-al meu le face motoarele si cand se imbata lasa gauri in ele pe care eu trebuie sa le astup.

    Acum lasand fantezia deoparte, Porsche e recunoscut pentru fiabilitate. De unde stim asta? Nu pentru ca cineva lucreaza pentru ei si "stie". Testul final e strada, pe strazi masinile Porsche au dovedit o mare longevitate. Nu acelasi lucru se poate spune despre Ferrari.
    7 1
  • @ Nu te obliga nimeni să crezi.
    Eu doar am relatat ce se întâmplă. Faza cea mai tare e că pe majoritatea părților motoare pentru Porsche scrie "made in Germany" cu excepția celor de tip 992 pe care scrie "made in France".
    Dacă vrei poți căuta pe internet
    GRAINGER &WORRALL Bridgnorth (fabrica are o secție și Worcester, acolo alezaje, finisări etc).
    2 0
  • Aurica
    Chiar de-ar fi adevarat, ti vezi doar ce se intampla in bucataria lor. Nu vezi ce se intampla in alte bucatarii, poate fi mai rau. Ti-am zis testul final e strada, iar Porsche sta bine de tot la capitolul calitate printre masinile sport. E o masina sport de lux. Daca vrei o masina sport de calitate, asta e. Poate Mercedes cu modelele sport sa stea mai bine.

    Dar tu esti ala care spune prostii pe care le sustine cu povesti wannabe personale.

    Si gata, am incheiat discutia. Don't feed the troll!!
    3 2
  • @Gin Dobrica, mi-a plăcut maxim comentariul și zău că ți-aș face cinste c-o bere :)))
    3 1
  • Poate ca masina de formula E are emisii aproape 0,dar procesul de constructive al acelor baterii este foarte toxic.Dar pentru multi suna bine cuvantul (electric)
    6 0
  • Costel
    D-le Paul Cosma,

    Porsche ramane un nume mare pentru motorsport, doar ca lucrurile se precipita in aceste momente.....

    unicul colos al Formulei Unu, Ferrari evident, si-a lansat public creatia cu care-si va ataca rivalii in sezonul 2021, o capodopera mecanica purtand un nume atat de sugestiv, SF21!!!!

    iar declaratia extrem de ofensiva a lui Elkann:
    " Pe pista cu spiritul lui Enzo"
    ma face sa constat ca nepotul lui Gianni Agnelli ii mai hotarat ca niciodata sa-si schimbe atitudinea stangace care pare ca l-a consacrat in ultimii ani......

    https://youtu.be/JSTGjm_92RQ

    Forza Ferrari!
    3 1
  • Marius
    @Costel,esti in "filmul" tău, da ești chiar simpatic :)))))).
    0 0
  • @liviu
    Bateria aia se incarca de la priza iar producerea curentului electric e poluanta in multe cazuri.

    Dar pentru cine crede ca trecerea la electrice e din cauza poluarii se insala amarnic. Uzinele se indreapta spre electrice din cauza ca petrolul e pe terminate.
    6 4
  • O masina electrica , pe termen mediu si indelungat, polueaza mai mult decat o masina conventionala actuala, din 3 mari motive: procesul in sine de fabricatie al bateriilor e costisitor, consumator de energii si poluant, litiul fiind din ce in ce mai rar si mai greu de exploatat; curentul de incarcare al bateriilor trebuie '' fabricat'' si nu e ieftin si o mare problema care va aparea in viitor va fi ce faci cu zecile/sutele de milioane de baterii care trebuiesc casate?
    Solutiile ar fi : dezvoltarea tehnologiei motoarelor cu hidrogen( momentan destul de periculoasa, dar daca iese e smecherie), masini solare( dar ce faci noaptea, trebuie inmagazinare si atunci ajungi iar la baterii) si Biocombustibil( momentan se foloseste in proportie mica in motorina; motorul diesel la inventarea lui a functionat pe un ulei vegetal.)
    Deci solutia cea mai la indemana, imediat aplicabila, ar fi biocombustibilul.
    Eee, aici apar marile interese economice: toata lumea araba, Rusia si altii care traiesc de pe urma petrolului si a gazelor naturale se vor opune chiar si cu pretul unor razboaie.
    Daca in cea mai mare competitie auto sportiva a lumii se va renunta complet la petrol, asta va insemna un drum de urmat care va enerva multa lume cu putere.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru