Renault confirmă retragerea din F1 în absenţa motoarelor turbo

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 17.06.2011
Renault a confirmat că introducerea motoarelor turbo în 2013 este esenţială pentru a continua ca furnizor de unităţi în Formula 1.

Presa internaţională a speculat recent că Renault este pregătită să renunţe la furnizarea motoarelor în Formula 1 dacă FIA va amâna schimbarea radicală a regulamentului tehnic din sezonul 2013, care prevede introducerea unităţilor turbo în patru cilindri de 1.6 litri.

FIA a sugerat că este posibil să amâne noul regulament dacă aceasta va fi dorinţa constructorilor, iar o decizie finală ar putea fi luată chiar săptămâna viitoare, în cadrul unei întâlniri intre reprezentaţii forului mondial şi cei ai producătorilor.

Înaintea acestei, Renault a dezvăluit prin vocea directorului executiv Jean-Francois Caubet că nu este dispusă să accepte niciun compromis şi că amânarea regulamentului va conduce la retragerea constructorului francez din Formula 1.

"Nu ne-am răzgândit. Le-am spus lui Jean Todt (n.r - preşedintele FIA) şi Bernie Ecclestone că vrem să continuăm cu noul motor pentru că, atunci când am decis să nu renunţăm în F1 (n.r - în 2009), Consiliul de Administraţie ne-a impus trei condiţii.

Prima a fost să schimbăm tehnologia motorului pentru a fi mai relevantă, pentru că găsi o legătură între Formula 1 şi produs. A doua a fost să reducem costurile, iar a treia să obţinem performante. Am înjumătăţit costurile, am avut performanţe cu Red Bull Racing şi Renault, dar problema relevanţei pentru industria auto este esenţială pentru noi. Le-am spus lui Ecclestone şi Todt că suntem în 'zona rosie' pentru că nu avem nicio idee care va fi viitorul Renault", a declarat el pentru publicaţia britanică Autosport.

Situaţia regulamentului motoarelor pentru 2013 este însă complicată de poziţia celorlalţi trei constructori din competiţie. Ferrari a ameninţat că se va retrage din Formula 1 dacă regulamentul va intra în vigoare, în timp ce Mercedes şi Cosworth se tem de creşterea semnificativă a costurilor de dezvoltare.

FIA ar putea propune drept compromis ca motoarele actuale să poată fi utilizate în paralele cu cele turbo în 2013 înainte de trecerea la unităţile mai eficiente din 2014.

Via | Autosport

Comentarii (1)

  • Mda
    Iarasi ajung sa plang perioada de glorie cand pe grila apareau monoposturi cu motoare Ferrari,Mercedes,Bmw,Peugeot,Honda,Toyota.....
    Ce a fost si ce a ajuns Formula 1.....Vorba cuiva....parca pilotii conduc niste simulatoare si nu niste monoposturi....unde e valoarea pilotului?
    Ori sunt eu nostalgic ori F1 se indreapta intr-o directie gresita...motoare in 4 cilindri?O sa ne uitam la celelalte "Formule"....2,cea Renault 3.5...unde o sa fie motoare mai puternice si cu mai multi cai putere....
    Pffffffffffff nici nu vreau sa ma gandesc!
    12 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru