Teste Barcelona, ziua 4: Grosjean, cel mai bun timp. Programul McLaren, afectat de accidentul lui Alonso

de Daniel Popescu
Duminica, 22.02.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Romain Grosjean a stabilit cel mai bun timp în ultima zi de teste de la Barcelona, în timp ce McLaren a avut parte de noi probleme după accidentul suferit de Fernando Alonso.

Esential 129 de tururi a parcurs Nico Rosberg, mai multe decat orice alt pilot
127 este numarul tururilor efectuate de Valtteri Bottas pentru Williams
20 de tururi a reusit sa parcurga Fernando Alonso inainte de accident
Lotus a încheiat prima sesiune de teste de pe circuitul de la Barcelona în acelaşi mod în care a început joi, prin stabilirea celui mai bun timp. De data aceasta această a fost rândul lui Romain Grosjean să ocupe prima poziţie, întrucât francezul a fost cronoemtrat cu 1:24.067 la capătul unui stint efectuat cu pneuri supersoft.

Chiar dacă nu a ocupat prima poziţie nici de această dată, Mercedes rămâne în continuare un punct de referinţă, iar Nico Rosberg a ieşit în evidenţă prin cel mai mare număr de tururi parcurse (129). Germanul a ocupat locul doi în clasament la două zecimi de secundă de Grosjean, echipat cu pneuri medium, mai lente cu două secunde pe tur decât cele supersoft. El l-a devansat astfel pe Daniil Kvyat de la Red Bull Racing, care a utilizat cauciucuri soft.

Felipe Nasr a stabilit al patrulea timp al zilei, însă pilotul Sauber a pierdut aproape toată dimineaţa în garaj din cauza unor "probleme generale" la monopost. Chiar şi aşa, el i-a devansat pe Valtteri Bottas (Williams) şi Carlos Sainz Jr (Toro Rosso), ultimul fiind protagonistul unui accident în virajul 3.

Sebastian Vettel a stabilit doar al şaptelea timp pentru Ferrari, la peste două secunde în spatele liderului, şi a petrecut aproape trei ore în garaj pe parcursul după-amiezii. Nico Hulkenberg a fost al optulea la volanul monopostului Force India de anul trecut şi a provocat un steag roşu.

Alonso, fără leziuni după accident

"Viteza a fost mică, poate 150 km/h.

Apoi a intrat direct în zid. A fost ciudat".

Sebastian Vettel
Pilot Ferrari
Punctul central al ultimei zile de teste a fost accidentul suferit de Fernando Alonso cu numai câteva minute înainte de pauză de prânz. După ce a aşteptat două ore ca inginerii să monteze noua componentă care sigilează sistemul MGU-K în unitatea de propulsie, spaniolul a pierdut controlul volanului în virajul 3 şi s-a lovit de zidul aflat pe interiorul virajului 4.

Pilotul echipei McLaren a fost transportat la spital, însă o tomografie computerizată a evidenţiat că nu a suferit niciun fel de leziuni. Cauzele exacte ale accidentului nu sunt cunoscute, însă presa internaţională susţine că Alonso ar fi avut o defecţiune la unitatea de propulsie, cel mai probabil chiar la sistemul MGU-K.

Planul celor de la McLaren era ca Jenson Button să urce în cockpit în cursul după-amiezii, însă britanicul nu a mai ieşit pe traseu în urma accidentului suferit de coechipierul său.

Teste Barcelona - Rezultate ziua 4:

Loc Pilot Echipa Timp Diferenta Tururi
1 Romain Grosjean Lotus/Mercedes 1m24.067s - 111
2 Nico Rosberg Mercedes 1m24.321s 0.254s 129
3 Daniil Kvyat Red Bull/Renault 1m24.941s 0.874s 102
4 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 1m24.956s 0.889s 73
5 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1m25.345s 1.278s 127
6 Carlos Sainz Jr. Toro Rosso/Renault 1m25.604s 1.537s 88
7 Sebastian Vettel Ferrari 1m26.312s 2.245s 74
8 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1m26.591s 2.524s 36
9 Fernando Alonso McLaren/Honda 1m27.956s 3.889s 20

Sesiunea de teste de la Barcelona pe Automarket

▶ avancronica sesiunii de teste;
▶ cronica primei zile de teste;
▶ cronica celei de-a doua zile de teste;
▶ cronica celei de-a treia zile de teste;
▶ ştiri zilnice cu cele mai importante evenimente de pe circuit;
▶ cronicile fiecărei zile de teste, publicate în jurul orei 19:00;
▶ analiză legată de perspectivele fiecărei echipe, publicată la finalul sesiunii de teste.

Ultima sesiune de teste premergătoare noului sezon are loc tot pe circuitul de la Barcelona în perioada 26 februarie - 1 martie. 

Comentarii (2)

  • daniel
    Mercedes AMG aveau anul trecut un avans de cel putin 1 secunda /tur.
    Acum au chiar si doua secunde!
    Frumos campionat o sa avem!
    17 3
  • @daniel
    Au scos al doilea timp din teste cu cauciucuri medii uzate pe cand restu din top 10 au fost pe softuri si supersofturi. De la 2+ secunde anu trecut ( 2.8 In Bahrain:))) cred ca si-au pastrat avantajul lejer...
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru