13 e cu noroc: înmatriculările de maşini noi au crescut cu 13% în aprilie. Mercedes a învins BMW cu numai 4 unităţi

de Daniel Popescu
Miercuri, 11.05.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Înmatriculările de maşini noi au crescut în luna aprilie cu aproape 13%, în timp ce lupta din segmentul premium a fost mai echilibrată ca niciodată: Mercedes s-a impus în faţa BMW pentru numai 4 unităţi.

Piaţa de maşini noi din România continuă să crească într-un ritm asemănător cu cel din primele trei luni ale anului, în ciuda faptului că autorităţile nu au demarat încă programul Rabla.

Datele publicate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) arată că românii au înmatriculat 6.147 de maşini noi în luna aprilie, în creştere cu 12.62% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Dacia deţine aproximativ un sfert din această piaţă cu 1.685 de unităţi înmatriculate, însă creşterea faţă de anul trecut este anemică (0.84%). Constructorul român este urmat în top de Skoda, care a înregistrat un avans de 30.31% până la 662 de unităţi, în timp ce podiumul este completat de Volkswagen cu 540 de unităţi.

Urmareste Automarket
În segmentul premium, lupta a devenit una extrem de echilibrată: Mercedes îşi păstrează poziţia de lider cu 290 de unităţi înmatriculate în aprilie, însă BMW s-a apropiat ameninţător după ce a reuşit să înmatriculeze 286 de unităţi, în creştere cu 88% faţă de perioada similară a anului trecut. Audi este însă în continuare departe, cu 135 de unităţi, în creştere cu 25%.

În ansamblul primelor 4 luni ale anului, românii au înmatriculat 23.645 de unităţi, în creştere cu 18.73% comparativ cu primele patru luni ale anului trecut.

Dintre acestea, 6.906 unităţi au purtat marca Dacia, pe următoarele două locuri fiind Skoda (2.195) şi Volkswagen (2.003).

Via DRPCIV

Comentarii (9)

  • Volkswagen câștigă mult și din flote, indiferent dacă românii sunt obsedați de această marcă sau nu. Nu știu cum e în restul orașelor mari din țară, dar Bucureștiul e plin de Golf-uri și Passat-uri luate ca mașini de serviciu.

    Cel mai probabil, VW vinde mult mai multe mașini firmelor decât celelalte mărci. Românul, fie el și de clasă mijlocie, cu greu își permite un VW nou care e, în unele cazuri, cu câteva mii de euro mai scump decât rivalii din clasă.
    15 0
  • Mercedes inca pierde multe vanzari din cauza motorului diesel de 2,2 litri. Pana nu il vor elimina, BMW va fi aproape de ei, datorita taxelor mai mici.
    Audi mai vinde pt ca are tractiune fata, deci ceva mai usor de manevrat pe zapada. Dar BMW recupereaza cu al lor X1 care cred ca va bate la fund bine de tot Q3 si Q5(diferenta mica dimensional).
    3 3
  • Zuzule, acum sincer cand cineva da peste 30.000 pe un Mercedes nou crezi ca e important impozitul anual? 180 de lei vs. 790 de lei? Diferenta e un maruntis pentru o persoana din categoria respectiva, persoana care achizitioneaza ce-i place si nu ce si cat consuma, cat costa impozitul anual sau Casco-ul. Vorbim de persoane care fac cel putin 50-100.000 de euro anual. Eu fac pariu cu tine pe ce vrei ca nu motorul 2.2 de care aminteai e cel mai vandut.

    Ai dreptate Moldovene, insa sa stii ca si Dacia care e cea mai ieftina marca de pe piata, vinde cel mai mult in Romania la flote. Sunt putini romani care-si mai fac credite sa achizitioneze o masina de 8-9.000 de euro la care sa plateasca ani buni dintr-un salariu de 15-20.000 de lei/luna. Au trecut vremurile "magice" din 2006-2008.
    6 1
  • *15-2.000 lei/luna :-P
    3 0
  • @Moldovean. Eu vad si multe Loganuri si Renault-uri (Clio) ca masini de flota. Nu cred ca se îngrămădesc multi doar la VW. Sau poate o fac din acelasi motiv pentru care si Politia Romana a renuntat la Logan pentru Polo. ;)
    9 3
  • @ Andy şi Lau

    În clădirea unde lucrez mai are sediul Bayer şi până de curând Volksbank. Bayer au doar Volkswagen şi Skoda, iar Volksbank clar că doar Volkswagen. Mai văzusem că cei de la Raiffeisen aveau Mondeo mk4. Şi desigur, multe Dacii. Dar cel mai des întâlnite sunt extremele. Între Dacia şi Volkswagen mai puţin din restul mărcilor. Megane III cei de la Orange (firmă franceză) şi Opel Astra J cei de la Xerox. Vodafone e și el aproape exclusiv pe Volkswagen. Focus nu prea am văzut ca flote şi nici din restul mărcilor nu prea. Buburezele C1/107 ale celor de la Wu Xing se pun? :))

    În final, mai bine am numi articolul "ce mașini mai cumpără firmele". Că românul, fie şi din clasa mai mijlocie, cu greu îşi permite o maşină nouă.
    4 0
  • @zuzu - daca esti dudă poti avea si 4x4 ca tot ramai blocat :)

    ... sincer nu cred ca tractiunea fata sau spate are un rol in decizia de cumparare, pe la noi se cumpara masini pentru ca "ne plac" si, intr-un fel, este si normal, masinile in zilele noastre sunt similare la performante si, daca tot dai un ban, il dai pe aia care iti place mai mult dpdv estetic.

    ps. masinile cu tractiune spate si raport al maselor 50:50 (audi, bmw, mb etc) nu prea sufera de belele de acum multi ani ale masinilor cu tractiune spate si mase 70:30
    4 0
  • Din ce motiv a renuntat la Logan pentru Polo? Pentru spaga !
    Pentru ca asa se traieste in Romania. Ne furam caciula singuri.
    5 2
  • Mihai, corect!
    Călin, au apărut zilele astea detaliile unei alte ”superafaceri” a MAI ( ghiciți? ) tot cu Porsche România! Ușor ușor se sparge buba și DNA-ul ne va pune la curent.
    0 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru