Feedback

Acord în SUA: Daimler va plăti despăgubiri de 3 miliarde de dolari pentru că a manipulat emisiile diesel pe 250.000 de mașini

de Paul Cosma
Vineri, 14.08.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Daimler va plăti despăgubiri în valoare totală de 3 miliarde de dolari în Statele Unite, după ce compania a fost investigată pentru manipularea emisiilor diesel în cazul a 250.000 de mașini. Nemții au ajuns la acorduri cu autoritățile și clienții pentru ca dosarul să fie închis.

La începutul anului, Daimler estima că problema trucării emisiilor diesel la Mercedes îi va provoca pierderi totale de peste 30 de miliarde de euro.

În toamna anului trecut, presa germană vorbea despre o posibilă amendă de un miliard de euro pentru Daimler pentru trucarea emisiilor diesel. La acea vreme, autoritățile ar fi descoperit dispozitive ilegale pe un număr de 280.000 de vehicule Clasa C și Clasa E.

Între timp, Daimler a reușit să mai clarifice lucrurile pe piața din Statele Unite.

Costurile se ridică la 3 miliarde de euro drept despăgubiri în dosarul în care compania este investigată pentru utilizarea unor softuri ilegale care au manipulat emisiile în cazul a 250.000 de vehicule.

Astfel, Daimler a ajuns la un acord cu autoritățile și clienții pentru ca investigația și dosarul să fie închise.

Potrivit Daimler, rezultatele sale financiare vor fi afectate pentru următorii trei ani, cu un impact major în bilanțul pentru 2020.

Via Reuters

Comentarii (6)

  • Vai ce urat ! Nobilul Mercedes Benz in aceeasi oala cu mundanul VW …
    12 1
  • netam-nissan
    deci 12 mii coco pe cap de american pacalit, dar pentru pacalicii europeni niente-nichts-nada.
    ma bucur insa ca dl zarnesteanul poate face o vacanta exotica daca a pariat pe dizal in trei colturi.
    14 1
  • mircea badea
    mda, iar uniunea iohanista doarme..
    5 3
  • @netam, din toate Mercedes-urile care le-am avut pana acum, R Class-ul diesel a fost de deaprte cel mai problematic si mai scump de intretinut. Mi-a cam stricat media excelenta de la celelalte masini. Mi se rupe la basca daca polueaza sau nu cat era norma. Oricum, e mai curat decat un diesel din generatia precedenta si asta e tot ce conteaza.

    Pentru mine cel mai penibil a fost problema de proiectare la motorul V6, unde oil cooler-ul este in varful V-ului. Din cauza materialului prost a doua garnituri de 50 de centi, acestea in timp isi pierd proprietatile elastice si incepe si-ti curga ulei pe driveway.

    Manopera ca sa-ti scoata turbo si toata mataraia din interiorul V-ului sa-ti inlocuiasca garniturile costa cam 1800 de dolari. Din punctul meu de vedere, aici trebuiau sa ma despagubeasca. Macar mi-au curatat galeriile si turbo la meserie, asa ca acum nu mai am depuneri.

    Merci de sugestie oricum. O sa ma interesez sa vad daca ma calific la ceva pomana. Un fost coleg de-al meu a primit o suma incredibila de la VW acum cativa ani, cand era scandalul in toi. Nu cred ca Mercedes va oferi despagubiri asemanatoare dar chiar o sa caut si o sa va tin la curent :):):)

    PS. De vacanta aia am tare mare nevoie, dar pana la anul nu cred ca se deschide nici o granita. :(:(:( Asta in cel mai bun caz.
    8 3
  • Mircea
    Cam putintel, VW nu a reusit sa negocieze asa de bine. Se pare ca Mercedes are avocati mult mai buni.
    Cat despre Europa... Nu cred ca vor primi mare lucru posesorii. Doar service mai scump si vreo resoftare blat, fara sa stie posesorii.
    La mai mare, felicitari pentru sustinatorii coruptilor.
    Interesant cum zic unii ca nu ii intereseaza cat polueaza. Sper sa fie cat mai multi cu dieseluri mincinoase care se invart pe langa copiii vostri si cand se vor imbolnavi de plamani, sa scoateti milioane din buzunare sa ii faceti bine.
    5 2
  • @Mircea, usor cu pianul pe scari ca nu-i cum pare.

    Da, nu ma intereseaza a foarte tare, pentru ca masina mea pur si simplu nu polueaza (probabil) mult mai grav fata de normele X din anul Y. Norme care oricum erau mult mai drastice decat normele din seria de dinaintea lor. Oricum, astazi noxele sunt departe de ce erau acum 30-40 de ani. Iar dieselurile vechi sunt din ce in ce mai putine, cu atat mai mult cu cat stigma din ultimii ani o sa-si puna amprenta tot mai mult asupra lor.

    Foarte multi dintre voi n-ati apucat sa vedeti ce iesa pe teava de esapament a masinilor din anii 70-80. Ai idee cum miroseau si motoarele pe benzina ale autobuzelor interioare oraselor mari si mici? Ai idee cat polua un Trabant pe vremea comunismului? Deci nu cred ca R Class-ul meu din 2007 e atat de rau cum il zugraveste presa marxista din ziua de azi. Oricum, e printre ultimele diesel-uri din America de Nord, la nivel de autovehicule personale. Si de-acum incolo electricele vor fi tot mai performante si mai raspandite.

    Probabil ca tu conduci o electrica si copii tai sunt protejati 100% de masina ta si iti permiti sa dai lectii de la amvon.

    Legat de despagubirile de la Mercedes, banii ii vor primi cei care au motoare BlueTec. Al meu e CDI simplu si cel mai probabil ca nu se califica la restituiri. Ghinion.

    Intre timp, o sa le spun copiilor mei sa nu mai stea cu nasul la toba de esapament, sa poata dormi si @Mirciulica linistit. Cred ca sunt singurul pe strada cu un diesel, dar ce conteaza? Si-a bagat si el propaganda pe unde a simtit ca-l scapa si asta e tot ce conteaza.
    5 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru