ANALIZĂ: Țările UE trebuie să monteze 14.000 de puncte de încărcare săptămânal, până în 2030

de Tiberiu Safta
Duminica, 03.04.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit ACEA, în Uniunea Europeană ar trebui instalate circa 14.000 de puncte de încărcare în fiecare săptămână pentru a face față cererii mari de mașini electrice. Acest lucru vine în urma unei analize realizate de McKinsey, care avertizează că ritmul de implementare al infrastructurii este prea lent.

În ultimii 5 ani, vânzările de mașini electrice au crescut de 10 ori, potrivit celui mai recent raport întocmit de ACEA (Asociația Constructorilor Europeni de Automobile). Cu toate acestea, ritmul de implementare a infrastructurii necesare pentru aceste mașini, adică puncte de încărcare publice, nu este la fel de mare ca cererea pentru vehiculele cu zero emisii.

Potrivit unei analize realizate de McKinsey, ar fi nevoie de circa 6.8 milioane de puncte de încărcare publice în Uniunea Europeană pentru a reduce emisiile CO2 cu până la 55% până în 2030. Asta ar însemna să fie montate 14.000 de puncte de încărcare în fiecare săptămână, mult peste ritmul actual, în care doar 2000 de astfel de puncte sunt instalate după fiecare 7 zile.

De asemenea, ACEA a precizat că trebuie puternic investit în noua infrastructuro. Costul unor astfel de investiții ar ajunge până la 8 miliarde de euro. Vehiculele comerciale vor avea nevoie de aproape 280.000 de puncte de încărcare până în 2030.

Dintre acestea, însă, 84% vor fi private. Mai mult, este nevoie de montarea a 36.000 de puncte de încărcare rapide de-a lungul autostrăzilor și 9000 de puncte de încărcare lente.

Potrivit ACEA, anul trecut au fost vândute 1.7 milioane de mașini electrice. Chiar dacă numărul lor a crescut de 10 ori în ultimii 5 ani, numărul stațiilor de încărcare a crescut de numai 2.5 ori în același interval.

via Lifenews

Comentarii (12)

  • Flu flu
    Edikkā nici nu mai apare pe aici pt că șurubāreste toată ziua să atingă acest deziderat.
    12 2
  • Anonim
    Bine.......clar au sa fie montate mai ales acuma cu noua criza
    10 2
  • dat fiind ca s-au redeschis termocentralele pe carbuni este acum mult mi ecologic sa umbli cu masina electrica. Ha ha ha.

    PS in continuare Dieselul ramane cel mai mic emitator de CO2
    15 5
  • Wector
    Si tigaile diesel care scot fum negru pana te intoxica cu oxizi de azot (cancerigeni, apropo...) tot cel mai mic emitator de CO2 este? mdaa... Stiam precis dar nu eram sigur....
    9 12
  • Este o omisiune in articol. Tot saptamanal si tot pana in 2030 trebuie pus in functiune si cate un reactor nuclear ca sa alimenteze cele 14000 de puncte de incarcare.
    23 1
  • @wector
    acolo e vina ITP-ului si a politiei ca ii lasa. Un Diesel modern E5 sau E6 nu scoate fum si nici nu e vreun pericol la sanatatea nimanui.
    10 1
  • Wector
    @@wector, nu contest! Vorbeam de fumigenele cu filtre scoase, stii la ce ma refer... Intr-adevar, daca itp-urile si rar-urile si-ar face treaba, nu ai mai vedea asa ceva prin oras. Dar spaga e prea tentanta pt dumnealor...
    8 4
  • Ce simplu ar fi daca punctele de incarcare ar fi doar niste cutii frumos colorate asezate pe trotuar ? Dar ce te faci cand in spate trebuie centrale electrice noi, statii de transformare, linii de distributie, Proiecte, Terenuri, Autorizatii de Constructii, avize tehnice de racordare etc etc. 2000 pe saptamana (din care probabil 99% in Vestul Europei) e deja o cifra fantastica ...
    10 0
  • Mircea Badea
    Nu va fi nevoie fiindcă lumea nu va mai avea bani de atâta plimbat aiurea.

    In 2030 dacă ai ce mânca și nu te bombardează cineva, ești boss.
    6 5
  • Ce tot ne străduim unii sa spunem fără costuri de consultanță… nici o șansa sa vedem mai mult de 10% electrice pana in 2030. Nu doar stațiile de încărcare sunt un vis, foarte nasol este cu producția si distribuția, si din nou foarte important costul unei masini electrice… exorbitant pentru peste 90% din clienți!!! Toți cei care visează si au visat (unii își dorea o chestie pozitivă, orașe cu aer mai curat, deci totul ok) se vor “trezii” maxim anul viitor.
    Sa văd pe unde-si vor “scoate cămașa” toți inepții (marii COO) care au declarat ca vor produce 100% electrice din 2025, 2026 etc. Sunt sigur ca deja-si fac calcule cum sa iasă din ecuație când se împute treaba. Fără falsă modestie cunosc pe unul dintre directorii importanți ai unui producător premium si anul trecut era fooooarte optimist cu privire la vânzările de electrice si chiar ne-am aprins la argumente pro si contra, ne-am întâlnit in urma cu 2 săptămâni si nu mai este la fel de vehement, din contră…. nici nu a început treaba si deja scârțâie, cum așa?
    Electricele sunt încă la capitolul hobby si Gadget, fără nimic concret (scădere preț, autonomie) pentru perioada următoare… exemplu mare tam-tam cu Lucid air, au produs anul trecut 400 de masini si anul acesta estimează maxim 14.000 adică 0.0175 % din producția globală anuală.
    Tesla estimează aprox. 1,2 mil adică 1,5%. Dacă consideram doar BEV nu cred ca va trece de 5% din total vânzări… adică aproape insignifiant. Nu văd nici un obsedat de electrice sa vina cu un calcul simplu pentru producția globală si sa demonstreze cât trebuie sa se producă si sa se vândă anual in următorii 8 ani ca sa se ajungă la ceva semnificativ pe străzi si cum se vor încarcă sa zicem 30% electrice la nivel mondial. Sunt peste 1,5 mild masini in circulație (fără camioane, autobuze etc.) asta înseamnă 450 mil masini electrice cu un consum mediu zilnic de doar 15 kWh ne duce la peste 6,7 mil MWh/zi adică peste 450 de reactoare nucleare fata de ce avem astăzi pe planeta asta. Un reactor se pare ca produce undeva la 14.000 MWh/zi.
    Posibil sa am o oarecare marja de eroare… nu-s electrician, dar si așa arată complet nerealist. Astăzi sunt 440 de reactoare nucleare care produc 10% din consumul planetar…
    6 0
  • 52(săptămâni)X14.000 (stații)X10(ore/zi funcționare medie)X22(kwh putere de livrare medie)X365(zile/an)=58.458.400.000 kwh=58.458.400 Mwh putere necesară într-un an de zile. O fi mult , o fi puțin ? Că mie mi se pare o cifră amețitoare. Noroc că s-au inventat (am văzut pe whatsupp) puncte de alimentare cu generatoare diesel de mare putere în spate. Curat murdar coane Fănică
    6 0
  • LUCCI LUCIANO
    Adica ....circa 730.000 pe an!!!!! Inclusiv Romanica !? Romania nu are acum , in atatia ani, mai mult de 2-2.500 de statii ....cum sa aiba 1-200.000 in 8 ani? Pai....licitatiile alea istorice din care trebuie ,,sa mananca si gura Lor''...cand se tin ?!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru