Autostrada București-Brașov: Guvernul nu găsește un constructor care să realizeze proiectul din fonduri proprii

de Sebastian Toma
Joi, 18.06.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Guvernul României nu a reușit să găsească un constructor pentru secțiunile rămase ale Autostrăzii București-Brașov. Problema este găsirea unei companii care să finanțeze pe cont propriu proiectul.

Autostrada București-Brașov este deja la al treilea eșec. Guvernul României nu a reușit să găsească o companie de construcții care să finanțeze din surse proprii proiectul de realizare al secțiunii Comarnic-Brașov. Consorțiul Vinci-Strabag-Aktor nu a reușit să obțină finanțare din surse internaționale pentru a realiza proiectul, estimat la 1.8 miliarde de euro. Recuperarea investiției ar fi fost realizată prin concesiune și ar fi durat aproximativ 26 de ani, ceea ce ar fi ridicat costurile totale la 8.4 miliarde de euro. Singura soluție rămasă în prezent pentru acest tronson de drum este construcția din fondurile statului.

Potrivit lui Ioan Rus, fostul Ministru al Transporturilor, secțiunea Comarnic-Ploiești ar fi fost amânată pentru anul 2020, fiind căutate companii dornice să finanțeze și să realizeze construcția tronsonului Comarnic-Brașov. Astfel, România ar fi avut autostradă de la București la Brașov în secțiuni, în ideea evitării cozilor de pe Valea Prahovei și îmbunătățirii infrastructurii rutiere. Din păcate, rupta este căutată din punct de vedere turistic, nu și comercial, de unde și interesul scăzut în găsirea de finanțare pentru acest proiect de infrastructură.

Urmareste Automarket
Guvernul României este la a treia tentativă de găsire a unui constructor dornic să finanțeze din fonduri proprii autostrada de la București la Brașov. Proiectul de construcție în regim de concesiune ar implica, pe lângă construcție, întreținerea autostrăzii din fondurile constructorului, iar recuperarea investiției s-ar face treptat, pe o perioadă de peste 20 de ani, din taxele de autostradă aferente.

Via Digi24 | 2

Comentarii (6)

  • E bine într-un fel. După cum scrie și în articol, ruta este doar de interes turistic, iar o investiție de asemenea anvergură nu rentează dacă nu există și interes comercial.

    Fără îndoială că Bucureștiul trebuie legat de Brașov și, mai apoi, până la Oradea, dar în clipa de față consider că prioritară e ruta Nădlac - Constanța (mai ales Pitești - Sibiu) și Oradea - Târgu Mureș, poate până la Brașov.

    Apoi, imperios necesar este o autostradă către Moldova. Drumul este prin câmpie și nu este greu de realizat. Autostrada să se oprească la Suceava sau, de ce nu, la granița cu Ucraina. Faptul că E85 e un drum cu o bandă și jumătate (care e acostament în realitate) nu justifică faptul că Moldova trebuie ignorată. O autostradă ar atrage investitori și ar ridica mult o zonă care e ținută în situația în care e cu anumite scopuri precise. Apoi legarea ei de Transilvania pe Ungheni - Iași - Piatra-Neamți - Târgu Mureș.

    Dar când la Transporturi vin numai oameni care n-au capacitățile necesare, la ce să ne așteptăm?
    13 1
  • bani sunt, oameni capabili si cinstiti in guvern, nu prea.
    asta e soarta romanilor de 25 de ani.
    5 0
  • hazard
    Exact, bani sunt ...dar nu pot fi furati cu aceasta ocazie. Pentru ca sunt bani europeni si e cam complicat ...
    5 0
  • antonny
    Guvernul României nu a reușit să găsească un constructor........o afirmatie proasta .....nu au cum sa ia spaga
    5 0
  • eu nu inteleg de tot timpul ni se vorbeste de taxe din moment ce banii vin de la ue si taxele pe care deja le platim.
    de ce dam 50% din pret pe acciza la combustibil?!
    cat timp nu iesim in strada asa va fi intotdeauna.
    5 0
  • @seat: din pacate, multi dintre noi au iesit, dar din Romania. Si o viziteaza o data pe an, in vacanta.
    Sau, o data la 4 ani, stau in ploaie si aglomeratie sa voteze pe unu care, poate, va vinde Romania nemtilor. Da doamne !
    Asta nu inseamna ca politicienii romani nu le fac nevestele curve si copii golani.
    Aaa, si banii europeni nu se pot fura, pentru proiecte peste 10 milioane de euro, se face audit. Iar un km de autostrada e 3-4 milioane.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru