Ministrul Transporturilor despre autostrada Ploiești - Brașov: Sunt șanse reduse să înceapă în următorii 5 ani

de Alexandru Monenciu, Foto: Depositphotos.com
Luni, 03.01.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că șansele să înceapă construcția autostrăzii Ploiești - Brașov în următorii cinci ani sunt foarte reduse.

Traficul bară de bară de pe Valea Prahovei a ajuns să fie o normalitate, mai ales în zilele de vacanță. Și de sărbătorile care tocmai au trecut, șoferii au pierdut ore bune în trafic, ajungând să parcurgă un singur kilometru chiar și într-o jumătate de oră.

Construcția unei autostrăzi între Ploiești și Brașov ar fi una dintre soluțiile pentru a decongestiona Valea Prahovei, dar o asemenea șosea de mare viteză se lasă așteptată de ani buni. Potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, s-ar putea ca nici în următorii cinci ani să nu avem o autostradă Ploiești - Brașov.

"În acest moment - ca să știm cum stăm și de unde am preluat gestiunea Ministerului Transporturilor pe acest poriect, dezvoltarea autostrăzii Ploiești - Brașov - undeva la începutul anului a fost scos la licitație - era altcineva ministru (Cătălin Drulă - n.r.) - caietul de sarcini pentru studiul de fezabilitate și proiectare pe Ploiești - Brașov. Acea licitație s-a încheiat, caietul de sarcini sunând așa: pentru studiul de fezabilitate - 30 de luni, pentru proiectare - 42 de luni.

Ați auzit bine. Asta este situația pe care am preluat-o acum," a declarat Grindeanu.

Tot el mai susține că va încerca să discute cu câștigătorul licitației pentru a scurta termenele.

"La modul în care s-au întâmplat lucrurile înaintea mea și dacă nu găsim un dialog cu cei care au câștigat licitațiile să considere prioritate această autostradă - ei câștigând licitațiile în termeni legali - din păcate, vă spun că nu sunt șanse (să înceapă construcția autostrăzii în următorii cinci ani)," a mai spus el.

via Digi24

Comentarii (11)

  • Seriff
    Si eu care credeam ca incepe de la 1 ianuarie, o taxa auto noua pe cand?
    Parca prea polueaza masinile cand stau bara la bara pe valea prahovei si nu pot hipsterii eco de pe AM adica Mircea Badea si Edikk sa doarma.
    7 3
  • Am zis ca v-ați revenit... dar nu... voi ați ținut sa amintiți numele ministrului și nu oricum ci intr-o constructie negativă
    6 6
  • Am mai zis-o si o mai zic. Inafara vacantelor, traficul pe Valea Prahovei e normal. Aglomerat dar normal. Ingroparea a 2-3 miliarde de euro intr-o autostrada intr-o zona inalta de munte, e o idee proasta. Foarte proasta in conditiile in care in Moldova nu este nici un km de autostrada iar caile ferate sunt intr-o prabusire fara precedent in materie de viteza, numar calatori si volum de marfuri.
    Desigur, nu are nimeni curaj sa isi asume ca sunt alte prioritati decat autostrada turistica Valea Prahovei.
    In zonele turistice, peste tot in lumea asta in perioadele de varf se fac cozi imense. Imi amintesc de o stire de acum cativa ani din Franta unde la sfarsitul unei vacante pe nushce autostrada s-a facut un blocaj de cativa zeci de km. Si nu s-a da nimeni cu fundul de pamant cerand inca o autostrada ca sa mearga el linistit in vacanta. Si alt exemplu l-am trait acum cativa ani in Salzburg unde am petrecut o ora jumate la iesirea din oras pana pe autostrada.
    10 5
  • scamel
    trei autosreazi sa faca,dar in statiuni tot atatea masini vor incapea, iar cei ce pleaca tarziu de acasa tot pe terasament vor schia.
    5 0
  • inexorabil
    S-o spunem pe-aia dreaptă: dacă, în cei 32 de ani de “democraţie” (unii o numesc liberală, alţii socialistă, dar, conform logicii lui Lenin, doar cu democraţia în gură promovezi cea mai bună dictatură), nu s-ar fi “externalizat” zeci şi zeci de miliarde “supte din sudoarea prostitului popor” (Eminescu), sigur ne-am fi delectat acum (şi) cu autostrăzi.

    De multe ori mă trezesc reflectând aşa: indiscutabil că nea Nicu trebuia debarcat (toate motivele plauzibile pledau împotriva lui), dar apoi să fi preluat Puterea cineva (sau mai mulţi) care – atenţie! – să nu fi vrut-o în sinea lui!!! Să fi făcut-o doar din obligaţie de conştiinţă sau, la urma urmei, din milă faţă de turma nevrednică de un păstor destoinic. Iar acel cineva realmente salvator să nu fi avut legătură cu…tartorii emolari (nici interni, nici externi). Adică nici cu Securitatea, nici cu şacalii de “investitori” străini (deşi nu toţi aceştia din urmă merită oprobriul – dau numai două exemple: New Century Holdings şi Ahold Delhaize; toată stima). Vă asigur că astăzi am fi ajuns departe şi economic, şi politic!
    Din păcate, excelez în mod…ipotetic. Realitatea este de cacao, nu? Deloc ironic, în loc s-o îngropăm noi, se va întâmpla invers…
    1 1
  • Seriff
    @alex_cu_a_mic, perfect de acord ca e nevoie de o autostrada in Moldova, dar si pe Valea Prahovei e nevoie, e aglomerat tot anul, weekend de weekend cel putin e jale, e cel mai tranzitat drum din tara, dar oricum ne agitatam noi degeaba aici, ca nu se va face nimic niciodata, in afara de taxe si impozite, guvernul doarme din 90.
    5 1
  • Mac Mircea
    autostrazile ar trebui sa fie facute in ordinea prioritatilor dar nu ne permitem sa asteptam sa se termine una ca sa incepem o alta pt ca asa poate terminam 2-3 autostrazi pana in 2100
    Problema cea mai mare este furtul banilor - a se vedea certurile pe banii din fondul de rezilienta (unde nu se cer justificarea banilor ci doar sa fie realizat obiectivul). Daca banii s-ar folosi cum trebuie ar fi sigur bani de mai multe autostrazi.
    Iar daca vorbim de prioritati cam asa vad eu prioritatile:
    1. Pt nevoile economice deja existente - autostrada Pitesti-Rm. Valcea-Sibiu + Craiova-Rm Valcea (pt cei 2 mari producatori si exportatori auto ce deja produc);
    2. Pt. dezvoltarea economica - autostrazi vest-est si sud-est (adica din vestul Romaniei in Moldova + Bucuresti-Moldova si Constanta-Moldova
    3. Tot d.p.v.d. economic ar fi si Bucuresti-Brasov si Brasov-Sibiu respectiv Brasov-Tg Mures (autostrada nord-sud). Da - este nevoie si de autostrada Bucuresti-Brasov. Exact faptul ca acolo avem trafic mare si lent demonstreaza nevoia.
    Doar ca cei cu puterea de decizie ar trebui sa ia aceste decizii bazate pe cifre clare nu pe pareri (ca a mea sau a altora). Si ar trebui (teoretic) sa cheltuiasca banii nostri cu mare atentie.
    3 0
  • @sheriff
    Ai scris cuvantul magic: week-end. In fiecare w-e e jale. Ce face lumea in w-e? In general turism. Activitate economica mai putin spre deloc. Autostrada ar avea rol turistic. Am mers de multe ori in timpul saptamanii si niciodata nu am prins coada. Aglomerat da, dar coada nu.
    Ca idee nici un transportator nu isi va muta tirurile pe trasee cu elevatie de cel putin 1000m. Elevatia aia inseamna consum mare de combustibil si uzura excesiva a camioanelor. Valea Oltului e preferabila Vaii Prahovei
    3 0
  • Octavian
    Prioritatea 0 este clar Sibiu-Pitesti. Dupa finalizare, aceasta va prelua si o parte din traficul de pe Valea Prahovei.
    Iar apoi Moldova - DN2-ul ala este ingrozitor.
    2 0
  • Octavian
    "zero" am vrut sa scriu dar cifra zero arata ca litera "o" mic.
    1 0
  • Seriff
    Alex_cu_a_mic, ai avut noroc, du-te in luna august in cursul saptamanii, toata luna e blocat drumul, valabil si pentru luna decembrie, e nevoie disperata de autostrada acolo, dar am spus-o si ma repet, comentam noi mult si bine aici ca nu se va face niciodata.
    Poate peste 100 de ani cand oricum nu vor mai fi masini, sau le vor avea decat cei mai bogati, asta se vrea si asta va fi.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru