Cealaltă faţă a Daciei. 10 ani în lumea bună

de Sebastian Toma
Vineri, 12.06.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia a aniversat la Paris 10 ani de la debutul în Franța, cea mai mare piață de desfacere pentru constructorul român. Iar noi am fost acolo pentru a vedea cum sărbătoresc francezii primul deceniu al mărcii Dacia în Hexagon.

Dacia este o poveste de succes care a depășit de mult granițele României, peste 90% din modelele fabricate de marcă fiind exportate. Pentru că străinii n-au experimentat vehicule modele ale constructorului, din era pre-Renault și pentru că au mințile deschise la lucruri noi, Dacia este pentru ei un fenomen de lifestyle, nu doar o mașină accesibilă. În Franța, Dacia organizează întâlniri cu clienții în cadrul cărora sunt propuse activități pentru toată familia, concerte și diferite alte forme de entertainment, toate fiind derulate ca întâlniri non-formale sub denumirea generală "Picnicul Dacia". Fiecare ediție cu peste 10.000 de participanți.

REPORTAJ: Enclava pariziană Dacia

Anul 2015 sărbătoreşte 10 ani de la debutul mărcii din Mioveni pe piața din Franța și de la lansarea internațională a lui Logan la export. Divizia franceză a mărcii Dacia a profitat de ocazie și a făcut un eveniment special, împărțit în trei mari întâlniri festive derulate în trei orașe din Franța. Noi am participat la prima întrunire de acest tip, la Paris, unde au fost prezenți peste 5.500 de clienți ai mărcii Dacia.

Plecarea spre Paris și sosirea în Orașul Luminilor

Este șase dimineața și îmi caut un taxi. Peste o oră și jumătate trebuie să ajung la Aeroportul Otopeni și să zbor la Paris. Deschid aplicația Uber și chem o mașină. Sosește o Dacia Logan neagră, varianta cu facelift. E, cumva, un semn. Mașina mergea perfect, interiorul în stare bună, tapițeria era curată și plăcut parfumată. Încă adormit, îmi iau o cafea și mă îndrept încet spre poartă. Trei ore mai târziu, sosesc în Paris. Mă întâlnesc cu un prieten care lucrează în Franța și îmi face un tur al orașului. El conduce tot o Dacie. Un Duster. La fel ca șoferul Uber, se declară mulțumit de mașină și ce-i oferă aceasta.

În ziua evenimentului, urcăm în microbuzul care duce echipa de jurnaliști din România la centrul Zenith din Paris, echivalentul francez al Salii Polivalente. Spre deosebire de primele două vehicule în care am călătorit, microbuzul nu era Dacia, ci Mercedes-Benz, o marcă parteneră a Alianței Renault-Nissan-Dacia. Marca din Mioveni a ajuns să producă motoare pentru Smart, iar 1.5 dCi-ul concernului Renault-Nissan este oferit de câțiva ani și în gama Mercedes-Benz. Dacă acest lucru nu indică evoluția și succesul întregului business Dacia, nu știu ce ar putea poate să o facă.

Dacia a trecut prin multe greutăți, dar de câțiva ani o poveste de succes a unei afaceri care funcționează. Pentru asta, marca a trebuit să scape de "greaua moștenire" și să lase deoparte aproapte tot ce avea pentru a lansa o gamă renăscută. Pas cu pas. Sperăm să se întâmple ceva similar și cu România, cu toate că știm că trebuie să se schimbe 20 de milioane de oameni ca să avem un viitor sustenabil. Până una-alta, în viitorul apropiat e foarte important ca România să nu strice planurile Dacia, cel mai mare exportator al țării.

Surpriza Dacia pentru 2015: ediţii speciale aniversare 10 ani pentru toate modelele. În meniu: display color, exterior Cosmo Blue şi Media Nav Evolution

Aniversarea de 10 ani de la lansarea mărcii Dacia în Franța a adus o ediție specială a modelelor din oferta constructorului. Culoarea "Cosmo Blue" poate fi comandată și pe variantele "normale".

Ce era Marele Picnic Dacia și de ce era organizat?

Esential 5.500 de persoane au participat la evenimentul organizat de Dacia la Paris.
3 serbări de 10 ani va organiza Dacia în Franța. Următoarele sunt în Nantes și Lyon.
105.893 de unități a vândut Dacia în Franța anul trecut, de 3.5 ori mai multe decât în România.
650.000 de mașini a vândut Dacia în Franța în ultimii zece ani.
Divizia franceză a mărcii Dacia a sesizat posibilitate formării unei comunități între posesorii de vehicule ale mărcii. De obicei, se așteaptă câțiva ani, poate chiar decenii, până când se formează în mod organic o comunitate a posesorilor unor vehicule.
Există comunități pentru aproape fiecare marcă de pe piață, indiferent dacă modelele pe care le conduc participanții se mai fabrică sau nu, respectiv dacă marca mai trăiește în calitate de persoană juridică.

Marele Picnic Dacia este ocazia mărcii de a se întâlni cu clienții săi și să le mulțumească printr-o ieșire în aer liber. Aceasta include activități pentru toți membrii familiei, oricâți ar fi ei, pentru ca fiecare participant să fie parte dintr-o zi despre care să povestească mai târziu și altora. Întâlnirea e o oportunitate excelentă pentru marcă să-și prezinte noile modele și să organizeze, de exemplu, o mică expoziție cu vânzare pentru gama de accesorii a constructorului.

Succesul Dacia în Franţa, explicat de schimbarea modului în care francezii cumpără maşini

Dar 2015 e un an special. Spre deosebire de anii trecuți, când organizatorii puneau la cale acest picnic, cei de la Dacia au decis să schimbe lucrurile pentru aniversarea de "Doar zece ani", așa cum au descris-o în toate materialele promoționale din Franța. De ce i-au spus așa? Pentru că Dacia a crescut în vânzări în această perioadă cum alte mărci nici nu visează. În 2005, când s-a lansat Dacia Logan în Franța, au fost înmatriculate 9.800 de unități în primele șase luni de comercializare. Anul trecut, au vândut peste 100.000 de unități.  Întâlnirea a implicat o invitație la un spectacol gratuit, Love Circus, urmată de un mini-picnic asezonat cu activități de toate felurile.

Le Zénith de Paris était complet pour le Grand Anniversaire Dacia ! Revivez l’évènement en vidéo.Réservez vite vos places pour participer à cette journée exceptionnelle à Nantes le 21 juin et à Lyon le 28 juin : http://s.dacia.fr/liNI6V

Posted by Dacia France on 10 Iunie 2015

Cu 6.000 de francezi la poartă

Centrul Zenith, unde s-a derulat întâlnirea de la Paris, este localizat într-un parc imens și este amenajat la interior precum o sală de teatru. Întreaga zonă a complexului seamănă cu parcul Tineretului din București, doar că nu există dealuri pronunțate, sunt mai multe spații verzi și mai mulți arbori. La nivel de curățenie, nici francezii nu excelează, în special în Paris, dar este mai curat decât într-un parc din România.

Spectacolul urma să înceapă și cozile au început să se formeze în fața standurilor de verificare a bagajelor și de control al biletelor. Din fericire, noi am putut să trecem printr-o intrare separată și să urmărim ultimele detalii de organizare înainte să fie deschise porțile de acces. Spre deosebire de puținele evenimente din România pe care le-am experimentat din culise, lucrurile erau mult mai organizate la francezi și nu am avut niciodată senzația că lucrurile sunt rezolvate pe ultima sută de milimetri, așa cum se întâmplă în alte părți.

Francezii au fost întâmpinați de o formație la intrarea în curtea sălii de spectacol.

În sala de spectacol

Imaginați-vă o sală de spectacole precum este Sala Palatului din București. Sala Zenith era aproape plină când am intrat noi și a rămas așa până la sfârșitul spectacolului Love Circus. Pe scenă era un MC cu o claviatură electronică, care încingea atmosfera în public, în loc să-i lase să se concentreze pe ecranele smartphone-urilor din dotare. Întreaga mulțime a pornit un soi de karaoke în cor, la unison cu interpretul de pe scenă. În timpul ăsta, copiii din public agitau baloane în formă de inimioară marcate "Dacia 10 ans seulement" (Doar 10 ani), în timp ce prin sală zburau, din mână în mână, două sfere moi care jucau rolul de mingi. 

Ce este spectacolul Love Circus?

Love Circus este un spectacol de divertisment care se prezintă ca un mix între musical, teatru de improvizație, magie și acrobații. Actorii și acrobații de pe scenă sunt experți în jocul cu publicul și se adaptează rapid la ce se întâmplă în sală. Am fost impresionat de calitățile vocale ale interpreților, care au abordat mai multe melodii din seria "Oldies but Goldies".

Înainte să înceapă spectacolul, publicul s-a destins cu un MC și cu două mingi imense. Toată sala juca un fel de volei pe scaune.

Filmarea în timpul spectacolului a fost interzisă, dar putem să vă spunem că publicul a fost foarte implicat în tot spectacolul și că până și jurnaliștii prezenți la eveniment (printre care și noi) s-au lăsat captivați de acrobațiile celor de la Love Circus. 

Trupa Love Circus a reușit să emoționeze întreaga sală.
Adulții și copiii au stat cu sufletul la gură la cascadoriile lor.

După aproximativ o oră și jumătate, spectacolul urma să ia sfârșit. Am decis să mă întrept rapid spre ieșire ca să-i pot poza pe francezi când ieșeau la lumină, dar a trebuit să mă opresc o clipă. Eram deja surprins de felul în care s-au manifestat francezii când a venit vorba să-și ia la revedere de la artiști, dar urmau să mă dea pe spate. Interpreții de pe scenă au început să-i cânte mărcii noastre naționale "La Mulți Ani". Pe limba lor, "Joyeux anniversaire Dacia". Cântat în cor de o sală plină, în timp ce sosea un tort din carton pe scenă, plin cu artificii. N-ai cum să nu fii emoționat de acest moment.

După spectacol, la picnic

Prietenul meu din Paris mi-a explicat că obiceiurile de weekend ale francezilor sunt strâns legate de ideea de picnic. Cât m-am plimbat prin Paris, toate grădinile erau pline de oameni la picnic.

După atâția ani de "Marele Picnic Dacia", era păcat ca "Marea Aniversare Dacia" să nu includă un picnic, nu? Zis și făcut. Fără să se împingă și să urle, francezii au ieșit civilizat din sala de spectacol și s-au îndreptat pe un coridor îngust spre o zonă verde. Acolo îi așteptau surprizele cu care Dacia i-a distrat în fiecare an: mase de picnic, stand de cafea, stand de machiaj, "atelier de bule de săpun", atelier de desen, curse în sac, fotbal, punct de fotografii animate, inițializare în circ și altele. Tortul de pe scenă s-a teleportat în centrul acțiunii, unde era înconjurat de o masă plină cu prăjiturele. Evident, fiecare era decorată cu expresia "doar 10 ani".

Francezii au demonstrat că poți să stai de mai multe ori într-o zi la coadă fără să-ți pierzi răbdarea și să te mai și distrezi.

Din acel moment, mulțimea s-a împărțit în spațiul verde imens pus la dispoziție de autoritățile franceze pentru acest eveniment. Oriunde te întorceai, vedeai doar fețe zâmbitoare, bucuroase că participă la un eveniment în aer liber. Copiii francezilor păreau exaziați de eveniment, fiind ceva în plus față de o simplă ieșire în parc cu familia. Lucrurile s-au derulat apoi precum la picnicurile obișnuite ale Dacia din Franța, cu activități pentru toată familia. Fie că vorbim despre cursele cu sacul, pictura pe față sau de o simplă masă în aer liber, evenimentul a fost bine organizat și se vedea de ce oamenii au venit cu plăcere aici, nu doar pentru un concert și o cafea gratis.

Vizitatorii pot cumpăra tricouri și accesorii Dacia. O parte din ele se găsesc și la noi, dar cine le cumpără?

Familia Dacia ar putea să existe și la noi

Dacia a devenit un brand de lifestyle în Franța, o țară cunoscută pentru cât de mândri sunt locuitorii săi. O mașină ieftină este suficient de populară încât să unească anual mii de oameni în parcuri, care să vină împreună la picnic cu familiile lor. Fiecare dintre ei mândru de mașina pe care o deține. O "banală" Dacie. Lucrurile au început să se miște și la noi într-o direcție similară, dar sunt concentrate pe modelul Duster, proprietarii SUV-ului înființând o asociație dedicată și având propriile întâlniri. Am participat și noi la una dintre ele și ne-am distrat.

Picnic fără gunoaie pe jos? Se poate!

Trebuie să învățăm cu toții din succesul Dacia în Franța și să ne dezvoltăm propriul "joie de vivre". Dacia a reușit să atingă această coardă adânc înrădăcinată în sufletul francezilor prin picnicurile și evenimentele organizate în Hexagon. Iar în România, din gama Dacia, modelul Duster a reușit să facă ceva similar pentru proprietarii săi. Semn că o să vedem și la noi o "Mare Aniversare Dacia" într-o zi.

Distracție pentru toată familia cu un joc simplu, cu piese din lemn.

Foto și video: Dacia

Comentarii (10)

  • 1. va mai amintiti cum erau priviti romanii ce isi luau Dacia? --- prosti
    2. va aminitit cum (mai) sunt priviti vesticii ce prefera Dacia? --- saraci
    3. va aminititi cum era considerata Dacia la aparitie? --- o cazatura

    mi-ar place sa stiu acum parerea celor care injurau ca la usa cortului
    29 4
  • Deci nu-mi vine sa cred ca se organizeaza astfel de evenimente, si exista atati fani !
    16 1
  • La noi in tara organizeaza Ford mai multe evenimente pentru clienti fata de Dacia care se presupune ca este brand romanesc. Halal respect pentru clientii romani.
    10 6
  • Din pacate ... romani fiind nu prea avem respect fata de marca Dacia . Toate lumea acuza ca mai bine-ti luai un TeDeI de 10 ani decat o Dacia noua , lucru care spune multe . Am Logan de 7 ani si nu am avut deloc probleme (110000 km) si am vecin ce are 400000 (taximetrist in Bucuresti) si la fel fara probleme . Am mers cu noul MCV 1.5 DCi si la 130 kmh ai un consum de 5.3 ceea ce e fenomenal dupa parerea mea . Au crescut si au evoluat mult , au insonorizat mai bine si au crescut nivelul calitatii pentru o masina de sub 10000 EUR . Din pacate daca-ti iei o sa fi blamat maxim - probabil de-aia se pune mai mult pret pe strainii care o aleg fara probleme.
    12 2
  • Hunter
    Frumos eveniment. Nu pentru ca e vorba de marca Dacia la mijloc. Ci pentru ca in alte tari exista cultura auto, iar asemenea intruniri si evenimente au loc in multe parti ale Europei si ale lumii, pe diverse marci/tematici.
    Mentalitatea din Romania nu se va schimba niciodata. Degeaba ne facem si ma repet, NE FACEM (MIMAM) ca ne mandrim cu X, Y, Z marci, produse, personalitati romanesti. E ceva de fatada. Pe nimeni nu intereseaza nimic, daca putem sa ne tragem la picioare unii altora cat mai mult o facem, ne sapam unii pe altii si nu stim sa ne ridicam si sa fim uniti si sa prosperam.
    "Noi nu ne vindem tara" Poftim ?! Deja am vandut-o de zeci de ani si o vindem in continoare. Daca am putea, ne-am vinde si pe noi....multi au si facut-o. Macar se bucura si apreciaza altii valorile romanesti. De ce ? Pentru ca altii au scoala, sunt educati, judeca obiectiv viata si incearca fiecare in parte insa ca un tot unitar sa evolueze si sa le fie bine.
    13 1
  • @vianu

    Din pacate parereile celor care injurau Dacia au ramas aidoma nivelului lor de inteligenta ... neschimbate!
    14 1
  • In italia trebuie sa astepti dupa un Duster minim 3-4 luni, in functie de dealer. Mie trebuie sa-mi ajunga prin 15 iulie, dupa aproape 4 luni de asteptare.
    In zona in care locuiesc Dacia e o marca respectata. Vanzarile cele mai mari sunt la Sandero si Duster. Din pacate, datorita politicii locale a renault e aproape imposibil sa gasesti expus, in reprezentanta, un Logan MCV.
    PS si tot din pacate exista o diferenta de calitate a finisajelor interioare dintre ce ofera Dacia in Romania si ceea ce gasim aici.
    6 0
  • hazard
    Dar rugina, cat mai e rugina in 2015?
    0 8
  • Atât cat ii cunosc pe francezi: niște pesimiști si xenofobi, dar la organizat evenimente sunt artiști, ceea ce apreciez cel mai mult este ca știu sa pună in evidenta mesajul pe care-l vor sa-l transmită. Pe lângă Dacia raport preț/calitate, mașină familiala, pentru mine este un pic clar mesajul de baza: Dacia este brand francez, stați liniștiți. Noua ne rămân: locurile de munca si idea de brand european.
    O precizare pentru xenofobi: referitor la romani, pana ajung sa ne cunoască (ii exclud pe cei care fura) noi suntem niște tigani din secolul trecut, după care ajung sa ne viziteze si-si schimba părerea, dar nu au puterea s-o recunoască
    0 4
  • Cristi
    Probabil ca la eveniment nu ati intalnit palcuri prea mari de romani. Si chiar daca ar fi fost, acestia, cu Dacie, nu fac parte din fauna urmatoare: Am asistat la un picnic-spectacol festivalul europei. scena, concursuri standuri cu produse de prin tarile UE inclusiv Ro. Aici o coada imensa de oameni care stateau la coada la mici cate 5-6 ore. Fauna de care zic e 100% romaneasca necioplita deloc de tara in care traiesc (Fr), dincontra au in plus aere de "noi ne-am realizat". Din meniu: injuraturi, amenintari facute pentru romanescul obicei de a te baga in fata, urlete. In general atitudine negativa...complet contrastanta fata de tot restul picnicului unde se dansa aplauda canta si juca civilizat si cu voie buna.
    De ce nu apreciem Dacia ? Astfel de fauna predominanta intre romani va fi mereu critica la adresa "marcii de saraci". Ei stiu oricum ce e cel mai bine si cum se face, asa educati din propia parere si cultivati de TV si barfa.
    Ne-am imbratisat democratia foarte prost inteleasa cu o dorinta de inobilare falsa care a dus la snobism, disrespect fata de valorile de baza, un spirit balcanic de "smecherism" si a-tot-stiutori. Cu parere de rau, Dacia nu are loc printre aceasta fauna.

    Un mandru roman detinator de o Dacie
    6 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru