de Sebastian Toma, Foto: Chevrolet
Joi, 09.12.2010
-
-
Trimite pe:
Primul monovolum din gama europeană a celor de la Chevrolet vine cu o platformă de Cruze modificată şi un preţ extrem de atractiv. În plus faţă de cele două calităţi de mai sus, modelul oferă şapte locuri în standard. Ca element excepțional, toate pot fi utilizate de adulţi, ceea ce transformă modelul constructorului de origine americană într-un parc de distracții pe roți pentru o familie numeroasă. Avem deja un pachet competitiv, căruia i-a fost adăugată puţină atitudine americană adaptată la realităţile din Europa. Pentru a contracara SUV-urile care atrag din ce în ce mai mulţi familişti, Chevrolet i-a aplicat lui Orlando un aspect de SUV şi au înlăturat deficienţele acestui tip de autovehicul.
-
Pret de pornire
16.430 €
-
Pret model testat
23.750 €
-
Taxa auto
475 €
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
La fel ca în cazul platformei împrumutate, Chevrolet Cruze a sărit în ajutorul fratelui Orlando și la capitolul motorizări. Modelul este oferit alături de patru opţiuni de motorizare, una pe benzină şi trei diesel-uri. Dintre acestea, o unitate diesel este echipată cu o transmisie automată cu convertor de cuplu şi şase rapoarte. Pe aceasta din urmă am testat-o noi în cadrul lansării din Valencia. Motorul furnizează 163 CP la 3.800 rpm şi 360 Nm la 2.000 rpm. La gol, modelul are o masă de 1.659 kilograme, ceea ce îl transformă într-o versiune mai îngrăşată a lui Cruze, care explică comportamentul dinamic schimbat.
Deşi nu primeşte o transmisie cu două ambreiaje şi are o gamă de motorizări de cilindree relativ ridicată, Orlando oferă un pachet rezonabil de propulsie, arhisuficient pentru a îndeplini nevoile de locomoţie ale familiştilor înrăiţi.
În ceea ce priveşte reprizele, cei 163 CP şi 360 Nm îşi fac datoria onorabil pe caroseria lui Orlando. Această versiune de echipare pare să fie cea mai bună atât pentru călătorii pe distanţe lungi, cât şi pe distanţe scurte, totul graţie relaxării oferite de cutie. Dacă vreţi să înlăturaţi monotonia şi să schimbaţi treptele în modul manual, nu veţi fi dezamăgiţi dacă vă adaptaţi aşteptările. Cutia nu are reacţii mai rapide decât un Powershift sau un DSG, dar se descurcă onorabil pentru preţul său când punem în funcţiune modul manual. De altfel, această versiune de motorizare are cele mai bune reprize din gama Orlando, semn că automatele clasice încă au o viaţă în viitor.
În ceea ce priveşte rivalii săi, doar Ford şi Citroen oferă un monovolum cu şapte locuri, motor diesel de doi litri şi transmisie automată pe piaţa din România. Rivalii de la Ford vin cu Grand C-Max de 163 CP, 340 Nm şi transmisia Powershift cu dublu ambreiaj şi şase rapoarte, în timp ce francezii de la Citroen trimit la luptă modelul C4 Grand Picasso cu 2.0 HDi de 138 CP şi 270 Nm alături de o transmisie automată convenţională cu şase rapoarte. Renault oferă pe alte pieţe o versiune automată şi cu şapte locuri a lui Grand Scenic, dar nu va fi luată în considerare în comparație din moment ce nu poate fi cumpărată direct din România.
Consum
Chevrolet anunţă un consum mediu de 7.0 litri la sută pentru Orlando în versiunea 2.0 diesel 163 CP echipat cu transmisie automată. Consumul în regim urban este anunţat la 9.3 litri la sută, în timp ce consumul în regim extra-urban este anunţat la 5.7 litri la sută.
Ford anunţă un consum mediu de 5.8 litri la sută pentru Grand C-Max, cu menţiunea că vorbim de un model cu cinci locuri în standard. Francezii de la Citroen anunţă un consum de 6 litri la sută pentru C4 Grand Picasso în versiunea diesel cu transmisie automată şi şapte locuri. Aşadar, Orlando vine cu un consum mai mare pe hârtie, dar reduce din diferență prin faptul că e mult mai apropiat de realitate decât în cazul rivalilor. În cadrul traseului de test, care a îmbinat atât porţiuni de autostradă, cât şi drumuri pustii de nivel european, modelul a prezentat un consum de 8.6 litri la sută într-un regim mai alert de condus. Ulterior, o altă secţiune a traseului ne-a dus la un consum ceva mai redus, dar aceea simula mai bine traficul urban, deci valorile nu sunt comparabile între ele.
Interior
Chevrolet oferă două elemente speciale la interiorul lui Orlando. Unul dintre acestea este amplasarea scaunelor, iar celălalt este integrarea a şapte locuri reale în standard. În timp ce rândul din faţă este amplasat la cel mai mic nivel permis de configuraţia caroseriei, al doilea stă ceva mai sus, în timp ce al treila rând este amplasat la un nivel mai ridicat decât cel al primelor două rânduri de scaune. Acest lucru le permite celor din spate să urmărească drumul, evitând "răul de maşină" şi îi face mai apropiaţi de ceea ce se întâmplă în faţa lor. Cele două scaune din spate se pliază uşor şi pot fi accesate cu uşurinţă. În cadrul testului am observat că un pasager cu înălţimea de 1.80 metri poate să parcurgă liniştit distanțe lungi, de exemplu de 100 de kilometri, fără să aibă probleme cu genunchii sau cu gâtul. În timp ce bancheta din spate este destul de fermă, nivelul de duritate a acesteia nu asigură disconfortul, ci mai degrabă rezistenţa în timp.
Volumul portbagajului este de 89 de litri în configuraţia cu şapte locuri, 727 litri în configuraţia cu cinci locuri şi 1.487 litri în configuraţia cu două locuri. Orlando nu este liderul clasamentului din acest punct de vedere, dar intră în rândul finaliştilor.
Preţ de achiziţie
Potrivit primelor informaţii de la oficialii Chevrolet, Orlando 1.8i LS Plus (nivelul de echipare standard) va pleca de la 14.790 de euro cu TVA inclus. Pentru că rivalii săi fie nu au un preţ anunţat încă, fie versiunea de bază costă peste 20.000 de euro şi nu posedă şapte locuri în standard, considerăm că noul Chevrolet Orlando este cel mai ieftin monovolum cu şapte locuri pus la vânzare în România. În plus, locurile respective sunt reale şi pot fi folosite de adulţi, în timp ce nivelul de echipare standard include strictul necesar pentru siguranţa şi confortul pasagerilor.
Echiparea standard include aer condiţionat, controlul stabilităţii (cu tot cu ABS), 6 airbaguri, oglinzi electrice şi încălzite, 7 locuri, scaun şofer şi pasager reglabil pe 4 direcţii, geamuri electrice faţă cu impuls, coloana de direcţie reglabilă pe înălţime, Radio-Cd cu suport Mp3. Deşi dotările sunt spartane în comparaţie cu ceea ce se laudă rivalii în versiunea standard, preţul nu-i deloc de neglijat. Practic, pentru aceeaşi sumă îţi poţi achiziţiona un monovolum de segment B cu un nivel bun spre ridicat al dotărilor, dar necesităţile diferă de la un client la altul.
Siguranţă
EuroNCAP nu a testat încă noul Chevrolet Orlando. În schimb, Chevrolet Cruze, modelul a cărei platformă a fost împrumutată pentru Orlando, a primit cinci stele EuroNCAP în 2009. Versiunea standard include şase airbag-uri, ESP (ABS integrat) şi promite să obţină rezultate cel puţin la fel de bune. Vom reveni asupra acestui punct după testul așteptat al EuroNCAP.
Ţinută de drum
Acesta este un capitol ceva mai dificil pentru Orlando. Pe de o parte, monovolumul celor de la Chevrolet se comportă la fel ca majoritatea acestui tip de modele - nicio surpriză aici. Pe de altă parte, modelul este dezamăgitor dacă ne gândim la baza de la care au plecat inginerii Chevrolet când l-au dezvoltat - Cruze este un model cu un comportament rezonabil pe şosea, nefiind orientat agresiv spre dinamică, nici prea moale pentru condusul în regim sportiv. În timp ce suspensia se poate considera reuşită, nefiind nici prea dură, dar nici prea moale, având un tangaj şi un ruliu în limitele normale, direcţia este dezamăgirea dinamică a lui Orlando. Din moment ce s-a plecat de la direcţia lui Cruze, lucrurile au luat o întorsătură ciudată la un moment dat, produsul finit oferind o direcţie mai puţin precisă decât ne-am fi aşteptat. Senzaţia de rotire în unt nu există, dar speram la un plus de feedback şi precizie din partea volanului. Orice manevră prea curajoasă va fi penalizată cu subvirare (cum era de aşteptat), în timp ce serpentinele vor deveni subiect tabu dacă vor fi abordate sportiv. Cu toate acestea, rularea într-un regim liniștit, cu întreaga familie în spate, aduce de la sine un nivel mai mult decât rezonabil al confortului şi ne arată adevărata logică a lui Orlando, deşi oficialii Chevrolet promovează şi o latură distractivă. Este posibil, totuși, ca modelul să aibă scopul de a te transporta pe tine alături de cei dragi în locuri în care vă veţi distra.
Vizibilitate
Orlando are oglinzi laterale mari, amplasate relativ departe de portiere. Acestea au carcase umflate şi groase, care îţi dau impresia că ai o oglindă imensă, dar realitatea îţi arată o oglindă potrivită pentru dimensiunile vehiculului. Oglinda centrală are o dimensiune rezonabilă, dar este penalizată de lunetă la unele manevre.
Montanţii frontali te incomodează rar, fiind nevoie să îţi mişti capul ceva mai mult pentru a vedea direcţia în care mergi la virajele cu viteză redusă. Montanţii B şi C nu te încurcă la fel de mult, poziţia înaltă la volan şi plaja largă de reglaje pe înălţime fiind perfectă pentru furnizarea nivelului superior de vizibilitate oferit de SUV-uri.
Tehnologie
În materie de tehnologie, Orlando nu vine cu nimic nou faţă de Cruze. Versiunile superioare de echipare beneficiază de un sistem de navigaţie color montat pe afişajul central, iar toate versiunile de echipare care beneficiază de conexiune USB au o "faţă" a sistemului audio care se deschide pe verticală printr-un buton și care permite conectarea unui iPod sau a altui dispozitiv auxiliar prin USB. Deasupra acestui conector se află un spaţiu de depozitare generos, care poate fi utilizat pentru stocarea unui portofel şi a unui telefon de dimensiuni ceva mai mari.
Design
Orlando vine cu un design diferit de cel al monovolumelor convenţionale, ne-au spus oficialii Chevrolet la conferința de presă de la lansarea oficială. Aceştia au dreptate. Puţini constructori s-au încumetat să îi confere o personalitate mai dură unui monovolum. Vorbim de o formă destul de masivă, mai mult americană decât europeană, care trebuie însă să emane suflet. Bosajele aripilor umflate, grila dublă care poartă cu mândrie stema Chevrolet şi roţile apropiate de aripi îi conferă lui Orlando o alură dură. În timp ce design-ul frontal este discutabil în ceea ce priveşte forma capotei şi blocurile optice, posteriorul aminteşte de un SUV. De la distanţă, Orlando chiar arată a SUV, având un aspect de crossover aterizat între monovolum şi SUV, în timp ce profilul arată a cutie supărată. Ştie însă cineva un monovolum care să nu afişeze o formă de cutie? Exact. Nu există. Dar e greu să spui că este foarte frumos sau deosebit de atrăgător. Atitudinea ceva mai dură a lui Orlando are două tăişuri - îţi place sau nu.
Ne-a placut
- Şapte locuri utilizabile
- Preţ de bază accesibil
- Volum portbagaj
- Platformă familiară
- Amplasarea scaunelor "stil Cinema"
Nu ne-a placut
- Direcţie mai puţin precisă decât la Cruze
- Performanţe dinamice discutabile
- Dozarea pedalei de frână (necesită timp de adaptare)
- Prea puţine elemente de lifestyle
- Torpedo şi cotieră prea mici
Familistii au o misiune grea, destule modele in segmentul asta.
Una pe benzina si doua diesel-uri !
Stiai ca Chevrolet separat de alte marci GM e numarul 4 in lume ca vanzari?
Stiai ca GM a fost scoasa din nou la tranzactie la bursa americana cu sume record? Si tu vorbesti de faliment?
Au venit cu niste produse interesante in ultima perioada.
Un Orlando DIESEL de 131 CP costa minim 17.500 euro in versiune DE BAZA ! In conditiile astea un Renault Grand Scenic diesel 130 cp, e 21.850 euro, dar e FULL-OPTIONS frate, nu saracie ca la Chevrolet... Scenic ramane totusi "taticul" tuturor monovolumelor compacte
Versiunea entry-level diesel cu transmisie manuală pleacă de la 17.494 euro cu TVA inclus în România.
1.Un motor pe benzina
2. Două motoare diesel, în (3) două versiuni de putere cu tranmisii manuale şi o (4)versiune diesel cu transmisie automată.
O versiune = o opţiune.
Get it?
Motorizarea nu are legatura cu transmisia.
Buna incercare, multa vointa.