Celebrul Daihatsu Copen renaște sub forma unui concept cu motor mai mare și tracțiune spate

de Tiberiu Safta
Luni, 09.10.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Daihatsu a publicat imagini oficiale cu noul concept Vision Copen. Acesta este o reinterpretare a modelului de serie original, iar conceptul primește un motor mai mare și tracțiune pe puntea din spate.

În urmă cu 21 de ani, Daihatsu lansa pe piață modelul Copen, o decapotabilă de dimensiuni mici cu pretenții sportive. Celebrul kei car al mărcii nipone a fost vândut și în Europa între 2002 și 2011. În prezent, Daihatsu Copen se află în a doua generație și este vândută exclusiv în Japonia.

Acum, constructorul japonez a prezentat noul Vision Copen, un concept care este inspirat de prima generație a decapotabilei nipone. Față de vechiul model de serie, noul concept este semnificativ mai mare ca dimensiuni, astfel că nu mai poate fi încadrat în categoria kei car pentru mașinile foarte mici. Astfel, conceptul Vision Copen măsoară 3835 de milimetri în lungime și 1694 de milimetri în lățime. Ampatamentul său măsoară 2413 milimetri.

Așa cum putem observa, la nivel estetic, Vision Copen este o reinterpretare a modelului de serie original. Vorbim aici despre o caroserie rotundă, cu suprafețe netede și lipsite de muchii ascuțite. În partea din față avem faruri rotunde LED desenate sub forma literei C, alături de o grilă simplă și două lumini LED secundare montate în bară.

Același limbaj de design este prezent și în spate, unde stopurile LED au aceeași formă ca farurile.

Un detaliu interesant este reprezentat de un stop suplimentar montat în partea inferioară a barei de protecție.

Daihatsu spune că noul concept primește și un plafon retractabil electric și că este inspirat de versiunea Active Top din prima generație. Schimbările vizuale cele mai mari sunt prezente la interior, acolo unde avem un bord nou, cu un instrumentar digital, un ecran central pentru sistemul multimedia și o consolă centrală nouă. Aici putem vedea și scaunele cu un șezut adânc, precum și maneta pentru cutia de viteze automată.

Constructorul japonez nu a oferit foarte multe detalii tehnice despre noul Vision Copen. Totuși, aflăm că sub capota conceptului se află un motor de 1.3 litri care antrenează roțile din spate. Mai mult, Daihatsu spune că motorul lui Vision Copen a fost conceput special pentru a putea fi alimentat cu combustibil neutru în materie de carbon.

Noul Daihatsu Vision Copen va fi prezentat publicului în cadrul Salonului Mobilității din Japonia.

via Daihatsu

Comentarii (6)

  • Mircea Badea
    e bun, sa vina la 20k sa-i bata pe toti.

    dar ce au facut la motor pt carbon "neutru"?
    2 0
  • Catalin
    O masinuta simpatica si din cate am citit, distractiv de condus. Am vazut una singura in Bucuresti, sunt raritati.
    Ma bucur de fiecare data cand vad, in opinia mea, reinterpretari bune ale unor modele de succes.

    Uneori simplitatea poate sa fie cea mai buna reteta.
    Conceptul indica o crestere in dimensiuni, aproape de lungimea unui Suzuki Swift actual.
    Au disparut cele doua evacuari pozitionate central in partea inferioara a barei spate. Cu toate acestea, mi-ar placea o astfel de masinuta si per total consider conceptul ca este placut de privit.

    In trecut modelul de serie a dispus de motorizari benzina de 659 cmc turbo 4 cilindri in linie 16 valve 110 Nm la 3200 rpm si 64 CP, dar si de 1.3 natural aspirat, tot cu 4 cilindri in linie 16 valve 120 Nm la 4400 rpm si 87 CP. Masinuta este destul de usoara, undeva pe la 840 - 850 kg.

    Astept cu interes noutatile pe care le va aduce Salonul Mobilitatii din Japonia de la sfarsitul acestei luni.
    Sa fie cu bafta si cu spor pentru pasionati si viitorul Copen! Bravo Daihatsu!
    2 1
  • Frumușică…
    nu scăpăm de “tracțiune” spate?
    1 3
  • tractiunea spate e cel mai sport. masina nu e delfin..
    2 2
  • Delfinul este propulsat de coadă… la fel si mașinile sport sunt propulsate de roțile motrice spate.
    Tu ești propulsat de prostie si frustrări… limitările nu-ți permit sa depășești statutul de papagal, iar societatea trebuie sa te tracteze pentru ca si proștii au drepturi.
    2 4
  • Flavius
    @@dutz Nu exista "tractiune " spate! Exista "PROPULSIE" !!! Cand rotile spate sunt rotile motrice se zice corect " PROPULSIE" "Tractiune spate" e pentru analfabeti
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru