Toţi producătorii mari de automobile din Japonia au semnat un parteneriat prin care vor dezvolta noi tehnologii pentru motoarele cu combustie internă, menite să le aducă un avantaj în faţa rivalilor din Europa şi SUA.
Esential
30
la sută este îmbunătăţirea procentuală a eficienţei motoarelor cu ardere internă dorită de AICE până în 2020.
8
producători de automobile japonezi vor pune laolaltă cei mai buni ingineri pentru a dezvolta motoare mai eficiente.
Opt producători de automobile din Japonia vor investi 500 de milioane de yeni în dezvoltarea de noi tehnologii pentru motoarele cu combustie internă.
Vorbim despre o colaborare istorică dintre Honda, Toyota, Nissan, Subaru, Mitsubishi, Mazda, Daihatsu şi Suzuki, căreia i se vor acorda alţi 500 de milioane de yeni din partea guvernului nipon pentru a fonda o asociaţie de cercetare a motoarelor cu combustie internă, numită AICE. Asociaţia respectivă le va permite producătorilor implicaţi să-şi reducă costurile de dezvoltare pentru diferitele tehnologii folosite de viitoarele lor motorizări, în ciuda faptului că se află într-o rivalitate comercială globală. Producătorii japonezi de automobile implicaţi în acest proiect de cercetare vor realiza, cu ajutorul guvernului, colaborări similare cu cele ale jucătorilor importanţi din industria de electronice din Japonia, domeniu în care companiile şi-au unit forţele şi au fost sprijinite de guvern pentru a obţine noi tehnologii la costuri rezonabile.
Toyota va beneficia de motoare SkyActiv de la Mazda
"Cu apariţia hibrizilor benzină-electric şi a maşinilor alimentate cu hidrogen, gama de tehnologii pe care trebuie să o dezvolte un producător este în continuă extindere, cu toate că numărul de cercetători implicaţi nu este în creştere. Din punct de vedere tehnologic, nu cred că suntem în urma europenilor, dar în ceea ce priveşte eficienţa cu care noile tehnologii sunt implementate, suntem în spatele producătorilor din Europa", explică Keiji Ohtsu, şeful departamentului de cercetare şi dezvoltare de la Honda şi noul şef al AICE.
Toyota experimentează în cea mai veche uzină a sa: oamenii au înlocuit roboţii pe unele posturi
Alături de Daihatsu, producătorii de mai sus formează AICE, un grup de cercetare care va investi 10 milioane de dolari în dezvoltare de noi tehnologii pentru motoarele cu ardere internă.
Mazda va lansa în 2018 un motor pe benzină cu principiul de funcţionare preluat de la diesel-uri
Printre obiectivele celor de la AICE se numără studierea soluţiilor de tratare a gazelor de evacuare pentru motoarele diesel, înbunătăţirea soluţiilor de tratare a gazelor de evacuare prin catalizatoare, îmbunătăţirea eficienţei termice a motoarelor cu combustie internă şi dezvoltarea de motoare noi în regie proprie în baza viitoarelor descoperiri. Japonezii vor să ducă randamentul termic al motoarelor cu ardere internă aproape la 50 de procente, valoare de neconceput în urmă cu zece sau 15 ani şi semnificativ mai mare decât cea actualelor motoare, de 39% pentru unităţile alimentate cu benzină şi de 40% pentru diesel-uri.
Mazda a prezentat i-Eloop, un sistem revoluţionar de regenerare a energiei cinetice
Via AutomotiveNews (înreg.)
Altfel, e o idee minunata ca toti maestrii japonezi sa colaboreze, insa 10 milioane de dolari e nesemnificativ.
Vezi si exemplul EU
Defapt mi-as cumpara toate modelele japoneze din aceasta clasa, doar ca nu am suficienti bani pentru toate si nu as sti ce sa aleg ca toate imi plac. Asadar as prefera un i40 1.7crdi 136cp.
Daca mai punem ca, dincolo de aceste preluari si fuziuni, care tot au loc pe piata americano - europeana, de foarte multi ani se obisnuieste ca vehicule produse de un concern sa foloseasca motorizari si platforme produse de un altul (masini GM cu motoare, FIAT, masini Mercedes cu motoare Renault, masini Renault cu platforme Mercedes, motorizari PSA pe masini Ford, motorizari BMW pe masini PSA, etc etc etc), colaborarea "intrajaponeza" este cat se poate de inteles.
De dorit este ca aceasta colaborare, asemeni zecilor de preluari, fuziuni si colaborari ce au avut loc in America si pe Batranul Continent, sa nu duca si la disparitia unor branduri. Simca, Talbot, Autobianchi, Rover, Austin, Wanderer, DKW, Datsun, Mercury (pana de curand), Lancia (intr-un viitor nu foarte indepartat) sunt doar cateva dintre brandurile subcombate in America si in Europa, ca urmare a acestei lupte pentru piata, a caror exemplu ar fi trist sa fie urmat si de catre colaborarea Japoneza ce se prefigureaza.
Ma intreb de ce? Aliante intre companii (mai mult de 2 nu exista si in Eu?). Iti inteleg frustrarile legate de asiatici, dar ridicolul comentariului tau nu este potrivit inteligentei tale.
Si apropos de UE...cred ca mixul cu tarile de genul Romaniei, Bulgariei, etc au stricat o salata de catalog Michelin. Si legat de asta e bine ca alianta e strict nipona. Pentru ca iti pot da exemple concrete de companii europene (inghitite de japonezi) in care bataia de joc, interesele si fumurile unor tampiti au dus la mutarea cercetarii/dezvoltariii de produse noi tocmai in insule.
Personal vad lucrurile cu oarecare ingrijorare (chiar daca sumele sunt derizorii) Dar odata ce constipatii s-au pus pe treaba au reusit sa elimine handicapul si sa-i depaseasca chiar de la cei care au invatat.
In zona motoarelor laponezii nu sunt cu nimic in urma, ba, dimpotriva! Si Subaru, cu primul boxer diesel si Honda, cu noul diesel de 1.6 si Mazda, cu noua tehnologie Skyactive si Mitsubischi, cu motorul mentionat de tine si Toyota cu unul dintre cele mai premiate motoare se sub 1 l al secolului XXI, dovedesc faptul ca in ultimii ani japonezii chiar nu au stat cu mainile in san in ceea ce priveste dezvoltarea motoarelor si chiar a masinilor. Nu mai vorbim de Nissan GTR care este una dintre cele mai performante masini din lume si bate la poponeata multe supercaruri europene, la un pret considerabil mai mic.
Problema este insa una de rentabilitate. Pana la urma de ce sa nu aplice si japii metoda euro-americana, respectiv de a folosi acelasi motor pe modelele mai multor marci si sa profite si ei de economia enorma pe care aceasta practica o genereaza?
In nici un caz,nu voi vrea ca copilul meu sa fie intervievat(mai tarziu) pentru un loc de munca,de catre un asiatic.
Pericolul galben nu este o gluma.Este real.
Ca si cum dai cocalarului 50.000 de euro sa-si ia masina si se ingramadeste la una germana, pentru ca ochelarii lui de cal nu-l lasa sa vada mai departe de Europa si pentru ca el nu stie ce sunt alea studii de fiabilitate si satisfactia clientului.
Pt ca sunt zgarciti si fug de investitii in dezvoltare dar mai ales pt ca au in cap doar profit!
S-a dus demult onoarea proverbiala...acum orezarii viseaza doar bani!
Cand am vazut titlul am zis...hai ca s-au trezit la realitate...se pun toti pe treaba si vin cu ceva nou si inovator.
Dar cand am citit sumele m-a bufnit rasu...e chiar penibil.
Maine poimaine o sa scoata astia un 3.0 aspirat de 95 cai cu o cutie manuala in 4 trepte denumite mega pompos si chiar si atunci o sa se gaseasca unii sa ii ridice in slavi...ca's fiabile domne :))
Vai vai...
In alta ordine de idei, desi voi sustine mereu cu tarie ca oamenii sunt oameni indiferent de rasa, culoare, sau tara din care provin, sunt constient ca suprapunerea unui mod de viata , peste alt mod de viata va genera intotdeauna conflicte indiferent daca cei care vin peste noi sau peste altii sunt rosii sau galbeni. In acest sens, campania furibunda care a avut loc in Anglia impotriva esticilor care, vai Doamne, ulterior liberalizarii pietei muncii din Anglia, ar fi urmat sa-i lase pe britanici fara joburi pentru ca ar fi prestat cu mult mai ieftin, este evident. Stiu ca tu te confrunti cu aceasta realitate, insa nu cred ca putem face ceva sa o evitam.
@zzz
Am o masina japoneza, urmatoarea va fi germana, pentru ca pur si simplu imi place un nou model lansat de un producator german. Ce inseamna asta? ca m-am transformat in cocalar peste noapte? Sau ca, avand in vedere ca, inainte de japoneza, am avut tot o germana, am redevenit cocalar? Inainte sa aberezi in halul asta, intreaba-te ce procent din vanzarile grupului VAG reprezinta masinile comercializate in Romania! Te-ai duce si la un suedez, olandez sau francez posesor de VAG sau de BMW, sa-i spui cat e el de cocalar pentru ca a indraznit sa-si cumpere o masina care tie nu-ti place?
Dupa capu tau ar trebui sa ne uitam probabil si la tv-uri alb negru sau sa avem toti inca nokia 3310 ca vezi doamne tineau nspe ani fara sa crape..
Masinile japoneze sunt depasite tehnologic...sunt urate cu spume(exceptie mazda- dar astia o ard cu aspirate de 2.0 si puteri de 120cp-culmea progresului)...si's fiable ca si curu...vezi milioanele de recall-uri de la "etalonul" Toyota.
Iar cireasa de pe tort e ca nu mai sunt nici seriosi, recall-urile fiind facut dupa amenzi consistente si amenintari serioase pt ca ei tratau treaba romaneste. Adica mortu' e de vina.
Asa ca mai moale cu asiaticii ca nu's mai breji decat restul..ba dimpotriva.
ok, sa zicem ca articolul este despre japonezi si tu vorbesti preponderent despre indieni si chinezi. Sa zicem ca (virgula) chestiunea trebuie lamurita (ce si despre cine vorbim) si ca lucurile nu sunt doar in alb si negru (mai nou alb si...galben). Stiu doar ca aroganta a fost apanajul omului alb si colonialismul a fost inventat de "omul superior de europa". Poate ca roata se invarte si vom ajunge sub papucul asiaticilor? Ar fi de mirare? Ilogic sau nefiresc? Daca pe vremea Imperiului Britanic 100.000 de indieni erau tinuti sub control de 1 (unu) englez de ce nu ne-am putea imagina si inversul situatiei? Nu contest nimic din ce ai povestit asa cum nu trebuie sa trecem cu vederea nici fatarnicia turbanistilor primiti in UK si care isi propovaduiesc pseudo-religia violenta.
Dar hai sa facem o distinctie intre opinca analfabeta si aroganta si oamenii valorosi pe care ii poti gasi si la Tokio si in Beijiing. Nu vad de ce eu ( crestin, caucazian etc) as putea sa am pretentia ca sunt alesul iar restul raselor (in special cea asiatica) trebuie tinuta la colt. Care ar fi pretextul unei astfel de infantilitati?
Elvetia a reusit sa-i ofenseze pe emigrantii musulmani.Crucea de pe steagul elvetian era problema.Au cerut sa o indeparteze de pe steag.In suedia guvernul a fost de vina pentru moartea unei musulmance,deoarece echipajul ambulantei nu I s-a permis decatre membrii familiei ,sa o dezbrace ,ca sa-i dea primul ajutor.Guvernul nu a angajat echipaj musulman pe ambulante.
Crezi ca japonezii sunt diferiti de restul.E in ADN-ul fiecaruia.
Succes in viata.
Dupa parerea mea: ma uit la un televizor color Sony si fac poze cu o camera Nikon. Folosesc un laptop Sony Vaio si am imprimanta Canon. Toate sunt firme germane =))
Deci dupa parerea mea japonezii sunt atat de inapoiati la tehnologii incat europenii mai au vreo 50 de ani pana sa-i ajunga.
Si toate astea in conditiile in care peste europeni nu a cazut nicio bomba atomica si nu i-a lovit niciun tsunami.
Deci continuati sa sustineti voi mult si bine ce vreti si puteti mereu sa luati ultimele aparitii in domeniul motoarelor de la europeni. Nici in 50 de ani nu vor ajunge germanii sau francezii la nivelul japonezilor pentru ca nu conteaza cat investesti, ci cum investesti.