Constructorii auto: “Europa are nevoie de un milion de puncte de încărcare publice pentru electrice, până în 2024”

de Paul Cosma
Joi, 11.02.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorii auto au cerut Uniunii Europene să dea o lege prin care statele membre să accelereze investițiile în stații de încărcare publice pentru mașini electrice. Aceștia spun că rețeaua europeană ar trebui să ajungă la un milion de puncte de încărcare până în 2024.

Într-o scrisoare comună semnată de producătorii auto, activiștii de mediu și grupurile de consumatori, autorităților de la Bruxelles li se semnalează nevoia de revizuire a directivei europene privind instalarea infrastructurii pentru combustibilii alternativii. 

Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), ONG-ul T&E și Organizația Europeană a Consumatorilor (BEUC) vor ca directiva UE să fie modificată pentru ca infrastructura necesară mașinilor electrice să ajungă la un milion de puncte de încărcare publice până în 2024, respectiv 3 milioane până în 2029. 

Potrivit documentului, fiecare stat membru ar trebui să aibă ținte clare în acest sens, în funcție de cererea de mașini electrice pe fiecare piață în parte. Entitățile menționate spun că noua directivă ar putea să aducă un milion de locuri de muncă suplimentare la nivelul UE. 

“Constructorii europeni se întrec în lansarea de noi mașini electrice, în tranziția către e-mobilitate.

Dar acest efort uriaș este pus în pericol de întârzierea dezvoltării infrastructurii de încărcare în UE. Comisia Europeană trebuie să acționeze rapid și să stabilească obiective pentru dezvoltarea stațiilor de încărcare în statele membre. Pe lângă stațiile publice, trebuie să ne concentrăm și pe dezvoltarea stațiilor de încărcare private și a celor de la locurile de muncă, a declarat Oliver Zipse, șeful BMW și președintele ACEA. 

Un raport recent arată că în Uniunea Europeană sunt disponibile aproximativ 250.000 de puncte de încărcare publice pentru mașini electrice. 

Via ACEA

Comentarii (16)

  • mocangii producători auto europeni

    Ei cer statelor să le facă infrastructura din banii cetăţenilor

    Cum dreaq a REUŞIT DEJA Tesla să îşi facă propria reţea de încărcare (şi cu ponderea celor cu încărcare de mare putere mare, mai mare decât oricare altă reţea) pe tot teritoriul SUA ?
    Care este mult mai mare decât Europa (fără Rusia)!
    Nu mai zicem că şi o parte din Canada, Mexic şi au intrat şi o parte în Europa!

    Şi Tesla au început când aveau veniturile mai mici de 10 ori decât orice constructor dinozaur din top 5 !

    Ce ruşine măi BMW, Mercedes, VAG, Stelantis şi restu
    9 17
  • @iedikk
    Fanel,lasa gargara,n-a construit Tesla nimic.Stii ca Tesla a fost si e subventionata la greu din banii contribuabililor americani? A primit Tesla la ajutoare financiare nerambursabile nenumarate de nici nu le mai poti contoriza. Foarte bine fac constructorii europeni,ne obligati sa trecem la neviabilele electrice si sa ne distrugem industria,foarte bine,platiti voi,construiti infrastructura. E ca si cand ai obliga acum constructorii sa construiasca benzinarii.
    12 4
  • Sunt complet de acord cu ce zic astia de la ACEA, BEUC, BLABLA. UE ar trebui sa cheltuiasca pe statii de incarcare cele >20 de miliarde cu care a amendat VW pentru Dieselgate.
    8 1
  • Da, au fost vreo 40 MILIARDE.
    De 20 sa faca statii de incarcare si de alte 20 MILIARDE spitale sa trateze bolnavi de plamani.
    Sa mai ia si de la Mercedes, BMW, ca au fost mana in mana si au primit toti amenzi.
    4 4
  • Edith Pilaf
    @nume,sa ia si de la Cet-uri ca si ele polueaza si imbolnavesc plamanii sau nu caraiti nimic ca nu v-au spalat astia creierasii si cu asta?
    5 0
  • Da ...sa dea ue sa dea o lege ca la fiecare 100 de mașini vândute, producatorul sa fie obligat sa instaleze 5 puncte de încărcare pe cheltuiala proprie
    8 1
  • @@nume... la fumatori te referi?
    9 0
  • Eisbär
    @@nume

    vezi ca i-ai uitat pe copilasii cu cancer
    Pai ce facem aicea?
    8 3
  • Daca este sa fim cinstiti, asta cu statiile de incarcare cam este greu de transat.
    Da Tesla a construit singura, dar asta pentru ca a vrut sa poata vinde masini electrice. Pe de alta parte UE impune limitari de emisii si oarecum obliga producatorii sa vanda masini electrice, deci are cumva o responsabilitate sa-i si ajute. Se poate spune ca ajutorul vine sub forma bonusurilor pentru masinile electrice, dar daca e sa ne uitam peste ocean, alea exista si in state.
    Ca punct de vedere personal si eu cred ca UE ar trebui sa sustina prin masuri legislative dezvoltarea retelei de incarcare, dar nu cu bani cheltuiti in mod direct.

    @@iedik poate ne spui si noua ce subventii a primit Tesla, ca eu nu am gasit nimic. Am gasit ca a primit un imprumut pe care l-a returnat cu dobanda (fata de alti producatori care inca nu au returnat banii).
    4 3
  • @Green Eu am alta logica,nici macar nu ma intereseaza sa aflu daca oficial a primit sa nu cascaval de la statul american,alta ii dubiosenia,de ani de zile Tesla merge in pierdere,de ani de zile Tesla face rost de bani berechet inclusiv sa trimita masini in spatiu.
    6 2
  • Johnny
    Altule, ma bucur ca mai sunt si altii care denunta dubiosenia situatiei in care se afla aceasta firma, precum si cele inrudite, controlate de Musk. Zilele astea se vorbeste de contracte de miliarde pt o colaborare a NASA cu una dintre aceste firme. Pai de cand are nevoue NASA sa externalizeze servicii? Pai de cand au acele firme nevoie de finantare subterana, nu e evident?
    De ce tace UE si altii, pai ca sunt in aceeasi situatie cu firmele lor...politica asta, isi baga coada peste tot
    5 2
  • Tesla nu mai este in pierdere de mult timp , de peste un an are profituri maricele ( 5 profitables quarters). Elon este un geniu foarte perseverent. Cam asta este cauza pt care Tesla si celelalte companii pe care le are au succes. Daca are cineva o f mare curiozitate, recomand citirea cartii despre viata lui si totul devine f clar :)
    1 7
  • @ Altul, nu este nimic anormal la tesla, decat daca nu intelegi cum functioneaza bursa.
    Tesla a pornit cu un capital initial si a aratat ce poate face. De atunci tot investeste bani pentru a creste productia (care este inca sub cerere) si pentru a dezvolta modele noi.
    Pe baza rezultatelor de pana acum, investitorii au incredere ca odata ce vor putea fi produse volume insemnate, profitul va fi suficient de mare. Acum tesla investeste in constructia de fabrici si dezvoltare de modele noi, de aceea profitul este redus (nu negativ).
    @Jhonny daca nu ai ideie despre un domeniu e mai bine sa te informezi ca altfel te faci de ras. Nasa nu a mai fost in stare sa lanseze singura oameni pe orbita de ceva ani (apela la rusi) si chiar atunci cand o facea se baza pe contractori pentru productia/dezvoltarea de componente. La momentul asta NASA finanteaza mai multe companii private pentru a dezvolta diverse proiecte iar SpaceX este de departe solutia cea mai avansata/ieftina.
    1 4
  • Johnny
    Green Alex, probabil si tu ai fi unul dintre acei investitori care dupa showul de rahat la prezentarea Cybertruck, cand geamul s- a spart, cumpara actiuni cu pretul in crestere, aceast esec determinand cresterea increderii
    4 1
  • Johnny
    Pt cei care cred ca Tesla e pe profit, citi mai atent stirile, profitul e per total determinat de vanzarea de certificate verzi, operational fiind pe pierdere de doar 18 ani, de la nastere
    4 1
  • @Johnny

    Geamul s-a spart pentru că a fost lovită prima dată ușa, geamul s-a deplasat și când a fost lovit a cedat

    În testele de laborator, doar geamul fiind lovit, acesta nu s-a spart

    Despre profit, trebuie să înțelegi faptul că ei au capitalizare , cashflow, și fac investiții mai mari decât ce bani au și este absolut normal
    1 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru