Constructorii auto vor unificarea testelor de siguranţă EuroNCAP şi IIHS

de Bogdan Mirică
Joi, 19.12.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorii auto îşi doresc un set de reguli comune pentru testele de siguranţă europene EuroNCAP şi americane IIHS. Un set de criterii comune va reduce costurile de dezvoltare ale tehnologiilor de siguranţă.

Siguranţa pe care o poate oferi un automobil a devenit din ce în ce mai importantă pentru clienţi. Tocmai de aceea constructorii pun un mare accent pe rezultatele obţinut în cadrul testelor de impact susţinute de EuroNCAP în Europa, respectiv IIHS în Statele Unite.

Rezultatele bune sunt sinonime cu eforturi de respectare a normelor de siguranţă, norme diferite în Europa şi în Statele Unite. Pentru a evita investiţii costisitoare, necesare respectării unor reguli diferite de siguranţă, constructorii auto doresc unificarea testărilor şi stabilirea unui criteriu de notare comun.

Producătorii sunt de părere că pot economisi sute de milioane de dolari dacă se vor unifica standardele de siguranţă pe cele două continente.

Vrem să le arătăm organizaţiilor că standardele noastre pot diferi într-o mică măsură, însă coordonatele principale după care ne ghidăm pot fi aproape identice.

Alianţa Producătorilor de Automobile
Pentru a exercita presiune asupra celor două organisme de testare, constructorii vor să comande mai multe studii de specialitate, capabile să găsească puncte comune între testele europene şi cele americane.
Companii de pe Bătrânul Continent şi de dincolo de Ocean au cerut ajutorul Institutului de Cercetări în Domeniul Transporturilor din Michigan şi unui grup de cercetători de la Universitatea Chalmers din Gotheburg pentru a încerca să convingă autorităţile de beneficiile unor teste unificate.

Alianţa Producătorilor de Automobile, un grup american însărcinat cu lobby-ul acestor teste unice, din care fac parte giganţii General Motors, Toyota şi Volkswagen, a declarat: „Vrem să le arătăm organizaţiilor că standardele noastre pot diferi într-o mică măsură, însă coordonatele principale după care ne ghidăm pot fi aproape identice.”

Cele două institute vor culege date şi vor veni cu o soluţie metodologică până la sfârşitul lui aprilie sau începutul lui mai. Analizele vor dura până la finalul lui 2014, când raportul va fi încheiat, iar cele două părţi vor fi nevoite să definitiveze normele comune.

via automotivenews (înreg.)

Comentarii (18)

  • In cazul asta Small Overlap Test o sa faca ravagii printre masinile care au fost proiectate doar pentru piata europeana. Chiar si noua Toyota Corolla care a-ti testat-o de curand, in versiunea americana a esuat lamentabil la Small Overlap Test.
    16 4
  • si echivalentul german al corollei:

    http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/volkswagen/jetta-sedan

    lamentabil daca imi este permis ;)

    probleme au cu totii, important e sa fie rezolvate spre binele nostru
    6 4
  • Eu cred altceva, dacă îmi permiteţi. Sunt unii producători care s-au obişnuit cu cele cinci stele facile, "domestice" şi dulcişoare, acordate cu graţie de pisoiaşul EuroNCAP, neconcepând în schimb "oroarea" super-inspiratei găselniţe a "tiranicului" IIHS: SOT. Ce să mai spun de "deadly crash" cu bena de camion, care te rade cu tot cu habitaclu...De aceea, aceştia speră că o eventuală "contopire" a două ideologii de siguranţă "oarecum" compatibile va determina, într-un fel sau altul, înlăturarea spinului care nu le îngăduie comozilor s-o "lase mai moale" cu cheltuielile siguranţei...Păi nu asta şi vor? Nu asta au declarat răspicat?! Hm, "sfânta treime" a vânzărilor globale a devenit o adeptă înfocată a "driblării" SOT-ului. De ce? Fiindcă s-a făcut de baftă pe eşafod. Hai că pe "taiota" o înţeleg: nu-i stau în fire normele exigente ale protecţiei umane. Dar tu, GM?! Tu, care îţi buşeai straşnic maşinile de teste în trecutu-ţi glorios şi irepetabil şi nu le admiteai în producţia de serie până nu se comportau satisfăcător? Tu, care ai inventat "crash-test" direct cu zidul?! Te miri că Mokka deghizat în Encore s-a julit urât la SOT? Iar tu, VAG? De ce te-am lăudat deunăzi? Ca să mă convingi că eşti mult în spatele lui Volvo, deşi promiţi j' de miliarde dedicate cercetării?! Nu merită atenţie această caricatură de industrie auto. M-a siderat o asemenea ştire...
    17 1
  • arogantul
    @vianu

    nu chiar toti au probleme, honda, subaru si volvo se descurca
    8 3
  • vector
    Mda, si mai spune VW ca fac aia ca dreg aia si fac o p..... ( scuzati-mi expresia) . La un Lincoln, pe langa punctajul slab pe care l-a primit, capul manechinului a trecut pe langa airbag. Bine in viata reala nu vei sta niciodata ca ''manechinul'' din imagine, intuitiv te vei manifesta pt a evita cat mai bine cu putinta si a reduce coliziunea cu obiectul aflat in miscare sau fix. Asta doar in cazul in care nu ai adormit la volan. Honda, Mazda, Suzuki, Infiniti,Volvo Subaru au fost printre primele care au iesit mai mult decat bine in testele IIHS. Chiar si Elantra sau Kizashi, niste sedan-uri de clasa compacta au iesit mai bine decat anumite sedanuri medii. Insa am ramas uimit de punctajul pe care l-a obtinut Malibu. Magaoaia aia nu a putut sa treaca cum trebuie de un asemenea test ? LOL , e barta mai masina .......
    4 1
  • Fără să realizeze şi pe fondul apatiei/alienării generale, lumea va continua să cumpere o grămadă de sicrie pe roţi, însă frumos împodobite.
    7 3
  • Ivanoff
    @inexorabil

    Tocmai am ''aruncat un ochi'' pe youtube sa vad ce teste s-au mai organizat in cadrul acestei ''organizatii'' de peste ocean, dar am fost impresionat de noile rezultate pe care le-a primit Camry si Prius fata de primele, ia priviti:

    http://www.youtube.com/watch?v=JjCapVqQ4j0


    http://www.youtube.com/watch?v=RQjZZyHdTyc


    Si la Final, am fost impresionat de micutul Spark :D

    http://www.youtube.com/watch?v=VAPzkM3NR9E
    6 4
  • @Mafia, da, se observa un progres la Toyota, dar mai este mult pana departe...Apropo, te-ai uitat si la cele mai noi SOT-uri care au vizat Volvo? Atat limuzina S80, cat si SUV-ul XC90, m-au lasat fara suflare...Ai naibii suedezi, cum stiu ei sa fie in varful piramidei cand vine vorba de...viata. De aceea sunt indreptatiti sa-i doara in pulpa de APA (Alianţa lu' Peşte Amputat). Nu-i asa, măi @Suedezule? :))))
    6 1
  • Vasilica
    Pe youtube sunt multe filme facute de IIHS la testele lor.Pe mine ma ia cu frica se poate intampla la putin peste 60km/h.
    10 0
  • Marian
    Ce zic constructorii cand vor sa unifice testele? Adica ei se obisnuisera cu testele si ranforseaza masinile fix pt tipul ala de impact sa iasa bine si cand colo majoritatea masinilor sunt praf in viata reala. Acum testele celor din state le-a cam dat peste cap planurile si vor trebui sa isi imbunatateasca in mod real masinile .... si asta costa ....si nu prea le place lucrul asta.
    8 1
  • Eu cred ca reuniunea testelor nu poate fi decat benefica si sunt de-acord cu standardizarea testelor intre cele 2 autoritati in domeniu + dezvoltarea de metode noi de testare + reluarea testelor pentru modelele deja testate si inca la vanzare odata cu introducerea unor noi modalitati de punctare/testare.

    Toate astea sunt frumoase, insa nu pot functiona corect si coerent in beneficiul nostru, al consumatorilor, decat daca standardizarea se face nu prin trunchiere, ci prin agregare... adica sa includa cat mai multe masuratori care sa fie standardizate, nu sa lase pe-afara din ele doar ca sa se alinieze stanga cu dreapta.
    3 0
  • Mecanicu'
    Hm... cu siguranta ceva nu este ok in treaba asta... sa apelam la nu stiu ce institut pentru a unifica testele? asta o pot face si eu: adaugam testele IIHS la EuroNCAP si a reusit unificarea! Nu? Nu asta inseamna? Cand este vorba de siguranta nu se poate renunta la nimic...
    5 0
  • @arogantul

    Mi-as putea permite sa zic toti. Mai mult sau mai putin, nu conteaza, e si normal traim intr-o lume imperfecta. Imi aduc aminte de problema lui Volvo atunci cand si-a prezentat public sistemul de evitare a a acidentelor:

    http://www.dailytech.com/Technology+Fail+Volvo+Test+Car+Crashes+During+Collision+Warning+System+Demo/article18328.htm

    Nu insemna ca Volvo nu este in topul companiilor ce stiu sa fca masini sigure si nici nu as ezita o secunda (daca as avea banii) sa-mi cumpar un Volvo dupa o astfel de "patanie"

    Stiu, pe multi ii deranjez dar supun atentiei linkul:

    http://www.iihs.org/iihs/news/desktopnews/thirty-nine-vehicles-meet-tougher-criteria-to-earn-2014-safety-awards-from-iihs

    Ori sunt eu obsedat dar multe nume japoneze sunt in lista aia. Poate ca japii au lasat la o parte fiabilitatea (se stie nu mai "ie" ce "era" odata japonezele) si acum fac si masini mai sigure.

    Din tot sufletul sper sa nu-l fi deranjat pe domnu' cu teapa si designul haotic.
    1 4
  • @gelu,
    Nu, nu ma deranjeaza. Ba chiar citesc textul pana la capat cand vorbesti normal. Ca o paranteza, ma bucur ca ai apucat sa-mi procesezi mesajul inainte sa fie sters. A fost sincronizare perfecta. For your eyes only ...

    On topic,
    Indiferent ca testele se unifica sau nu, de-acum inainte in primul rand un producator care vrea sa vanda la nivel global, va lua totul in considerare. Iar in al doilea rand vor veni cei care vor sa tina pasul cu producatorii "globali".
    2 0
  • Ivanoff
    @vianu, cu toate ca uneori nu sunt de acord cu tine, de data aceasta jos palaria.

    Citez din linkul pe care l-a distribuit @vianu:

    ''Some winners that did not undergo a full redesign were modified to improve small overlap performance. This includes the popular Toyota Camry, which now qualifies for Top Safety Pick. The 2012-13 Camry models were rated poor for protection in a small overlap front crash, but the 2014 model earns an acceptable rating. The Toyota Prius and the Mazda CX-5 also were tweaked and now earn Top Safety Pick+. Changes to these vehicles and some others were made after the 2014 model year started. See the list of winners for manufacture dates.''

    Deci, ceea ce am aratat eu mai sus se confirma. Dar si acum sunt ''masca'' , chiar nu imi vine sa cred cat de bine a ''supravietuit'' micutul SparK unui asemenea test. Daca nu va suparati mie imi place sa il alint Spârk :)))
    4 5
  • Ehehe, baieti si fete, tare imi e ca industria auto se va clatina ca o corabia esuata in Mare, nu imi miroase a bine.
    3 7
  • arogantul
    @vianu

    patania volvo a fost datorata unui mecanic neglijent care a uitat sa activeze sistemul city safety inaintea testului
    eu personal am vazut in trafic city safety pe viu, daca nu functiona perfect o fizda la volanul unui XC 60 ar fi platit mult la reparat masina, a ei si a celuilalt care ar fi fost lovit din neatentia ei (vorbea la celular )
    5 3
  • @arogantul...uite ca nu stiam chestia.
    @zarnasteanu...ok.
    @Ivanoff....mai deunazi imi scoteai ochii

    da' ce se intampla? S-a ingropat securea razboiului sub...zapada? :D Sau vin sarbatorile?
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru