Corvette Stingray, noua generaţie a supercarului american

de Sebastian Toma
Luni, 14.01.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Chevrolet a prezentat astăzi noua generaţie a lui Corvette. Aceasta vine cu un salt estetic major, o motorizare cu sistem de dezactivare a cilindrilor şi cu un interior perfecţionat.

Chevrolet Corvette a ajuns la cea de-a şaptea generaţie, care a îmbrăţişat sufixul Stingray, nume care nu a mai fost folosit din 1967. Modelul vine în standard cu o transmisie manuală cu şapte trepte şi sistem Active Rev Match, cuplată unui motor V8 de 6.2 litri, care prezintă injecţie directă, distribuţie variabilă şi un raport de compresie ridicat, de 11.5:1. Unitatea LT1 din aluminiu are o configuraţie OHV şi oferă 450 CP şi 610 Nm.

Cea de-a şaptea generaţie a supercarului american accelerează de la 0 la 100 km/h în mai puţin de patru secunde şi prezintă un consum mai bun decât al predecesorului, atât prin sistemul de dezactivare a cilindrilor, cât şi prin optimizările aduse la nivel mecanic. Opţional, clienţii lui Corvette pot comanda o transmisie automată cu şase trepte.

Design-ul noii generaţii prezintă primul salt de la C5 până în prezent, noul Corvette Stingray având un aspect mult mai european. Din unele unghiuri, modelul seamănă cu Ferrari 599 şi Nissan GT-R, dar aspectul său pe ansamblu este uşor de recunoscut.

Dintre toate elementele estetice ale lui Corvette, cel mai schimbat este posteriorul, care vine cu o serie de forme noi. În primul rând, montaţii C sunt înclinaţi înspre parbriz, pe când stopurile rotunde care au fost utilizate de ultimele şase generaţii au fost înlocuite cu un set de elemente rectangulare, inspirate vizibil din cele folosite de Camaro.

Interiorul lui Corvette Stingray aduce materiale şi finisaje de calitate superioară, păstrând configuraţia de cockpit pe care au folosit-o şi generaţiile precedente. Ceasurile de bord au un afişaj digital care poate fi personalizat, iar interfaţa multimedia prezintă un ecran tactil de opt inch. Versiunea de bază se numeşte Stingray, iar Chevrolet oferă şi o versiune numită Z51, care include sistem de frânare Brembo, jante din aliaj de dimensiuni mai mari şi este disponibilă alături de o suspensie adaptivă Magnetic Ride Control.

Via GM

Comentarii (28)

  • Platforma tehnica pare a fi ce trebuie. Arhitectura trenului de rulare, transmisia si chiar si motorul sunt cele potrivite unui super Coupe din aceasta generatie. Design-ul totusi este o alta problema. Ce vad eu aici este o parte frontala care arata ca un design respins de Ferrari si o linie laterala inspirata din Nissan GT-R. Mi-as fi dorit sa vad o reinterpretare a originalului Stingray asa cum aproape au reusit cu conceptul prezentat in 2009. Nu arata groaznic noul Corvette, insa combina detalii estetice care nu prea au legatura cu traditia modelului. Incearca probabil un fel de varianta globala a vechiului Corvette insa ce au inteles ei sa faca nu mi se pare cea mai buna alegere.
    19 8
  • Iulian
    Partea frontala este evident inspirata de Ferrari, cea din spate cu influente de la GT-R dar nu inteleg de ce au pus atatea tevi de esapament... Din fotografiile bordului, are cumva transmisie manuala in 7 trepte?
    8 7
  • @AUTOMARKET: AVETI IDEE DE CE LA 9 DIN 10 ACCESARI ALE SITE-ULUI ACESTA SE DESCHIDE CU LITERE DE-O SCHIOAPA? ASTFEL INCAT NU POTI CITI NIMIC?

    MAI SUNT COLEGI DE FORUM CARE AU PROBLEMA ASTA?
    1 6
  • Daca nu luam in seama detaliile de care amintea @Firestarter, per total, ansamblul este unul reusit si silueta inconfundabila a Corvette-ului se regaseste si in acesta a 7-a generatie. Imi pare rau totusi ca motorul nu a trecut nici de data asta la o arhitectura mai moderna si mai eficienta, anume la ultrageneralizatul DOHC, insa chiar si asa, daca au optimizat consumul si motorul e dovedit fiabil, e ok si asa. Pana la urma, poate si asta e o caracteristica particulara a lui Corvette.

    Dpmdv, modelul Corvette este unul cu radacina groasa, ca sa ma exprim plastic, este o masina a carei filozofie de continuitate intre generatii si de valorificare a mostenirii trecutului o apreciez foarte mult. Este genul de masina de care ma voi simti mereu atasat si care ma tine in continuare interesat de domeniul auto, insa am regretul ca astfel de modele sunt doar cateva sau devin pe zi ce trece mai putine (de ex. recenta ingropare a lui Citroen C6) sau mai putin prezente odata cu inundatia de SUV-uri si crossovere de toate clasele si marimile, care parca au luat mintile tuturor. La asta ma refeream cand spuneam "Tot mai multe tipuri de vehicule pe piata, masini insa...din ce in ce mai putine." si voi m-ati minusat de nu m-am vazut. Nu m-am suparat, bineinteles ;)
    26 0
  • Vasilica
    Mi se pare destul de original designu si este adevarat ca destul de european.
    13 1
  • patent
    V8 de 6.2 litri450 CP şi 610 Nm ???!!!!! atat?
    8 16
  • wildpower
    Absolut superb.E cel mai frumos supercar al momentului.Nemtii si italienii chiar au motive sa planga!
    11 23
  • Mie imi place cum au pozitionat butonul de la ESP,mare sa iti sara in evidenta.Ar trebui sa scrie in loc de ESP off,FUN ON(sunt curios daca se dezactiveaza complet) :))
    7 1
  • Spatele consider ca aduce a Camaro, nu a GT-R.

    Frumoasa masina!
    17 0
  • qwerty
    @wildpower da, o sa planga pana o sa ajunga la poza 42 dupa care o sa inceapa sa rada.
    2 supape pe cilindru si pushrod haha technologia anilor 50, tare.
    6.3 L DOHC Ferrari 740 hp
    4.5 L DOHC Ferrari 585 hp
    6.0 L OHV GM 450 hp
    felicitari GM, Ferrari si Lamborghini tremura :))))
    20 10
  • Alex Radoi
    Imi place mult masina, si la interior (poate mai ales la interior). Singurul detaliu de design pe care nu il inteleg si nu-i vad locul pe masina sunt "lamele" acelea doua de pe spoilerul fata, din cauza carora (cum au spus si cei dinaintea mea) fata masinii aduce a Ferrari. Dar nu asemanarea cu Ferrari e ceea ce ma deranjeaza tare, ci faptul ca n-au legatura cu restul designului masinii. Mai pe romaneste, "nu-s de-acolo, frate!" :)))
    6 1
  • @qwerty
    Tehnologie veche zici?? Cauta mataluta timpii de pe Nurburgring si o sa vezi ca,Corvette ZR1 cu tehnologia aia ''veche'' a scos un timp mai bun decat Ferrari,Lamborghini,GT-R.........etc.

    Noul Corvette e foarte reusit,design-ul spatelui e inspirat de la Camaro,si asta nu e un lucru rau deloc.
    13 7
  • andrey_1293
    Asa sunt americane. Ei scot 450 de cai din motor de 6 litri, europenii scot puterea asta din 4 litri. Dar tehnologia nu este deloc veche: dezactivare de cilindri si injectie directa. Consumul oricum probabil va fi mare, dar cine isi cumpara capodopera asta sigur nu se uita la pretul benzinei si impozit. Masina arata absolut excelent. Iar faza cu 7 trepte-manuala, mi se pare interesanta. Acum ceva timp se anuntase ca BMW lucreaza la una manuala cu 7, si ca vor sa fie ei primii dar Chevrolet n-a zis nimic si uite ca le-a iesit (sa speram). Probabil nu vom vedea prea curand masina asta pe strazi, desi sunt sigur in ca in realitate arata si mai bine decat in poze. Poate poate om avea norocu :))
    10 3
  • @Hosu : ZR1 are altceva sub capota ;)

    Din Evanghelia dupa Wiki sa dam citireeeee

    "The Corvette ZR1 engine is a heavily modified version of the LS3 Corvette engine, designated the supercharged LS9 Corvette engine. Producing 638 hp (476 kW; 647 PS) and 604 lbf·ft (819 N·m) of torque, it is the most powerful production Corvette to date."
    12 1
  • georulz
    Tevile alea de esapament sunt din alt film ...parerea mea
    3 5
  • Nu va mai plangeti de motor. E unitatea medie. Va avea si un V8 mai performant pe viitor.
    11 0
  • E prima data cand nu mai scriu Chevrolet=GM=FAIL!
    Asta ar fi singurul Chevy pe care l-as cumpara!
    11 2
  • Cum zicea si andrey_1293,masina asta este o capodopera!Doar Ferrari F12 Berlinetta se ridica la nivelul noului Corvette(ma refer strict la design).Spatele e genial!!
    Good job,GM!!!
    9 5
  • BaditzaEx
    WOW, absolut SUPERBA !!!, ca seamana, ca nu seamana... eu zic ca arata f bine, original/autentic si face cinste anterioarelor Stingray... Sper doar, in cazul in care va fi prezentata in emisiunea Top Gear , ca Jeremy sa nu prezinte niste defecte monumentale ca ( de ex ) caroseria spate unde cu o usoara atingere sa se deformeze ( era la vechiul Corvette o bucata mare de plastic montata acolo ), interiorul mi se pare ca arata ciudat dar nu intr-un sens negativ.
    Super-masinile americane au avut intotdeauna un design masculin, cu muchii mai ascutite ( stiu ca, aici europenii preferand formele mai rotunjite, exceptand Lamborghini ), pe asiatici / Japonezi nu merita adusi in discutie pt ca-n afara de GTR, nu impresioneaza DELOC !!! sa sara toti mafiotii si sambistii in sus cu fiabilitatea, inovatiile ( preluate de la germani in mare parte ) cat or vrea, dar NICIODATA o japoneza n-o sa-ti insufle acel sentiment de dragoste la prima vedere ca acest Corvette, Camaro, Alfa Romeo, Citroen sau M6, SLS si aici in Eu exista N masini care sa te aduc in culmea extazului doar printr-o simpla privire...
    In fond si la urma urmei daca analizam simplist, ce om asculta muzica japoneza ( exista muzica japoneza care sa-ti gadile simturile ?! )
    15 0
  • Hm, a sosit, finalmente. Nu, eu n-am impresia ca se pastreaza un status traditional, @mntsn, desi chiar si eu am pedalat in prealabil pe o ameliorare a viziunii design-ului, pe o nota mai masculina, ilustrata de "sculpturi" mai adanci, mai "taiate", ceea ce s-a intamplat in mod salutar si nu numai in acceptia mea. Da, profilul lateral pare inspirat din GT-R, dar japonezii nu sunt nici fondatorii, nici vectorii acestui body-style; tot americanii au mizat primii pe arhitectura unghiulara stridenta......Pe mine insa ma ingrijoreaza spatele noului Corvette, care a imprumutat, fara dubiu, configuratia de Camaro, si vad ca nu sunt singurul care a observat......De fapt, si un gradinitar si-ar da seama. Fara sa-mi arog un titlu de glorie profetica, mai tineti minte ca, cu ceva timp in urma, am avertizat ca triumful arhitectural al lui Camaro isi va pune probabil amprenta si asupra conturarii lui C7? Cateodata imi dispretuiesc harul prevazator! Am tot sperat sa nu ajungem la......inevitabil :)

    In concluzie, desi ma fortez (dar atentie, nu spuneti nimanui, pssst :D) sa ma simt impresionat, in realitate......originalitatea la care ma asteptam s-a risipit in neant de la primele imagini. Sa nu credeti ca eu sunt vesnicul nemultumit sau vesnicul carcotas, dar, sincer, daca ma puneti sa aleg ca aspect exterior, voi bifa imediat......Viper. Insa, ca relief interior, mai ales de bord, C7 nu straluceste, dar se simte diferenta si, in acest caz, bate clar Viper-ul. Totusi, @ztele si-ar ranji in barba daca i-as marturisi ca bordul pe care il vedem mai sus "bate" spre Saab, in sensul de "orientat spre sofer", chiar daca pare o tentativa timida de a adopta o asemenea filosofie.
    Una peste alta, "cel mai Corvette" ramane, pentru mine, C3, dragul meu @slVW. Trei, un numar intotdeauna magic, de influenta divina. Si sapte ar trebui - numarul arhanghelilor - dar probabil s-o fi strecurat vreun dracusor din RC :D

    PS: Catre cei indignati de "doar atat" (CP-Nm): "doar atat" s-ar dovedi greu de intrecut pe circuite de viteza dificile, abundente in curbe adanci, mai ales ca se prefigureaza si un nou ZR1. Oricum, intotdeauna GM i-a lasat pe altii sa se faleasca cu supercaruri cu talente de hipercaruri (scotand cu incapatanare, decenii la rand, masini menite din fabricatie sa nu treaca, de regula, de maxim 100 mph, dar atat de splendide imagistic incat ramai cu gura cascata in orice epoca, oricat de pretentios ai fi, ca de exemplu Buick Riviera prima generatie, care "prindea" si 125 mph), insa, cand s-a ambitionat sa demonstreze ca poate realiza cea mai rapida masina sportiva din lume uzand, culmea, de un motor mic, imbratisand dinadins o atitudine europeana, au tacut toti malc......Intr-un viitor poate nu indepartat, sunt sigur ca GM va lua in calcul si un hipercar de serie, numai asa, de complezenta, si, dementi cum ii stim pe cei din RC, nici nu se uita la bani cand vine vorba de orgoliul lor si de prestigiul corporatiei......
    6 9
  • @Andrei_1293, ai perfecta dreptate cu paralela intre puterile litrice. Sigur, SL 65 AMG, de exemplu, este o bestie cu cei 620 CP storsi din 6 litri, numai ca este V12 si biturbo. Trebuie sa te gandesti putin si la fiabilitatea motorului. De pilda, cand am ascultat pe Youtube cat de viguros "canta" in prezent V8-ul unui Oldsmobile din 1953, la care nu se observa nicio interventie sau modificare, am crezut ca nu se poate asa ceva. Dar, ma rog, noi vrem masini si motoare la ordinea zilei, adica de scurta folosinta, ca doar ne putem lua altele si altele, ingrasand astfel conturile producatorilor......Apropo, desi traversam o perioada de profunda "criza" economica, in care exploatarea resurselor naturale devine din ce in ce mai anevoioasa, numarul global al bogatilor este in crestere, iar cei deja imbogatiti si-au sporit averile......Al dracu' paradox !
    6 6
  • Marius
    Padelele din spatele volanului sunt interesante.
    Pe ambele scrie "Rev Match". Which one is which ? :D
    2 1
  • @Inexorabil - nu numarul bogatilor este problema. Mare problema a omenirii este ca in aceste vremuri de criza (sau normalitate, oricum vrei sa-i zici) aproape 3miliarde de oameni descopera ca se poate trai si altfel decat din agricultura de subzistenta. Cele trei miliarde se gasesc in zona India-China-Filipine si America de sud. Acesti oameni "descopera" din ce in ce mai multe dintre beneficiile civiliztiei - muncesc pe bani putini pentru ca europa si america de nord sa poata "prospera" ... dar muncesc pe bani, bani care apoi sunt cheltuiti pe lucruri care acum 20 de ani le erau inaccesibile (atat practic cat si dpdv financiar). Acei oameni descopera ca se poate sa mananci carne la masa, ca poti sa ai o masina (chiar daca este TataNano sau o chinezarie cu jumatate de stea la EuroNcap), ca iti poti trimite copii la scoala etc. Schimbarea deja se intampla ... si am asa o oarecare teama de directia in care mergem...
    3 0
  • Eu sunt singurul caruia i se pare ca seamana partea frontala foarte tare cu noul Dodge Viper?!
    Spatele imi place, dar nu inteleg nici eu de ce 4 tevi de esapament....cam arata "manele" cu ele...parerea mea
    3 2
  • Un nou muscle car reusit: doar pt piata din SUA.
    In Europa, cam greu sa te bucuri de un astfel de model!
    Probabil nici americanii nu sunt prea interesati sa vanda pe Batranul Continent, dar nici nu cred ca au capacitatea asta :)
    0 1
  • @Leni, nu, nu esti singurul, dar am preferat sa nu mai pomenesc si de acest aspect, ajunge cate hibe prezinta "noul" Corvette. Una peste alta, imi cam miroase a esec......arhitectural. GM, asul artei de a sculpta pe viu masinile, un monstru istoric al splendorii la prima vedere, de data asta a dat-o in bara......Ma rog, se intamplase si dupa 1993 - pana prin 2004 - cand se complacuse in masini mai proaste si destul de urate, pe tot frontul de marci din subordine.
    Nici macar formele ascutite si motorizarile decente nu m-ar convinge sa-i acord nota de trecere acestui model. De o mie de ori as prefera Camaro, cu tot cu volanul acela nereusit.
    Evident, nu oblig pe nimeni sa se ralieze pozitiei mele, dar eu sunt primul de pe AM care pronunta veto in directia lui C7. Si cat "suspans" ni se servise in perioada premergatoare, de am crezut ca ne va izbi in mufa spiritului vreo capodopera "ce n-a vazut Parisul". Ce sa mai conchid? Grandeur et decadence......
    2 3
  • normal ca europeni scot 455 cp din 4l ca uni europeni sunt atat de idioti incat prefera motoareele mici americani ar putea scoate 455 cp dintr-un motor de 1l dar pun motoare mari ca sa pot face capota lunga un adevarat element american care nu va fi pierdut niciodata i love you america i not love you europa.
    1 0
  • corvete a murit,numele stingray a murit sidisainul europea trebuie sa moara
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru