Curg comenzile pentru Tesla Model 3, încep discuțiile despre întârzierea producției: Elon Musk anunță 232.000 de precomenzi la doar 24 de ore de la lansare

de Mircea Meşter
Sambata, 02.04.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Elon Musk anunță faptul că numărul de comenzi pentru Tesla Model 3 a depășit 230.000. Iar CEO-ul Tesla Motors regândește deja proiectul de producție al acestui nou model.

La o zi de la prezentarea oficială a celui mai nou model din gamă, Model 3, Tesla Motors anunță prin cuvintele lui Elon Musk, CEO-ul companiei americane, că precomenzile pentru mezinul gamei de electrice Tesla au ajuns la 232.000 de unități. În momentul în care Musk prezenta Model 3 pe o scenă din California în cursul serii de 31 martie, precomenzile se ridicau deja la 115.000 unități.

Conform calculelor realizate de Elon Musk, dacă 180.000 de clienți dintre cei care au precomandat mașina în primele 24 de ore vor realiza o comandă fermă după lansarea efectivă și vor achita o sumă medie de 42.000 de dolari (prețul de pornire al lui Model 3 este de 35.000 de dolari în SUA), veniturile brute ale Tesla Motors s-ar ridica la 7.5 miliarde de dolari.

Analiștii temperează elanul Tesla

Esential 232.000 de precomenzi a adunat Tesla în 24 de ore conform declarațiilor lui Elon Musk.
Chiar dacă analiștii auto sunt ceva mai rezervați cu privire la cifrele avansate de Elon Musk, acestea rămân însă unele foarte interesante. David Pakman, un cunoscut analist financiar american, susține că dacă Tesla Motors ar converti efectiv 140.000 de comenzi, suma care ar intra în conturile Tesla s-ar ridica la 5 miliarde de dolari chiar și dacă toate mașinile ar fi comandate în versiunea de bază.
Mai mult, dacă cele 232.000 de precomenzi sunt reale, Elon Musk și Tesla Motors au înregistrat peste 200 de milioane de dolari venituri în doar o zi fără o campanie majoră de marketing.

Pe de altă parte, alți analiști consideră că numărul de comenzi va fi și o mare problemă pentru Tesla Motors. În condițiile în care Tesla a întârziat livrările celorlalte două modele din gamă - Model S și Model X - în momentul lansării lor, este de așteptat ca numnărul masiv de comenzi să ducă la o dereglare a timing-ului de livrări anunțat de Elon Musk. Șeful Tesla a avansat toamna lui 2017 va punct de plecare pentru livrări, clienții europeni urmând să intre în joc de-abia la un an distanță, spre finalul lui 2018.

Ținta Tesla: 500.000 de mașini în 2020

Ținta anuală de vânzări oficială anunțată de Tesla pentru 2020 este de 500.000 de mașini, însă Adam Jonas, analist Morgan Stanley, susținea înainte de prezentarea lui Model 3 că Tesla Motors nu va depăși până atunci 250.000 de mașini pe an.

Anul trecut, Tesla Motors a vândut 50.000 de mașini la nivel mondial. 

Comentarii (16)

  • Cred ca este unul din putinii producatori care la ora actuala se confrunta cu o cerere mai mare decat oferta. Sper din toata inima sa gaseasca o solutie pentru ca lume or sa le cumpere masinile ca painea calda.

    Pana si nevasta-mea vrea una. In cercul nostru de prieteni in general nevestele sunt topite dupa jucariile astea. Eu mai astept 3-4 ani si daca treburile merg bine cred c-o sa ma bag si eu la una. Sunt foarte faine, econome, silentioase, moderne, tot ce vrei. Pentru mine bifeaza totul. Daca aduc si autonomia intr-o zona acceptabila, eu zic c-au dat lovitura.

    Succesul nebun pe care se pare ca il are masinuta asta arata si ostilitatea populatiei fata de masinile cu ardere interna. Cu alte cuvinte lumea s-a cam saturat de petrol si sa dea banii la arabi. Sunt curios ce-o sa se intample pe plan international pentru ca petrolul iar a cazut sub $40 barilul. Cert este ca momentan exista o combinatie de factori care este net in defavoarea petrolului.

    Americanii si canadienii s-au pus la punct cu extractia proprie, singura vulnerabilitate fiind doar pretul de la care devin profitabil. Pret pe care arabii se chinuie de aproape 2 ani sa-l tina cat mai jos, ca sa scoata America de Nord de pe piata extractiva.

    Pe de alta parte sunt foarte multe disensiuni intre tarile producatoare de petrol, (fostul OPEC) iar intrarea iranului pe piata nu face decat sa agraveze lucrurile pentru arabi. Iranienii sunt literalmente flamanzi dupa contracte comerciale si sunt gata sa faca orice pentru a aduce venituri in tara. Pe langa ei, mai sunt Columbia, Niger si altii mai mici care vor si ei un procent din piata.

    Vom trai si vom vedea. Pana una alta, eu zic ca Tesla are un impact psihologic enorm indifferent cat de clar realizam asta sau nu. Punctul care va inclina definitiv balanta va fi cand producatorii majori de automobile vor trece seminificativ pe masini electrice. Iar pana la noi descoperiri stiintifice cred ca doar industria grea va mai ramane pe combustibili fosili. Insasi numele "fosil" arata cat de perimat e conceptul asta in 2016.
    41 32
  • Alea jacta est!
    Cei care și-au construit, cu ajutorul petrodolarilor, palmieri pe apă și mândre turnuri, ar trebui să știe că toate astea sunt doar niște castele de nisip. Când se va tăia macaroana la petrol (cum s-a întâmplat și cu cărbunele), vor realiza că mai bine investeau în educație și în cercetare.
    Totuși, timpul încă nu-i pierdut.
    30 13
  • Educaţie şi cercetare? Sigur. Arabia Saudită şi încă vreo câteva ţări din regiune investesc în educaţie, dar nu în cea la care te referi tu, ci în cealaltă. Ştii tu care. Mai ales Arabia Saudită.
    23 4
  • Totul electric???
    laptop-uri, telefoane, 'smartceasuri', tablete mai nou si smartring-uri.....toate se baga in priza.....
    Doar la mine acasa am deja 5 electronice care imi sug din priza si trebe incarcate zilnic.....
    inaginativa acuma cateva milioane de masini electrice in plus pe langa curentul folosit zilnic in viata de zi cu zi......cat de mult va fi chinuita reteaua aia....
    Nu as mi mirat daca la scurt timp dupa ce masinike electrice vor lua avant la vanzari sa se scumpeasca curentul........nu veti mai circula voi cu curent de 6-7 lei 100km:))))))
    Nu vad care e problema de a folosi in continuare benzinare......
    in 15 ani vor fi mult mai usoare masinile.....sa iei un seria 3 de 1100kg......plus un benzinar de cilindreee mica sa zicem un 6 in linie de 1.2L cu 150 hp ar fi suficient pt un om normal.....
    13 30
  • O mica adaugare, daca mi se permite: masinile sunt clar silentioase, din punc de vedere al motorului. Pe noi ne vor deranja zgomotele produse de infrastructura(care este, dar nu exista...). Sper sa aiba niste suspensii extrem de performante, pentru amortizarea la datul in gropi. Altfel va trebui sa dam muzica mai tare. Si nu e nicio ironie...

    Masina e...superba !
    12 7
  • next enron
    Marketing. Nimic adevarat.
    26 18
  • @zarnesteanu
    "Precomanda" si "Comanda ferma" sunt 2 lucruri total diferite.
    E ca si cum ai face pariuri cu pestele din balta. Asa lucreaza Elon Musk.
    E chestie de imagine, nu-i niciun succes.
    25 7
  • Nu-i prima data cand Elon Musk FABULEAZA. Omul e plin de frustrari si fantezii delirante. Doar o contradictie mai jos:

    http://www.automarket.ro/stiri/elon-musk-ia-peste-picior-gigantul-apple-ne-place-sa-spunem-ca-apple-este-66603.html

    si

    http://www.automarket.ro/stiri/daca-nu-i-poti-invinge-alatura-te-lor-tesla-ar-putea-integra-aplicatii-de-68939.html
    18 8
  • La o precomanda din asta iti rezervi o masina pentru suma de 1000 de dolari. Asta chiar si eu as putea-o face. Asta nu inseamna ca imi permit o Tesla. Sa vedem cate dintre aceste precomenzi vor fi cu adevarat finalizate. Elon Musk este un showman si un con artist, la fel ca Steve Jobs. O personalitate carismatica care este venerata de tehnosexuali si tehnosnobi care vor sa faca o afirmatie publica prin achizita unei Tesla. Sa vedem cati dintre ei chiar isi permit sa faca asta. Si hai sa o lasam mai moale cu salvarea planetei, ca nici 5 milioane de Tesla nu o sa faca o diferenta semnificativa in emisiile anuale produse de automobilele de uz personal.
    10 13
  • din partea mea, la cat mai multe Tesla. sa aiba toti din astea, sa se dea gratis. eu raman cu iubirea mea, boxer turbo. sa se mai ieftineasca benzina doresc :)
    9 7
  • Sam93,

    Dacă e așa ușor pentru tine, înscrie-te și plătește 1000$, apoi arată-ne și nouă o copie după O.P. În felul ăsta ne demonstrezi că 232.000 de masochiști se distrează aruncând câte 1000$ și că show-ul interpretat de Elon Musk îi mărește averea cu aproape un sfert de miliard de dolari.

    Crezi sau nu, fiecare din noi are o doză de snobism, proporțională cu grosimea "cașcavalului".
    6 12
  • @ @zarnesteanu, sunt si eu curios, care american sadea tine blocati $1000 timp de un an jumate doar de dragul lui Elon Musk. Iti spun eu ca nici unul. Ca nu toti vor face comanda finala va fi din varii motive: poate li s-a schimbat situatia financiara (si-a pierdut jobul), poate nu le place masina In forma finala, timpul de asteptare devine prea lung, autonomia nu este unde s-a promis initial, etc Dar nu din cauza snobismului.

    Nu inteleg de unde atata ura pentru un om care chiar a facut ceva pentru umanitatea asta. Masinile cu combustie interna cu siguranta nu vor disparea prea curand. Va fi mereu un grup (tot mai restrins) de fani dar la un moment dat vor deveni insignifianti. Poate nici masinile nu vor mai putea fi restaurate decat cu cheltuieli enorme. Cine mai vrea astazi o masina cu aburi, o bicicleta cu roata din fata supradimensionata, sau sa conduca zilnic chiar si un Bugatti din 1923?

    Poate nepotii nostri se vor mira cat de prosti am putut fi sa ne improscam pe-aici zilnic cu toate mizeriile ... pentru ce? Cel putin nepotii unora dintre noi :):):) Eu sunt curios ce inseamna termenul de tehnosexuali. Sau metrosexuali. Vad ca unii sunt obsedati de-a binelea de anumite cuvinte. Fiecare cu limitarile lui. In schimb, penibilitate fara numar, fara numar ...
    3 8
  • @LR @zarnesteanu
    Nu "arunca" nimeni nimic. Decontul e rambursabil.
    Iar 1000 nu sunt 10.000. Cu 1000 de coco, americanul de Tesla isi cumpara o pereche de pantofi RL. Mare branza!
    Oricum in 2 ani cand apare, o sa fie deja depasita, pentru ca o sa fie full de masini cu 400 km autonomie lejer.
    11 5
  • @lejereanu:
    Pretenaș, dacă e mare brânză, te întreb: tu ai 1000 de parai în cont? Sau croncăni doar așa, ca să te afli în treabă? Văd că orice leftereanu se sparge în figuri pe aici, dar, dacă îi iei la bani mărunți, ei circulă cu bicicleta cu roți ajutătoare. Și se șterg la nas cu mâneca.
    5 6
  • Compari mere cu pepeni. Romania nu este in chestiune aici si nici salariul romanilor. Nu s-a vandut nici macar un singur model in Romania, iar infrastructura Tesla e zero in prezent. Tesla Model 3 nu este adresat pietei din Romania (nu, nu esti buricul pamantului), ci preponderent pietei americane, unde salariul mediu e de cateva mii de dolari, mult peste puterea de cumparare autohtona. In concluzie, esti foarte limitat in gandire, raportandu-te strict la Romania.

    Oricum, se vor intampla destule pana atunci...

    Mircea Mester a spus-o foarte bine:
    "Tesla anunță mașina despre care vorbești pentru final 2017, iar în ritmul mărcii probabil că vor lansa mașina în Europa în 2019.
    De fapt, comparăm o mașină pe care o vezi acum pe străzi și pe care o avem în garaj cu o PROMISIUNE. Mi se pare complet unfair :) "
    7 8
  • Iarăși deviezi. Show me the money!
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru