Dacia Bigster: primele imagini și informații ale viitorului SUV românesc mai mare ca Duster

de Bogdan Mirică
Joi, 14.01.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Conceptul Dacia Bigster a fost prezentat oficial. Se anunță a fi un SUV poziționat deasupra lui Duster, cu motorizări hibride și multe elemente din plastic reciclat.

„Acesta este noul SUV de segment C al Dacia. Încă în stadiu de concept”. Aceasta a fost declarația care a anunțat revoluția Dacia în cadrul mega conferinței Renaulution, organizate de Renault. Dacia a avut un moment important, marcat de dezvăluirea noului concept Bigster. Acesta anticipează un viitor SUV de segment C, adică compact, poziționat deasupra actualului Duster.

Fratele mai mare al lui Duster ar urma să măsoare aproximativ 4.6 metri. Așa cum ne-a obișnuit, Dacia va eficientiza la maxim procesul de producție pentru a oferi publicului unul dintre cele mai accesibile SUV-uri din lume. Potrivit declarațiilor din conferința de presă, SUV-ul ar putea fi construit prin costuri similare producerii unui model de segment B, întrucât Alianța oferă numeroase sinergii în materie de platforme și motoare. Mai exact, Dacia va construi un model de segment C, folosindu-se de platforma CMF-B, pe care o găsim pe Logan și Sandero.

Plastic reciclat pentru protecțiile caroseriei

Privit de afară, noul Dacia Bigster impresionează prin formele pătrățoase și aspectul robus, în linie cu ce oferă actualul Duster. Exteriorul este personalizat cu ajutorul culorii verde închis pentru caroserie și cu ajutorul noii semnături luminoase sub forma literei Y, evidențiată acum mult mai bine.

Potrivit Dacia, noul Bigster „nu încorporează artificii de design, precum elementele cromate sau ornamentele cu aspect de aluminiu”. ba mai mult, are și o abordare sustenabilă a personalității sale de off-roader: protecțiile laterale ale caroseriei sunt construite din plastic reciclat.

Motorizări hibride

Vești bune și în ceea ce privește motorizarea. Dacia va prelua tot ce are mai bun grupul francez. Viitorul Bigster de serie va putea fi echipat cu motorizări alternative și hibride, ceea ce înseamnă respectarea noilor norme de poluare, din ce în ce mai stricte.

„Conceptul Dacia Bigster exprimă viitoarea evoluție a mărcii. Este un vehicul care oferă ceea ce este esențial, evocând spiritul de aventură și aducând în plus o tușă „cool”. Bigster este dovada faptului că un vehicul accesibil poate fi și atractiv. Noi, cei de la Dacia, credem acest lucru iar dovada este conceptul prezentat azi.” a declarat Alejandro Mesonero-Romanos, directorul de design Dacia.

Viitorul Dacia Bigster promite aceeași experiență off-road, combinată cu „o experiență simplă, unică și adevărată”.

Prețul va respecta filosofia Dacia și va face din Bigster „o achiziție rațională cu un design atrăgător”.

Comentarii (27)

  • Defender de Romania
    36 5
  • Edikkk
    Frumos, dar tot vândute sub sigla Renault în America de sud şi alte pieţe?

    Proşti ăştia de la Renault, amestecă mărcile, categoriile de maşini...

    O Dacia mai independentă, ca decizii de Renault, sigur ar prospera mai bine

    Dar asta e cu francezii învechiți ca mentalitate
    11 48
  • @Edikkk
    ai uitat sa scrii „ca și mentalitate”
    15 5
  • Să vedem cât va rămâne din designul de concept. Ce e sigur e că Dacia evoluează bine și frumos. De noua siglă nu știu ce să zic. Nici actuala nu a fost ușor acceptată când a apărut, dar ne-am obișnuit cu ea. Oricum, măcar nu mai e motiv de glume ca ”desfăcătorul de capace.”
    32 3
  • Foarte fain! Hai cu produsul finit!
    15 3
  • Bine, de la concept pană la forma finala este, totuși, cale lungă. Pozitiv faptul ca va fi si hibrid.
    22 5
  • Ok, foarte tare... Dar... Versiunea de serie, pe cand?...
    12 1
  • Dacia incepuse parca sa se descurce singura iar acu astia o unesc cu Lada, zic ei pentru costuri reduse dar de fapt vor centralizare mai mare, asta inseamna sa iti pui toate ouale intr-un cos si daca vine iar o criza pa renault cu totul. Am vazut ca Sony scoate masina, Hyundai tocmai ce a semnat cu Apple un parteneriat, acum ca nu o sa mai existe motoare cu ardere interna de care fugeau toti mai toate firmele de IT vor inghiti firmele de masini, masina devine un calculator pe roti, si cei din IT se pricep mai bine decat industria auto. Cine are actiuni in auto e cazul sa scape de ele.
    9 13
  • Dar scoateti-l asa. Aratam un concept si apoi faceti o surpriza si modelul de serie sa fie exact la fel. O sa bubuie vanzarile la cum arata.
    15 5
  • @Moldovean : pai actualul logo nu te duce cu gandul decat la un singur lucru - un desfacator de capace, nu e nici-o gluma, e realitatea. Mie personal nu mi-a venit sa cred cu ani in urma cand au schimbat vechiul logo care era (si consider ca ar fi poate si acum) unul din cele mai reusite in industrie. In sfarsit , asta e stirea care ma bucura cel mai mult , ca o sa schimbe caricatura asta de logo , in rest , cam indraznet conceptul , mi-e teama ca nea' Alejandro e cam optimist iar Renault va taia mult din "viziunea" echipei pe care o conduce ,cu tot cu declaratiile pompoase ale noului boss -di Meo- cum ca nu stiu ce libertate pt. Dacia, etc..
    14 1
  • Alt tomberon de gunoi din tabla de conserva , cu motor pe brichete de cox de 45 Cp.
    Sunt inebunit , nici nu mai dorm !
    Unde pot sa ma inscriu ca sa nu pierd asemenea ocazie ?
    12 62
  • Cate rachete nu am vazut de la Dacia si in final...pauza. Scoteau proiecte de Duster de nu mai stiai ce sa crezi, iar rezultatul....hai sa spun modest ca design, desi durabil in off road. Acum, sa vedem, asta arata de parca Hummer si Land Rover Discovery au facut un bebe, iar amantul a fost noul Ford Bronco. Dar culmea, arata chiar bine. Daca ramane asa...
    21 5
  • desing reusit, si, cu motorul de 1.0L va fi un real succes!
    13 25
  • Rotile alea care vor muta calculatorul de ici colo, te vor muta si pe tine si nu cred ca vrei sa ai intretinere si reparatii mai ales la frane si roti facute tot din soft.
    Softul e bun dar nu e esential.
    In prima situatie limita din trafic sau cu prima ocazie a unor evenimente dificile iti vei dori mai mult decat orice si te afli intr-o masina capabila mai degraba sa te duca intreg acasa decat sa se conecteze repede la spotify.
    20 2
  • Încă văd fani ai unor mărci pe care nu și le pot permite cum critică Dacia pentru că nu e Mercedes.
    Pentru informare: pe segmentul ei, cu bune și rele dar mai ales cu bune, Dacia rupe la vânzări.
    Nici un concept nu este identic cu produsul final #reglementări, dar Dacia evoluează frumos.
    Mercedes, cel mai vândut brand de lux în 2020, folosește motorizări de la Renault, pe care le-a văzut și Dacia. Mai multe comentarii sunt de prisos...
    28 6
  • viitorul Duster conceput de in ginerii romani la Tituuu, prezentat de Renault.La Dacia nu avea cine sa-l prezinte!
    3 10
  • Marius
    Nu mai fiți cârcotași, conceptul da clasa unor modele de la branduri mai scumpe.

    Rămâne de văzut cum va fi versiunea de serie, motorizările și prețurile aferente. Eu zic că obligat-fortat vor introduce benzinarul turbo 1.3 tce sau ceva mai mare din gama Renault.
    15 2
  • Lucian
    Asta sa fie Duster-ul de 7 locuri si inlocuitorul lui Lodgy?
    8 3
  • Frumos din partea celor de la Dacia. Dacia a fost intotdeauna inovatoare,primul sistem de injectie se gasea la Dacia,d,aia si scria pe ele pe luneta "Dacia cu motor cu injectie" acum cativa ani,Monopunct cand ceilalti se chinuiau cu mpi si alte sisteme caduce.Am facut un ARC in timp,pun pariu c-o sa fie peste Tesla(peste Mercedes e,sa nu uitam ca le folosesc motoarele de Dacia,cele de 1.3,1.5,1.6.O sa rupa la vanzari iar inginerii romani o sa fie din nou recunoscuti la nivel mondial.
    7 15
  • Feisbuceala La Max
    Aceeasi cu LADA VISION prezentata la Moscow Auto Show tocmai in 2018 !

    Mare wow Dacia :)))
    10 3
  • Taliban Dacia
    Forza LADA VISION from RUSIA !!!!!!!!!!
    10 4
  • Sper sa pastreze dieselul, sau cel de 1,6 dci pt suv-uri
    5 1
  • LUCCI LUCIANO
    De la 23.000 cu TVA. Cred.
    5 2
  • Modelul de serie nu ar trebui sa difere prea mult. Designul e simplu și eficient, cu linii drepte, ușor de matrițat. Doar sa accepte și conducerea, poate le e frica de canibalizare.
    6 1
  • Rațion
    Stați calmi, modelul de serie va fi un Duster alungit (nu degeaba îi zice Bigster) cu mici modificări pe la stopuri, bară și interior.
    4 3
  • Si nu este numai Dacia cea care va veni cu un model nou si Lada va veni cu Lada o noua divizie sub umbrela Renault:

    https://www.incomod.info/dacia-bigster-sau-cum-va-evolua-marca-romaneasca-urmatorii-5-ani/
    0 1
  • clarrrr
    ''SUV românesc''
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru