Dacia deschide comenzile pentru Duster facelift: prețuri de la 14.100 de euro

de Paul Cosma
Miercuri, 18.08.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia a anunțat startul comenzilor pentru Duster facelift. Pe piața din România, SUV-ul are un preț de pornire de 14.100 de euro pentru versiunea Essential Tce 90.

Începând din 18 august, Duster facelift poate fi comandat în rețeaua de agenți autorizați Dacia din întreaga țară, potrivit unui anunț oficial al producătorului de la Mioveni.

Noul Duster este disponibil cu cinci motorizări diferite: trei pe benzină (TCe cu puteri de 90 CP, 130 CP și 150 CP), una cu alimentare mixtă benzină-GPL (ECO-G de 100 CP) și una diesel (Blue dCi 115 CP). Gama este structurată în trei versiuni de echipare: Essential, Comfort și Prestige.

Versiunea de intrare în gamă, Essential, este disponibilă exclusiv cu motorul pe benzină TCe 90, în configurație 4x2, la prețul de 14.100 Euro (TVA inclus). 

Prețurile celorlalte versiuni variază între 15.750 Euro (TVA inclus) pentru Noul Duster Comfort 4x2 echipat cu motorul ECO-G 100 și 21.350 Euro (TVA inclus) pentru Noul Duster Prestige 4x4 echipat cu motorul TCe 150. 

Clienții care preferă transmisia automată pot opta pentru versiunile Comfort TCe 150 EDC (la prețul de 19.200 Euro, TVA inclus) sau Prestige TCe 150 EDC (la prețul de 20.900 Euro, TVA inclus), ambele în configurație 4x2. 

Duster facelift beneficiază de garanție de 3 ani sau 100.000 km.

Primele livrări sunt programate în cursul lunii septembrie.

Comentarii (17)

  • Bravo lor, au ales o soluție isteață pentru transmisia automata, sistemul Efficient Dual Clutch fiind chiar o tehnologie superioară fostei cutii robotizate cât și altor automate.
    12 11
  • Imoral de uzată moral. :-)
    Serios acu, Duster nu degeaba-i de departe cel mai vândut model Dacia.
    Unicul concurent redutabil (deși cu 12 cm mai scurt) îmi pare SsangYong Tivoli 1.5 T-GDI de 163 CP care pornește de la 14K €, c-un supliment de 1,7K pt 4WD.
    ...Ieftineală greu explicabilă în condițiile taxării cu 10% (import non-UE) + transport etc.
    Rețeaua extinsă de dealeri/service, dincolo de auto-patriotism, e însă un argument solid pro-Duster - care mie cel puțin mi-ar face cu ochiu-n versiune 4x4 de 150 CP, cu c.v. manuală obligatorie oricum.
    Minusuri - echiparea la fel de obligatorie Prestige și inexistența discount-urilor.
    A, să nu uit - și mai ales sârba-n 3 pedale jucată cu mestecăul falic și doar două picioare. :-)
    (dar poate-mi crește o talpă-n plus dacă mă înțep...)
    31 10
  • Clique
    "sistemul Efficient Dual Clutch fiind chiar o tehnologie superioară fostei cutii robotizate cât și altor automate."

    Adevărat când vine vorba despre robotizate, însă nu este atât de superioară, când îți cade pachetul magic de ambreiaje,cum e prețul ?

    Superioritatea unei cutii cu dublu ambreaj se află la schimbarea treptelor de viteză și eficiența consumului, NU ȘI LA FIABILITATE.

    Prețul unui pachet de ambreiaje la EDC-urile mai vechi este de 4.500-5.500 lei producătorul fiind doar LUK.

    Crezi că noua versiune EDC este mai altfel ?
    Tot aceeași cutie, puțin mai optimizată pe consum și atât, belelile tot alea sunt.

    Pentru cei interesați ambreiajul unui EDC duce până în 150 -180.000 km.(depinde cum exploatezi, dacă mergi des în oraș te poți trezi și la 120.000 că trebuie schimbat)

    Singurele cutii fiabile până la ora actuală sunt cele montate pe hibridele de la Toyota, urmând cele cu convertizor, cele mai vechi binențeles, fiindcă noile cutii în 8 trepte deja au unele probleme.


    Cutia robotizată este întradevăr o tehnologie veche, însă simplistă, problema este la fabricarea ambreiajelor, dacă ambreiajul nu este făcut de calitate, este și normal ca acele robotizate să fie mâncătoare de astfel de piese, dar lucrul acesta nu este neapărat obligatoriu la orice robotizată, cunosc persoane ce au deținut cutii robotizate de la grupul PSA în special și nu au avut probleme notabile... contează foarte mult întreținerea și exploatarea mașinii.
    19 6
  • @Clique, vorbeam despre tehnologie, nu despre prețuri. Altfel si dacă vorbim despre CVT-ul de pe Toyota și tot are neajunsuri, spre exemplu nu-l poți utiliza prea sportiv. Ideea este că fiecare are plusuri și minusuri.
    8 8
  • Clique
    Toyota nu s-a focusat niciodată pe sport.

    Dacă dorești mașini cu ceva putere și ECVT, este alternativa mai scumpă, adică Lexus.

    Eu în general când mă uit la o mașină nouă sau mașină second, mă uit strict la fiabilitatea motorului și cutiei de viteze automate.

    De exemplu eu acum sunt în căutarea unei mașini second care să aibă în dotare cutie automată.
    Degeaba OLX-ul duduie de VAG-uri ( mult lăudatele mașini germane ușor de reparat, mecanici peste tot) dacă 95% din ele sunt echipate cu DSG-uri, EDC-uri, DCT-uri șamd..

    Nu știu cum gândesc alții, însă eu mereu mă gândesc la fiabilitate.
    15 7
  • Ce nu inteleg eu de ce motorul de pe Megane entry level 1.0 TCe de 115 cai nu se pune pe nimic altceva si insista cu cel de 90. Nici pe Clio, nici pe Captur, nici pe Logan, nici pe Sandero...dar nici pe Duster unde il vad cel mai potrivit.
    13 4
  • 1.0 TCe 115 CP de pe Megane are injecție directă.
    1.0 TCe de 90 de cai se mai pune și-n varianta de 100 de cai cu GPL pe Duster.
    Din cauză că vor să ofere și GPL pe cel mai slab Duster, merg pe acest motor, cu injecție indirectă (MPI). MPI se pretează la instalații secvențiale ieftine pentru GPL, la injecție directă vorbim de instalații diferite, mai scumpe.
    Eu n-aș avea o problemă cu acest motor, ci mi-aș dori să văd și un Duster 4x4 cu GPL, indiferent de putere.
    11 2
  • @Clique
    Hah.. Credeam ca-s singurul cu un blocaj mental in ceea ce priveste cutiile cu dublu ambreiaj ca o piesa de uzura foarte scumpa si relativ firava. Vad ca mai sunt si altii care nu vor sa auda de dublu ambreiaje.

    @Kap
    Nu din cauza ci datorita faptului ca vor GPL pe Duster. Unii oameni sunt sensibili la costurile de rulare. Pana-om merge gratis "cu curentu de pe casa", astfel de solutii sunt necesare si binevenite. Din pacate, sunt aparitii din ce in ce mai rare din cauza injectiei directe.
    Apropo de GPL pe injectia directa. Vorbeam acu ceva vreme cu un montator de instalatii si zicea ca vede zilnic oameni care traiesc adevarate drame cand vin sa-si monteze GPL pe masinile cu injectie directa proaspat achizitionate noi/sh si afla cat costa si cum functioneaza o astfel de instalatie si cand si daca se amortizeaza instalatia din diferenta de cost..
    11 4
  • Bravo Dacia. Este una din buzele cleștelui Tesla - Dacia (pentru SUA, Canada, EU / UK şi China)

    Bine, în China actorii sunt alţii dar este acelaşi piesă de teatru.

    Este foarte greu să faci o maşină cu preţ atât de mic şi care vine cu destule.
    Este uşor să ceri mai multe, dar preţul creşte exponenţial.
    Să nu uităm că este o maşină nouă, nu un SH care nu îl mai vrea nimeni.

    Piesele şi fiabilitatea sunt în linie cu preţul. Nu poţi să compari Dacia cu Lexus.

    Marea întrebare este: ce va face Dacia din 2030? Când desantul maşinilor electrice chinezeşti va începe deja din ce în ce mai puternic şi vor ajunge la acelaşi preţ cu Dacia ?

    Un ultim model Dacia, înainte de full electric Dacia, îl văd doar PHEV CNG. Dar stăm prost la infrastructura CNG şi nimeni nu o să investească pentru diferenţa de 5-10 ani, care va fi trecerea la full electric.

    De aceea întrebarea este - ştiind că salariile (în medie) vor creşte cu 30% în 5 ani în România, Dacia electrică va fi produsă în România??
    Sau doar în China şi importată?

    Aici guvernul României ar trebui să intre tare în Renault, cu întrebările şi darea de seamă.

    Jeg..ii de la Renault au în plan fabrica de baterii şi maşini electrice doar în Franţa. Nu în România.

    Ne-am potcovit cu cei mai proşti. Dar măcar încă îi avem, decât deloc.

    Culmea, romanii sunt mult mai creativi, curajoşi, antreprenori decât francezii, dar nu avem capital (că am plecat din comunism, nu avem sute de ani de capitalism ca Franţa, başca imperialismul francez... nu mai zic)

    Dar evoluăm.
    5 21
  • LUCCI LUCIANO
    Acum 11 ani, Dusterul ,,chel'' cu motor aspirat de 1,6, costa , fix 10.200 euro. Acum, mai scump cu ,,doar''40% ......judecati voi....Dar nu veniti cu avioane de genul,,acum are motor turbo''samd. E tot ,,chel'' la nivelul lui 2021....
    22 9
  • Cât era salariul mediu acum 11 ani?

    Dar preţul la tablă, curent, gaz?

    Cred că ai înţeles deja.

    Plus că acum 11 ani Duster ăla nu avea tot ce are Duster azi.
    11 16
  • Alex cu a mic, n-o să fie niciodat curentul gratis, poate doar ăla de aer. N-am auzit ca apostolul de peste ocean să dea bonus la fiecare Teslă măcar un panou de-ăla solar......chiar fără sistemul auxiliar de încărcare.
    Legat de instalațiile GPL, e normal ca oamenii să aibă surprize atât timp cât judecă mai mult după aspecte superficiale și siglă decât după ce e sub capotă. Dar chiar și cu o instalație GPL care funcționează și cu benzină, costul este amortizat repede.
    În plus, cele cu injecție lichidă de gaz nu sunt chiar atât de departe ca preț.....
    6 3
  • Dănuț Alin Niță
    Dacia un coteț.....foarte scump !!!
    :)))
    2 7
  • LUCCI LUCIANO
    @Edikkk- exact cu ,,avioane '' ai venit.
    2 1
  • Așa ceva... să scrii despre Duster facelift, dar nimic despre facelift, în ce constă, etc. Care e schimbarea la față, AM? Și nu doar voi, am văzut că și alții au preluat exact același text, probabil de la Dacia-Renault citire. Trebuie să fie vreo modificare, ceva pe acolo, dacă e facelift. Dacă nu, e vorba doar de o motorizare nouă, dar aia nu e facelift.
    4 2
  • Clique
    @Mana-rece-suflet-cald

    Faceliftul Duster-ului constă în mici modificări estetice a farurilor, implementarea cutiei automate cu dublu-ambreiaj și jante noi.

    Eu asta am observat din configurator.
    5 1
  • Acest asa anuntat "facelift" e de fapt ceva aproape insesizabil... In rest, aceeasi masina butucanoasa, facuta din cele mai ieftine materiale, care sufera enorm la confort, dar cu un pret de pornire muuult mai mare...
    Au pus o gramada de gadgeturi si de blink-blink in ea, sa ia ochiul...
    O fi capabila Dacia sa faca si niste masini confortabile, silentioase, antifonate, sau doar asta poate? Ca la banii aia ai totusi niste pretentii...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru