Dacia Duster este disponibil și în România în versiune cu GPL cu motor de 100 CP: prețul de pornire este de 14.900 de euro

de Daniel Popescu, Foto: Dacia
Miercuri, 12.02.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia Duster poate fi comandat și în România în versiune cu GPL cu motor de 100 de cai putere. Noua variantă este disponibilă doar cu nivelul de echipare Comfort pentru 14.900 de euro, preț cu 300 de euro mai mare decât al versiunii similare fără GPL.

Dacia a anunțat la începutul lunii ianuarie că introduce pe Duster o versiune cu motor pe benzină de 100 de cai putere alimentată și cu GPL (gaz petrol lichefiat). Inițial, noul Duster cu GPL a fost disponibil doar pe piața din Franța, însă acum a apărut și în oferta constructorului pentru piața din România.

Astfel, clienții din țara noastră pot comanda acum și Dacia Duster cu GPL cu nivelul de echipare Comfort, iar prețul de pornire este de 14.900 de euro. Prețul solicitat de Dacia este cu 300 de euro mai mare comparativ cu versiunea Duster cu același motor fără GPL și același nivel de echipare Comfort, care costă 14.600 de euro.

Update: Între timp, în configuratorul Dacia a apărut și versiunea cu GPL pentru Dacia Logan. În acest caz, motorul pe benzină de 100 de cai putere este oferit împreună cu nivelul de echipare Ambiance, iar prețul de pornire este de 9.850 de euro. 

Caracteristicile versiunii cu GPL

Rezervorul pentru GPL este montat în spațiul ocupat în mod obișnuit de roata de rezervă și include o serie de sisteme de siguranță pentru ca SUV-ul să respecte standardele de securitate și să poată accesa inclusiv parcările subterane.

Versiunea poate rula fie pe benzină, fie pe GPL, iar cu ambele rezervoare pline ajunge la o autonomie de peste 1.000 de kilometri.

Trecerea de la benzină la GPL și invers se face manual prin apăsarea unui buton sau automat în cazul în care rezervorul de GPL este gol.

Dacia menționează o valoare maximă a cuplului de 170 Nm de la 2.000 de rotații pe minut, iar motorul emite cu circa 10% mai puțin dioxid de carbon comparativ cu motorul echivalent pe benzină.

De asemenea, constructorul afirmă că versiunea cu GPL are costuri cu carburanții cu până la 30% mai mici decât în cazul versiunii pe benzină și cu până la 8% mai mici decât în cazul variantei diesel.

Context pe piață și rivali

Duster cu GPL a apărut în configuratorul oficial Dacia la numai o zi după ce Ministerul Mediului a anunțat că în cadrul programului Rabla 2020 va fi acordat un eco-bonus de 1.000 de lei la achiziționarea unei mașini echipate din uzină cu sistem GPL, pe lângă prima de casare de 6.500 de lei.

Dacia a menționat anterior că sistemul GPL va fi introdus treptat în gamă și pe Sandero.

Pe piața din România, noua generație Renault Captur este de asemenea disponibilă într-o versiune cu GPL tot cu motor 100 de cai putere.

SUV-ul francez poate fi comandat cu GPL în variantele de echipare Life și Zen, iar prețurile sunt de 16.400 și, respectiv, 17.200 de euro.

Via Dacia

Comentarii (24)

  • someone
    suv caci este la moda, nu e diesel, deci e curat si nu e blamat, nu e benzina ca sa consume mult, doar are costuri reduse de utilizare. ar trebui sa fie un hit. in vest aproape sigur va fi, vedem daca si in romania
    9 4
  • Tembelus Rex
    13 000 prin Rabla. Nemetalizat. Manuală 4x2 evident - motorul tce mai mic se oferă doar în configurația 4x2 nu că ar fi vreo problemă. Ce ziceți merită, nu merită? Alternative? O punem de un sondaj ad-hoc !?? PS: am Dacia, susțin Dacia, sunt conștient de plusuri și minusuri DAR suma asta nu aș da-o. Va dați seama că la un 11 000 probabil ar fi printre cele mai vândute mașini din România.
    10 6
  • Tembelus Rex
    13 000 euro prin Rabla. Nemetalizata. Manuala 4x2 - motorul mai mic tce este oferit doar in configuratia 4x2 - nu ca ar fi vreo problema....

    Haideti sa o punem de un sondaj! Ati cumpara, nu ati cumpara.....Alternative la acest pret.....

    PS. Am Dacia 2018, sustin Dacia, sunt constient de plusuri si minusuri, DAR 13 000 nu as da .......

    Daca ar fi 11 000 prin Rabla probabil ar fi un hit!
    7 5
  • fan skoda
    @someone

    In vest nu va fi un hit pentru ca cei din vest stiu ce cumpara si atunci nu vor cumpara acest low-cost cu garda la sol mai mare dar care la un off road mai extrem se rup suspensiile. Si este si foarte scumpa pentru ce materiale proaste are.
    3 28
  • E un low cost al celor de la reno, care este mai ieftina si nu asa de buna ca de aia e mai ieftina decat un reno care nu este asa de bun ca un alt auto pe care nu vreau salindic
    2 27
  • @fanskoda Boss mai uita-te pe vanzari si mai uita-te la video cu offroad cu el....poate vorbesti de karoq si nu stim noi.
    16 4
  • fan skoda
    @MarDark

    M-am uitat la videoclipuri si se descurca binisor Duster dar in 10.000 de kilometri deja s-au stricat foarte multe la el si este foarte putin spatiu si portbagajul este minuscul. Si are materiale low-cost.
    3 20
  • Skogloditul crede că dacă repetă aceleași aberații despre Dacia cineva chiar le crede, pe același principiu al lui Goebbels ca și idesfundabilul, poate doar la o scală diferită.
    Mai bine s-ar interesa de ce n-aduce Skoda și-n România vreunul din fabuloasele și mirobolantele sale modele care se vând cu GPL în alte state din Europa.
    16 3
  • wolteanoo
    Domne ce inflatie de skodisti hateri Dacia in ultimul timp pe AM :)))
    Nu e nimic mai frumos/bun/calitativ pe lumea asta decat o cutie Skoda.
    23 8
  • Conform dacia.ro, același motor, cu GPL, este disponibil și pe gama Logan. Aruncați o privire înainte de a scrie o chestie preluată de aiurea! :)
    Iar ideea asta de a pune direct GPL din fabrică mi se pare foarte bună. Dacă era așa ceva acum 2 ani când îmi căutam eu mașină, chiar aș fi luat în considerare.
    7 3
  • @asm: La momentul redactarii acestei stiri, Logan cu GPL nu aparea in configurator. Am actualizat stirea cu datele pentru Logan cu GPL. Multumim.
    6 3
  • NoName
    Eu unul as mai pune 300 de euro si mi-as lua Suzuki Vitara 4x4 1,6 benzina 120 de cai. Unul dintre cele mai bune sisteme de tractiune integrala + fiabilitatea mai ok decat cea de la Dacia
    6 11
  • Ce avalansa de stiri centrate pe GPL in ultima vreme? Ba tichete rabla suplimentate pentru gpl, ba versiuni din ce in ce mai multe cu GPL din fabrica.
    Care o fi misterul?
    Cumva motorul mic pe benzina turbo, nu e mic si la consum?
    Cumva se refugiaza lumea de pe diesel pe ceva cu costuri cat de cat echivalente?
    Cumva hibridele sunt scumpute cu rezultate bune doar in oras?
    Cumva electricele sunt extrem de scumpe, deocamdata nerentabile si deloc un inlocuitor absolut 1 la 1 al masinilor cu motor termic?
    Cumva GPL-ul este o solutie de compromis pentru unele dintre neajunsurile celorlalte tipuri de propulsie (e curat, e ieftin, motorul poate fi foarte simplu deci fiabil si durabil, e disponibil imediat printr-o retea deja existenta de alimentare).

    Eu cred ca e un pic din toate.
    15 3
  • @NoName
    Vitara se mai vinde doar in versiune 1.4 turbo la noi si varianta 4x4 costa 19000 euro. Varianta entry 4x2 costa 16700euro. Din experienta interiorul nu impresioneaza. Bordul scartaie la orice apasare mai ferma pe navigatie. Motorul de 1.6 nu suporta GPL pe el. chiar daca era aspirat. Caroseria e din otel subtire si scartaie toate chederele la o urcare de bordura mai inalta. Garda la sol si unghiurile de atac fac din Vitara mai degraba un crossover decat un SUV. Si AllGrip-ul e doar marketing.
    Vechiul Vitara a murit cu tot cu capabilitatile lui. Actualul Vitara s-a nascut si traieste la oras.


    Cat priveste Dusterul, la 16700 iei varianta 1.0 GPL 4x2 cu tot ce se poate pune pe ea inafara de vopsea metalizata: tapiserie piele, keyless entry/go, camera parcare spate, medianav, aer conditionat automat, scaune incalzite fata
    18 6
  • @Ilici02... pe Duster Comfort nu este disponibilă opțiunea aer condiționat automat...
    3 4
  • @skoda...nu mai compara tu skoda cu dacia, dacia face masini mai frumoase si muuuult mai fiabile decat skoda la categoria ei de pret. Skoda este un fel de muma padurii printre restul masinilor, si de fiabilitate, hai sa nu exageram, se incadreaza in limita grupului vag, adica masini stricacioase si supraevaluate.
    12 7
  • Caligula
    Ok, prima stire.......Dacia ar putea lansa un motor 100cp gpl, dupa aceea, spunem ca avem informatia oficiala......motorul de 1.0 tce gpl, apoi cand apare in configuratorul Dacia. Sa inteleg ca nu mai sunt stiri de preluat. Motor.es, motor1.com a publicat poze spion cu noul Logan sedan aflat in teste......
    4 1
  • LUCCI LUCIANO
    Ooooffff ! Ce mult este de discutat... Deci, ...este de admirat initiativa Dacia dar este destul de tardiva. Puteau sa ofere GPL, in continuare, dupa 2010, cand au mai avut pe Logan instalatii Landi Renzo. Comparativ cu orice( benzina, diesel), gazul este muuuult mai rentabil financiar. O spun in calitate de fost dtinator de Golf 4 TDI ( ALH) , care de peste 7 ani a trecut la GPL pe un Clio Symbol 1.4 16v. Am pus acelasi L. Renzo pt ca a fost agreat de Dacia si nu regret. Nu cunosc marca instalatiei montate acum. Gazul are un singur minus: masina este mai ,,puturoasa'' in demaraje ,decat pe benzina ,dar asta nu inseamna ca nu se asterne la drum cu 140-150 km/h. Revenind la oferta Dacia, nu pot sa nu aduc in discutie zgarcenia managerilor Dacia( sau ce ce nu, Renault) care ofera produse identice la preturi diferite in Europa. Adica, Dusterul pe GPL este mai ieftin in Spania si Franta. Si nu numai pe GPL. Probabil ca asta meritam ca si consumatori. Iar ca si lipsa de reactie a statului, vad ca abia acum s-au sinchisit sa ne scoata ochii cu 220 de euro in plus la prima de casare Rabla. Ca sa intelegeti, acum 10 ani, in Italia, cine lua un Peugeot 207 cu GPL, acesta avea pretul mai mic cu 500 euro decat cel fara GPL. Prin interventia statului, nu trebuia nici o Rabla.... La noi, orice masina cu GPL este mai scumpa cu 4-500 euro. Vedem cum se va comporta si motorasul de un litru turbo cu 100 de cai. Este nerodat si .....mai vedem, caci suntem patiti cu experimente din astea.
    5 3
  • Dupa ce au inceput sa scada vanzarile Dacia..inclusic in UK(Brexit)..s-au gandit sa le vanda pe GPL si-n Ro...Inainte noi eram mai bogati,,si ne permiteam numai pe benzina..)))..Legat de bune ce sunt,,am urmarit filme pe you tube! Una pro,,cea cu Siberia,,Duster nou,,si inca unul ,,recent,,al unui propietar de Duster nou! https://www.youtube.com/watch?v=4MUzTuoFUuw&t=929s
    2 2
  • Alo domnu' fan skoda, de ce nu vreti sa intelegeti odata mesajul colegului/colegilor.
    Ce incearca ei sa va demonstreze este eficienta crearii unui cont pentru a putea sa va turnati in continuare pe aici admiratia nestavilita pentru skoda in mod unic. Functia de comentator anonim asa cum o folositi acum, este disponibila oricui, si fiecare are libertatea de a alege pseudonimul dorit indiferent ca este folosit si de altii.

    Pe de alta parte,ignorand parerile pe care le exprimati ar fi de dorit sa incercati sa nu folosisti injurii. Stiu ca la o anumita varsta mai frageda par interesante, dar hai totusi sa incercam sa fim civilizati.
    10 1
  • andrei
    deci skoda nu e fiabila dar logan e? loool. fa tu o mica zgarietura la logan, oricat de mica, in 24 de ore e rugina acolo. o tabla facuta la misto. ca sa tina pretul jos.
    2 6
  • Pe cat ca daca mai apar multe masini cu gaz se scumpeste si gazul aproape de nivelul benzinei in cativa ani? :D
    2 3
  • Cred ca motivul pentru care e impins tare GPL-ul in ultima perioada e ca reprezinta o cale rapida de a scadea CO2-ul mediu la nivel de flota.
    Asta e motivul pentru care de exemplu varianta Logan Plus Tce100 GPL costa 9800 euro iar Logan Plus Tce90 fara GPL costa 9500. Deci o diferenta de doar 400 euro pentru un motor mai nou, mai puternic si cu instalatie de GPL din fabrica. Si emisiile pentru Tce100 GPL sunt de 98g/km in timp ce pentru Tce90 sunt de 115g/km iar pentru Sce73 112g/km. Deci un castig bunicel la nivel de emisii.
    In acelasi timp DCi-ul de 75 costa 10700 adica cu 900 euro in plus fata de Tce100 GPL si cu 94g/km emisii Co2 adica cu doar 4 grame mai putin decat varianta GPL.

    Aceleasi patern-uri se regasesc si la Duster Tce100 GPL cu doar 300 euro mai scump decat varianta fara gaz.

    Cred ca asta e noua politica Dacia: reducerea emisiilor la nivel de flota prin stimularea vanzarilor de GPL in detrimentul celor doar pe benzina care dauneaza emisiilor medii la nivel de flota.
    Hibridizarea la nivelul de pret al Daciei, nu stiu cat sens are si in rice caz nu se va intampla pe actuala generatie.
    Mild hibridul ca tehnologie are rezultate cel putin indoielnice in viata reala.
    3 1
  • După Duster, Dacia introduce motorizarea TCe 100 GPL și pe alte modele din gamă: Logan, Logan MCV și Sandero. Prețurile încep de la 9.800 €.

    Această motorizare folosește atât benzină cât și gaz petrolier lichefiat, modelele GPL dispunând de două rezervoare. Trecerea de la GPL la benzină (și invers) se poate face manual, prin apăsarea unui buton; când rezervorul de GPL se golește, mașina va trece automat la alimentarea pe benzină. Cu un singur plin (al ambelor rezervoare), modelele Dacia GPL se laudă cu o autonomie de circa 1.000 de kilometri.

    https://www.auto-bild.ro/headline/dacia-gpl-modele-duster-sandero-logan-preturi-178306.html
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru