Dacia înregistrează creșteri de până la 120% în Germania, Franța și Marea Britanie, în iunie

de Tiberiu Safta
Joi, 07.07.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia a înregistrat creșteri ale numărului de înmatriculări în cele mai importante state europene. Astfel, constructorul de la Mioveni a înregistrat creșteri de 40% în Germania, 15% în Franța și 120% în Marea Britanie în iunie.

Piața auto din mai multe țări europene continuă să scadă în contextul crizei de semiconductori. Cu toate acestea, Dacia este printre puținele mărci care se pot lăuda cu creșteri mari pe cele mai importante piețe de pe continentul nostru în luna iunie.

Astfel, constructorul de la Mioveni a înmatriculat 5683 de mașini noi în Germania, cu 40.3% mai multe față de iunie 2021. Asta în contextul în care piața auto din această țară a scăzut cu 18% în ultima lună.

Mai mult, raportat la primele 6 luni, Dacia a înmatriculat 24.759 de mașini în Germania, o creștere de 45% față de același interval din 2021. În această perioadă, piața auto din acest stat a scăzut cu 11%, fiind înmatriculate 1.237.975 de mașini.

În Franța au fost înmatriculate 17.278 de exemplare Dacia, cu 15.8% mai multe decât în iunie 2021. La fel ca în Germania, piața auto din Franța a scăzut cu 14.2%. După primele 6 luni, Dacia a înmatriculat 64.690 de vehicule, o creștere de 2.69%.

Mai mult, piața auto din Franța a scăzut cu 16.3% în această perioadă, în care au fost înmatriculate 772.046 de mașini.

Dacia a crescut inclusiv în Marea Britanie, acolo unde au fost înmatriculate 2372 de mașini în iunie, respectiv 12.111 de vehicule după prima jumătate a anului. Asta înseamnă creșteri de 120% în iunie, respectiv 75% în primele 6 luni pentru constructorul de la Mioveni.

Bineînțeles, și piața auto din Marea Britanie a scăzut în luna iunie cu 24%, respectiv cu 12% după primele 6 luni. Aici au fost înmatriculate 802.000 de mașini.

via Economica

Comentarii (22)

  • Ce săraci!
    Păi la noi dacă nu-ți ia tac-tu bmw la 18 ani, sau dacă n-ai ceva șmecher, să crape rânza-n vecini, ești zero barat.
    33 43
  • Matematica.
    Deci sa luam cea mai mare creștere de 75% din UK pe primele 6 luni
    Dacia 12111/802000 egal aproximativ 1.5% din vânzările totale.

    Uluitor. Fantastic.
    Rezultă că înainte aveau sub 1% cota de piata.
    Dar ziarele scriu de succesul fantastic al Dacia în Anglia. Da, da sigur...
    Or avea și ei saracii lor.
    Decât să meargă pe jos , mai bine cu dacia
    47 25
  • Damage limitation. Până se hotărăște Europa ce interzice și de când, cartofii și cârnații trebuie transportați.
    Sărakia se extinde în UE.

    De reținut, scad vânzările de mașini, dar crește Dacia. Oh, ce bucurie.

    Cu o cotă de piață de 1,5% în UK, Dacia dă lovitura.

    S-or înmulți săracii, dar încă sunt puțini.
    44 22
  • In aceeasi perioada, romanii au curatat de cazane germanii. Cam asta e diferenta intre natii. Germanii iau Dacia iar romanii iau BMW-uri sh de la ei.
    25 48
  • Ceva imi spune ca cei care tot timpul iau apararea Daciei cand vine vorba de vanzarile din tarile vestice sunt aceiasi oameni care la un review al unei Dacii vin cu comentarii de genul: Cum sa dai banii pe asa ceva? Dar tabla tot asa subtire o are? Tot o stea la Euroncap? Tot motor de drujba are? Ipocrit pana la cel mai inalt nivel românul. Si pasionat de capra vecinului ca de obicei. Ce e asa greu de inteles? Romanul face mult mai greu banii decat cei din vest si atunci cand vine vorba de cheltuit pe o masina, normal ca vrea ceva mai calitativ, mai puternic, mai confortabil si mai sigur. Si probabil e dispus sa suporte costurile de intretinere si reparatiile daca il duce capul. Pe cand un european din vest care vrea doar un mijloc de transport sincer si nu are prea multe pretentii, va alege Dacia pentru ca e o investitie mai usor de digerat. Si o poate schimba la 2-3 ani fara prea mult efort.Si e ok, si eu tot Dacie as avea daca nu as fi interesat de masini. PS Mihai: Iti garantez ca si un neamt care vrea un Bmw sh, tot Bmw sh isi va lua, nu o Dacie noua.
    15 45
  • @Alfy, decât un sh cenu-l poți întreține ca la carte, mai bine o Dacie nouă.
    O să rămâi surprins câți dintre cei cu mașini de "fițe" sh au, acum în plină vară, cauciucuri de iarnă. Sau chiar dacă le au de vară sunt opinci. Dar ei vor siguranță, discuri de frână pe spate, scaune de piele, 12 boxe, evacuare nu-știu-de-care. Îți spun eu, sunt 65% cei ce merg vara cu cauciucuri de iarnă. Pe numărate în orice parcare din țară!
    25 37
  • AdnMercedes
    BRAVO DACIA!sa va spun ceva ca eu stau in De,Germania este in cădere liberă și recesiune,voi vreți mașini germane bune care nu exista decât la premium și acolo putintel,in rest normalii își cumpara japan care nu mai este best și Coreea plus Dacia.Dacă Renault vinde Dacia sunt praf,pe alta parte dacă Dacia ar fi 4 stele ar rupe mapamondul,sincer marca noastră merita sa urce.
    23 60
  • În România căruțele astea sunt pe primul loc. De ce exclamați că nu ne plac nouă? Mașinile de cărat scroafe merg bine și aici.
    Poate contează nuanța că unor dintre noi ne displac căruțele pentru săraci, bombardierii capului de pod, veșnici autori ai neacordării de prioritate pentru că Dacia zboară numai pe hârtie, în trafic are lag.
    20 10
  • Saracia si criza isi spun cuvantul.
    Ar fi interesant de vazut si cate cotete au importat romanii. Ei nu sunt la nivelul germanilor, englezilor si francezilor. Daca nu au BMW in fata blocului,nu da bine. Orice troaca, dar sa fie germana, ca stiu ei bine din batrani, ca germanii "face" masinile cele mai bune boss.
    14 24
  • anvelopele de vara devenite slick sunt mai bune pe uscat fiindca pata de contact e mai mare si uniforma. vorbesc din multa experienta, nu doar de fizician de pe net..
    5 13
  • @1:17
    Ah, ok... Dar, oare, experiența ta ce zice de drumuri ude, ploi și acvaplanare? Sau ești vreunul cu anvelope opincă, că, deh, ai experiență.
    14 5
  • pe ploaie trebuie sa fii mai atent, in special inainte de intersectii, dar tot poti trece ca prin branza si pe ploaie prin traficul legal..
    3 16
  • Ar mai fi all-season. Românul e practic, preferă cheltuieli mici, muncă puțină și o Dacia în loc de mașină.

    Ăia cu anvelope de iarnă s-ar putea să conducă din flota de firmă, management precar.

    Cazanele intră la excepții, ar fi bine dacă ar avea 4 roți la fel.
    13 3
  • Pt @ds - cel cu cauciucurile opincă - spune-mi te rog de ce nu se fabrică "decât" astfel de cauciucuri?
    3 10
  • M-a prins o vară în afară cu anvelope de iarnă. Aderența era mai bună, posibil la viteze mai mari să fi pierdut ceva timp pe tur.
    M-a mai prins și o furtună în Germania. Deși păstrasem viteza de deplasare, colegii de trafic nu prea se mai deplasau.
    Poate suferiți de false probleme. Anvelopele de vară în sezonul rece au ceva pierderi de performanță. Se poate extrapola. Un cazan din 1996 nu-i neapărat mai rău decât o dacia nouă.
    11 6
  • Nu mai bine vă informați voi înainte să-mprăștiați informații false într-un mediu deja cu educația la pâmânt?

    ”Winter tires are [...] less effective at dissipating heat, so the risks of overinflating and blowouts are much higher.
    The rubber compound is much more flexible, which [...] often results in a loss of control.
    Since the rubber compound is softer [...] this creates more rolling resistance and uses more gas.
    When you drive on winter tires in summer, you reduce their lifespan by close to 60 per cent, as opposed to if they were only used in winter conditions.
    [...] Driving on winter tires in summer increases the braking distance by at least 10 per cent on dry pavement and 26 per cent on wet pavement!”
    https://www.continental-tyres.co.uk/b2c/tyre-knowledge/winter-tyres-in-summer.html

    Iar faptul că siguranța și fiabilitatea sunt net superioare la o mașină nouă (dacie sau nu) față de o mașină de peste 20 de ani sunt STATISTICĂ.

    Scuze dacă v-am întrerupt bășcălia ieftină și gratuită despre Dacia.
    Și distracția cu voturile multiple, idic, care-ți face inepțiile ”bazate”.
    6 63
  • @kap de gumă
    Nu le recomandam, dar și o blondă ar înțelege nuanța că o anvelopă de iarnă folosită vara e varianta mai puțin periculoasă decât o anvelopă de vară folosită iarna.

    Varianta preferată de români, all season, distribuie lipsa de performanță pe întreaga durată a anului, în raport cu orice condiții de drum.

    Linkul de la marketingul continental e posibil să se raporteze exact la ceea ce știu ei, calitatea produselor lor.

    Sper să dai într-un cap de pod cu un logan nou și să ne mai poți trimite poze cu tine din spital.
    13 4
  • Dealerul mi-a pus pe mașină continental ts870 de iarna, categoria B la siguranta pe suprafete umede.

    Utilizatorii spun ca anvelopa e praf la acvaplanare.

    Abia acasă m-am uitat să văd ce-i cu băieții de la continental.

    Mie mi se pare informație falsă clasificarea unei anvelope de patinare în orice clasă de siguranță. Dacă aș putea să dau în trafic niște copy-paste după certificările continental mi-aș mai ridica puțin educația.
    10 4
  • Adevărul e că nu poate pricepe oricine nici măcar lucruri de bază. De exemplu un analfabet funcțional cu IQ de cap cu gumă pe el. Cu sau fără striații dar cu pasiuni de cunoscător pe net.

    Mai dau niște link-uri, ca pentru anonimi cărora le greu să caute cu google dar se pricep să cârâie la ce li să dă mură-n gură:

    https://www.lesschwab.com/article/4-reasons-not-to-drive-winter-tires-through-summer.html

    https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/learn/winter-tyres-vs-summer-tyres.html

    https://herthundbuss.com/en/industry-more/winter-tyres-in-summer/

    https://www.dunlop.eu/en_gb/consumer/learn/winter-tires.html

    PS: Sunt mai multe șanse să dai vara în capul de pod cu vechitura premium cu gioarse de iarnă, ”sărakilor” cu Logan le-au rămas bani și de revizii și anvelope, deci trec pe lângă tine și-ți fac poze, valorosule.
    PPS: Doar 8 voturi negative? Sus ai reușit mai multe :)))
    5 61
  • DACIA….dar aici nu se spune unde și când au fost fabricate!!! In alta ordine, Dacia este doar cu numele, cașcavalul fuge in alte buzunare!!!
    14 6
  • @kap de gumă
    Te alinți cu link-urile alea.
    Nu mai trece lumea pe la vulcanizare? Crezi că mai vinzi un set de anvelope dacă repeți analfabet funcțional și continui să scrii off-topic? :)))))))))
    12 7
  • Seriff
    Orice e ieftin se vinde, Dacia e cea mai ieftina masina de pe piata, e normal sa se vanda, e ieftina si practica, problema e ca motoarele astea noi in 3 cilindrii sunt praf, cine nu ma crede sa intre pe grup de FACEBOOK LOGAN 3 si sa vada ce e acolo, numai probleme cu ele, desi masina are abia 1 an.
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru