Dacia anunță motorizări noi pentru Duster și Bigster: 150 CP și 4x4 cu transmisie automată

de Tiberiu Safta
Joi, 04.09.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia a anunțat 4 motorizări noi pentru modelele Duster și Bigster. Printre noile motoare introduse în gamă se numără propulsorul Hybrid-G 150 4x4, care promite o autonomie combinată de până la 1500 kilometri.

Începând de astăzi, sunt disponibile 4 motorizări noi pentru Dacia Duster și Bigster. Cele două modele primesc motoare noi, mai puternice și mai eficiente, precum și o dotare nouă în premieră pentru marca de la Mioveni.

MOTOR HIBRID CU GPL

Cea mai mare noutate anunțată de marca românească este introducerea noii motorizări Hybrid-G 150 4x4 pentru ambele modele. Acest propulsor combină un motor pe benzină de 1.2 litri cu tehnologie mild-hybrid de 48 de volți, care livrează de unul singur 140 de cai putere. Motorul termic funcționează împreună cu un motor electric de 31 cai putere în puntea spate. Astfel, întreg propulsorul livrează 154 cai putere.

ÎN PREMIERĂ, PADELE PENTRU SCHIMBAREA TREPTELOR

Partea cu ardere internă este cuplată la o cutie automată cu 6 trepte și cu dublu ambreiaj, în timp ce motorul electric este legat la o cutie cu 2 trepte, complet decuplabilă. În premieră pentru Dacia, cele două SUV-uri vor fi acum dotate cu padele pentru schimbarea treptelor, aflate în spatele volanului.

Noua motorizare hibridă primește două rezervoare de câte 50 de litri pentru benzină și pentru GPL. Astfel, cu noul motor, Dacia Duster și Bigster vor avea o autonomie combinată de până la 1500 kilometri în regim WLTP.

De asemenea, datorită sistemului hibrid alimentat de o baterie de 0.84 kWh, cele două modele pot rula până la 60% în modul electric, în traficul urban.

Această motorizare va fi disponibilă până la finalul anului pentru cele două modele.

TREI MOTOARE NOI PENTRU DUSTER

Alături de motorizarea menționată până acum, Dacia introduce în gama lui Duster alte 3 motorizări noi. Astfel, cele două modele vor avea acum următoarele motorizări: Hybrid 155, Mild Hybrid 140 și Eco-G 120.

Motorizarea Hybrid 155 înlocuiește vechea versiune Hybrid 140. Noua motorizare este alcătuită dintr-un motor pe benzină în 4 cilindri de 109 cai putere și două motoare electrice. Unul dintre motoarele electrice dezvoltă 50 de cai putere, în timp ce al doilea funcționează pe post de generator de înaltă tensiune și de demaror.

Partea electrică este alimentată de o baterie de 1.4 kWh, iar propulsorul este cuplat la o cutie automată electrificată, cu 4 trepte dedicate motorului termic și 2 trepte pentru partea electrică. Această cutie funcționează fără ambreiaj.

Versiunea Hybrid 155 promite un consum mediu de 4.6 litri/100 km, mai mic cu 8% față de motorizarea pe care o înlocuiește.

Urmează motorizarea Mild Hybrid 140, care înlocuiește versiunea Mild Hybrid 130.

Acest propulsor este alcătuit dintr-un motor pe benzină în 3 cilindri, de 1.2 litri, bazat pe ciclul Miller și dintr-un sistem mild-hybrid de 48 volți. Propulsorul este cuplat la o cutie manuală cu 6 trepte și promite un consum mediu de 5.4 litri/100 km.

La final, avem noua motorizare Eco-G 120, înlocuitorul vechiului Eco-G 100. Acest motor este aproape neschimbat, diferența fiind reprezentată de un plus de 20 de cai putere față de vechea motorizare. Propulsorul poate fi alimentat cu GPL și promite o autonomie combinată de 1380 kilometri.

TAPIȚERIE NOUĂ ȘI REGLAJ LOMBAR

Alături de noile motorizări, Dacia a pregătit și câteva dotări noi pentru Duster. Cei care aleg echiparea Journey vor primi o tapițerie nouă, elemente decorative noi și un scaun al șoferului care include acum reglaj lombar.

În încheiere, echiparea Extreme aduce jante negre cu un design nou. Ambele echipări menționate mai primesc și un regulator de viteză adaptiv pentru motorizările hibride. Această dotare este standard pentru echiparea Journey și opțională pentru linia Extreme.

via Dacia

Comentarii (22)

  • Faceti un sumar cu ce motorizari or sa fie pe Bigster si care pe Duster. Atatea cifre care inlocuiesc alte cifre. Puneti simplu care vor fi, care sunt 4x4, care automate cu dublu ambreiaj si care CVT. Simplu. Marea noutate: padele pe care nimeni nu le foloseste.
    9 3
  • Jian de la Calafat
    Nu se impune niciun sumar.
    Fiindca efortul nu se justifica.
    Aceleasi motorizari obosite, marketizate usor diferit pentru a capta atentia diletantilor cu privire la o falsă primenire.

    Lipsa dCi din evantaiul motorizarilor Dacia, mai ales pentru Duster & Bigster, reprezinta un atentat la siguranta nationala.
    8 17
  • @Sak - ai dreptate... si pe mine m-au pierdut... nu am inteles nimic... care e cu motor electric pe spate, care e cu mild hibrid...
    6 1
  • @ Sak & @ eu


    Intrați pe configurator Dacia și aveți toate motorizările dintr-o ochire.
    3 1
  • Articolele tehnice AM nu depasesc nivelul stirilor de proteve. Generalitati, noninformatii, neesentiale si alte pierderi de timp. Un articol mult mia detaliat si mult mai bine structurat am citit pe profit.ro.
    12 1
  • Nu știu dacă e vina titok-ului sau nu, dar văd c-a devenit foarte grea urmărirea unui șir mediu de informații scrise ca text.

    noul G150 hibrid 4x4 benzină și GPL
    155 hibrid 4x2 benzină (apărut pe Bigster)
    mild hybrid 140 4x2 benzină
    Eco-G 120 (ne-hibrid) 4x2 benzină și GPL

    Sincer, hibridul ăsta nou ar trebui să facă uitat dieselul prin putere, economicitate și silențiozitate. Plus, are și 4x4.
    17 4
  • Jian de la Calafat
    Kap
    Eronat.

    Singurul motor care poate face uitate toate celelalte propulsoare este 2.0 dCi (160 -190 CP) alaturi de EDC 6, motor oferit in versiuni FWD sau AWD pentru Duster si Bigster.

    Orice alta varianta este asimilabila compromisului.
    7 14
  • Inexorabil
    Motorul 1.5 dCi e Căpitanul motoarelor, încă de pe vremea daco-geților liberi.
    12 3
  • @Kap + tip cutie de viteze
    noul G150 hibrid 4x4 benzină și GPL + cutie automata dublu ambreiaj cu 6 trepte si padele la volan

    155 hibrid 4x2 benzină (apărut pe Bigster) + cutie automata multimodala fara ambreiaje

    mild hybrid 140 4x2 sau 4x4 benzină + cutie manuala 6 trepte

    Eco-G 120 (ne-hibrid) 4x2 benzină și GPL + cutie manuala 6 trepte

    Cele mai interesante par primele 2 variante:
    - prima, daca iti trebuie neaparat 4x4 si/sau GPL
    - a doua, daca vrei un hibrid full, adica propulsor electric mai potent si mai prezent.
    12 0
  • jiane,jiane ce ai facut jupane ?

    pai cu restul carutei, caroseriei ce facem.
    Tu vorbesti doar de motoare, dar suspensia , dar directia, dar ergonomia dar insonorizarea, si multe altele cui le lasi.

    Chiar si cu motorul 2.0 dci Duster ar fi praf, fiindca masina in sine e construita cat mai "subtire"

    Daca vrei ceva 2.0Dci e simplu , renault koleos facut pe platforma de clasa C/D. adica superioara cu TOTUL daciei Duster facuta pe platforma de clasa B - simplificata, atentie !
    3 12
  • nu stiu cum se vinde jogger, dar vad mai multe kangoo, care e la fel, doar ca are diesel.
    2 2
  • cum puteti vorbi doar de motoare si nu vedeti tabloul-n toata splendoarea ei.
    Chiar si cu motor de Chiron, Lambo or Porsche acest Duster ramane o caroserie low cost care nu poate acomoda motoare mai puternice , deoarece a fost gandita de la inceput pentru o dinamica mediocra de sofer familist cu 2 copii si o soacra in spate sau poate pentru un pensionar mai tanar, dar nespecial.
    Fiindca performanta motorului este pusa pe asfalt de cele 4 cauciucuri care daca nu beneficiaza de solutii de prindere de sasiu cum ar fi punte spate multi link sau mai stiu eu ce diferentiale electronice, va garantez eu ca puteti monta orice motor pe Duster, doar veti ajunge mai repede in sant. Ceea ce e foarte periculos si uneori mortal. Deci aveti grija, voinicii mei, sau dupa caz familistii mei, la ce raliu va duceti cu Dusterul
    2 9
  • Corect. Și cu toate astea, sute de zevzeci cu Dustere, Logan sau chiar Sandero, aleargă ca apucații pe șosele și autostrăzi, cu viteze de peste 150 de km. la oră. Nici nu realizează ce coajă subțire au sub ei...
    8 4
  • @15.28

    Cre' că-ți dai seama ca ai scris tâmpenii, nu.
    Da, Duster este low cost, iar voi care visați cai verzi pe pereți aveți o grămadă de alte mașini cu suspensie mulți link. La +20k vreți dotări de Lexus rx 500 h cu 4 roti directoare.
    Bănuiesc că știi cât este de costisitoare si de reglat și și ca preț o suspensie mulți link ...
    10 2
  • Snob fără bani
    Absolut corect. Decât o Dacia nouă cu garanție mai bine o troacă premium nu-bate-nu-trăncăne, de la o bunicuță din Germania. O aduci pe rampă, o sudezi la băieți și mai merge încă 10 ani. A și scăzut șpaga la ITP că e cerere mare, deci n-ai probleme.
    A, poate doar să aspiri mucii dintre scaune, să nu se certe cu ai tăi.
    9 1
  • da stiu
    Îți dai seama că Ford a pus suspensie multilink pe fiesta din respect pentru clienți. .Dacia în schimb...
    1 8
  • Jian de la Calafat
    @nsrei

    Multumesc pentru feedback.
    Ai dreptate, Koleos este o varianta de luat in seama, mai ales ca preturile nu-s deloc extravagante pentru dCi 190, in jur de 25-28k.

    Potlogarii astia de la Renault au privat si Austral de Diesel, dar o solutie este reprezentata de Kadjar cu 1.7 dCi la 150 CP, un motor care n-a avut privilegiul nici sa fie rodat cum trebuie, asta fiindca deciziile imbecile legate de pseudopoluare genereaza de cele mai multe ori inconveniente ample.

    Drumuri bune sa ai !
    1 8
  • Jiane forta in plamani si hai sa ma desfunzi, vino repede ca te asteapta zeul tau cu chiulasa scoasa cum iti place tie
    7 1
  • cineva
    @da stiu

    In scurta ta propozitie ai facut doua erori colosale.

    Prima, scuzabila, deh din nestiinta, este multilink pe Fiesta, asa ceva nu s-a intamplat niciodata.

    A doua si cea cu adevarat grava este respectul pentru clienti la Ford. Mai degraba castigam noi doi la loteria extraterestilor din galaxia Andromeda decat sa avem parte de respect de la Ford.

    Este probabil singurul producator auto care de cand exista ca firma isi bate joc in mod constant de clienti si a facut din asta o politica de a stoarce bani pe partea de service si reparatii, bani platiti de cumparatorii de masini Ford ademeniti cu preturi initiale aparent avantajoase si care cand dau de belea, se trezesc ca garantia lor este de fapt hartie igienica.

    In ultimii 2 ani, Ford are parte de o avalansa de recalluri afectand milioane de masini produse in ultima decada. Sunt recalluri pe care nu le-a mai putut evita in "buna" lor traditie de a anula garantiile si de a imputa totul clientului. Si asta nu din grija lor "nemarginita" pentru clienti, nici vorba, ci din cauza ca nu au mai reusit sa dea la fund reclamatiile clientilor, in State mai ales. Acolo cu protectia consumatorului nu te joci, s-au constituit ca actiuni colective si doar asa Ford nu a mai avut cum sa-i flituiasca pe fiecare in parte, cum face in Europa si a fost obligat sa faca recalluri pe cheltuiala proprie, de miliarde de dolari.

    Practic, pe masini precum Edge, Ranger, Explorer, Bronco si Bronco Sport, F-150, Escape, Mustang, plus modele Lincoln au fost obligati sa faca inlocuiri complete de motoare, transmisii, sisteme de franare sau sisteme de injectie, pompe de combustibil si scurgeri de ulei din sistemul de ungere, care au fost cauza a numeroase incendii cu victime, elemente de caroserie sau de interior (scaune, airbaguri). Numai aici pe AM ne-au bombardat aproape saptamanal cu stiri despre recallurile lor. Asadar, nimic schimbat in politica Ford de la megascandalul Pinto al anilor '70. Din respect pentru client, desigur.
    7 0
  • Andrei
    Dacă e articol despre Dacia apar toți trilulilu, snobii și habarniștii să comenteze, în funcție cu jean de la bălăceanca, mascota inexorabilă a site-ului. Sau care e personalitatea dominantă azi, nsrei?
    9 2
  • inexorabil
    Fănele, încerci tu ceva (în nota ta obişnuită, de epulete întors cu cheiţa “operaţională” la spatele ‘’iluminat”) la @14:44, dar, tontălăule şi bugetivorule ((apropo, cum de nu vizează “presa” aceea “iubitoare” de adevăr & dreptate salariile & pensiile Selecţiei Române a Imbecililor? – oricum, ultima vedetă în/din tagma intangibililor “speciali” ar fi unul de pe la Transgaz (cine ştie dacă nu cumva vreun “descurcăreţ”, aidoma tuturor…securiştilor), alintat cu peste 30K de iepuroi)), mandea niciodată nu-mi scriu nick-ul cu majusculă şi nici nu plasez virgulele la întâmplare (chestiuni elementare care, ce să vezi, îi scapă ditamai ‘’intelligence”-ului, căruia, la cadeţi, într-o latură îi cade gardul din nepăsare iar în alta de la un vânt de vară).

    Şi acum, dragule, să luăm în piept şi chestiunile esenţiale – je, unul, cunosc vreo trei: 2.7 V6 bi-turbo, 2.9 V6 BiTFSI şi 3.0 V6 BiTDI (adică între aceste trei voi pendula).

    Însă subiectul nostru îl constituie Dacia. A cărei apariţie a coincis cu un singur motor: Daci Balo (regele – acest nume îi figurează pe Columnă). Adică “Decebal”-ul prelucrat de “istorie”, astfel încât posteritatea să nu realizeze că doar provincia getă cucerită/anexată s-a numit aşa (romanii celebrând astfel victoria asupra dârzeniei căpeteniei locale), în realitate existând (şi extinzându-se din plin în toată Europa cea iniţial nelocuită) doar geţii (tracii, adică geţii aşezaţi strict în sudul Dunării inferioare, incluşi, nicidecum aşa cum se tot acreditează: invers!?), alias branşa migratoare de proporţii macro-continentale (Eurasia) a proto-Albilor (sciţii) central-asiatici (recte kazaho-sîrdarieni, nicidecum…caucazieni, precum a încercat “istoria” să ne inducă în eroare).
    Cât despre întemeierea Romei: dacă “dai o căutare” pe internet, “Via dei Ramni” (stradă din Cetatea Eternă) nu va consemna vreo semantică în italiană despre “Ramni” (şi, totuşi, se remarcă genitivul la plural, fiind, aşadar, vorba despre nişte…etnici, anume râmnii, arimii sau arimaspii, păstori geţi de la care derivă numele capitalei italiene).
    Plus: istoricul got Iordanes a pus semnul echivalenţei între goţi şi geţi (aceeaşi “istorie” l-a acuzat de confuzie, însă nu se observă nimic echivoc la o construcţie care, de asemenea, uzează de genitiv plural: “Getarum”), iar nobilii scoţieni şi-au recunoscut (Declaraţia de la Arbroath, 1320) descendenţa scită (de altfel paronimia Scoţia-Sciţia nefiind întâmplătoare). Sau să-i pomenim pe Sundeep S. Jhutti şi al său studiu intitulat…”The Getes” ? Dar oare ce-or fi scris şi occidentalii (deci nu ruşii :D) John Pinkerton (iarăşi scoţian :P), Frédéric-Guillaume Bergmann (“Les Gètes ou la filiation généalogique des Scythes aux Gètes et des Gètes aux Germains aux Scandinaves”) sau Giampiero Fabbri (profesor de la cea mai veche instituţie de învăţământ superior din Gethia: Universitatea din Bologna) ?
    Cam atât cu “Dacia”. Ca să înţelegem de ce, după atâtea milenii de…mistificare ((care, ce-i drept, n-a fost iniţiată de Illuminati, dar ei, Trădătorii Rasei-Etalon, au desăvârşit-o (inclusiv cu ajutorul prea-perversului curent latinist, de care parcă nu mai scăpăm odată), ceea ce anume pe dânşii îi indică drept adevăraţii şi statornicii duşmani ai Albilor, iar nu alte rase, deci oculţii de aceeaşi culoare a pielii cu noi uneltesc fără odihnă astfel încât noi…”own nothing and be happy” – începând cu maşinile noastre personale!!!)), în loc de numele cuvenit al continentului nostru (recte Gethia) avem mitologicul…Europa.
    0 1
  • Comentariu la știrea asta pe autocar.co.uk

    "Cracking cars, well made, nice to drive and reasonably priced. Dacia deserve their success."

    Nește fraieri englezoii ăștia, nu știe ce coajă subțire are Dacia.

    Ei cumpără Dacii noi și noi le cumpărăm vechiturile lor.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru