Daimler renunță la producția de mașini electrice alimentate cu hidrogen: germanii vor utiliza tehnologia doar pe camioane împreună cu Volvo

de Daniel Popescu, Foto: Daimler
Joi, 23.04.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Daimler va renunța la producția de mașini electrice alimentate cu hidrogen și va utiliza tehnologia doar pentru dezvoltarea de camioane printr-un parteneriat cu Volvo Trucks.

Daimler este unul dintre puținii constructori auto care au investit sume importante de bani în dezvoltarea mașinilor electrice alimentate cu hidrogen.

Constructorul german prezentase în 2017 Mercedes-Benz GLC F-Cell, primul hibrid din lume alimentat cu hidrogen care are și baterie cu încărcare la priză. De atunci, modelul s-a aflat în producție de serie limitată pentru diverși parteneri și servicii de închiriere, însă Daimler a anunțat în această săptămână o schimbare radicală de strategie.

"Proiectul GLC este aproape încheiat. În prezent, ultimele unități vor fi produse și predate clienților. În acest moment nu plănuim un alt model, dar avem posibilitatea de a reveni oricând dacă există piață și necesitate", a explicat Martin Daum, CEO-ul Daimler Trucks.

În schimb, Daimler a anunțat un amplu parteneriat tehnic cu Volvo pentru dezvoltarea de camioane electrice alimentate cu hidrogen. Astfel, toate bunurile și toți angajații care se ocupau până în prezent de mașini electrice alimentate cu hidrogen vor fi trecuți pe o nouă subsidiară Daimler, iar 50% din companie va fi vândută celor de la Volvo Trucks.

Daimler și Volvo Trucks vor investi pentru început 100 de milioane de euro, iar obiectivul este lansarea unor camioane electrice alimentate cu hidrogen până în preajma anului 2025.

Via Automotive News

Comentarii (5)

  • hmmmm....și când te gandești ca hidrogenul era considerat ca adevărat revolutionar al propulsiei auto! Niponii de la Toyota băgau lobby la greu!
    3 2
  • MuresMures
    atat a fost?
    Tesla i a tras o ?
    3 2
  • Parerea mea este ca Mercedes si-a pierdut increderea in tehnologia pe hidrogen. In Vancouver detineau o firma numita Ballard Power care se ocupa cu tehnologia pe fuel cells / hidrogen.

    La un moment dat au avut un joint venture cu Ford si nisan. Acum vad ca au dat jumatate la Volvo (de fapt la chinezi). Faptul ca au trecut prin atatea restructurari si n-au inca rezultate concrete, mie imi spune ca ceva nu merge.

    Cred ca au vrut sa acumuleze suficienta tehnologie incat sa nu fie descoperiti daca se intampla vreo surpriza gen masina hibrida acum 20 de ani. Dar cam atat. Nu cred ca li se pare fezabil sa continue investitiile in domeniul asta, cu atat mai putin de unii singuri.

    Surprizele pe care le mai vad aici ar fi materiale noi sau procese / tehnologii inedite care sa permita o optimizare a productiei, stocarii si exploatarii hidrogenului. Altfel, deocamdata, e scump si periculos.
    3 3
  • E o miscare proasta, partial-proasta. Daca dezvolta in continuare tehnologia pentru transportul greu, tot e ok, pentru ca apoi va putea fi imbunatatit si trecut inapoi pe masini mici.
    Nu-i nimic, nu vor ei sa continue dezvotlarea, Hyundai si Toyota au avansuri tehnologice excelente pe partea asta. Deci Merc si inteligentii de la VAG in frunte cu creatura bipeda Diess o sa piarda din cauza asta.
    2 1
  • fan skoda
    @PMC

    Stai ce ?!
    S-a dus "Zi de zi,Diesel deasupra tuturor "?!

    PS: Diess.
    Numele asta, seamana cu "cuvantul" Diesel
    Diess
    Diesel.

    Zi de zi, Diesel deasupra tuturor ! :)))

    Zi de zi, Diesel pentru toti.

    Timpul o sa spuna cuvantul.
    2 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru