Dieselurile mincinoase s-au vândut și în Europa. Motorul 1.6 TDI este și el suspectat de fraudarea testelor

de Bogdan Mirică
Joi, 24.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ministrul german al transporturilor susține că dieselurile care păcălesc normele de emisii au fost vândute în Europa. Lângă deja contestatul 2.0 TDI, a mai apărut un motor cu probleme: 1.6 TDI.

CRIZA VOLKSWAGEN: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate

După ce Volkswagen a recunoscut că 11 milioane de mașini echipate cu motorul diesel de 2.0 litri și 150 de cai putere beneficiază de un sistem de păcălire a testelor de emisii, pe buzele tuturor a apărut o nouă întrebare. Mașinile vândute în Europa au o problemă similară?

Se pare că au, după cum o confirmă Alexander Dobrindt, ministrul german al transporturilor. Oficialul susține că și mașinile diesel vândute în Europa au fost echipate cu un software mincinos. Deși localizarea geografică a celor 11 milioane de mașini nu a fost făcută, exceptându-le pe cele 500.000 din Statele Unite, Dobrindt a declarat pentru televiziunea britanică SkyNews că Bătrânul Continent a primit un număr însemnat din totalul vehiculelor afectate.

”Am fost informați că și în Europa motoarele de 2.0 și, mai nou, 1.6 litri sunt afectate de manipularea testelor de consum”.

Am fost informați că și în Europa motoarele de 2.0 și, mai nou, 1.6 litri sunt afectate de manipularea testelor de consum.

Alexander Dobrint
ministrul german al transporturilor

În aceste condiții, ar urma să crească și numărul modelelor Volkswagen afectate pe piața din România, unde motorizarea de 1.6 litri este extrem de populară.

Până în prezent, doar modelele Volkswgen și Audi sunt recunoscute ca fiind echipate cu un sistem fraudulos. Nu este însă exclus să vedem că el a fost instalat și pe modele din gama Seat și Skoda. Singurul subsidiar care nu ar putea avea astfel de legături este Bentley.

În încercarea de a mai spăla rușinea din ultimele zile și de a păstra o parte din clienți, Volkswagen a anunțat că toate modelele sale Euro 6 sunt legale și respectă normele legale.

Comentarii (18)

  • Nu mai bine faceti voi un rezumat la sfarsitul saptamanii? Va urmaresc zilnic si mi s-a acrit de cate stiri cu scandalul asta ati dat.
    Sunt multe lucruri despre care ati putea scrie. Numai cate noutati au fost acum la salon. Sunt nevoit sa caut pe site-uri de afara informatiile ca la voi se scrie ca in tabloide. Prindeti un subiect si nu-l mai lasati o luna.
    22 25
  • gabi_o
    Ar fi fost culmea culmilor, Bentley cu motor de 1.6 TDI!
    22 6
  • Daca la motoarele mici gen 1.6 , 2.0 s-au depasit noxele de zeci de ori , la uzinele care misca din loc Bentley , Porsche sau Lambo stau bine , nu ?
    12 9
  • eu sunt curios cum de o armata intreaga de posesori de vw nu s-au plans de consumul acestor masini. Eu daca as vedea masina ca suge substantial mai mult decat in carte mi-ar sari mustarul rau de tot si m-as plange pe forumuri si peste tot....
    27 20
  • lasa ba ca romanul cumpara si daca da clasa Copshei Mici
    23 4
  • Ce urat, ce urat domnule neamt !
    20 13
  • Au vrut și aștia de la vw să facă un motor asemănător lui 1,6 hdi / 2 hdi (PSA-Ford) , dar au dat-o în bară. Și în ce hal.
    28 10
  • Cristi
    Credeti ca motoarele diesel de la PSA,de la Formarcilenoxele japoneze nu au probleme cu noxele? Eu nu cred.
    2 15
  • Cristi
    Credeti ca motoarele diesel de la PSA,Ford sau marcile japoneze nu au probleme cu noxele? Eu nu prea cred.
    2 13
  • Si pe Skoda Fabia ce-o conduc acum (1.6 TDI coomon rail, 75cp) consumul e cam mare. 7,5-8 in oras si 6 afară. Cam mult.
    22 3
  • 6 în afară?! Uau...atât îmi lua bătrânul Megane II 1,6 benzină și 115 CP. Pe Mondeo îmi ia 4,5-4,8 și 5,3-5,5 la viteză de autostradă (130 km/h). Iar mașina are 1546 kg la gol.

    Îmi pare rău de VAG. Fac mașini bune, solide, cu design rezistent în timp și pentru orice vârstă. Dar asta poate mai deschide ochii românilor și spre alte mărci că prea făcuseră o obsesie pentru VW. Sigur, asta dacă ceilalți nu folosesc aceleași tertipuri. Ceea ce nu e exclus deloc.
    11 5
  • 6 în afară?! Uau...atât îmi lua bătrânul Megane II 1,6 benzină și 115 CP. Pe Mondeo îmi ia 4,5-4,8 și 5,3-5,5 la viteză de autostradă (130 km/h). Iar mașina are 1546 kg la gol.

    Îmi pare rău de VAG. Fac mașini bune, solide, cu design rezistent în timp și pentru orice vârstă. Dar asta poate mai deschide ochii românilor și spre alte mărci că prea făcuseră o obsesie pentru VW. Sigur, asta dacă ceilalți nu folosesc aceleași tertipuri. Ceea ce nu e exclus deloc.
    5 3
  • antonny
    HDI - cele mai bune motoare
    15 9
  • @antonny
    ai auzit cumva si de motoarele D-4D ? Ai habar ce sunt alea ???
    5 10
  • @eee
    Pai ai auzit vreun cocalar ori samsar sa se planga de motoarele vw ? (realitatea despre tdi-urile ,,moderne,, se stie de prin 2009-2010 ori ce e acum nu sunt defecte de proiectare/ fabricatie).
    7 0
  • Adrian
    Salut. Eu am de cca 1 an un A3 cu 2.0 tdi de 150 cai. (Precizez ca nu sunt fan al grupului VW, inainte am avut o Honda si un Opel).

    Fac naveta in fiecare zi cca 90 km dus, si tot atat retur (10% din drum rulez cu o medie de 20-30 la ora in oras in conditii de trafic intens, si 90% cu o medie de 100, 110 - trafic lejer). Consumul afisat de masina acum (ce coincide cu cel real), este dupa 30 mii km de 5.1. Real pe un calcul de 1 luna mi-a iesit la cca 5.2 fara sa favorizez.
    Eu zic ca nu-i rau pt acest motor.
    Noxele emise, clar, or fi mai mai mari.. dar sa nu tragem conlcuzii pripite. Consumul mai mare nu este neaparat direct proportional cu noxele emise, sau mai bien zis invers (comentariilor de mai sus nu si au sensul; in acest scandal parca era vba despre noxe si nu consum).

    (Ca si exemplu extrem sa l numim, un 3.0 diesel modern cu sau poate chiar fara add-blue din zilele noastra poate emite mai putin ca un 2.0 de acum 5 ani, dar va continua sa consume net mai mult, caci este o cilindree totusi mare.)
    9 3
  • @@antonny, vezi ca si alea sunt tot HDI la origine.....
    3 2
  • “Motor suspectat de fraudarea testelor” ? Săracu’ de el, a fost personificat. Astfel, a preluat şi năravurile omeneşti. Eu zic să fie chemat în judecată, împreună cu mizerabilul 1.2 TSI. Ambele să fie condamnate la demontare cu suspendare.

    În acelaşi registru de idei se înscriu şi “dieselurile mincinoase”. Aşadar, mare atenţie cu cine staţi de vorbă după ce ridicaţi capotele. Să nu credeţi tot ce vă spun motoarele de la VAG.
    11 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru