După Porsche, și Bentley vrea să dezvolte combustibili sintetici, care să înlocuiască benzina

de Lestyan Bela
Joi, 25.03.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Compania britanică lasă de înțeles că dorește să se alăture lui Porsche în dezvoltarea unui carburant ecologic pentru a putea continua comercializarea mașinilor convenționale.

Matthias Rabe, șeful departamentului de inginerie Bentley, a declarat în cadrul unei conferințe că englezii iau în considerare combustibilii ecologici. Ei sunt de părere că motoarele termice au o viață lungă înainte. În cazul acesta, carburanții sintetici ar reprezenta un mare avantaj din punct de vedere ecologic.

Această declarație a venit la câteva zile după ce Michael Steiner, șeful departamentului de cercetare și dezvoltare Porsche, a sugerat că un combustbil ecologic ar putea prelungi cu câțiva ani producția de motoare termice.

Porsche a făcut un parteneriat cu Siemens pentru a crea un carburant ecologic în Chile, iar testările vor începe anul viitor. Germanii au declarat deja că modelul 911 va fi ultima mașină din gama care va primi un motor electric. Așadar este evident că Porsche se află în căutarea unui mod de a ține în viață clasicul motor boxer cu șase cilindri.

Via: autocar.co.uk

Comentarii (7)

  • Un lucru extraordinar pentru ca aceste 2 companii( alaturi de Porsche) vor sa dezvolte combustibili sintetici. Imi doresc pe viitor o concurenta intre masinile electrice si cele cu ardere interna nepoluante. Asta ar insemna alternative atat pentru cumparatori cat si din punctul de vedere al independetei energiei folosite pentru mobilitatea auto. Benzina si motorina au facut mult rau ajutand multe tari cu o capacitate de productie petroliera mare sa puna monopol pe preturi si chiar sa "santajeze" economic alte tari. Fiind capabil sa creezi combustibilul pentru ICE in propria ograda sau folosirea infrastructurii electrice ar ajuta fiecare tara sa devina mai putin vulnerabila la variatiile preturilor petrolului. Deci cu cat mai multe optiuni ( de preferat ecologice) cu atat mai bine pentru toti.
    11 2
  • Este bine sa existe multe optiuni, sa mearga in paralel, dar dupa cum stau lucrurile, dupa 2030 se doreste o singura optiune, adica de la un monopol la altul.
    9 2
  • @dan_grc- pana acum era doar intre electrice si consumatoare de petrol. Vestea buna este ca se vrea dezvoltarea alternativelor si o sa trebuiasca sa asteptam sa vedem cat de competitive sunt. In acest moment, fara a lua in considerare aceste noi incercari, vorbind strict despre electrice versus petrol, este un lucru normal sa se vrea inclinarea balantei catre electrice dar, foarte important, acest lucru trebuie facut intr-un mod natural, fara a forta trendul si nu fara a oferi o infrastructura buna si preturi competitive pentru electrice. Avantajele in acest moment sunt foarte mari dar trebuie totul gandit corect si nefortat.
    7 2
  • masina pidosnica
    asa cum unii incearca si chiar inlocuiesc femeia in viata lor, tot asa altii incearca si chiar reusesc sa inlocuiasca ceea ce chiar e de neinlocuit la un motor: benzina. Trist foarte trist ca s-a ajuns aici, insa istoria ne arata ca comportamentul deviant nu are limite, pentru ca e irational.
    9 6
  • Johnny
    Multa propaganda...toate marcile grupului vw declara ca incep cercetari in domeniul acestor carburanti. Daca era f serios, aveam o stire despre compania mama care demareaza cercetari. Ce posibilitati financiare are Bentley singur fiind pe pierdere si cata independenta are cabd e doar un brand de fapt si nu firma de sine statatoare
    7 1
  • 4164631613
    Vestea este foarte buna, si cum spune @Alpine77, orice alternativa nepoluanta la carb. fosili este binevenita. Sa vedem daca se va reusi productia de volum rentabila, nu doar ceva experimental. Sa vedem si daca vor fi diponibile materiile prime necesare in cantitati suficiente si sa vedem daca energia necesara producerii acestui carburant se poate obtine din surse regenerabile. Ar fi un "huge leap fwd", imposibil de neluat in seama de producatorii auto. Apoi va trebui imbunatatit si randamentul ICE-urilor, pentru ca 30-40% din prezent este mult prea putin, inseamna o irosire a efortului de obtinere a acelui carburant.
    3 7
  • a incercat cineva pe apa ?
    6 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru