Drivetest Suzuki Swift facelift (2014-2017)

1.2 94CP Man GA
Suzuki Swift facelift (2014-2017) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 28.04.2014
Echidistant

Suzuki Swift este unul dintre jucătorii importanţi din disputata clasă mică. La noi în ţară, dar mai ales la vecinii unguri, acolo unde se asamblează acest model, este o prezenţă discretă, dar foarte întâlnită pe străzi. Publicul a fost convins încă de la generaţia anterioară: un automobil fiabil, fără prea multe pretenţii. În 2010, Suzuki a prezentat noul Swift, model ce a trecut apoi printr-o mică restilizare optică anul trecut. 

Acest Swift facelift este subiectul testului de astăzi. Faţă de modelul lansat în 2010, Swift facelift se prezintă cu lumini de zi LED amplasate în apropierea proiectoarelor de ceaţă şi cu un spoiler modificat şi jante de 16 inch. În rest, stiliştii Suzuki nu au modificat altceva. În ceea ce priveşte motorizările, Suzuki oferă o gamă minimă formată dintr-un propulsor pe benzină de 1.2 litri şi 94 CP şi un motor diesel de 1.3 litri de 75 CP. Există variantă cu cinci sau trei portiere, cutie automată şi chiar tracţiune integrală. Iar pentru cei mai sportivi dintre noi, va exista mereu Suzuki Swift Sport: 1.6 de 136 de cai putere. 

Suzuki Swift facelift (2014-2017)
1.2 94CP Man GA

  • Pret de pornire 11.800 €
  • Pret model testat 13.200 €
  • Taxa auto 73 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Modelul testat de noi a sosit dotat cu cel mai răspândit motor produs de Suzuki. Este vorba de propulsorul pe benzină aspirat de 1.2 litri care dezvoltă 94 CP la 6.000 rpm şi 118 Nm la 4.800 rpm. Motorul satisface norma de poluare Euro 5. Cilindreea exactă este 1.242 cmc.

Motorul este destul de lent în prima parte a turometrului, iar pentru a-l trezi la viaţă ai nevoie de acceleraţii peste 2.500 rpm. Peste 3.000 devine chiar jucăuş şi se mişcă dezinvolt prin trafic. Ne-am fi dorit însă ceva mai mult cuplu la turaţii joase. Pentru transmisie, Suzuki a ales o cutie de viteze manuală cu cinci trepte. Treptele sunt etajate corect, însă timoneria agaţă uneori la schimbarea rapoartelor, în limite decente. Levierul este însă excelent poziţionat, fiind scurt şi la îndemâna celui de la volan. 

Motorul de 1.2 este propulsorul de volum pentru modelul Swift. Singura alternativă ca motor pe benzină este motorul de 1.6 litri şi 136 CP, dar care este disponibil doar pe varianta Suzuki Swift Sport.

Consum

Fiind o maşină de clasă mică, destinată preponderent uzului urban, consumul de carburant este important. Suzuki spune că Swift-ul de 1.2 litri consumă în medie 5 litri pentru fiecare 100 km. Dacă alegem să îl scoatem la drum întins, consumul scade la 4.4 litri. În mediul urban consumul oficial este de 6.1 litri/ 100 km.

Noi am ales să utilizăm Swift-ul facelift preponderent în mediul său preferat: oraşul. Consumul în mediu urban înregistrat de computerul de bord a fost de 7.4 litri/100 km. Am scos micul Suzuki şi la un drum scurt în jurul capitalei, Swift dovedindu-se placut şi la drum întins. Consumul de carburant a scăzut până la 6 litri/100 km. 

Dacă comparăm cifrele oficiale cu cele ale concurenţei, constatăm că Swift 1.2VVT este unul dintre cele mai economice dintre modele de clasă mică dotate cu motoare aspirate. Singurul care îl întrece este Hyundai i20 1.2, cu o medie de 4.9 litri/ 100 km, dar acest motor oferă doar 85 CP. Însă toate modele dotate cu motoare de generaţie nouă supraalimentate prin sistem turbo raportează medii de consum mai mici (4.3-4.7 litri/100km) chiar şi pentru puteri mai mari. 

Performanţe

În clasa mică nu vom regăsi modele prea sportive, exceptând variantele hot şi warm ale unor modele. În general, modelele cu motor pe benzină aspirat de cilindree mică nu sunt gândite pentru performanţe uimitoare. Tot ce-şi doresc constructorii este ca maşina să se mişte decent în trafic şi să ofere acceleraţii normale atunci când este nevoie.

Din acest punct de vedere, Suzuki Swift facelift se achită decent de sarcina dată, dar se află în zona "lentă" a tabelului comparativ. Astfel, un Swift 1.2 VVT cu cutie de viteze manuală are nevoie de 12.3 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/oră, iar viteza maximă ce poate fi atinsă este de 165 km/oră. La capitolul acceleraţie, Swift lasă în spate doar două modele: Citroen C3 1.4 şi Hyundai i20 1.2. Restul concurenţei reuşeşte să oprească cronometrul ceva mai repede, campionul clasei fiind Peugeot 208 1.4 VTI de 95 CP, cu timpul de 10.5 secunde.

Interior

Prima senzaţie când te urci la volanul unui Swift este aceea de spaţiu, mai ales în zona frontală. Nu exagerat de mult, dar foarte bine gândit. Poziţia la volan este excelentă, iar tabloul de bord este simplu şi uşor de citit, Suzuki mizând pe indicatoare clasice circulare. Între turometru şi vitezometru există un display monocrom pe care sunt afişate informaţiile de la computerul de bord. 

Un lucru de care nu duce lipsă interiorul lui Swift sunt spaţiile de depozitare şi plasticul de nu foarte bună calitate. Avem spaţii de depozitare pe consola centrală sub climatizare, deasupra consolei, unde există un spaţiu acoperit, şi în multe alte zone. Partea mai puţin plăcută este reprezentată de materialele alese: plastic tare şi negru care domină interiorul. 

Pasagerii din spate vor suferi puţin la drumuri mai lungi din cauza spaţiului limitat pentru genuchi, iar portbagajul este unul dintre cele mai mici din segment, cu doar 211 litri. Este însă suficient de adânc pentru a primi totuşi una sau două genţi de voiaj. Nu trebuie să uităm, totuşi, faptul că Swift se numără printre cele mai mici automobile din segmentul B, având o lungime totală de 3.8 metri, în condiţiile în care modelele concurente au 3.9 sau chiar 4 metri lungime. Diferenţe mici, dar care se văd mai ales atunci când cauţi locuri de parcare prin oraş.

Preţ de achiziţie

Suzuki s-a poziţionat foarte bine pe piaţa auto din România. Este prima alternativă, din punct de vedere al preţului, atunci când clientul nu vrea să aleagă marca autohtonă Dacia. În ceea ce-l priveşte pe Swift facelift cu cinci portiere, preţurile încep de la 11.800 euro (preţ cu TVA). Vorbim aici de preţurile de listă, dar dealerii Suzuki practică o politică de reduceri permanente. De exemplu, modelul testat de noi Suzuki Swift 1.2 VVT GS (echipare completă, singura opţiune fiind vopseaua metalizată pentru 310 euro) cu cutie de viteze manuală costă 13.200 euro, dar beneficiează de un preţ promoţional de 12.010 euro. 

Singurul lucru care stă în calea lui Swift este Dacia Sandero, al cărei preţ este semnificativ mai scăzut. Dacă alegem un Sandero 0.9 TCE 90 CP în echiparea de top Laureate, preţul pe care îl vom plăti este de 10.200 euro.

Siguranţă

Suzuki Swift a trecut prin testele de siguranţă EuroNCAP în 2010, anul lansării actualei generaţii. A trecut testele fără probleme, obţinând un scor general de cinci stele: un procent de 94% pentru protecţia pasagerilor adulţi şi 82% pentru protecţia pasagerilor infanţi. Un scor excelent pentru automobilul japonez produs în Ungaria. Nu ne îndoim că şi varianta cu facelift ar obţine acelaşi scor dacă ar fi supusă din nou testelor de impact.

În dotarea standard a modelului Swift regăsim şapte airbaguri, inclusiv airbag pentru genuchi, portiere ranforsate, ABS, EBD, asistenţă la frânare şi ESP.

Ţinută de drum

Acesta este capitolul la care Swift câştigă puncte importante. Swift facelift beneficiază de o suspensie bine reglată pentru realităţile asfaltice din ţara noastră. Este suficient de confortabilă pentru uzul zilnic în oraş, dar nu a fost "înmuiată" excesiv de către inginerii Suzuki, deci modelul Suzuki nu se transformă în niciun moment într-o barcă. Mă rog, bărcuţă.

Suspensia este elementul care face din Swift o maşină extrem de plăcută zi de de zi, indiferent dacă alegi să mergi relaxat sau un pic mai grăbit. În plus, Swift se poate aventura fără nici un fel de probleme şi la drumuri mai lungi, eventual unele virajate. În combinaţie cu direcţia suficient de comunicativă, Swift-ul se dovedeşte a fi un automobil plăcut indiferent de situaţie. Iar oraşul este zona sa propice de lucru. 

Vizibilitate

Suzuki Swift nu are cea mai mare suprafaţă vitrată din lume, dar este suficientă pentru a avea o vizibilitate bună către lumea exterioară. Montantul stânga faţă te poate jena uneori, dar în rest vizibilitatea este bună. Nu există senzori de parcare sau cameră pentru mersul cu spatele, ceea ce ar putea deranja în 2014. Dar pentru un automobil de doar 3.8 metri lungime, aceste lucruri se pot trece cu vederea, mai ales că vorbim de un nivel de preţ foarte bun. 

Tehnologie

Suzuki a ales calea simplă. ba chiar, în unele cazuri, Swift pare un paradox. Pentru că nu oferă prea multe gadgeturi, dar ţi le pune la dispoziţie pe cele esenţiale. Nu există sistem de navigaţie sau display central color, dar avem cheie inteligentă, buton de pornire a motorului şi Bluetooth. Nu exista sistem Start-Stop sau avertizare pentru unghiul mort, dar avem comenzi pe volan, mufă USB, climă automată şi cruise control. Pentru versiunea de top GS, Suzuki mai oferă şi scaune încălzite, senzor pentru aprinderea automată a farurilor, lumini de zi LED, jante aliaj de 16 inch şi sistem de frânare cu discuri pentru puntea spate. 

Design

Designul lui Swift nu va întoarce prea multe capete pe stradă. Este un automobil destul de comun, iar facelift-ul a fost prea discret pentru a îl scoate în evidenţă. În plus, designul modelului este practic o evoluţie a liniilor inaugurate de generaţia precedentă. Dar, pentru cei cu capul pe umeri care vor să-şi ducă viaţa în tihnă şi linişte, acesta este un lucru bun. Acest tip de design "fără vârstă" are fanii săi şi, până la urmă, maşina nu arată rău. Blocuri optice mari, forme rotunjite şi o siluetă scurtă. Ddar un pic cam anonimă. Oricum ar fi, Swift s-a dovedit o reţetă de succes: un automobil corect, fără prea multe înflorituri,

Nu ne-a placut

  • Motor lent în prima parte a turometrului
  • Mult plastic la interior
  • Schimbătorul de viteze agaţă uneori
Date tehnice - Suzuki Swift facelift (2014-2017) 1.2 94CP Man GA
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1242
Lungime mm
3850
Putere maxima CP (rpm)
94 (6000)
Latime mm
1695
Cuplu maxim Nm (rpm)
118 (4800)
Inaltime mm
1510
Viteza maxima km/h
165
Greutate kg
960
Acceleratie 0-100 km/h s
12.3
Ampatament mm
2430
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
42
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
211
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Suzuki Swift facelift (2014-2017)

Ultimele teste

Comentarii (15)

  • Am mers cam 300km (Sibiu-Satu Mare) cu un Swift din prima generatie cu motor de 1,2, nu stiu cati Cp avea.
    Nu mi-a displacut masina, se aseza foarte bine pe drum, a consumat rezonabil 5,6, problema este daca merita sau nu bani
    Din pacate pt ei sunt cunoscuti mai mult pt SUV-rile lor in Europa
    13 1
  • am un swift din 2007 cumparat in 2008 second hand. Am mers cu el 110 000 km (varianta 1.3 si 92 cp) Pana acum, nici o reparatie, doar 2 becuri schimbate. Are acceleratii comarative cu un golf 1.9 tdi de 110 cai, sta bine pe sosea dar nu e foarte bine antifonat. Consuma intre 4 si 9% in functie de stilul de condus sau de mediu extraurban sau urban.
    Acum, dupa 6 ani de utilizare are nevoie de o revizie generala care pe langa ceva articulatii de schimbat mai cuprinde si amortizoare si ambreiaj. Dupa primele estimari cam 800 eur toata afacerea.
    Pe ansamblu, sunt multumit cu exceptia faptului ca nu e suficient antifonata
    23 2
  • De cât amar de timp asteptam un test cu un Swift!

    O găsesc o mașină foarte tare, subapreciată în România (nu e Polo, Corsa sau Fiesta) însă vedetă în Ungaria (se produce la Estergom)! Eu unul mă gândesc serios la o achiziție, mai ales că poate fi dotată și cu 4x4!

    Mă bucur că vă gândiți și la marci ca Suzuki!
    24 2
  • @slVW_8- Subscriu!Multa lume nu stie ca Daewoo Tico (cel mai bun produs vreoata de firma coreeana, oficial!!!) era de fapt un Suzuki Alto, model 1988, produs sub licenta. Am avut doua si imi scot palaria pt. ce au oferit la timpul lor.Inca vedem multe in trafic, au o conditie mai simpla dar nu se strica!Revenind la Suzuki, cred ca cei ce nu o au in lista atunci cand vor sa-si cumpere o masina, gresesc foarte mult.Au si variante off road(Jimny e visul oricarui vanator) precum si ceva ,,muscle''-Kizashi. O marca ce arata respect cumparatorului, fara a-i pune 2- senzori, inutili de altfel, care sa se defecteze la -4 luni si apoisa te usuce de bani!
    18 4
  • Foarte faina masinuta! Am fost la un drive-test in urma cu vreo 3 ani si mi-a placut foarte mult. Cu toate astea consider ca are doua minusuri (altele decat cele prezentate de redactor in articol) respectiv: portbagaj cam micut si spatiul pe bancheta spate (un picut cam inghesuit).
    Dar, pentru cineva care nu tine atat de mult la spatiul de pe bancheta spate si nici nu are prea multe bagaje, consider ca este masina potrivita. De altfel, inca de la aparitia actualei generatii, masina s-a putut mandri cu dotari care lipseau la concurenta sau care erau oferite in echipari de top, foarte scumpe. Ma refer la Bluetooth, scaunele incalzite, keyless-entry, senzori de lumina si de ploaie..
    7 2
  • Masina asta are cel mai mare avantaj in fata concurentilor, si anume :

    1. Poate fi dotata cu tractiune 4x4 ( un lucru foarte util in traficul urban pe timp de iarna )

    2. Pretul + siguranta ( 9 airbag-uri )
    12 10
  • Pentru ca ,din nou, nota mi se pare subiectiva in sens negativ, am aruncat o privire peste mai multe modele ale concurentei testate de dvs. inca din 2009, cu motoare aspirate si cilindree apropiata, Fabia, 206,Mazda 2 si Sandero. Nu are rost sa va spun ca ati cantarit diferit valori care il pozitionau pe Swift deasupra unor concurenti cel putin la 4 capitole; Interior, Consum , Performante si Motor.Nota de la Performante este hilara pt. ca vorbim de un aspirat iar 3 stele cred ca ar obtine daca prindea suta in 15 secunde. La acelasi capitol era interesant, de exemplu, sa aflam si in cati metri se opresc micutele.Aici cred ca minim o jumatate de stea mai trebuia adaugata punctajului. Interiorul l-ati penalizat pt. ca are f. multe spatii de depozitare dar plasticul e naspa. Portbagajul e micut dar si masina este destul de scurta. Pasagerii nu ar sta comod la drumuri lungi.....O judecam ca si auto de oras sau ca limuzina, ca nu inteleg?Fabia probabil ca e frumoasa la interior daca Swift e de 3,5 stele....Nu mai comentez de notele celorlalte doua repere ca pierd timpul , insa daca nu are romb pe capota, Swift , dupa dvs, e un jaf de 3.9....Este o masina de cel putin 4.1, zic eu.
    31 2
  • Am vazut ca multi lauda acest model si nu vreu sa supar pe nimeni. Am condus acum cativa ani modelul precedent. Personal, masina mi s-a parut una din cele mai dezamagitoare din punct de vedere am modului in care se conduce. Motorul se tura ciudat, iar pozitia la volan nu era deloc buna (poate la un model mai scum se pot face mai multe ajustari la scaune si volan). Probabil ca acest model are imbunatatiri.

    In urma unui simplu test nu se poate vorbi despre fiabilitate. Acest lucru mi se pare valabil pentru orice masina.
    6 5
  • @Marian
    mai bine dau autoritatile cu materiale antiderapante decat sa-ti doresti 4x4 pe o masina de clasa mica (spre mini in cazul de fatza). "Tre sa fii cu capu" sa-ti doresti 4x4 pe o asa masina pentru 1-2 luni pe an cat ar fi o iarna mai grea la noi iar restul lunilor sa cari sistemul dupa tine degeaba, iar de bani in plus nu mai vorbim. Ma rog, daca te dau afara din casa poti sa o "sufli" si cu aur.
    12 5
  • din pacate toti, dar absolut toti redactorii auto din Romania compara orice masina testata cu BMW M5; din aceasta cauza vezi tot felul de afirmatii ca directia prea moale si nu-ti prezinta feed-back, ca franele sunt nu stiu cum, ca bancheta nu e cum trebuie, ca se apleaca in curbe, ca nu trage motorul.......etc , deci: masinile, in general, sunt pentru soferi nu pentru piloti, pentru piloti avem M3, M5, RS3, RS6, AMG...etc da??
    17 2
  • @@Marian, nu ai inteles logica comentariului meu si nici nu ai sa o intelegi, daca stai numai langa Moskwicz. Sa traiesti !
    6 12
  • @Marian
    si daca stau langa "Mosvici" care e problema ?? Banuiesc ca ai venit pe lume pe bancheta din spate al vreunui Mercedes 600, in timp ce loserii cu "Mosvici" se uitau pe geam la tine cu invidie.
    15 2
  • @Marian
    ....... ca sa intelegi o logica ea trebuie sa existe. In cazul tau lipseste cu desavarsire.
    10 3
  • @Marian
    Tu in afara de Moskwicz mai stii alta masina ???? Daca ma uit la comentariile tale apare in fiecare :))))) Cred ca ai frustrari de cand erai mic si te impingea mama in autobuz in timp ce veciul isi plimba copiii cu masina respectiva :))))
    10 6
  • Salutare ''tovarase'' a lu' Aspirina. Inca astept un raspuns la intrebarea publicata la stirea cu ''lexus''.Nu m-ai lamurit cu ''turbo lagul'' Sa traiesti!
    3 15

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru